Impressie topic

Ik ben gepassioneerd door Italië en Engeland (en dat gaat veel verder dan auto's).
Is dat een probleem? (want zo komt je reactie wel over.)

Het ontwerp is gelukkig maar een impressie.
Hoe lang Alfa het nog volhoudt? Op zijn minst nog 3 jaar, want er komen er zeker nog 3 modellen aan (Giulia, Stelvio en E-jet).

Even wat anders dan al dat Stellantis-gebrabbel en slechte photoshops:

BMW-Neue-Klasse-Touring-E30-W10.webp

BMW-Neue-Klasse-Touring-E30-W11.webp

BMW-Neue-Klasse-Touring-E30-W13.webp

BMW-Neue-Klasse-Touring-E30-W14.webp

Wat zou dit mooi zijn zeg... :love:

Laatst bewerkt:
Ziet er grappig uit, zou mooi zijn als sommige in het echt zo uit komen te zien.

Ben alleen niet zeker of AI tekeningen toegestaan zijn in deze topic, wellicht een idee voor een apart topic met meer van dit soort AI hersenspinsels? ;)

• Leuk
Waarderingen: ICU
Ik kan het gewoon niet laten.. sorry als ik mijn agents hier erop los laat komt er een andere soort Stelvio uit.. :D
Ik vind hem iets te hoog op zijn poten staan, de neus/auto te lang en de achterkant doet me denken aan Jaguar.
Die AI lijkt leuk speelgoed, waar vind ik die?

cf9b2a46d61430f14cb962fe6472eeb3ea2af434.jpg

Te zien in Californië: een nieuwe Tesla waarvan sommigen beweren dat het een goedkope Tesla gaat worden...quote: Een opmerkelijk prototype van de Tesla Model 3 is gespot op de snelwegen in Californië. De auto, die voorzien is van een camouflagepatroon, zou opvallende kenmerken hebben die erop kunnen wijzen dat Tesla bezig is met het testen van een goedkopere auto. (Bron: bright.nl)

Verdiep je nou eerst eens even in de topics en benamingen. Dit zijn gewoon spy shots, geen imperssie dus hoort hier niet thuis.

Welk deel van het woord "impressie" snap je niet?

Vreemde logica ook; er zijn drie fruitmanden; appels, bananen en peren. Van één fruit is niet duidelijk wat het nou is dús hoort het bij de peren :sleep:

Laatst bewerkt:
In Autocar.co.uk stond deze ochtend een render van de nieuwe DS8. Verwacht wordt dat deze eind dit jaar onthuld gaat worden. Wat uit verschillende spy shots reeds duidelijk is, is dat het geen SUV zal worden maar iets... Euh... Apart. De render combineert het silhouet van de spyshots met een aantal DS SM tribute kenmerken.

Het resultaat:

autocar_ds8_render_2024.jpg

ds_8_camouflaged_rear.jpg

Op you tube staan heel veel filmpjes met een nieuwe Yeti, maar op de officiële auto info kanalen van Škoda staat niets. Wie heeft een tip?

De Yeti was qua looks ook iets meer 'terreinwagen' dan de huidige SUV's. Ik verwacht zo'n model niet binnen Skoda. Je hebt nu de Elroq en daarboven de Enyaq en de Kodiaq. Daarmee dek je de SUV hoek aardig af.

Nav het immense succes van de Renault R5, zou Citroën nu nadenken over een 2pk EV

autocar-citroen-2cv-2025-render.jpg

Preliminary design work on a successor to the car that is widely credited with mobilising post-war France is under way, a senior source has confirmed, although the project is currently at an early stage.

The news signals a change of heart from Citroën, which has previously denied any plans to bring this famous model back.
(Autocar.co.uk)

Zo gaat dat tegenwoordig in de pers, vrees ik. De ene dag schrijven ze A en de dag erna ontkennen ze weer alles. Twee artikels geschreven en weer een boel kliks erbij.
Zelfde met de plannen van Chrysler. Vorige week werd er geschreven dat er gestopt is met de ontwikkeling van de nieuwe SUV nav een brief van de fabrikant aan leveranciers. Nu blijkt het te gaan over de RAM EV die uitgesteld wordt.
Etc...

Er komt wel een 2CV, volgens automobile-magazine, maar dan wel in een moderne vorm. Een soort herinterpretatie, zeg maar. Het resultaat zou zoiets kunnen worden:

la-future-citroen-2-cv-ne-sera-pas-du-tout-neo-retro.jpg
Citroën heeft geen retroplannen. Als je een nieuwe 2CV ontwikkeld dan zal je echt de kenmerken moeten hebben van de oude lelijke eend. Anders krijg je een soort Ford Capri wat niets met de oude Capri te maken heeft. Dan ben je het lachertje van de klas.

Een 2pk gaat het niet meer worden. Ik denk dat Citroën wel nog een goedkope auto zonder franjes gaat produceren, in de filosofie van de oude 2pk (sober en eenvoud)

Nee, geen 1 april grap. We mogen ons binnenkort verwachten aan een Abarth Topolino. Zelfde techniek als de Fiat versie, maar met wat uiterlijk vertoon

Abarth-Topolino-1152x755.jpg

Impressie van de nieuwe Corsa door autocar.co.uk. Deze zal de huidige Corsa in 2026 opvolgen. Hij wordt 10 procent groter, wordt op een nieuw platform gebouwd (STLA small) en zal beschikken over accu pakketten tot max 82kWh.

2026-vauxhall-corsa-autocar-render.jpg

De nieuwe Pandina... Wat we al weten: zelfde platform als de Fiat 500.
3,6 meter lang en daardoor is het STLA smart platform, waar de Grande Panda op staat, ongeschikt.

The new Pandina will join the upcoming Volkswagen ID.One and Renault Twingo in the next generation of compact, clever and efficient A-segment models. The key difference is that at least initially, the Pandina will also offer that hybrid powertrain, bringing costs down compared with its all-electric rivals and offering a choice to customers who aren’t yet able or willing to switch. Regardless of powertrain, the A-segment is still a difficult place to make a profit. In order to make money, they’ll need to sell huge numbers.

Fiat%20Pandina%20render%20%28watermarked%29.jpg

Nuova-Fiat-Pandina-1-1122x612.jpg

autoexpress.co.uk

Officieel: er komt een BMW M1

cest-officiel-une-supercar-inspiree-par-la-bmw-m1-rejoindra-la-gamme-du-constructeur-a-lhelice.jpg

"Een sportwagen geïnspireerd op de M1 zal het imago van het merk versterken. Deze auto's hebben een positief effect op het imago en zelfs op andere producten in het assortiment. Het is opgenomen in ons toekomstige productplan."

Is helemaal niet officieel, je plaatst niet eens een bron.. het is zelfs het tegenovergestelde:

A New M1 Was '95 Percent Finished' Before BMW Canceled It

Dat is het wel, je post een oude link.

Deze dateert van gisteren:

De Polestar 7 zal de Polestar model 2 moeten opvolgen aan de basis van het programma - echter door de chronologische typeaanduidingen krijgt het een veel hoger nummer. De lancering is voorzien in 2027 gezien de lifecycle van de Polestar2 die in 2023 een mid-life update heeft ontvangen.
De auto krijgt een lang gerektere koets en verdere details lijken in nevelen gehuld. Zo is het volgens Carscoops niet uit te sluiten dat de auto eveneens geen achterruit gaat krijgen. Het is ook mogelijk dat de EX30 de basis voor dit model gaat vormen.

Polestar-7-Render-CarScoops-1-scaled.webp

AutoWeek legde de hand op informatie dat de auto in Europa gebouwd gaat worden. Het wordt ook een belangrijk model voor het merk en dat het een compacte SUV gaat worden. Dat betekent dan een nieuw segment voor het model. De 2 wordt in deze visie opgevolgd door een nieuwe Polestar 2.

Terug
Bovenaan