Hyundai Ioniq 6 | Vanaf € 45.895

Wouter82

Moderator

First Edition

56nymlmbofiq_800.jpg

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-ioniq-6-komt-eerst-als-first-edition/

In deze kleur al een heel stuk aantrekkelijker (y) Dit is Biophilic Blue Pearl, de andere tinten voor de First zijn Serenity White Pearl, Nocturne Grey Pearl en Gravity Gold Matte. Verdere specificaties volgen nog.

Hyundai Rider

Gebruiker
Als ik het goed begrepen heb, doet Ioniq 6 niet mee aan de verkiezing The car of the year 2023. Jammer want het is een gemiste kans voor Hyundai. Ze moeten een jaar langer wachten om mee te doen. Ik weet de reden niet dat Hyundai niet mee doen met Ioniq 6. Als ze volgende verkiezing mee doen in 2024, dan is de nieuwigheid er van af en is moeilijk om bij de laatste 7 te komen. We zullen het wel zien.

Frits79

Actieve Gebruiker
Wouter82 zei:
First Edition

56nymlmbofiq_800.jpg

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-ioniq-6-komt-eerst-als-first-edition/

In deze kleur al een heel stuk aantrekkelijker (y) Dit is Biophilic Blue Pearl, de andere tinten voor de First zijn Serenity White Pearl, Nocturne Grey Pearl en Gravity Gold Matte. Verdere specificaties volgen nog.
Mooie kleur, maar zal hem eerst eens in het echt moeten zien

Ik ook, op foto's blijf ik telkens moeite hebben met de erg sterk aflopende achterzijde wat ook nog eens benadrukt wordt door de vorm van het 3de zijruitje.

CD9LOP

Gebruiker
Ik denk dat het een plaatje is als de auto straks in echt te bewonderen is. Ongetwijfeld wordt deze auto een leasekanon, kan bijna niet anders.

Wheel Critic

Gebruiker
Die afgezakte kont en de Mercedes baanvormige raamlijn maken het voor mij een nogo.
Ik ben helaas niet de enige die daar over valt.
Interieur is ook een tegenvaller. Teveel Ioniq5 en die is nogal Tupperware.
Jammer dat er geen Genesis GV60 lookalike interieur in zit.

MCW

Actieve Gebruiker
hyundai-ioniq-6-us-spec.jpg

138 foto's: https://www.motor1.com/news/622305/2023-hyundai-ioniq-6-debuts-range/

Hyundai Rider

Gebruiker
Ik snap niet dat er mensen zijn die dit een gedrocht vinden, maar het zal wel aan mij liggen.o_Oo_O

@MCW84 Je hebt weer mooie foto's aan ons laten zien van een mooie EV.

SCHITTEREND!!(y)(y):T

adinsx

Gebruiker
Hyundai Rider zei:
Ik snap niet dat er mensen zijn die dit een gedrocht vinden, maar het zal wel aan mij liggen.o_Oo_O

Ik denk dat je forumnaam er mede een reden voor is, ik vind de achterzijde totáál niet mooi, ondanks dat ik wel van wat opvallende designs hou.
Ik weet niet, die achterkant valt zo vreemd naar beneden. Een beetje eerste generatie CLA idee krijg ik erbij, of de huidige EQE/EQS.
Voor mijn gevoel zitten de achterlichten te laag.

De Kia Proceed bijvoorbeeld heeft ook een aflopende daklijn, maar de lichtunits zitten op 'normale' hoogte en vind ik dan wel weer geslaagd.
Neh, ik kan er op de foto's althans niet aan wennen. Wellicht oogt het in het echt beter. (y)

Barri

Moderator

Die laatste die MCW toont ziet er echt niet uit! Dat zilvergrijs en zwart combineert totaal niet. Op de EV Experience heb ik in het paarse exemplaar gezeten en die ziet er wat beter uit. Het model leent zich het best voor een donker kleurtje, dan vallen de gekke lijnen niet zo op ;)

Hyundai Rider

Gebruiker
Ik denk en hoop dat het een succes wordt. Het zal ook wel, want binnen paar dagen was de Ioniq 6 first edition 250 keer over de toonbank gegaan. Het maximale aantal wat Hyundai Nederland toebedeeld kreeg. Ik meen ook dat de meeste kopers nog geen proefrit hebben gemaakt, dus de auto liet op de foto's wel een positieve indruk achter bij de kopers. Tot nu toe is het een succes, want de eerste serie is uitverkocht. Nu nog even kijken hoe de reguliere uitvoeringen het doen. Dat kunnen we pas volgende jaar er achter komen. Dan wordt hij leverbaar.

SVF

Gebruiker
Op die laatste foto's vind ik hem wel een hoog ballerina gehalte hebben, en al helemaal naast de nieuwe en strakke Toyota Prius. De techniek van deze Ioniq 6 in een nieuwe Prius zou een gouden combinatie zijn!

Wouter82

Moderator

De Ioniq 6 is er met een kleinere accu dan de 5 en daardoor ook met een lagere vanafprijs:

Accu Vermogen Aandrijving Actieradius Uitvoering Prijs
53 kWh 151 pk, 350 Nm Achter 429 kilometer Style € 45.895
53 kWh 151 pk, 350 Nm Achter 429 kilometer Connect € 50.395
77,4 kWh 229 pk, 350 Nm Achter 545-614 kilometer Style € 50.895
77,4 kWh 229 pk, 350 Nm Achter 545-614 kilometer Connect € 55.395
77,4 kWh 229 pk, 350 Nm Achter 545-614 kilometer Lounge € 58.895
77,4 kWh 325 pk, 605 Nm Voor+achter 519-583 kilometer Connect € 59.395
77,4 kWh 325 pk, 605 Nm Voor+achter 519-583 kilometer Lounge € 62.895

Uitrusting

Standaarduitvoering Style heeft een 11 kW 3-fase-boordlader, een 12,3-inch infotainmentscherm, een digitaal instrumentarium en biedt (niet-draadloze) Apple CarPlay- en Android Auto-connectiviteit. 18-inch lichtmetaal is standaard, hetzelfde geldt voor zaken als verwarmbare buitenspiegels, een achteruitrijcamera, cruisecontrol met Stop & Go-functie en Highway Driving Assist waarmee je je op de snelweg semi-autonoom een weg door het verkeer kunt banen. V2L-technologie (Vehicle 2 Load), waarmee je andere elektrische apparaten kunt opladen, is optioneel. De Connect-uitvoering voegt aan bovenstaande zaken toe als een uitgebreid head-up display, sfeerverlichting, V2L-techniek, een uitgebreide versie van Highway Driving Assist, een warmtepomp, batterijverwarming, elektrisch verstelbare stoelen voor en achter, een verwarmbaar stuurwiel en privacy glass.

Boven aan de statusladder staat de Lounge. De Lounge-uitvoering staat op 20-inch lichtmetaal, heeft een uitgebreid audiosysteem van Bose met zeven luidsprekers en biedt onder meer een 360-gradencamera. De Lounge is optioneel te krijgen met kleinere 18-inch wielen voor een grotere actieradius. 20-inch wielen zijn voor de Hyundai Ioniq 6 met 77,4 kWh accu optioneel, maar snoepen dus wel wat actieradius weg. De Lounge heeft net als de overige uitvoeringen in de portieren verzonken handgrepen, al komen die bij deze topuitvoering automatisch naar buiten. Daarbij is de Lounge de enige uitvoering van de Ioniq 6 – net als bij de Ioniq 5 – die je met de DSM geheten 'digitale buitenspiegels' kunt krijgen.
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,6059112,6075196,page=2#msg-6075196

CD9LOP

Gebruiker
Vind het fraai model, goede specs, uitstekende prijsstelling, ongetwijfeld gunstige leasetarieven, succes verzekerd.

Zadelsnuiver

Gebruiker
De proporties van de 6 komen wat raar over door de lange wielbasis. Het achterwiel mag zo'n 30 cm naar voren, de achterdeur een stukje korter en dan een flink stuk van de kont afhakken dan staat er wel een ok modelletje.

Passchier

Gebruiker
Die witte taxi, als ik die foto zo zie is t net of de foto gemaakt is met een gekke fisheye lens.
De verhoudingen komen gek over. Jmmr.

adinsx

Gebruiker
Zadelsnuiver zei:
De proporties van de 6 komen wat raar over door de lange wielbasis. Het achterwiel mag zo'n 30 cm naar voren, de achterdeur een stukje korter en dan een flink stuk van de kont afhakken dan staat er wel een ok modelletje.

Dat inderdaad. Ik vind het totáál niks de 6.

Barri

Moderator

Hij heeft natuurlijk ook op de EV Experience in Zandvoort gestaan ;) Ook in deze kleur trouwens.
Ik moet er een beetje aan wennen, maar doe mij er maar eentje. Goede specs, goede prijs. Ik zou gaan voor de instapper, alleen vind ik wel dat er stoelverwarming op moet... Oja, en in de standaard blauwe kleur uiteraard!

Die witte heeft de velgen van de instapper, die had ik nog niet eerder gezien.

Qua verhouding, met die lange wielbasis en de lange lage achterkant, heeft ie wel wat van de DS.

Carfanatic

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=uU0vDBfc5Iw

https://www.youtube.com/watch?v=XEe-L2LcJiQ

https://www.youtube.com/watch?v=_ol0jxwfqmw

rohar

Gebruiker
Ben benieuwd wat Hyundai met de prijs gaat nu de naaste concurrent Tesla Model 3 drastisch in prijs heeft verlaagd.

Durashift

Gebruiker
Ik spotte de Ioniq6 afgelopen zondag bij de lokale dealer.

Vanmiddag reden er een aantal achter elkaar door Maartensdijk. Allemaal mannetjes erin. ;)
Denk dat er een voorgeschreven route gereden werd (keren op de rotonde net na het spoor, denk ik. :T
Zal wel een introductie event zijn voor de zakelijke markt?

In het wit komt het silhouet wel aardig tot zijn recht.. in donkere kleuren blijf ik het maar een raar model vinden.
Als de auto je van voren aan komt rijden.. ziet het front er ook uit alsof dit al eens op een automodel gezeten heeft (vorm van de koplampen). Kan er echter geen merk/model aan koppelen.. maar het lijkt op iets, vind ik.

SVF

Gebruiker
Durashift zei:
Als de auto je van voren aan komt rijden.. ziet het front er ook uit alsof dit al eens op een automodel gezeten heeft (vorm van de koplampen). Kan er echter geen merk/model aan koppelen.. maar het lijkt op iets, vind ik.

Deze?

2023-Nissan-Z-Model-Left.jpg

Nunanderewaogen

Gebruiker
In mijn zoektocht naar een nieuwe leaser heb ik hier even in gezeten bij de dealer.

Positief:
Ik vind de vorm van de koets dan wél weer erg leuk (smaken verschillen).

Negatief:
Binnen mijn budget valt de Style uitvoering zonder elektrische stoelen. De standaard stoelen bieden mij niet voldoende steun met mijn 1,85m.
De opening van de kofferbak is klein met een vaste hoedenplank. Ik heb mijn huidige auto regelmatig volgepakt, dan moet je in de Ioniq 6 de bak inkruipen, zo diep is die. Ook qua ruimte wordt het hem dus niet.

Bovenaan