Jeff's Tesla MY LR '22 en Thunderbird '57

Paar drukke weken achter de boeg, vrij weinig tijd gehad. Dit weekend maar weer eens een ronde rijden met de Bird.

Ik was deze week nog op een conferentie voor m’n werk en daar hadden ze in het gebouw veel mobiliteit gerelateerde stands etc. tijdens de lunch eens gaan kijken.

IMG-0281.jpg

1.53 sec van 0 naar 100 km/u!!!

IMG-0280.jpg

Iemand nog op zoek naar een opknapper?

IMG-0278.jpg

IMG-0276.jpg

Draaicirkel valt mee, maar stuur bekrachtiging die je niet hebt maakt het natuurlijk geen stadsauto hehe

Wat een grappig printje heeft die kofferbakvoering. Het interieur van de auto is een uniform beige/ivoren leder toch?

Ventilatiekleppen nog niet geprobeerd. Bij het tanken nog wat loodvervanger erbij gegooid. Kattengrid voor in de kattenbak ;). Interieur is idd een beige achtige lederen bekleding en zwart leder op het dashboard. De “hoes” in de kofferbak is volgens mij een Ford dingetje, zie je bij veel Mustangs ook.

Nee druk geweest de afgelopen weken, met binnenlandse en buitenlandse reizen, conferenties etc. dus weinig tijd gehad nog wat te organiseren. Ik heb vandaag nog een andere garage aangeschreven of ze contact willen opnemen, als die geen tijd hebben, dan contacteer ik de garage waar hij voorheen voor onderhoud is geweest, maar dat is wel ruim een uur hier vandaan, dus niet optimaal.

Hmm is soms niet anders. Maar niet te lang mee wachten. Ik zou persoonlijk toch wel graag willen weten waar die olie allemaal vandaan lekt. ;)

Precies mijn gedachte maar als ik de verkoper moet geloven is het de drainage plug die gewoon lekt… zou een makkelijke fix kunnen zijn en de auto is in principe altijd goed onderhouden, maar dan toch wel fijn om gewoon eens te weten wat de stand van zaken is.

als het alleen de plug is dan even naar de locale Ford dealer, dus zullen het vast leuk vinden om de Thunderbird in de zaak te hebben.

Nog vaster is meestal niet meer de oplossing omdat er simpel te veel speling op de schroefdraad zit na al die jaren. Dus de plug eruit draaien, een vrijwilliger die zijn vinger in het gat steekt om de olie in de motor te houden, teflon tape op de schroefdraad en weer terugdraaien.

Precies mijn gedachte maar als ik de verkoper moet geloven is het de drainage plug die gewoon lekt… zou een makkelijke fix kunnen zijn en de auto is in principe altijd goed onderhouden, maar dan toch wel fijn om gewoon eens te weten wat de stand van zaken is.
Ja als het alleen die plug is is er natuurlijk weinig aan de hand. En de vorige eigenaar kan natuurlijk best een goed baasje zijn geweest. Maar bij een auto die ik niet ken zou ik toch wel even willen weten hoe het met het oude beestje gaat. Maar volgens mij denk jij er net zo over. (y)

Ja dat is precies mijn gedachte. De historie van de auto is goed bekend etc. maar voor mij is het volledig nieuw, dus ik geef liever wat meer uit zodat ik weet waar ik sta.

Ja er zitten weinig spannende kleurtjes bij. De zeden heb je al vanaf 45k hier, zit af en toe te kijken. Kriebelt wel! Maar nog niet hard genoeg :ROFLMAO:

Hele toffe wagens wel, wel het soort auto waar ik heel benieuwd ben wat die doen qua accudegradatie. Ik stel mij zo voor dat deze wat vaker helemaal leeggereden worden en dan aan een snellader belanden.

Ik ben overigens niet zo'n liefhebber van die turismo versies (vond ik op de panamera geslaagder) dan toch liever de "reguliere" uitvoering.

Met kinderwagen heb je wel een station nodig anders past het niet helaas. De Panamera is ook wel gaaf idd. Bij de Taycan ben ik idd ook bang voor de accu capaciteit en tevens bereik. Schijnt wel tegen te vallen allemaal.

Denk ondanks alle commotie dat je qua EV bij Tesla het beste af bent. Hoe mooi een Taycan ook is. Bij ons in de wijk rijdt een lichtblauwe Sports Turismo. Heel gaaf!

Ja voorlopig nog wel, houdt het nog even in de gaten. Een EQS wordt ook steeds goedkoper ;).

Laat maar zitten, ik heb net nog even gekeken wat mijn huidige auto momenteel waard is.... dat wordt mijzelf in slaap huilen vanavond :ROFLMAO:

Wellicht in de advertentie niet zo mooi, maar dit bijvoorbeeld vind ik wel strak. Modern en minimalistisch houd ik wel van!

image-placeholder-title.jpg

Maar goed, ik rijd nog wel ff door in de Tesla, de afschrijving is mij te pijnlijk :p

Terug
Bovenaan