Jeep Avenger | nieuw: 4xe

Rutger DC

Asfaltkampioen
Jeep heeft een nog naamloze, nieuwe SUV gepresenteerd. De Jeep gaat in november 2022 in productie in de Poolse Stellantis-fabriek in Tychy, waar momenteel de Fiat 500 (ICE) en Lancia Ypsilon van de band rollen. Fiat en Alfa Romeo ('Brennero') krijgen eigen versies uit dezelfde fabriek, met hetzelfde e-CMP platform van PSA, dat binnenkort waarschijnlijk zal worden omgedoopt in het STLA Small-platform. Met andere woorden, deze nieuwe Jeep is een zustermodel van de Opel Mokka-e, DS 3 Crossback E-Tense en Peugeot e-2008. Een elektrische aandrijflijn is standaard. Vermoedelijk krijgt de auto hetzelfde 50 kWh (netto: 45 kWh)-accupakket als zijn zustermodellen.

Een naam heeft Jeep dus nog niet bekend gemaakt, maar de auto is verder productierijp. De niet veel grotere Renegade blijft ondertussen gewoon leverbaar.

b7a47510.jpg


0f4b1410.jpg
 
Ik vind hem groter ogen dan de Renegade, sowieso met fatsoenlijke verhoudingen. Geen bijzondere auto maar vind het ontwerp wel strak en toch een beetje frivool.
 
Heel opzienbarend is het ontwerp niet, het past prima bij de Compass. Toch ziet 'ie er goed uit. Het basisontwerp klopt helemaal en oogt mooi gedrongen. Ik had alleen een strakkere invulling van het vlak met de koplampen mooier gevonden. Het ontwerp doet me in zijn geheel denken aan de Volkswagen T-Cross, alleen is de auto vermoedelijk wat lager en zijn de proporties veel geslaagder.
 
Op het typische Jeep-frontje na een wat algemeen en misschien iets té Europees aandoend ontwerp, maar inderdaad niet onaardig. Die zal Stellantis geen windeieren gaan leggen.
 
la-jeep-avanger-elettrica.jpg


la-jeep-avanger-elettrica.jpg


la-jeep-avanger-elettrica.jpg


la-jeep-avanger-elettrica.jpg


la-jeep-avanger-elettrica.jpg


Jeep Avenger
De voor ons vooralsnog belangrijkste nieuwkomer zie je op de foto hierboven en luistert naar de naam Avenger. Een modelnaam die we natuurlijk nog kennen van concerngenoot Dodge, maar die nu dus door Jeep wordt aangegrepen. De Jeep Avenger is de compacte elektrische SUV waar we begin dit jaar een eerste levensteken van kregen. Een duidelijk als Jeep herkenbaar model, met voor het merk bescheiden afmetingen. De precieze maten zijn nog niet bekend, maar Jeep schuift 'm in ieder geval nog iets onder de Renegade in het aanbod en wil er een jonger publiek mee aanspreken. Zie 'm als een alternatief voor onder meer de e-2008 en Mokka-e van concerngenoten Peugeot en Opel.

Dat de Jeep Avenger als EV gepresenteerd wordt, verraadt al een beetje dat hij zijn basis niet deelt met de genoemde Peugeot en Opel. Die staan nog op het voor elektrische én brandstofaandrijving bestemde E-CMP-platform, maar de Jeep Avenger troont op Stellantis' nieuwe STLA Small-basis. Dat is bijzonder, want daarmee wordt Jeep waarschijnlijk het eerste Stellantis-merk dat gebruik gaat maken van dat dedicated EV-platform. Waar Jeep eerder vaak een beetje achter zijn zustermerken aanhobbelde, verandert dat dus. De Avenger gaat namelijk dit jaar nog in productie in de voormalige FCA-fabriek in het Poolse Tichy en komt begin 2023 al op de markt. Jeep is zo vriendelijk om alvast te verklappen dat de Avenger een elektrisch rijbereik van 400 km krijgt. Meer details volgen.
 
Van een Hillman Avenger, via een Sunbeam Avenger, een Chrysler Avenger en een Dodge Avenger naar een Jeep Avenger. Een leuke auto, net als zijn Stellantis-broertjes overigens.
 
MCW xxxxxxxxxxxxx zei:
Deze heeft nog geen Stellantis-broertjes. Ik vind deze Jeep ook erg leuk!

Misschien zit ik er naast, maar ik vermoed dat dit platform gewoon een nauwelijks doorontwikkeld e-CMP-platform is - dat het grootste nieuws een nieuwe naam van het platform is (STLA Small), want de oude platformnamen zijn nog PSA en niet Stellantis.
 
Op basis van berichten in media.

For small cars, a second generation of the eCMP multi-energy platform (which allows a full-electric drivetrain) will be used until 2026

Bron: https://europe.autonews.com/automakers/stellantis-promises-heart-market-suv-new-ev-platform

STLA Small, for B/C-segment vehicles (based on PSA EMP1/CMP platform)

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Stellantis_platforms

STLA Small: An evolution (fork) of the PSA EMP1/(e)CMP platform. eCMP 2nd generation 4th quarter 2022. STLA Small 1st quarter 2026.

Bron: https://www.allpar.com/threads/stla-platforms-and-bev-expansion.239561/
 
is al bekend of het STLA small platform wel een trekgewicht zal krijgen.?
Want alle EV s van Stellantis hebben dit in tegenstelling tot de concurrentie helaas niet.
En een echte JEEP moet toch wel een trailer kunnen trekken.
 
Rutger DC zei:
Op basis van berichten in media.

For small cars, a second generation of the eCMP multi-energy platform (which allows a full-electric drivetrain) will be used until 2026

Bron: https://europe.autonews.com/automakers/stellantis-promises-heart-market-suv-new-ev-platform

STLA Small, for B/C-segment vehicles (based on PSA EMP1/CMP platform)

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Stellantis_platforms

STLA Small: An evolution (fork) of the PSA EMP1/(e)CMP platform. eCMP 2nd generation 4th quarter 2022. STLA Small 1st quarter 2026.

Bron: https://www.allpar.com/threads/stla-platforms-and-bev-expansion.239561/

Je hebt je eigen links wel gelezen?? Daar kan je dat namelijk niet uit opmaken.
 
Pas in 2026 komt er een écht nieuw platform voor compacte modellen. Het is nu 2022.

Aangezien je stellig beweert dat ik er naast zit, heb je ongetwijfeld goede bronnen die mijn ongelijk bewijzen. Ik zie ze graag tegemoet! (y)
 
Of hij staat op een doorontwikkeld eCMP platform of hij staat op het STLA Small platform, maar het STLA Small platform is geen nauwelijks doorontwikkeld eCMP platform.
 
O, deze discussie is gereduceerd tot het woord 'nauwelijks'. Machtig interessant.

Terug naar de Jeep Avenger.
 
Nee.
Jij stelt dat het STLA Small platform baseert op het e-CMP platform, sterker nog dat het niet meer dan een naamswijziging is terwijl het platform specifiek voor BEV auto's is.
Meer heb ik niet willen zeggen.

Nu inderdaad terug naar de Jeep Avenger.
 
[size=medium]Jeep Avenger: elektrische pionier met bekende techniek[/size]
[size=x-small]Joas van Wingerden | 17 oktober 2022 om 07:00[/size]

Jeep presenteert in Parijs de Avenger, een gloednieuwe, elektrisch aangedreven compacte SUV met techniek die ons bekend voorkomt. De Jeep Avenger is voor Jeep een belangrijke pionier: het is de eerste volledig elektrische serieproductieauto van het merk.

Jeep verschuift, vooral in Europa, zijn focus naar elektrisch en deels elektrisch rijden. We kennen natuurlijk al enkele hybride 4xe-versies van het merk, maar een volledig elektrisch model bleef vooralsnog uit. Maar nu is er de Jeep Avenger en die is volledig elektrisch aangedreven. Jeep haakt er in zekere zin mee aan bij auto's uit eigen stal, zoals de Peugeot e-2008 en Opel Mokka-e, maar gaat op enkele fronten al iets verder dan die twee.

Op bekende basis
Wat de Jeep Avenger in ieder geval gemeen heeft met enkele concerngenoten, is een deel van de hardware. Jeep zwijgt in alle talen over het platform waarop de Avenger troont, maar daarover lijkt de aandrijflijn uitsluitsel te geven. De Jeep Avenger gebruikt namelijk een nieuwe 156 pk en 260 Nm sterke elektromotor die de voorwielen aandrijft en dat is ongetwijfeld dezelfde krachtbron als onlangs in de Peugeot e-208 en DS 3 E-Tense gepresenteerd is. Met 54 kWh capaciteit is het accupakket van de Jeep Avenger even groot als dat van de herziene DS 3 E-Tense. Het rijbereik van de Jeep Avenger is 400 km (WLTP), in stedelijk gebied moet volgens de Amerikanen tot 550 km bereik mogelijk zijn. Bijladen kan aan een 11 kW AC-lader, dan doe je zo'n 5,5 uur over het volledig opladen. Aan de snellader gaat het met maximaal 100 kW laadvermogen en laad je de accu in 24 minuten van 20 naar 80 procent vol. Ook hier geldt weer dat die waarden ons bekend voorkomen van de Peugeot e-208 en DS 3.

Al met al is het dus wel duidelijk dat de Jeep Avenger nog op Stellantis' (E-)CMP-basis staat. Er kunnen dus ook nog brandstofmotoren in, daar het geen dedicated EV-platform is. Eerder werd al een gecamoufleerde Jeep Avenger gespot met een uitlaat en Jeep spreekt al over een versie met een benzinekrachtbron. Reken maar dat dat de bekende 1.2 PureTech-driecilinder is. Bijzonder is dat tijdens een eerdere presentatie die AutoWeek bijwoonde nog gesproken werd over Stellantis' nieuwe STLA Small-basis voor de Avenger, maar dat we daar nu vooralsnog niets over horen. Mogelijk wordt een herziene variant van de E-CMP-basis intern al wel aangeduid als STLA Small, maar het puur voor EV's bestemde platform met die naam laat nog even op zich wachten.

Compact
De Jeep Avenger is zoals gezegd een compacte SUV en hij is, zeker voor Jeep-begrippen, inderdaad niet groot. De Jeep Avenger is namelijk 4,08 meter lang. Dat is bijvoorbeeld 22 cm korter dan de Peugeot e-2008 en ook nog zo'n 7 cm korter dan de Opel Mokka-e. Vergeleken met de Renegade is de Avenger 16 cm korter. Dat hij betrekkelijk kort is, dankt de Avenger vooral aan zijn korte overhangen. De wielbasis is op het moment van schrijven nog niet bekend, maar daar is het verschil met eerdergenoemde stalgenoten waarschijnlijk kleiner.

Wel staat de Jeep Avenger vrij hoog op zijn (18-inch) wielen, zoals het een Jeep betaamt. De maximale bodemvrijheid is 20 cm en dankzij de korte overhangen heeft de Avenger een aanloophoek van maximaal 20 graden en een uitloophoek van zelfs 32 graden. Hoewel je de Avenger ongetwijfeld niet heel vaak naast het asfalt tegen zal komen, moet dat er volgens Jeep voor zorgen dat hij in ruiger terrein aardig uit de voeten moet kunnen, voordat de boel schrapend tot stilstand komt. Skidplates en bodembescherming moeten voorkomen dat je, mocht het toch wat ruig worden, schade rijdt aan de carrosserie of zelfs aan het accupakket.

Ruim en eigenwijs
Hoewel de Jeep Avenger vanbuiten direct te herkennen is als Jeep, is het in het interieur een wat ander verhaal. Voor het ontwerp van het dashboard is Jeep een behoorlijk andere weg ingeslagen dan bij de andere modellen die we hier kennen van het merk. Zo zien we bijna over de hele breedte lopende ventilatieroosters, al is natuurlijk slechts een deel daarvan werkelijk open. Direct daaronder zit een vrijwel net zo brede opening waarin je spullen kunt leggen. Genoeg ruimte is er zeker, al gaat tijdens het rijden de boel er wellicht wel een beetje rondschuiven. Centraal op het dashboard zit een aardig ver naar voren stekend 10,25 inch groot infotainmentscherm, waarop Uconnect werkt en dat ook overweg kan met Android Auto en Apple Carplay. De klokkenwinkel voor het stuurwiel is altijd digitaal, standaard is het instrumentarium 7 inch groot, optioneel 10,25 inch.

Het centrale scherm speelt een grote rol in de bediening, al zijn er onder de ventilatieroosters nog wat fysieke knoppen te vinden. Daaronder zit nog een rij, met de aanduidingen 'P R N D'. Die 'automaatbediening' kennen we uit de Fiat 500e, maar verder is vrijwel alles in dit interieur 'PSA'. Het infotainment, de knoppen op het stuur, de knoppen links daarvan en de bedieningshendels aan de stuurkolom zullen Citroën- en Peugeotrijders bekend voorkomen. Als optie is er een draadloze oplader. In totaal is er 34 liter aan opbergruimte te vinden voorin, dat is behoorlijk wat. Voor het grotere spul ben je natuurlijk aangewezen op de kofferbak. Daar is met de achterbank omhoog 380 liter bagageruimte te vinden, dat is meer dan in de Peugeot e-2008 en Opel Mokka-e. Hoeveel het is met de bank neergeklapt, is op het moment van schrijven nog niet bekend. Ga voorzichtig uit van minimaal zo'n 1.100 liter.

(Terrein-)assistentie en veiligheid
Hoewel de Jeep Avenger met zijn voorwielaandrijving natuurlijk geen offroader pur sang wordt, krijgt de kleinste Jeep wel zaken die hem wat moeten helpen in uitdagende omstandigheden. Zo zijn er de eerdergenoemde skidplates en bodembescherming, maar ook Selec-Terrain is van de partij. Daarmee kun je de Avenger instellen op verschillende ondergronden (zoals sneeuw en modder), waarbij het vermogen gedoseerd afgegeven wordt om wegslippen te voorkomen. Ook heeft de Jeep Avenger Hill Descent Control, om op gecontroleerde wijze van een steile heuvel af te rijden.

Dankzij enkele rij-assistentiesystemen moet de Avenger in staat zijn om zelfstandig zijn snelheid aan te passen aan de auto voor je, maar ook om in een file vrijwel geheel zelfstandig mee te rijden dankzij Traffic Jam Assist. Verder zijn er (al dan niet optioneel) zaken als Blind Spot-monitoring, parkeersensoren met 360 graden-werking en een achteruitrijcamera beschikbaar. Qua luxe komen er opties als verwarmbare voorstoelen met massagefunctie, privacy glass en een panoramadak.

Jeep opent direct de orderboeken voor een speciale introductieuitvoering van de Avenger; de afgeladen 1st Edition-versie. Die kost minstens €40.500. Als 1st Edition heeft de Avenger privacy glass, lichtmetalen 18-inch wielen, ledverlichting voor en achter, meerkleurige sfeerverlichting in het interieur, verwarmbare stoelen met gele accenten, een verwarmbare voorruit, een kussen op de middenconsole, een in hoogte verstelbare vloer in de bagageruimte en een handsfree te bedienen achterklep.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/jeep-avenger-elektrische-pionier-met-bekende-techniek/

Live foto's in Parijs:

Jeep%20Avenger%20-%20Paris.jpg


Jeep%20Avenger%20-%20Paris%202022-2.jpg


Jeep%20Avenger%20-%20Paris%202022.jpg


S8-mondial-de-paris-2022-jeep-avenger-premiere-jeep-electrique-730545.jpg


S8-mondial-de-paris-2022-jeep-avenger-premiere-jeep-electrique-730542.jpg


S8-mondial-de-paris-2022-jeep-avenger-premiere-jeep-electrique-730548.jpg


S8-mondial-de-paris-2022-jeep-avenger-premiere-jeep-electrique-730553.jpg


S8-mondial-de-paris-2022-jeep-avenger-premiere-jeep-electrique-730541.jpg


Meer foto's:
https://www.caradisiac.com/mondial-de-paris-2022-jeep-avenger-premiere-jeep-electrique-198597.htm
https://www.autoexpress.co.uk/jeep/avenger
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/jeep-avenger-electric-baby-suv-342-miles-range
 
Best een leuk model, niet over-gestileerd bijvoorbeeld. Doe mij 'm maar in het geel!
Een klein beetje trekgewicht zou fijn zijn, maar ik denk dat we dat kunnen vergeten.
De normale uitvoeringen worden toch wel een 5k goedkoper hoop ik.
 
3-4-avant-jeep-avenger-presentation-mondial-paris-2022.jpg


face-arriere-jeep-avenger-gris-mondial-paris-2022.jpg


interieur-jeep-avenger-gris-mondial-paris-2022.jpg


planche-de-bord-jeep-avenger-mondial-paris-2022.jpg


Meer foto's: https://www.largus.fr/mondial/jeep-avenger-2023-presentation-et-ouverture-des-pre-commandes-11060390-miniphotos.html
 
Rutger DC zei:
Van een Hillman Avenger, via een Sunbeam Avenger, een Chrysler Avenger en een Dodge Avenger naar een Jeep Avenger. Een leuke auto, net als zijn Stellantis-broertjes overigens.

Talbot ook nog even! ;)
 
929V6 zei:
Talbot ook nog even! ;)

Dus over het algemeen loopt het niet heel goed af met een automerk dat de naam Avenger voert... :)

jeep-avenger-2022-noir.jpg


jeep-avenger-2022-gris-ard-mk-bd.jpg


Exclusief voor Italië en Spanje is er ook een Jeep Avenger met benzinemotor. Die heeft de welbekende 100 pk sterke 1,2-liter driecilinder turbo benzinemotor als aandrijflijn en altijd een handbak. Het gemiddeld verbruik bedraagt 5,6 l/100 km en de CO[sub]2[/sub]-uitstoot 126 g/km. In Italië kost de auto € 26.900 en in Spanje € 25.900. Ter vergelijking: de Italiaanse vanafprijs van de vernieuwde DS 3 met dezelfde motor ligt op 28.050 euro.
 
wmjaw3.jpg


qdsq2j.jpg


2h4lf9.jpg


p2mg1c.jpg


adppon.jpg


Meer foto's: https://www.facebook.com/gabetzspyunit/posts/3172706889707445 via http://worldscoop.forumpro.fr/t12997p200-2022-jeep-avenger
 
[video]https://www.autovisie.nl/nieuws/jeep-avenger-waarom-hij-je-stilletjes-besluipt/[/video]

AutoVisie erg positief. Hij ziet er ook erg leuk uit en erg praktisch daarbij ook nog!
 
AutoExpress
"Based on this short drive, Jeep’s first truly European offering deserves to find customers. We suspect the Avenger’s sweetest spot may not be the fully laden First Edition driven here but on the whole this is a surprisingly practical and well-sorted small SUV, with enough technical and aesthetic differences to make it stand out in the market. And while purists may scoff at the idea of a front-drive, pure-electric off-roader, Jeep’s engineers have done an excellent job of stitching in just enough of the brand’s ‘go-anywhere’ spirit. Precious few small EV SUVs have charm, but you’ll find some of it here."
4/5 sterren

AutoCar
"Never before has Jeep had such a competitive and on-trend product to sell in Europe, and you can see it doing very well indeed should the dealer network be able to scale up to the right size and quality needed to help deliver the car. The Avenger won’t change the world, but it’ll surely change Jeep’s world."
4/5 sterren

Focus.de

Autogazette.de
"Unterm Strich ist der Jeep Avenger ein stimmiges Kompakt-SUV, dass sich mit einem Wendekreis von 10,5 Metern auch gut in der Stadt bewegen lässt."

L'Automobile Magazine
"Il y a donc toutes les chances que ce SUV urbain soit rapidement convoité par ceux qui cherchent à passer à l’électrique avec un engin plaisant à conduire, aussi à l'aise en ville que dans les chemins qui reste compact et pratique, sans se départir de l'imaginaire propre aux Jeep. Une homogénéité qui fait grand défaut à ses cousines 4Xe Renegade et Compass hybrides rechargeables." (There is therefore every chance that this urban SUV will quickly be coveted by those looking to go electric with a vehicle that is fun to drive, as comfortable in town as on the roads, which remains compact and practical, without depart from the imaginary specific to Jeeps. A homogeneity that is greatly lacking in its cousins 4Xe Renegade and Compass plug-in hybrids.)

L'argus
"Jeep n’a pas froid aux yeux et part à l’aventure du tout-électrique avec une voiture de 4 m de long pour près de 40 000 € en haut de gamme… Heureusement le bonus va aider, et le prix d’entrée de gamme inférieur à 30 000 € prime comprise peut faire réfléchir. Le succès sera-t-il au rendez-vous ? Les Jeep n’ont jamais été aussi chères et en même temps désirables. L’agrément de conduite et la technologie pourraient alors faire le reste, à moins que les passionnés de la marque et de tout-terrain prêts à passer à l’électrique ne préfèrent attendre la version 4xe. Dans tous les cas, sur la partie purement produit et usage, on peut dire que la Jeep Avenger est bien née." (Jeep is fearless and is going on an all-electric adventure with a 4 m long car for nearly €40,000 at the top of the range… Fortunately the bonus will help, and the entry price of range of less than €30,000 premium included can make you think. Will success be there? Jeeps have never been so expensive and desirable at the same time. Driving pleasure and technology could then do the rest, unless brand and off-road enthusiasts ready to switch to electric prefer to wait for the 4xe version. In any case, on the purely product and use part, we can say that the Jeep Avenger was born.)

jeep-avenger-2022-008.jpg


jeep-avenger-2022-007.jpg


jeep-avenger-2022-032.jpg


jeep-avenger-2022-037.jpg


jeep-avenger-2022-004.jpg
 
Ik hoop voor Jeep dat de mensen de dealer(s) waar ze deze auto dadelijk kunnen ervaren.. nog weten te vinden. Zijn er niet veel (meer).

Edit: is misschien wel belangrijk.. want de toon van de richtingaanwijzer schijnt nogal overheersend te kunnen zijn..

https://www.youtube.com/watch?v=3Gm5C72zdEU

Vanaf minuut 5:55 :p
 
Prijzen alle uitvoeringen:
Avenger € 37.000,-.
Avenger Longitude € 38.500,-.
Avenger Altitude € 40.500,-.
Avenger Summit € 43.500,-.

Persbericht: https://www.media.stellantis.com/nl-nl/jeep/press/alle-jeep-avenger-uitvoeringen-nu-te-bestellen-prijzen-vanaf-37-000
 
In Italië kost de vergelijkbare uitvoering met 1.2 benzinemotor 14.600 euro minder dan de E-versie. Maar ja, daar kennen ze geen BPM.
Hij is alleen vanaf de Longitude leverbaar, en dan begint de prijs bij € 24.250,-. De E Longitude met € 38.850,- is nog duurder dan hier.
 
Thema90 zei:
Kennelijk geen redactie meer bij AW na de vrimibo.

De bekendmakingsceremonie begon om 12.00 uur. Het bericht op hln.be stond er al om 13.15 uur, dus toen waren de bammetjes nog niets eens op. Bij Stellantis staat nog geen persbericht op de mediasite en dan hebben ze het misschien ook nog niet rondgestuurd - dat is voor de 'gemakkelijke' journalisten de enige manier om aan nieuws te komen.

Ik gok dat ze met z'n allen op Interclassics (want 'partner') staan en vergeten zijn ook iemand naar Brussel te sturen --of af te laten stemmen op de live stream-- hoewel daar echt nieuws te vinden zou zijn. Maar ja, AvhJ is juist weer een partner van Autovisie...
 
Goede avond,
Ik heb een vraag waar ik geen antwoord op krijg bij Jeep zelf. Ik zie in de specificaties staan Passagiersstoel 4-voudig verstelbaar nu is mijn vraag wat zijn de 4 standen en is hij in hoogte verstelbaar? Iemand die mij daar een antwoord op kan geven?

Ik vind het een mooi auto en ga hem bestellen en mijn VW ID3 inruilen.
Groet
 
4-voudig lijkt mij rugleuning, naar voren/achter, zitvlak kantelen en dan lijkt me in hoogte verstelbaar wel aannemelijk. Wel raar dat ze het bij Jeep zelf niet weten. Staat ie al bij de dealer?
 
Henk Frost zei:
Ik zie in de specificaties staan Passagiersstoel 4-voudig verstelbaar nu is mijn vraag wat zijn de 4 standen en is hij in hoogte verstelbaar? Iemand die mij daar een antwoord op kan geven?
Bij mijn weten is 4-voudig verstelbaar normaal gesproken de zitting naar voren en naar achteren en de rugleuning 2 kanten op. Een 6-voudig verstelbaar exemplaar (zoals de bestuurdersstoel bij de Avenger) voegt daar omhoog/omlaag aan toe.
 
Prachtig wollig taalgebruik over de ongekende kwaliteiten van de Avenger op hun website. Dit gaat over het interieur:
Het moderne en digitale interieur van de Jeep® Avenger sluit aan bij de vrijheid van uw rijervaring en de geweldige functies garanderen een geconnecteerde ervaring. Het is ongelofelijk wat er allemaal in in uw nieuwe SUV past: in de opbergruimte is plaats voor de volledige inhoud van een stuk draagtas. Zodra u in uw auto stapt, vindt u een plek voor alles wat in uw tas zat, zoals uw smartphone, uw huissleutels, een flesje water, uw make-uptasje en zonnebril. Voor uw spullen van elke dag of voor een weekendje weg, voor alles is een handige en georganiseerde ruimte voorzien.
Iedere rit wordt een waar avontuur.
U laat zich meevoeren op de flow van uw verplaatsingen dankzij de warme en gezellige zetels in het exclusieve geel-zwarte kleurenpalet, de gele accenten van het dashboard en de veelkleurige sfeerverlichting waarmee u uw emoties kunt vertalen in kleuren.

Jammer Jeep. De literatuurprijs gaat aan jullie voorbij.
 
HarrieD zei:
Prachtig wollig taalgebruik over de ongekende kwaliteiten van de Avenger op hun website. Dit gaat over het interieur: (...)
- rijervaring (...)
- geconnecteerde ervaring (...)
- een stuk draagtas (...)
- georganiseerde ruimte (...)
- U laat zich meevoeren op de flow van uw verplaatsingen (...)
- veelkleurige sfeerverlichting
- waarmee u uw emoties kunt vertalen in kleuren.

Het is ook nog eens doorspekt met slecht vertaalde of onvertaalde anglicismen en onzinnige begrippen. Het zou me niets verbazen als het van Google Translate komt, ook al weten we dat tegenwoordig veel mensen beginnen zo te praten onder invloed wat ze allemaal op sociale media, tv en radio horen en lezen.
 
MCW 84 zei:
4-voudig lijkt mij rugleuning, naar voren/achter, zitvlak kantelen en dan lijkt me in hoogte verstelbaar wel aannemelijk. Wel raar dat ze het bij Jeep zelf niet weten. Staat ie al bij de dealer?

Dat lijkt mij ook. Viervoudig wil zeggen op vier manieren, niet in vier richtingen.

Auteur zei:
HarrieD zei:
Prachtig wollig taalgebruik over de ongekende kwaliteiten van de Avenger op hun website. Dit gaat over het interieur: (...)
- rijervaring (...)
- geconnecteerde ervaring (...)
- een stuk draagtas (...)
- georganiseerde ruimte (...)
- U laat zich meevoeren op de flow van uw verplaatsingen (...)
- veelkleurige sfeerverlichting
- waarmee u uw emoties kunt vertalen in kleuren.

Het is ook nog eens doorspekt met slecht vertaalde of onvertaalde anglicismen en onzinnige begrippen. Het zou me niets verbazen als het van Google Translate komt, ook al weten we dat tegenwoordig veel mensen beginnen zo te praten onder invloed wat ze allemaal op sociale media, tv en radio horen en lezen.

Als dit van jeep.nl komt, heb ik toch de indruk dat er een Vlaamse vertaler aan te pas is gekomen door termen als "geconnecteerde" en "zetels".
 
Hij staat nog niet bij de dealer, pas april geloof ik. Ik dacht ook dat 4-voudige zo is als jij het zegt maar als ik de hele discussie volg hier dan is het velen niet duidelijk wat 4-voudige is.
 
Avenger 4xe met vierwielaandrijving:

bhmpiilom0cyhy_1200.jpg


ohhvclmvnnxkcq_1200.jpg


fd6qsvt5obq0qi_1200.jpg


kg40g6fpqsw0wi_1200.jpg


urjvme67lcepfk_1200.jpg


rc7lua0vbu6it7_1200.jpg


De Jeep Avenger is er nu ook met vierwielaandrijving: de 4xe. De aandrijflijn bestaat uit een 48V hybridesysteem met een 1,2-liter turbomotor met 100 kW (136 pk) en twee 21 kW (28 pk) elektromotoren voor- en achterin de auto. Een zestrapsautomaat met dubbele koppeling verdeelt de aandrijfkrachten over alle vier de wielen. Dankzij de geïntegreerde elektromotor is het mogelijk om op lage snelheden volledig elektrisch te rijden.

Het extra vermogen zorgt ervoor dat de 4xe betere prestaties biedt. Het extra vermogen zorgt voor een topsnelheid van 194 km/u (+10 km/u ten opzichte van e-Hybrid-uitvoering) en een acceleratie van 0-100 km/u in 9,5 seconden. Hij is 26 kW (36 pk) en 25 Nm krachtiger dan de e-Hybrid met voorwielaandrijving.

 
De Jeep Avenger zal binnenkort ook verkocht worden in Zuid-Amerika. Het model voor die markt zal geproduceerd worden in Brazilië (Porto Real), waar vroeger de 208 en 2008 van de band rolden.

Opmerkelijk is dat de Zuid-Amerikaanse Avenger uitgerust zal worden met de GSE 1.0 turbomotor (de Firefly).

Jeep-Avenger.jpg



- In Europa is de 4xE begonnen aan zijn "Adventure On The Road", zeg maar een promotietour langs verschillende steden.

2505937-31und60m8a-whr.jpg


Bron:
 
Laatst bewerkt:
Exclusief voor Italië en Spanje is er ook een Jeep Avenger met benzinemotor. Die heeft de welbekende 100 pk sterke 1,2-liter driecilinder turbo benzinemotor als aandrijflijn en altijd een handbak. Het gemiddeld verbruik bedraagt 5,6 l/100 km en de CO[sub]2[/sub]-uitstoot 126 g/km. In Italië kost de auto € 26.900 en in Spanje € 25.900. Ter vergelijking: de Italiaanse vanafprijs van de vernieuwde DS 3 met dezelfde motor ligt op 28.050 euro.
ik ken het hele modelletje niet, net even op jeep es gekeken, de benzine is er vanaf € 23.179, de E-Hybrid (wat dat ook mag zijn) vanaf € 25.314, en de ev vanaf € 39.944, dan moet je toch wel erg graag een ev willen hebben voor dat verschil. Raar dat niemand (buiten NL) een ev wil hebben.
 
De Jeep Avenger zal binnenkort ook verkocht worden in Zuid-Amerika. Het model voor die markt zal geproduceerd worden in Brazilië (Porto Real), waar vroeger de 208 en 2008 van de band rolden.

Opmerkelijk is dat de Zuid-Amerikaanse Avenger uitgerust zal worden met de GSE 1.0 turbomotor (de Firefly).

Jeep-Avenger.jpg



- In Europa is de 4xE begonnen aan zijn "Adventure On The Road", zeg maar een promotietour langs verschillende steden.

2505937-31und60m8a-whr.jpg


Bron:
Peugeot en Citroen gebruiken ook al de 1.0 Firefly van Fiat in Zuid-Amerika (oa 208, 2008, Aircross).
 
Terug
Bovenaan