Hyundai ix35 krukassensor

Wie kan me helpen onze auto verliest vermogen en teller zakt soms naar 0 en blijft er op hangen bij doortrekken en soms valt die uit foutcode krukassensor nu is onze vraag wij hebben deze vervangen met een goedkoper merk even leken de problemen minder te zijn maar niet dus weer inhouden uitvallen en code krukassensor nu zegt de anwb dat deze auto's gevoelig zijn voor imetatie en dat er een van de echte daler in moet naar eens rond gebeld te hebben schrok ik van de prijs tussen de 200 en 265 euro het ergste vind ik we weten nog niet eens als dit wel het probleem is geeft wel code krukassensor ondertussen ook de ketting vervangen al maar nog niet probleem op gelost weet iemand als het echt de orgeneele moet zijn om dit probleem op te lossen en welk merk dit is wand ook hier vinden we niks over het is een hyundai ix35 2 liter van 2011

De klachten passen wel bij een krukassensor. Dat is ook een onderdeel wat zo rond de 10 jaar het weleens wil begeven. Je kan hooguit de kabel eens nalopen of die niet beschadigd is maar bij deze leeftijd is dat meestal niet het geval.

Krukassensoren voor de meeste merken zijn erg gevoelige en nauwkeurige apparaten. Er zitten specifieke materialen in die in de laatste jaren duur zijn geworden en verder zit er ook een beetje electronica in om stoorsignalen al meteen te dempen. Goedkopere versies zijn goedkoper omdat ze of "nep" zijn of omdat ze andere of minder materialen gebruikt hebben waardoor het signaal matig is. Bij krukassensoren geldt al een aantal jaar dat een imitatie niet aan te raden is.
Echter; Hyundai maakt deze sensoren ook niet zelf. Je hoeft dus niet een originele bij de dealer te kopen. Met wat zoeken op het onderdeelnummer en de fabrikant (vaak Bosch, Continental of Delphi) moet je ook een originele kunnen vinden en voor een meer redelijke prijs.

ondertussen ook de ketting vervangen al maar nog niet probleem op gelost

wie doet de diagnose aan de auto dan? Je gaat neem ik aan niet zomaar 'even' een ketting vervangen om te zien of dat het probleem misschien op lost. Of is dit een ander probleem wat parallel aan dit probleem loopt wat hier niet mee te maken heeft.

ANWB kan best een goed punt hebben mbt de sensor; de ene immitatie is de andere niet; niet alleen de hyundai ix35 is gevoellig voor immitatie sensoren, veel merken zijn dat. De ene immitatie is de andere ook niet, maar als je de goedkoopste sensor bij autodoc besteld van een onbekend merk verbaast het mij niets.

Rijden en dan diagnose stellen kun je met vrij grote zekerheid zeggen of het de sensor of bekabeling is wat de storing veroorzaakt.

Engineer2
Vraagje de Hitachi is dat dan een beter merk dat is ook een Japans/ Chinees merk ?????

De klachten passen wel bij een krukassensor. Dat is ook een onderdeel wat zo rond de 10 jaar het weleens wil begeven. Je kan hooguit de kabel eens nalopen of die niet beschadigd is maar bij deze leeftijd is dat meestal niet het geval.

Krukassensoren voor de meeste merken zijn erg gevoelige en nauwkeurige apparaten. Er zitten specifieke materialen in die in de laatste jaren duur zijn geworden en verder zit er ook een beetje electronica in om stoorsignalen al meteen te dempen. Goedkopere versies zijn goedkoper omdat ze of "nep" zijn of omdat ze andere of minder materialen gebruikt hebben waardoor het signaal matig is. Bij krukassensoren geldt al een aantal jaar dat een imitatie niet aan te raden is.
Echter; Hyundai maakt deze sensoren ook niet zelf. Je hoeft dus niet een originele bij de dealer te kopen. Met wat zoeken op het onderdeelnummer en de fabrikant (vaak Bosch, Continental of Delphi) moet je ook een originele kunnen vinden en voor een meer redelijke prijs.

Hyundai is Koreaans, niet Japans.

Dat wil niet zeggen dat de sensor die er in zit ook Koreaans is. Wat er wel in zit, geen idee. Soms als je hem er uit haalt staat de fabrikant van de sensor er wel op. Hyundai maakt die in ieder geval niet zelf.

De originele sensor voor deze auto is gemaakt door Hyundai Kefico.
Dus in dit geval zou ik gewoon de sensor bij de dealer kopen, het is geen Bosch of ander merk met een Hyundai logo er op geprint.

Als je genoeg aftermarket sensoren probeert kom je vanzelf ook aan die 200 euro.
En als je toch een sensor van een ander merk wilt proberen koop dan NGK/NTK of Bosch (of een ander betrouwbaar merk), en koop deze van een betrouwbare verkoper bijvoorbeeld op Ebay zit er veel imitatie tussen.

Nou jullie gaan me uitlachen ben ik bang het onderdeel er uit gehaald en is een siemens vdo 3918025300 niet te vinden alleen aliexpress en zo is om gek van te worden dus komt naar mijn mening er op neer zit ook geen originele in nu aduwel er staat ook hyundai en kia op

Dat nummer is wel officieel een hyundai/kia nummer. Bij andere merken staat dat nummer er meestal niet op maar een eigen artikelnummer. Dat is dus wel een originele sensor.

Waarschijnlijk alleen via de dealer aan te komen.

Je kunt specifiek op alleen het nummer zoeken, dan vind je veel meer opties. Zoals hella en magneti marelli die ook door andere autofabrikanten worden gebruikt. Maar dat hoeft niet altijd goed te gaan natuurlijk. Anderzijds als ze zo slecht waren, werden ze ook niet verkocht toch?

Even snel gezocht. Er is inderdaad imitatie maar er zijn ook websites die alleen origineel (OEM) verkopen. Deze bijvoorbeeld zag ik zo snel
Het lijkt erop dat het ook in Kia is gebruikt en om de een of andere reden is die goedkoper. Even goed kijken of die identiek is

Terug
Bovenaan