Jaguar Type 01

Alfista

Kilometervreter
Gelekte afbeelding

Jaguar_Type_01_hero.jpg

Key Takeaways:
• Leaked images reveal Jaguar Type 01 design under radical ‘Exuberant Modernism’ philosophy.
• Expected 2027 launch as fully electric luxury flagship sedan.
• Estimated 500+ horsepower dual-motor AWD powertrain with 0-60 mph in 4.2s (est.).
• Price targeting $140,000 range, directly challenging Mercedes S-Class and BMW 7-Series.
• Represents Jaguar’s most aggressive strategic pivot in decades—design-led, not incremental.

Nee joh! Plain ugly. Had meer verwacht.

Voor alle weggebruikers die een Type 01 zien naderen geldt: "Seek shelter! :eek:"
Hoe kan deze Q-car op een veilige manier aan het verkeer deelnemen?

Voorplecht niet te overzien, wegdek evenmin, raampartij zo klein dat je gaat gokken ("oeps, dat was fietser #3"), draaicirkel van 13 meter en dat alles met >500pk.

Anyway, laat me verrassen wat Exuberant Modernism gaat uitrichten. En aanrichten:
wellicht dat Marco er goed mee kan hoeken ;)

Laatst bewerkt:
Valt me nog mee, even zien hoe die Exuberant Modernism gaat vertalen op andere modellen.

Misschien dat het beter geweest was voor Jaguar om net zoals Audi te doen: Heb een lineup met de meer traditionele modellen en dan AUDI, waar je het zo gek kan maken als je maar wilt. BYD bijvoorbeeld heeft ook twee ontwerpstijlen, genaamd de 'Dynasty' met drakensnor grille, en de 'Ocean' met rondere vormen zoals bij de Seal en Dolphin.

Uitdaging om over de Nederlandse drempels te rijden, het halve land is onbereikbaar als de auto echt zo laag wordt.
9wWM5FG.jpeg

• Leuk
Waarderingen: rw54
AI is te positief over de achterkant en creeert een achterruit(je)......

Dat kattenluikje (deze naamgeving krijg je er niet meer uit :ROFLMAO:) laat ook nog niet echt een goede afwerking zien.:oops:

Ik vind vooral de verhoudingen hier nogal extreem. Die kleine zijruiten in combinatie met zo'n hoge en massieve carrosserie geven hem bijna iets van een conceptauto die nog niet helemaal naar de openbare weg is vertaald. Misschien werkt het in het echt beter, maar op deze beelden oogt hij vooral heel zwaar.

Is dit de AI wedstrijd topic? :ROFLMAO:
Nee, daar passeren enkel ernstige en doorwrochte inzendingen van droogstoppels; compleet zout-, kleur- en inspiratieloos, inclusief, politiek correct zonder het minste spatje humor of ironie; zonder een SUV in te zenden geen schijn van kans op winst ;)

OT : vannacht onze tijd wordt de Jaguar onthuld in NY, dus als we morgen opstaan zal je je YT timeline allicht volstaan met filmpjes verwacht ik. Budding van het gelijknamig autokanaal had zijn mond al voorbij gepraat.

OT : vannacht onze tijd wordt de Jaguar onthuld in NY, dus als we morgen opstaan zal je je YT timeline allicht volstaan met filmpjes verwacht ik. Budding van het gelijknamig autokanaal had zijn mond al voorbij gepraat.

Zal waarschijnlijk net zo onthaald worden als toen met de Cybertruck en de Ferrari Luce. We zullen het zien.

Terug
Bovenaan