A
Anoniem
Guest
Goedendag allemaal,
Ik ben sinds een half jaar eigenaar van hyundai ix35 van 2012, 2.0 benzine en LPG-G3 automaat.
Kort erna begon ik te merken zowel op benzine als gas inhouden en stotteren van de auto. Bij koude start en lage toeren(binnendoor rijden) houd ie nog erg in en kom soms niet vooruit, pas na heel rustig gas geven gaat ie vooruit.
Daarna rijd ie wel, maar gebeurt wel eens naar +/- 500 te heb gereden dat ie spontaan afslaat, daarna starten en weer rijden. Bij remmen valt de toerental erg snel omlaag alsof weg wil vallen. Maar gas geven en dan kan ik weer. En foutcode P2192 komt steeds naar voren, soms gaat ie van zelf weg en soms reset ik hdm met OBD. Soms voel ik de auto ook ploffen/bonken. Op de snelweg, dus hogere toeren geen probleem.
Ik heb de volgende dingen gedaan:
1. Bougies vervangen.
2. Gasklephuis gereinigd.
3. MAF sensor gewisseld.
4. Inlaatspruitstuk gedemonteerd en schoongemaakt maar was redelijk schoon.
5. Lambdasonde bank 1 gewisseld.
6. Compressie gemeten en was overal 12bar.
7. Additieven toegevoegd aan benzine en 2 dagen op benzine gereden.
8. Luchtfilter vervangen.
9. Einddemper maakte een hol geluid, die ook vervangen.
Dit allemaal gedaan maar nog steeds hetzelfde en codd P2192 komt weer terug en klachten blijven hetzelfde.
Wie kan mij hiermee helpen AUB!?
Met vriendelijke groet,
Zuhair
Ik ben sinds een half jaar eigenaar van hyundai ix35 van 2012, 2.0 benzine en LPG-G3 automaat.
Kort erna begon ik te merken zowel op benzine als gas inhouden en stotteren van de auto. Bij koude start en lage toeren(binnendoor rijden) houd ie nog erg in en kom soms niet vooruit, pas na heel rustig gas geven gaat ie vooruit.
Daarna rijd ie wel, maar gebeurt wel eens naar +/- 500 te heb gereden dat ie spontaan afslaat, daarna starten en weer rijden. Bij remmen valt de toerental erg snel omlaag alsof weg wil vallen. Maar gas geven en dan kan ik weer. En foutcode P2192 komt steeds naar voren, soms gaat ie van zelf weg en soms reset ik hdm met OBD. Soms voel ik de auto ook ploffen/bonken. Op de snelweg, dus hogere toeren geen probleem.
Ik heb de volgende dingen gedaan:
1. Bougies vervangen.
2. Gasklephuis gereinigd.
3. MAF sensor gewisseld.
4. Inlaatspruitstuk gedemonteerd en schoongemaakt maar was redelijk schoon.
5. Lambdasonde bank 1 gewisseld.
6. Compressie gemeten en was overal 12bar.
7. Additieven toegevoegd aan benzine en 2 dagen op benzine gereden.
8. Luchtfilter vervangen.
9. Einddemper maakte een hol geluid, die ook vervangen.
Dit allemaal gedaan maar nog steeds hetzelfde en codd P2192 komt weer terug en klachten blijven hetzelfde.
Wie kan mij hiermee helpen AUB!?
Met vriendelijke groet,
Zuhair