Hyundai i20

hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


1.6T met 204pk. Alle foto's en info: https://www.motor1.com/photo/5246451/hyundai-i20-n-2021/
 
Dat is een aardig bommetje! De enige concurrenten zijn de Fiesta ST en Polo GTI (en misschien een Mini - de Yaris GR is veel extremer en duurder), de rest is verdwenen, dus mooi dat Hyundai nog wel investeert in zo'n compacte hothatch. De achterkant vind ik wel te schreeuwerig.
 
hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


hyundai-i20-n-2021.jpg


Bron: https://www.motor1.com/photo/5246441/hyundai-i20-n-2021/

Hundai-i-20-N-2021-Bilder-1200x800-b46b84cf3e606448.jpg


Hyundai-i20-N-Der-hat-keine-Angst-vor-GTI-und-ST-560x373-50e6417585fe486a.jpg


Bron: https://www.autobild.de/artikel/hyundai-i20-n-2021-test-preis-design-auspuff-18454199.html
 
Ik zag de i20 als toekomstige opvolger voor mijn Volvo V40 II (2015), dan als jonge gebruikte en max. 1 jaar oud maar moet deze auto eerst op de weg zien en in div. kleuren. De achterkant bevalt me momenteel niet zo goed en tevens vindt ik het screen in het midden van dashboard als te groot, vooral in de hoogte.
 
Ik hoopte dat "straatfoto's" wel zouden helpen, hoewel ik de neus wel echt geslaagd vind en de zijkant ook best prima. Maar die kont.. ik kan er gewoon echt niet aan wennen. Te lelijk. Dashboard vind ik ook erg tegenvallen. Net als bij bv de Kia Ceed vind ik het erg 2000s ogen maar dan met moderne knoppen en schermen. Dat uitstekend stukje doet me dan weer denken aan dat van de Trajet dashboard. Misschien ver gezocht maar dat gevoel kreeg ik er gelijk bij. Tevens net zo grijs en goedkoop ogend. Infotainment (zie autogefuhl filmpje) is wel dik in orde

5f84281891994.jpg


hyundai-trajet-fo-%5B3909%5D.jpg
 
Jammer dat er geen Nederlandstalige tests / filmpjes zijn van deze i20. Dat duurt wel lang. Maar geduld hebben is een schone zaak. Het zal niet meer zolang mee duren.
 
Zondag zag ik eindelijk een i20 in het echt:



De kont is in het echt minder lelijk dan dat ik dacht... Ook de tankdop stoorde me minder dan op de promotie foto's.


Wat mij wel opviel is dat ook deze B-segmenter ook weer hoger is of oogt... De kleine raampjes achterin helpen ook niet mee.

Ik vind het in het echt een drukke auto, wel minder lelijk dan ik dacht, grappig wel dat de neus in mijn ogen minder geslaagd is dan op de foto, de achterkant valt me dan weer wat mee.
 
Hyundai i20 vs. Ford Fiesta

Hyundai%20i20%20vs%20Ford%20Fiesta%20-32.jpg


First place: Hyundai i20
This i20 represents a massive improvement from Hyundai. It just edges the Fiesta here on account of its superior practicality and lower running costs, because otherwise the two models are difficult to split. The Hyundai rides better, but the Ford is still the better car to drive. Strong connectivity and good safety tech in affordable SE Connect trim mean this is now a serious supermini contender.

Second place: Ford Fiesta
Mild-hybrid power has improved the Fiesta. For similar money it’s faster than the i20, but not quite as economical – even if its lower CO2 emissions mean it’ll be the cheaper company car. The infotainment system is great, it’s superb fun to drive, and the ride and refinement are sound, but the Ford’s relative lack of practicality and equipment count against it, even if it is still a superb supermini.

Complete test: https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/353770/hyundai-i20-vs-ford-fiesta
 
Knap, dat ie wint van de Fiesta. Toch lijkt het me dat er weinig over het uiterlijk heen zullen kunnen stappen. Hoe die achterkant ooit goedkeuring heeft gekregen...

Gelukkig heeft de auto dus wel kwaliteiten, maar vraag me nog steeds af wie zo'n lelijke auto daarvoor durft aan te schaffen.
 
Joop 5528328 zei:
Gelukkig heeft de auto dus wel kwaliteiten, maar vraag me nog steeds af wie zo'n lelijke auto daarvoor durft aan te schaffen.


Ik durf het wel aan om zo'n lelijke auto ( jouw woorden ) te gaan aanschaffen. Maar wat jij lelijk vindt hoef ik nog niet lelijk te vinden. Maar ik heb jammer genoeg er geen geld voor.
Er zijn meer mensen die zo over denken als ik, want ik ben niet de enige die de i20 niet lelijk vinden.(y)
 
Autobild heeft de Hyundai i20 met de Volkswagen Polo vergeleken.

Faehrt-der-neue-Hyundai-i20-an-die-Spitze-der-Polo-Klasse-644x363-e142b68e1a1d8b6c.jpg


1. Hyundai i20
2. Volkswagen Polo

Complete test: https://www.autobild.de/videos/vw-polo-vs.-hyundai-i20-2020-test-vergleich-kleinwagen-info-motor-preis-technische-daten-18621405.html
 
De i20 lijkt (net als de i10) een beetje de benchmark te worden in zijn klasse gezien de diverse tests die hij wint van een aantal geduchte en populaire concurrenten. Puike auto dus en knap werk van Hyundai!(y)

Klein detail wat opvalt in bovenstaatnde video: het chroom op het Hyundai logo op het stuur lijkt af te bladderen? Misschien een voorserie auto want bij mijn i20 met ruim 2 ton ervaring ziet het chroom er nog smettelos uit.

Het design begint steeds meer te wennen. Ik heb de i20 nu een aantal keer in het echt gezien en hoewel ik het nog steeds geen schooheid vind is 'ie zeker niet lelijk, schuin van voor zelfs best fraai! En als geheel mooier dan het uitgaande model. De achterkant oogt irl ook beter en minder lelijk dan op de foto's
 
Rij-impressie met de i20 N Line: https://www.autoexpress.co.uk/hyundai/i20/356786/new-hyundai-i20-n-line-2022-review

"The Hyundai i20 N Line is a good halfway house, offering not just racier looks inspired by the full-on N division hot hatchback, but a slightly sharper drive compared with regular i20 models, and this without any real drawback to ride or refinement. We’d like a bigger boot and a higher-quality cabin (although the N Line touches do help here), but passenger space is sound and the i20’s technology is excellent."

Hyundai%20i20%20N%20Line%202021%20-5.jpg


Hyundai%20i20%20N%20Line%202021%20-8.jpg


Hyundai%20i20%20N%20Line%202021%20-9.jpg


2022 prijzen:
1.0 T-GDI 48V 6iMT 100 pk N Line € 25.095
1.0 T-GDI 48V 7DCT 120 pk N Line € 27.195

Vind het een tof ding zo in deze uitvoering. Controversieel gelijnd, maar vind het een van de leukere modellen in zijn segment. De Bayon mag in de shredder.
 
India-spec Hyundai i20 facelift (die een iets andere, plattere achterbumper heeft om onder de vier meter wagenlengte te blijven):

hyundai-i20-right-front-three-quarter5.jpeg


hyundai-i20-left-front-three-quarter0.jpeg


hyundai-i20-left-rear-three-quarter3.jpeg


De EU-spec uit Turkije debuteert nu op het salon de Lyon:

sddefault.jpg


S8-hyundai-i20-restylee-timides-evolutions-en-direct-du-salon-de-lyon-2023-771803.jpg


S8-hyundai-i20-restylee-timides-evolutions-en-direct-du-salon-de-lyon-2023-771782.jpg


S8-hyundai-i20-restylee-timides-evolutions-en-direct-du-salon-de-lyon-2023-771781.jpg


S8-hyundai-i20-restylee-timides-evolutions-en-direct-du-salon-de-lyon-2023-771784.jpg


S8-hyundai-i20-restylee-timides-evolutions-en-direct-du-salon-de-lyon-2023-771790.jpg


 
20898_1.webp


Prijzen van de facelift:
1.2 MPI84 pkHandbak, 5 versnellingeni-Motion€ 22.795
1.2 MPI84 pkHandbak, 5 versnellingenComfort€ 24.495
1.2 MPI84 pkHandbak, 5 versnellingenComfort Smart€ 25.495
1.0 T-GDI100 pkHandbak, 6 versnellingen (iMT)Comfort€ 25.595
1.0 T-GDI100 pkHandbak, 6 versnellingen (iMT)Comfort Smart€ 26.595
1.0 T-GDI100 pkHandbak, 6 versnellingen (iMT)Premium€ 28.595
1.0 T-GDI100 pkHandbak, 6 versnellingen (iMT)Premium Sky€ 29.795
1.0 T-GDI100 pkAutomaat, 7DCTComfort€ 27.695
1.0 T-GDI100 pkAutomaat, 7DCTComfort Smart€ 28.695
1.0 T-GDI100 pkAutomaat, 7DCTPremium€ 30.695
1.0 T-GDI100 pkAutomaat, 7DCTPremium Sky€ 31.895
 
Terug
Bovenaan