Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Probleem met electrische rijden: is de laadinfrastructuur, naar mijn mening zou het wettelijk verplicht moeten worden dat grote dierentuinen en attractieparken. Verplicht minimaal een laadpaal hebben, want nu is het dus zo. Dat ik niet naar Ouwehands Dierenpark kan gaan.
Het rijbereik is wel toereikend, maar het park met de Chinese Panda's heeft dus geen enkele laadpaal. Dat vind ik niet cool en omdat ik geen zin in snelladen heb, terwijl de auto gewoon kan laden terwijl je in zo'n park bent. Daarom kies ik andere uitjes uit. De Efteling heeft bijvoorbeeld wel laadpalen en niet eentje, maar heel veel.
Nou ik ben wel voor regulering: ik begrijp dat kleine parken geen laadpalen hebben, daar zal waarschijnlijk ook niet het geld voor zijn? Maar Ouwehands Dierenpark die brengt gewoon parkeerkosten in rekening, dan kunnen ze toch wel een paar laadpalen neer gaan zetten?Verplichting gaat wel ver en m.i. ook overbodig. Zoek een van der Valk in de buurt op.
Het opladen van een auto is natuurlijk niet een probleem van een park, parkeren eigenlijk ook niet. Een paar kilometer lopen is tegenwoordig heel erg.
Haha, precies, en wie gaat bovendien 340 km rijden om een glimp op te vangen van een Chinese beer, met de gemiddelde review: "Nou, we hebben hem gezien: hij zat daar ergens achter in de hoek en deed helemaal niks, maar ja, daar staan ze ook bekend om....".Maar jij maakt van jou probleem een inferieur EV met techniek die dus achterhaald was op het moment van aankoop, het probleem van iedereen?
Het is goed dat je die 340km noemt: want om die afstand retour te rijden met bijvoorbeeld een MG4 Standaard, had je dat ook maar net gehaald. Rijbereik WLTP is 350KM.Haha, precies, en wie gaat bovendien 340 km rijden om een glimp op te vangen van een Chinese beer, met de gemiddelde review: "Nou, we hebben hem gezien: hij zat daar ergens achter in de hoek en deed helemaal niks, maar ja, daar staan ze ook bekend om....".
Precies, en dat was precies de vraag van TS. Ik denk dat er genoeg info en ervaringen zijn om een keuze te maken.Het komt er gewoon op neer dat een EV niet altijd even handig is. De keuze is aan u.
Zoiets zal het ook gaan worden. We zijn bezig met een CHR en een Yaris Cross. De eerste is net even meer auto, maar het gegeven of mijn echtgenote (toch al niet echt een goede parkeerster) de auto fatsoenlijk geparkeerd krijgt, zal de doorslag geven. De achterkant is tamelijk onoverzichtelijk. Anders toch maar de iets rumoerige Yaris Cross.Als ik de topicstarter was, zou ik gaan kijken voor een Kona Hybrid, Yaris Hybrid oid. Ik weet of het duurder rijden is, maar ik denk niet dat je de illusie moet hebben dat autorijden ineens een stuk goedkoper gaat worden door EV's. In ieder geval scheelt het een hoop gedoe als je een hybride koopt, mij zal dat alleen het al waard zijn, zelfs als het wat meer zou kosten.
Zou je op eigen kosten een laadpaal op je oprit willen hebben (als je tenminste een eigen oprit hebt), heb je ook weer kosten. Volgens mij moeten er ook nog aanpassingen in de meterkast gedaan worden en heb je geen zonnepanelen, is het verstandig om die ook nog aanschaffen. Je bent dan al duizenden euro's verder en heb je nog steeds geen auto...
Enige argument wat dan overblijft, is dat het wat "ouderwetser" kan voelen zoals iemand hierboven beschrijft. Dan moet je kijken of je de ongemakken en eventuele extra kosten voor lief neemt om dit gevoel te compenseren.