JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

Sinds kort rij ik voor mijn werk ook weleens in een Diesel, een VW Caddy, Diesel rijdt ook erg fijn, maar met 12.000 km per jaar rij ik daar toch wat te weinig voor. :)
De Mini bevalt nog steeds prima, volgens mij ben ik nu al op het punt dat ik de Mini het langst heb van de auto's die ik tot nu toe in mijn bezit heb gehad.:)

Wat mij als merk ook aanspreekt is Alfa Romeo, een Giulia lijkt mij ook erg gaaf, in dezelfde klasse als een BMW 3 serie, als ik de kans krijg misschien daar ook nog eens een proefrit in maken. :)

Een BMW is comfortabeler maar een Giulia heeft standaard meer vermogen. Sowieso voor een Veloce uitvoering gaan.

Hoe lang heb je de Mini nu? Die Golf 3 heb je toch ook wel een tijdje gehad?
edit: ik zie het in de eerste post. Al bijna 5 jaar nu. Wauw!
En ik zou er lekker 5 jaar aan vastplakken. Iets leukers is er niet.

Je vergeet de 318. Bovendien doen de Giula's meer dan de standaard fabrieksopgave, 230 PK als je Squadra mag geloven.
Dat doet de gemiddelde BMW ook. Het ligt er natuurlijk aan waar je het mee vergelijkt, aangezien de Alfa altijd minstens 200pk heeft vergelijk je hem natuurlijk met een 320.

Hoe lang heb je de Mini nu? Die Golf 3 heb je toch ook wel een tijdje gehad?
edit: ik zie het in de eerste post. Al bijna 5 jaar nu. Wauw!
En ik zou er lekker 5 jaar aan vastplakken. Iets leukers is er niet.
De Golf 3 heb ik inderdaad ook een tijdje gehad, van November 2002 tot Mei 2007, ook alweer een tijdje geleden. :)

De Mini is inderdaad 1 van de leukste auto's, althans zo ervaar ik het, ik krijg ook positieve reacties op de Mini, altijd leuk om te horen. :)

De Mini verveelt niet snel, maar ik vind ook leuk om soms wat proefritten te maken, zo had ik tot dit jaar nog nooit in een BMW gereden, werd als autoliefhebber wel een keer tijd.:cool:
Vorig jaar een proefrit gemaakt, in Mercedes-Benz A-klasse, dit jaar in een Mazda 3, BMW 3 serie, en een 1 serie, auto's waar ik nog wel een proefrit in zou willen maken is een Audi A3, VW Golf GTI en een Alfa Romeo Giulia,misschien nog eens een elektrische auto, maar het liefst een auto met benzinemotor.

Ik heb nu een persoonlijk record gevestigd wat het verbruik betreft, normaal met woon-werk verkeer en ritjes hier in de buurt haal ik een verbruik van 1op 13, 14, ik heb eens een keer 1 op 15 gehaald, maar nu heb ik een paar langere ritten achter de rug, waaronder een rit naar Limburg en weer terug naar Friesland, en een paar andere ritten, ik had nu 600 km op een tank benzine gereden bij een normale rijstijl, en ik kwam nu tot een verbruik van 1 op 16. :)

Hier eenzelfde ervaring. Tot een paar weken geleden haalde ik met de Mini een gemiddelde van 7.3L/100km ofwel 1:13.7, nu ik een opdracht heb 110km van huis af zie ik rit gemiddelden rond de 6L/100km (wisselend tussen 5.7 en 6.4) ofwel tegen de 1:17. Best een prima score voor een hothatch.

Bij Ekris in Heerenveen staan nog 2 mooie JCW's:

Een JCW vind ik ook erg gaaf, al is een Cooper S ook super. :)

Leuke foto met al die BMW’s! Als ik het me goed herinner is de 06 DS NN ooit van een medewerker geweest van de school waar ik op gezeten heb.

We hebben een groen-met-wit-dak Countryman en een zwarte cabrio. De groene is inderdaad veel sprekender dan de zwarte hoewel het beide leuke auto’s zijn natuurlijk. Groen is echt een geweldige kleur.

Eerlijk gezegd is Melting Silver 2 en Melting Silver 3 ook een kleur die de Mini Cooper heel goed kan hebben.

Melting silver 2 (bouwjaar januari 2020)
20210320-125634-1.jpg

Melting Silver 3 (bouwjaar september 2024)
20241002-124358-1.avif

• Leuk
Waarderingen: JFR
Hmja, ik vind dat zo'n soort autootje beter tot zijn recht komt in een opvallende kleur. Bovenstaande groene of die oranje of paars-rode clubman uit een ander topic bijv, zoveel leuker dan de grijzen en zwarten. Mijn buren hebben net een nieuwe countryman in het volledig zwart gekocht (voor haar), echt een prima auto maar het sprankelt niet, iets waar dit soort auto's toch een beetje voor zijn nmm.

Terug
Bovenaan