Jeff's Tesla MY LR '22 en Thunderbird '57

Dat werkt bij mijn MX5 toch wat makkelijker, omhoog doen, 2 klemmen en klaar. Uhh nee toch niet helemaal, als ik hem dicht die moet ik wel de ramen wat laten zakken of de portieren iets open doen. En zo leer je dan al snel dat die klemmen best wel duur zijn...
 
De stand voor de hardtop is aangekomen, alleen nog in elkaar knutselen. Daar heb ik de komende dagen geen tijd voor dus dat wordt richting het weekend. Woensdag de hele dag in London, ff op en neer!
 
Vandaag lekker met de Bird naar het werk gegaan, eerst een afspraak in Zürich en daarna naar kantoor. Zojuist nog even boodschappen gedaan met de Bird. Zo’n 30 graden en zon, prima als je aan het rijden bent, maar file rijden is dan wel wat minder. Parkeergarages in en uit is ook wel een workout ansich, maar ach hoort er bij! Leuk hoeveel mensen je aanspreken en/of duimpjes omhoog steken! :).
 
Ik ben benieuwd: na je ervaring van vandaag, zie je jezelf dit over een jaar nog steeds met plezier doen, of is het vooral leuk omdat het nu nog nieuw is? Je gaf zelf al aan dat manoeuvreren in parkeergarages best een uitdaging kan zijn. Rijdt de auto verder ook goed in de stad, of denk je dat het uiteindelijk meer een voertuig is voor grotere wegen, waar je vooral ontspannen kunt cruisen?

Ik wil daar even aan toevoegen, dat het misschien anders kan overkomen dan ik bedoel — het is absoluut niet cynisch of negatief bedoeld. Ik ben gewoon echt benieuwd naar jouw ervaring, hoe de auto rijdt en waar jij denkt dat de auto het beste tot zijn recht komt. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Haha ja ik ben daar toch altijd wel een beetje bang voor, tekst komt niet altijd hetzelfde over dan wanneer je het rechtstreeks tegen iemand zegt. :LOL:
 
Ja zie mij dit zeker langer doen, alleen je moet er niet mee gaan winkelen, parkeergarages in en uit kan wel, zo groot is de auto niet, maar je hebt geen stuurbekrachtiging en geen kleine draaicirkel dus het kost wat meer kracht en wat meer werk. Maar de rit van en naar werk, speciaal stukje om via een mooie landweg rijden is heerlijk. Ook de stad in zelf was prima te doen, maar daar ga je sowieso niet voor je plezier met geen enkele auto natuurlijk rijden.
 
Ook de stad in zelf was prima te doen, maar daar ga je sowieso niet voor je plezier met geen enkele auto natuurlijk rijden.
Nee, maar dat is ook precies wat ik bedoel. Want ik kan mij voorstellen dat een automaat (of ev) met stuurbekrachtiging etc. in een stad gewoon veel comfortabeler is. Vandaar ook de vraag is het nu leuk omdat hij nieuw is maar in de toekomst voor dergelijke ritjes wellicht toch de Tesla.

Maar goed om te horen dat het bevalt. Wat staat er nou nog op het wensen-/todo-lijstje voor de auto? Het stuur en de remmen had ik al meegekregen, maar vallen er nog andere dingen op of is het gewoon een hele goed auto verder?
 
De remmen zijn eigenlijk gewoon goed. Het stuur en de radio, maar is eerlijk gezegd geen prio.

De electronica moet nagelopen worden, dat is prio 1. Remlicht functioneert niet goed, en iets met de elektrische raam bediening.

Ik merk ook dat ie wel wat olie lekt onder de auto, dus daar moet even naar gekeken worden.

Dat zijn eigenlijk de enige dingen momenteel.
 
Ik merkte dat ik vanochtend in ieder geval met een glimlach aan kwam op m’n afspraak, terwijl dat ik langer heb gereden dan normaal. Puur genieten onderweg ipv stressen op de snelweg in de drukte.
De helft van del cabrio kilometers maak ik met woon werk verkeer. Normaal gezien is het heen en weer over de snelweg, met de cabrio is het 's morgens ook de snelweg (ik start om 7 uur met werk) maar 's middags is het dan binnendoor terug. Je staat er van versteld op hoe veel manieren dat kan en ik kom op weggetjes en door gehuchten waar ik nog nooit geweest ben. Ik blijf het leuk vinden.
 
Dat valt wel mee dan. Zijn niet direct mega ingewikkelde problemen. (y)
Nee precies er is maar weinig electronica aan boord dus dat moet een techneut wel makkelijk kunnen fixen en m.b.t. het lekken van olie als ik de verkoper goed begreep moet de moer die je losdraait om de olie uit het blok te laten lopen vervangen worden.

Daarnaast wellicht gewoon even na laten lopen/keuren, dan weet je waar je staat.
 
Ik had verwacht dat hij wel stuurbekrachtiging zou hebben. Amerikanen zijn gek op comfort.
Maar goed, heb je wat te doen. Sturen.
In de Jaren 50 nog niet standaard helaas, vaak een optie maar bij de Thunderbird niet dacht ik (weet ik niet zeker). Het is eigenlijk alleen zwaar bij parkeren.
 
Ik merkte dat ik vanochtend in ieder geval met een glimlach aan kwam op m’n afspraak, terwijl dat ik langer heb gereden dan normaal. Puur genieten onderweg ipv stressen op de snelweg in de drukte.
Leuk! Daar gaat het om.

Ik had laatst weer zo’n heerlijk oude analoge BMW als leen auto en collega reed mee terug. Geen navi, gewoon op de borden rijden. Geen flauw idee Hoelaat je aan komt en of je file hebt. Het viel ons beide op hoeveel relaxter dat rijdt
 
Aangezien die geen idee had dat de A10 was afgesloten had ik geen idee hoe laat ik aan zou komen….:mad::p
Hahaha maar dit was al vrij lang bekend toch :LOL:.

Ik zag zaterdag Ochtend toen ik in file op de A9 stil stond iemand vol door die versperring heen rijden, slingerend tussen de borden en toen beseffen.. he.. dit is gek.. en ACHTERUIT weer de snelweg op om op de A9 aan te sluiten.
 
Ja precies, back to the basics en gewoon genieten! Heerlijk! Had wel 10 man op een bouwplaats die op mij aan het wachten waren, maar ach :ROFLMAO:
 
Ja precies, back to the basics en gewoon genieten! Heerlijk! Had wel 10 man op een bouwplaats die op mij aan het wachten waren, maar ach :ROFLMAO:
Heerlijk is dat he. Ik hoop deze week de Triumph weer op te halen is nu alleen even wachten op het dakje schijnt weer soepel als een kanon te rijden. Alleen als je nu nog vanaf 1500 toeren in zijn 3 en 4 volgas geeft zit er nog een hik in. Dit kan ook verholpen worden maar dan moeten ze onderin de carbs met sproeiers gaan wisselen. Eerst dit maar even ervaren maar heb zo'n vermoeden dat ik daar wel mee kan leven. Altijd fijn als een auto naar een specialist/liefhebber gaat. Fijne communicatie en alles in overleg.

Dat had ik van het weekend nog in een relatief jonge VW, mét navigatie.
Aangezien die geen idee had dat de A10 was afgesloten had ik geen idee hoe laat ik aan zou komen….:mad::p
Niet echt relaxed, vond ik.:rolleyes:
Komend weekend hebben ze daar een feestje houdt daar rekening mee :cool:
 
Zo, net geland in London, ff op een neer vandaag… Naja ff, lange dag! Gelukkig hoef ik dit niet meer maandelijks te doen :)
 
Nee gewoon economy maar wel lekker lounge access! Nu weer onderweg naar het vliegveld. Vanavond laat thuis. Wel een goede dag geweest, maar je bent er ook wel snel weer klaar mee hoor.
 
Maak het niet vaak meer mee dat de werkgever business class betaalt. Vroeger kwam dat nog vrij geregeld voor. Tegenwoordig wordt op al dat soort zaken bezuinigd. Enkel intercontinentaal eens een enkele keer.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat toen in een project, leden van het project moesten gescheiden vliegen uit angst dat alle kennis verloren zou gaan bij een ongeval.
Niks spannends, symposium op het hoofdkantoor over ons project.

Ik zal in de laatste groep, waren bijna geen plekken meer dus werd business class.
 
Daarna ff in de Gyeon Wax gezet, wilde eigenlijk meteen gaan rijden maar het is momenteel te warm hier… wacht even tot later op de dag en dan ga ik nog ff een mooie ronde doen. Komende week wordt het “maar” 27-28 graden dus dat nodigt wat meer uit, dan ga ik ook nog wel met de Bird naar kantoor denk ik :)
Check! Niet voor niets zie je in echt warme gebieden weinig cabrio's. Zo lang je rijdt gaat het nog, maar als je dan stil moet staan.. Nee, Holland is een prima cabrio land!
 
Check! Niet voor niets zie je in echt warme gebieden weinig cabrio's. Zo lang je rijdt gaat het nog, maar als je dan stil moet staan.. Nee, Holland is een prima cabrio land!
Ik woon in Texas en rijd in de zomer minder open dan in de winter en lente. In de zomers avonds is wel lekker.

Ik rijd ook motor, daar geldt hetzelfde voor. In het midden van de zomer is dat erg warm.
 
Ik zat toen in een project, leden van het project moesten gescheiden vliegen uit angst dat alle kennis verloren zou gaan bij een ongeval.
Niks spannends, symposium op het hoofdkantoor over ons project.

Ik zal in de laatste groep, waren bijna geen plekken meer dus werd business class.
Lukte het daarna nog wel om je lezing te geven dan? *Hik* ;)

Ik woon in Texas en rijd in de zomer minder open dan in de winter en lente. In de zomers avonds is wel lekker.

Ik rijd ook motor, daar geldt hetzelfde voor. In het midden van de zomer is dat erg warm.
Afgelopen weekend vond ik het ook te warm hoor. Zaterdagochtend nog even een tripje gemaakt voordat de echte hitte doorkwam. Maar met 31 graden de zon vol op je kop dan zit ik liever onder een parasol op een terras met een koude pils.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee ken ze nog niet, wilde gewoon eens voorbij rijden en kijken of ze tijd hebben en verstand hebben van Thunderbirds. Belangrijk dat je eerst een garage vindt die je met dit soort autos verder kan helpen.
 
Net even naar de garage gereden, ze zijn daar wel met mooi spul bezig :)!

Ze zijn druk maar laten mij binnenkort weten wanneer ze een afspraak vrij hebben. Idee is om een volledige check te laten doen, gewoon echt alles nakijken. Dan heb ik meteen een lijst met dingen die moeten gebeuren en dingen die op termijn er aan zitten te komen.

Kost wel zo’n €1.000,- maar dat is het wel waard denk ik.

IMG-0993.jpg


IMG-0994.jpg
 
Net even naar de garage gereden, ze zijn daar wel met mooi spul bezig :)!

Ze zijn druk maar laten mij binnenkort weten wanneer ze een afspraak vrij hebben. Idee is om een volledige check te laten doen, gewoon echt alles nakijken. Dan heb ik meteen een lijst met dingen die moeten gebeuren en dingen die op termijn er aan zitten te komen.

Kost wel zo’n €1.000,- maar dat is het wel waard denk ik.

IMG-0993.jpg


IMG-0994.jpg
Ik snap dat een diagnose geld kost maar €1.000? Ik zou eerder op uurloon rekenen en daarna de lijst welke ze af mogen werken.
 
Ja, dat klinkt wel als veel geld, maar het uurloon ligt in Zwitserland natuurlijk wel een stuk hoger. Dat zulke diensten (voornamelijk manuren) daar dan aanzienlijk duurder uitvallen, is daarmee wel te verklaren. Ook hier in Nederland betaal je bij een oldtimerspecialist al gauw zo'n ~ €400 of wat voor een dergelijke keuring. Gooi daar een 50-60%(?) hoger uurtarief overheen.. tsja..
 
Ik woon in Zwitserland hè, uurloon is hier net even wat anders ;). Bij JLR voor m’n Range Rover Sport was ik nog veel meer kwijt voor een onderhoudsbeurt :ROFLMAO: Ze zijn er dan de hele dag mee bezig en doen ook compressie testen en andere zaken.
 
Uit mijn hoofd, betaalde ik bij JLR zon 125-150 euro per uur aan uurloon, die monteurs werkte dan wel met gouden handschoenen ;)
 
Net even naar de garage gereden, ze zijn daar wel met mooi spul bezig :)!

Ze zijn druk maar laten mij binnenkort weten wanneer ze een afspraak vrij hebben. Idee is om een volledige check te laten doen, gewoon echt alles nakijken. Dan heb ik meteen een lijst met dingen die moeten gebeuren en dingen die op termijn er aan zitten te komen.

Kost wel zo’n €1.000,- maar dat is het wel waard denk ik.

IMG-0993.jpg

Aan de klandizie te zien een ervaren bedrijf met Amerikaanse oldtimers. En dat is zeker ook veel waard!
 
Dus uit dat onderzoek komt een lijstje, dan ga je overwegen of het wel de moeite waard is, om vervolgens de auto toch maar te verkopen met verlies.

Komt ongetwijfeld goed.;)
 
Ik doe gemeen, maar ik meen er niks van en hoop oprecht dat je lang van de TBird kan genieten.
Maar dat hoef ik denk ik niet eens te schrijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Terug
Bovenaan