Is dit nog vliegroest?

Guest
Op de achterzijde van mijn auto heb ik enige (denk ik ) oppervlakkige roest. Het zit grotendeels achter een kunststof spoiler dus niet echt in het zicht, maar wil er toch iets aan doen.
Nu vraag ik me af of dit nog in de categorie vliegroest valt en of het door een niet-zo-getrainde autoklusser nog goed zelf is te verhelpen?
Ik heb een macro gemaakt :
wdF7bGG.jpg

Voor een idee van de afmetingen van waar je naar kijkt: het oppervlak met roest is een kleine duim breed en zo'n 15cm lang.

Nou zit er wel redelijk ver in al.
Je zou dit kunnen proberen, is perfect spul tegen vliegroest.

https://www.carclean.nl/product/Monello/Non_Ferro_500ml_MNF0105_102671

Het zet er wel al diep in. Voor vliegroest is Non Ferro geschikt. De overgebleven roestspots zou ik met Fertan behandelen.

Dank voor de input.    Vooraf ook nog opschuren of borstelen of is het daar nog niet ruw genoeg voor? En na de behandelen gewoon aanstippen met de lak in kleur?

Staalborstel op boormachine om de loszittende roest te verwijderen. Daarna ontvetten, niet met wasbenzine maar met ammonia. Daarna Brunox erover heen en klaar. Of Diniotrol, heb je alles in 1.

https://www.tools.vocor.nl/index.php?item=dinitrol-coverust-rc900-spray&action=article&group_id=10000037&aid=1486&lang=NL

De reden dat ik het aan wil pakken is dat ik de auto in wil ruilen.    Zoals ik schreef is het niet echt goed zichtbaar. Is dit inruiltechnisch een groot issue denken jullie en is het iets wat je hoort te vertellen bij de dealer?

Zoef74 zei:
De reden dat ik het aan wil pakken is dat ik de auto in wil ruilen.     

Je mag er van uitgaan, dat de garage waar jij je auto voor inruil aanbiedt, zelf grondig dient te kijken en als de volgende auto van hetzelfde merk zou zijn, weet de garage heus wel de zwakke punten m.b.t. lakwerk.    Een ander verhaal is, dat het helemaal geen kwaad kan als je auto er bij inruil prima verzorgd uit ziet en misschien heeft dat invloed op de inruilprijs.    Ik vind het niet echt een 'verborgen gebrek'.    Van welk jaar is de auto?

Als je de auto gaat inruilen, zou ik er niets aan doen. Als je er aan gaat zitten knoeien, word het er meestal niet mooier van. Als je er met verf op gaat zitten smeren, levert dat alleen maar meer vragen op of daar iets meer aan de hand was dan een beetje oppervlakkige roest.

Als het niet zo rap te zien is -> gewoon inruilen. Wel zorgen dat de auto netjes gepoetst is, dan kijken ze er veel minder intensief naar dan wanneer hij supersmerig is als je hem ter inruil aanbied (dus op de dag dat je naar een andere auto gaat kijken)

Eigenlijk met hun hetzelfde truukje uithalen als wat ze zelf doen bij verkoop dus. :rolleyes:

Terug
Bovenaan