Hyundai i30 MkIII (2017) | Nieuw: facelift 2024

Wouter82

Moderator

c7ey36ib5v9g.jpg

irky2kobeyy3.jpg

dx7y2tqb8em0.jpg

26yy10kb75lp.jpg

lr7y47hbu54g.jpg

[size=x-large]Hyundai start testwerk met nieuwe i30[/size]

i30 slaat weg i20 in. Hyundai heeft nog maar net de i30 gefacelift, maar we hebben nu al spionagefoto's van de nieuwe generatie. Ons spionageteam meldt dat Hyundai met dit prototype in de weer was. Door de grootte van de auto moet dit wel een compacte middenklasser zijn: de i30 dus. Het lijkt om een echt nieuwe i30 te gaan, omdat de Hyundai volgens onze fotografen groter oogt dan de huidige generatie. Hierdoor moet de nieuwe generatie meer binnenruimte bieden dan het exemplaar dat nu bij de dealers staat. Het lijnenspel toont duidelijk verwantschap met de i20 en de grille doet denken aan het exemplaar dat onlangs op de gefacelifte i40 werd geïntroduceerd. Onder de kap verwachten we drie- en viercilindermotoren. Het gaat om zowel benzine- als dieselblokken. Aangezien de i30 nog maar net gefacelift is, verwachten we de productieversie van dit prototype niet voor 2017.

Laatst bewerkt:
25hn41y.jpg

30ubmyv.jpg

34fm9lf.jpg

2j0c8xt.jpg

ruvdiq.jpg

Bron: https://www.motor1.com/spy/58757/2017-hyundai-i30-elantra-gt-spied-wearing-less-disguise

Lijkt wel wat weg te hebben van de Peugeot 308. Ik ben benieuwd hoe dat derde zijruitje gaat uitpakken, hier lijkt het een beetje oubollig.

D-C zei:
Lijkt wel wat weg te hebben van de Peugeot 308. Ik ben benieuwd hoe dat derde zijruitje gaat uitpakken, hier lijkt het een beetje oubollig.

Ik had precies hetzelfde gevoel na het zien van de eerste paar foto's.

Ik ben benieuwd of Hyundai meer de weg van evolutie of juist de weg van revolutie gaat kiezen met deze auto.

Afgaande op deze scoops denk ik eerder een evolutie dan een revolutie. Denk dat een revolutie beter was geweest want de i30 is verkooptechnisch zo goed als dood. Tot november 2015 is in dat jaar maar iets meer dan 800 stuks weggezet ten opzichte van de Cee'd die er ruim 2000 deed.

Het design van de huidige i30 is misschien wel onderscheidend (slechts mijn mening!) maar is niet geaccepteerd door de Nederlandse koper. Verder vind ik het heel raar dat de Nederlandse importeur alleen maar de Diesel met de gefacelifte neus levert. Officieel staat de benzineversie niet eens meer op de leveringslijst. En dan de kleuren die Hyundai in Nederland levert: wit, zwart, donkergrijs en zilvergrijs. Bah, saaiheid troef. Kijk eens op Autoscout24.de dan zie je dat in Duitsland zowel de 1400 en de 1600 benzine leverbaar zijn en dan ook nog in lekker frisse kleuren. Hyundai heeft wel sprekende kleuren.

De Hyundai importeur is dan wel veranderd per 2015 maar qua beleid snap ik er geen hout van.

Laten we hopen (ik ben gek op mijn oude betrouwbare Getzje!) dat er met de wisseling van de modelgeneratie dat meer diversiteit in het leveringsprogramma komt. Kwalitatief staat Hyundai op een hoog niveau!

Ben wel benieuwd naar de nieuwe i30. Ik vind de huidige trouwens best een fraaie auto, mits voorzien van 17 inch wielen. Dat geldt wat mij betreft dan vooral de hatchback. De stationcar vind ik wat minder geslaagd.
In ieder geval verheugend te zien dat de i30 met een zware aanhanger wordt getest. Maar ik vrees dat Hyundai de nieuwe i30 met de 1.0 3 cilinder als hasismotor gaat leveren i.p.v. de huidige 1.6 GDI. Dan worden meteen de trekcapaciteiten om zeep geholpen. In de C'eed met de nieuwe 1.0 is het trekgewicht slechts 1000 kg.

l0wy9wjbsn8n_800.jpg

8uhyt91boklp_800.jpg

52bypiebnyq1_800.jpg

binynf7bngpe_800.jpg

dioypribcgs3_800.jpg

jr1ykl1b9v6r_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/beter-in-beeld-nieuwe-hyundai-i30/

Neus ziet er goed uit, zijkant vooral saai en duidelijk behoudender dan zijn voorganger. Ik heb het idee dat de C-stijl behoorlijk massief is.

Hyundai i30 N komt Genesis Coupé aflossen

127118-hyundai-i30-n-autowereldcom-13.jpg

127110-hyundai-i30-n-autowereldcom-5.jpg

127129-hyundai-i30-n-autowereldcom-24.jpg

127130-hyundai-i30-n-autowereldcom-25.jpg

127126-hyundai-i30-n-autowereldcom-21.jpg

127109-hyundai-i30-n-autowereldcom-6.jpg

127121-hyundai-i30-n-autowereldcom-16.jpg

De betaalbare, achterwielaangedreven sportcoupé die Genesis Coupé heet is niet meer. Hyundai heeft de productie ervan beëindigd. Niet getreurd, een nieuwe sportieveling van het merk is onderweg: de i30 N.

Hyundai wil graag wat GTI en RS voor respectievelijk Volkswagen en Ford is: een sportlabel dat het hart van (potentiële) klanten sneller doet kloppen en het merkimago goed doet. De oprichting hiervan, Hyundai N, is al een feit, nu het eerste model onder deze noemer nog.

Uitgesteld
De eerste Hyundai N had er eigenlijk al moeten zijn. Althans, die verwachting werd geschept nadat een gepeperde i30 bijna een jaar geleden werd betrapt. Nu is er opnieuw een wel heel sportief ogend i30 voor onze lens opgedoken, echter de contouren van deze auto zijn heel anders. Wat blijkt? Dit keer gaat het om de gloednieuwe i30, die op de agenda van 2017 staat. Valt hieruit op te maken dat Hyundai de Golf GTI, Focus ST/RS en Peugeot GTi langer de vrijheid geeft? Die indruk wordt zeker gewekt. De Zuid-Koreanen gaat de nieuwe i30 immers echt niet meteen lanceren als hot hatch. Zulke (top)modellen volgen meestal veel later.

Scoop van interieur
Hoe dan ook, een bijkomend voordeel is dat we het interieur van de nieuwe i30 alvast te pakken hebben. Hier namelijk amper camouflage, waardoor er goed zicht is op vrijwel het ganse dashboard, stuurwiel en middenconsole. Denk je dit al eerder te hebben gezien, dan kan dit kloppen; de hybride of volledig elektrisch aangedreven Ioniq heeft hetzelfde interieur. Op de behuizing van het infotainmentsysteem na. Bij de i30 is die deels losgeweekt van het dashboard.

AUTOWERELD

Ziet er niet uit als een bijzondere middenklasser, maar wel een fraai gelijnde. Benieuwd naar de uitgepakte!

i30 Wagon:

2017-h10.jpg

2017-h11.jpg

2017-h13.jpg

2017-h12.jpg

Bron: https://indianautosblog.com/2016/09/hyundai-i30-estate-tourer-variant-spotted-korea-242679/2017-hyundai-i30-wagon-rear-three-quarters-spy-shot

Toch bijzonder dat degenen die deze carrosserievariant groot hebben gemaakt, de Fransen, tegenwoordig niks meer te bieden hebben. Ik blijf stiekem hopen dat auto's als de Octavia, Superb, I30 en Civic Citroen er weer aanzet om met een echte BX opvolger te komen.

Erg leuk inderdaad dat Hyundai weer eens iets geks doet na de Veloster. Of het ook een echt mooie auto gaat worden, daar ben ik wel benieuwd naar.

Impressie van de i30 N:

hyundai_i30_n_-_watermarked_front.jpg

Bron: https://www.autoexpress.co.uk/hyundai/i30/92148/new-hyundai-i30-n-uk-testing-begins-before-2017-release

i30 N ook als Fastback!

Hyundai-i30-N-Fastback-02.jpg

Hyundai-i30-N-Fastback-03.jpg

Hyundai-i30-N-Fastback-05.jpg

Hyundai-i30-N-Fastback-08.jpg

Hyundai-i30-N-Fastback-11.jpg

Bron en meer foto's: https://www.carscoops.com/2018/02/scoop-hyundai-i30n-fastback-might-lure-away-civic-type-r/

i30 N AWD

lrvyr3kbzdlz.jpg

geqy90sblita.jpg

636y9vbb2eny.jpg

9n2ymdfbprnz.jpg

xvgyuumbm6a1.jpg

zf1ydiebykcu.jpg

[size=x-large]Speciale Hyundai i30 N gesnapt[/size]

Rond de Nürburgring is een opvallende Hyundai gesnapt. Onder het stickerwerk zit namelijk een i30 N, maar niet zomaar een. In mei werd bekend dat Hyundai een vierwielaangedreven variant van de i30 N in de ontwikkelingskamers heeft staan, een auto waarvan nog niet is besloten dat hij daadwerkelijk in productie gaat. Wel weten we dat Hyundai een speciale editie van de i30 N gaat uitbrengen. Op deze spionagefoto's zien we een ingepakte i30 N en dat betekent dat we óf te maken hebben met het vierwielaangedreven model, óf dat hier de andere speciale editie rondgaat. Die speciale uitgave van de i30 N zou geen vermogensboost krijgen. Dat betekent dat ook deze variant tot 275 pk en 353 Nm uit zijn geblazen 2.0 T-GDI weet te persen. Wat er dan wel anders is? Naar verluidt krijgt die variant een uit koolstofvezel vervaardigde motorkap, lichtgewicht stoelen, extra lichte wielen en een bescheiden set aerodynamische extraatjes. Verwacht een onthulling niet voor het laatste kwartaal van dit jaar.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/speciale-hyundai-i30-n-gesnapt/

Hyundai werkt aan de opgefriste i30, die net als de Kia Ceed zal profiteren van een plug-in hybride aandrijflijn. De Ceed PHEV komt alleen beschikbaar als Sportswagon en Xceed, Hyundai lijkt ook de gewone hatchback als basis te nemen, of zouden de Wagon en Fastback ook deze aandrijflijn krijgen? Feit is dat de i30 ver achterblijft op de Ceed in de Nederlandse verkopen. Zelfs in heel Europa, waar Hyundai nog altijd populairder is dan Kia, doet de Ceed het beter. In de eerste vijf maanden van dit jaar verkocht Hyundai 30.200 i30's tegen 43.466 stuks voor de Kia Ceed.

In ieder geval, naast een nieuwe aandrijflijn profiteert de i30 ook van een nieuw vormgegeven voor- en achterkant, met ongetwijfeld een grille in de stijl van de laatste Sonata, Santa Fe en Chinese Lafesta.

i5vr09wvewzaeqlocbmt.jpg

lvwjdehowpafpiqr4o7m.jpg

buah6i6h1fnbiljvdzin.jpg

o6wdobmuykv8mnvdkw96.jpg

cjpo98o1rcmthsqfd90m.jpg

Bron: https://www.caradvice.com.au/781060/2020-hyundai-i30-plug-in-spied/

Ik zag van de week een rode i30 hatchback in de straat staan en dat vind ik toch een bijzonder geslaagde auto, misschien wel de mooiste in zijn klasse. De Ceed vind ik als hatchback in huidige vorm dan weer niet mooi, daarvan kloppen de proporties mijns inziens niet zo. Als het gaat om de stationcars vind ik de Ceed echter weer geslaagder.

Het licht aangepaste dashboard met groter scherm:

un9ykzrb9k27.jpg

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vernieuwde-hyundai-i30-nu-ook-vanbinnen/

Onder dat nieuwsbericht maar liefst een reactie (met als strekking dat je ze nooit ziet)... Hyundai zal hier echt wat moeten doen om de i30 onder de aandacht van de leaserijder te brengen, anders wordt het nooit wat.

Ik denk dat Hyundai die boot definitief gemist heeft. In de tijd van de 14%-dieselhysterie hebben de leaserijders hun keuzes gemaakt en zodoende zijn auto's als de Mégane, Focus en ongeacht welke reden uiteraard de Golf de standaard leaseopties geworden, aangevuld met de Auris dankzij de hybride station. Als Hyundai toen ook een 14%-diesel had gehad, was het mogelijk anders geweest.

Een Kia Ceed werd in 2019 2759 keer verkocht, de i30 kwam tot slechts 651 stuks. De Ceed is ook niet echt een standaard leaseoptie, maar doet het wel veel beter.

Natuurlijk, er is ook meer aan de hand. Ik geloof dat ik één keer een i30-station van de huidige generatie heb gezien, van de Kia misschien twee of drie. Maar ik vermoed vooral dat Hyundai nooit (meer) een speler van belang kan worden in deze klasse. Het gaat in Nederland een beetje als een nachtkaars uit zo, met een i10, i20, i30 en Tucson die geen schim meer zijn van voorgangers of überhaupt niet echt zijn aangeslagen. Niet dat voor Hyundai zelf Nederland zo'n belangrijke markt is, maar de dealers hier zullen misschien toch wel een soort Mitsubishi-scenario vrezen.

Impressie:

6170225_v0.jpg

6170226_v0.jpg

Bron: https://www.auto.cz/nosovicky-hyundai-i30-brzy-zmeni-tvar-takto-bude-vypadat-133199

Gaaf (y) Al hoeven die enorme (nep)gaten voor mij ook weer niet..

In september 2016 werd de derde generatie i30 onthuld. De i30 is in Europa niet zo succesvol als zijn voorgangers; de laatste drie jaar werden er jaarlijks tussen de 50 en 60 duizend exemplaren verkocht.

Er waren al even geruchten dat de i30 geen directe opvolger krijgt en deze spionagefoto's lijken dat te bevestigen: de huidige i30 mag nóg een ronde mee. Tegen de tijd dat die debuteert is de huidige modelgeneratie er dus al zo'n zeven jaar, voor Hyundai-begrippen erg lang en daar komen dus nog een paar jaar bij.

Reken op vrij beperkte exterieurwijzigingen (we zien door de camouflage het silhouet van de huidige koplampen en bumpers) en een moderner infotainmentgebeuren. Of we nieuwe motoren kunnen verwachten is niet duidelijk. Evenknie Kia Ceed is al jaren met plug-in hybride-aandrijflijn verkrijgbaar, die aandrijflijn zou voor sommige markten een interessante toevoeging van het i30-aanbod kunnen zijn.

De hatchback, wagon en hier geschrapte Fastback keren allemaal terug, net als de hier eveneens gesaneerde hothatch i30 N.

hyundai-i30-facelift-spy-photos.jpg

hyundai-i30-fastback-facelift-spy-photo.jpg

hyundai-i30-fastback-facelift-spy-photo.jpg

i30 N

2024-hyundai-i30-n-spy-photo.jpg

2024-hyundai-i30-n-spy-photo.jpg

De i30 krijgt wederom een facelift, waarbij mijn theorie dat de volgende Elantra ook als hatchback en stationwagon zou kunnen verschijnen ijdele hoop lijkt te zijn.

De facelift lijkt wederom heel klein uit te vallen. In Nederland is de i30 wel uitgespeeld, alleen een goede hybride-aandrijflijn zou soelaas kunnen bieden.

260705299

260705304

260705314

260705322

Terug
Bovenaan