Ik ben naar de garage gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarioHopman f1698334

Kilometervreter
Beste luitjes.
In mijn vorige topic had ik aangegeven dat mijn V-snaar lawaai maakte tijdens een koude motor. Jullie hadden mij toen geadviseerd om naar een garage te gaan. Ik wilde daar eerst niks van weten. Maar na lang nadenken heb ik toch maar besloten om naar een zelf gekozen locatie te gaan naar keuze.
Goed dat ik maar wel ben gegaan want eenmaal mijn auto was onderzocht plus de V-snaar vertelden ze mij dat dat ding op knappen stond. En het niet heel lang meer geduurt zou hebben als ik er vrolijk mee doorgereden zou hebben. Na dit nieuws heb ik mijn auto daar achtergelaten zodat ze er een nieuwe V-snaar op konden monteren.

Kosten: 105,99 euro. Best duur.
Hoe dan ook wil ik iedereen bedanken die mij dit advies gegeven heeft.

Een auto goed rijdend houden kost geld ja. Maar verstandig dat je naar een garage bent gegaan. Maak vast een potje, als je dat nog niet hebt, voor het volgende mankement dat zich gaat voordoen.

Verstandige beslissing dus. 106€ is niet weinig maar met de uurlonen tegenwoordig... En nu hopelijk voor jou op naar veel probleemloze & goedkope kms buiten het reguliere onderhoud uiteraard.

Diagnose, kijken welke riem nodig is, kijken of die op voorraad is, riem pakken, gereedschap pakken, dadwerkelijk aande auto sleutelen, alles opruimen, rekening opmaken, tijd met de klant. Ja een uur is dan zo voirbij en dan valt het bedrag op zich nog wel mee.

Diagnose, kijken welke riem nodig is, kijken of die op voorraad is, riem pakken, gereedschap pakken, dadwerkelijk aande auto sleutelen, alles opruimen, rekening opmaken, tijd met de klant. Ja een uur is dan zo voirbij en dan valt het bedrag op zich nog wel mee.

Nou, maar dat vind ik niet.
En niet iedereen is zo klantvriendelijk in de werkplaats. Ik ben redelijk vaak onheus bejegend. Zelfs onbeschoft aangesproken. Een keer zelfs zo erg dat ik tijdens het gesprek gewoon naar buiten ben gelopen, in mijn auto ben gestapt, en weggereden.

Ik rijd al 59 jaar auto en behalve de gebruikelijke controlewerkzaamheden heb ik nog nooit iets zelf gedaan, altijd alles door garages uit laten voeren. Maar ik ben nog nooit onheus bejegend, laat staan onbeschoft behandeld, altijd alles correct gelopen. Het ligt er ook voor een groot deel aan hoe je jezelf opstelt. Het spreekwoord zegt dan ook: wie goed doet, goed ontmoet.

Ik rijd al 59 jaar auto en behalve de gebruikelijke controlewerkzaamheden heb ik nog nooit iets zelf gedaan, altijd alles door garages uit laten voeren. Maar ik ben nog nooit onheus bejegend, laat staan onbeschoft behandeld, altijd alles correct gelopen. Het ligt er ook voor een groot deel aan hoe je jezelf opstelt. Het spreekwoord zegt dan ook: wie goed doet, goed ontmoet.

Je kent mij niet eens maar je weet nu al dat het door mij komt?
Fijn voor jou dat jij altijd goed behandeld bent bij de garage/dealer wherever you go. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat op iedere werkplaats hetzelfde geldt.
En ik stel mezelf altijd vriendelijk op. In het begin uiteraard. Maar als ik er al geen goed gevoel meer bij heb dan ben ik niet meer geintereseerd in vriendelijk zijn.

Ik vind € 106 erg meevallen voor het vervangen van de v-snaar, auto-onderhoud laten uitvoeren kost nou eenmaal wat. Meestal ben ik zelf niet voor onder de € 500 klaar als er iets moet gebeuren aan de 944. En bedenk dat het alternatief (v-snaar knapt tijdens het rijden) een stuk zuurder en duurder is.

Ik vind € 106 erg meevallen voor het vervangen van de v-snaar,

Dat moet jij weten.
auto-onderhoud laten uitvoeren kost nou eenmaal wat.

In het buitenland is het meestal wat goedkoper.
Meestal ben ik zelf niet voor onder de € 500 klaar als er iets moet gebeuren aan de 944. En bedenk dat het alternatief (v-snaar knapt tijdens het rijden) een stuk zuurder en duurder is.

Ja nou, daarom ben ik toch ook gegaan....

Ik snap niet goed de ergernis van @Dario over die €106,00
Daarnaast wordt alles weerlegd om maar vooral zijn ongenoegen te uitten over die €106,-
Ga dan fietsen of lopen of OV maar zelfs daar heb je geld voor nodig qua onderhoud, behalve voor OV.
Neem je "verlies" en spaar de komende tijd voor de volgende tegenslag met je auto.
Tja en in buitenland goedkoper............je mag wonen waar je wilt dus zoek een mooi huisje uit en tot ooit.
Oja dat huisje kost natuurlijk ook geld, ja ik zeg het maar alvast;)

Laatst bewerkt:
Nico neemt me de woorden uit de mond, kan je op basis van de factuur eens aangeven wat nu - los van de BTW - is aangerekend voor het stuk zelf (allicht 6 à 8€), het arbeidsloon of uren (geen idee) en - favoriet van de garages "klein materiaal"?

Ik heb nog maar 1x een V-snaar vervangen & dat was op mijn praktijkexamen voor automechanica samen met kleppen stellen. Is wel al even geleden en op een ouder model Fiësta, maar ik vond het nu niet zo spannend.

Mijn auto krijgt zelfs preventief onderhoud.
Laatst moest ie voor de apk en heb ik gevraagd of ze na de keuring de olie van de twee differentielen en tussenbak wilden verwisselen.
Gelukkig kwam die door de apk met een blanco apkformuliertje en kostte het maar 400 euro.

Dario, wel fijn dat je toch naar de garage bent gegaan voor de V-Snaar, een nieuwe kan jaren mee.

Voor mijn oude X-Type was ik 206 euro kwijt inc montage voor de V-Snaar, 2 keer zo duur... Eventueel klein onderhoud zelf proberen? bijvoorbeeld elke 5000/10000km de filters (interieur, lucht brandstof etc).

Dat moet jij weten.

In het buitenland is het meestal wat goedkoper.

Ja nou, daarom ben ik toch ook gegaan....
Deze antwoorden pleiten jou niet direct onschuldig aan irritatie opwekken bij iemand die je wil helpen.

Ik bedoel dit niet als een aanval maar meer als tip: probeer je woorden iets anders, lees vriendelijker, te formuleren.

Laatst bewerkt:
Niemand brengt de auto graag naar de garage als er iets stuk is. Kost altijd geld namelijk.

En ja, 106 euro is veel geld, maar voor een V-snaar / Multiriem inclusief vervaning is het eigenlijk best goedkoop. Pand moet ook betaald worden. De brug moet ook onderhouden worden. Gereedschap moet ook aangeschaft worden / afhschrijving. Water gas/elektra moet ook door de garage betaald worden en natuurlijk de monteur wil ook gewoon een net salaris hebben voor de kennis en kunde wat hij heeft.

Je boft maar dat je zo'n garage getroffen hebt ;) ook dat ze zo snel al tijd voor je maken als niet-vast klant wat ik er zo uit op maakt. zeker gezien veel garages tot over de oren in het werk zitten.

En nu lekker door rijden.

De tip van @Fps Doug is toch wel een goede, probeer toch iets geld op zij te leggen elke maand. ook al is het een klein bedrag. die kosten komen toch wel met de auto, en zul je toch moeten betalen linksom of rechtsom. Dan is elke maand iets apart leggen minder pijnlijk als dat je ineens voor het blok staat een een flinke rekening voorgeschoteld krijgt. Zeker als je wat minder te besteden hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan