Hyundai Casper/Inster

De première van de Inster Cross vindt plaats op de e-Salon in Praag:

9257274.jpg

9257272.jpg

9257273.jpg

Hoe leuk dat dakrek ook is dat knabbelt denk ik aardig wat kilometers van je actieradius af. Het wielontwerp is fraai. Ook de groene lakkleur kan mijn goedkeuring krijgen.

Hyundai doet het goed met de "auto van het jaar" verkiezing. Voor de tweede keer zijn ze doorgedrongen bij de andere finalisten met de Inster. Misschien betekend dat wel dat Inster een rooskleurige toekomst tegemoet gaat. Ik hoop het voor hem en Hyundai.

Het is een beetje zoals Citroën vroeger: allerlei overbodige frutsels toevoegen om het leuker te laten lijken :eek:

Als ik denk aan het Citroën van vroeger en de tijd van Opron in het bijzonder, is dat juist van het overbodige frutsels weglaten...

Is ook een leuke auto. Of die mooi is, is een discussiepunt maar het concept klopt helemaal. Niet groter dan nodig, een behoorlijke actieradius en vooral een slim interieur met die verschuifbare achterbank. En: een auto waar niet alles is weggestopt in een scherm.

Mocht al kennismaken met de auto op de EV-experience eind september vorig jaar.

S8-le-petit-suv-electrique-hyundai-inster-peut-il-inquieter-la-citroen-e-c3-831257.jpg

Une victoire sans bavure de la Hyundai Inster face à la Citroën ë-C3

Le petit SUV électrique Hyundai Inster peut-il inquiéter la Citroën ë-C3 ?
En cumulant une plus grande faculté à voyager, un comportement routier sécurisant, un rapport prix/équipement imbattable, des astuces bien vues, des dépenses réduites en perspective et un confort honnête dans l’absolu, la Hyundai Inster l’emporte face à une Citroën ë-C3 plus spacieuse, cossue et moelleuse mais dont l’autonomie réduite à haute vitesse complique les longs trajets, et dont les défauts de jeunesse ne mettent pas vraiment en confiance.
===
Door de combinatie van een groter reisvermogen, een veilig weggedrag, een onverslaanbare prijs-/uitrustingsverhouding, goed ontworpen achterbank, lagere kosten in perspectief en eerlijk comfort in absolute zin, wint de Hyundai Inster het van een ruimere, luxueuzere en zachtere Citroën ë-C3. De beperkte autonomie van deze auto bij hoge snelheid maakt lange ritten echter lastiger en de kinderziektes wekken niet echt vertrouwen.

1. Hyundai Inster 49 kWh 13,6 / 20
2. Citroën ë-C3 12,1 / 20

Gisteren voor het eerst in 't echt gezien, op de snelweg, en het viel mij absoluut niet mee tov de foto's
Rare, rommelige achterkant, voorkant niet veel beter, nogal gekunsteld aandoend zijaanzicht. Bij het voor- en achteraanzicht was ook de lichtsignatuur een belangrijke, maar niet de enige, factor in die rommeligheid. Zag er ook uit alsof de bestuurder niet erg comfortabel zat - al zou dat nog aan de door de bestuurder zelf gekozen zithouding kunnen liggen.

Inster in het echt gezien. Het lijkt wel of ze een bak met onderdelen en plaatdelen random aan elkaar geplakt hebben. Wat een chaotisch ding. Ik vergeleek het hierboven met Citroen. Nou die maken van al hun frutsels nog een evenwichtig geheel.
Hier is het een bonte verzameling van recht, gebogen, rond zonder enige samenhang.

Mijn apotheek heeft 1 aangeschaft.
Er komen aardig veel negatieve berichten in deze topic.
Dus nu weer een positieve bericht dat mijn apotheek er 1 heeft genomen, die ziet in de bedrijfskleuren ook wel leuk uit(y)(y). Ik kan geen foto hier plaatsen want daar heb geen kaas er van gegeten. Dus ik kan het niet aan jullie laten zien.

Vanmiddag mijn Lodgy naast een nieuwe Inster geparkeerd...is wel heel erg klein , Grande Panda past beter bij het europese postuur denk ik ....even wachten voor ik de opvolger van onze trouwe Punto 2003 bestel...

maa het oogt irl idd wel erg smalletjes..

Dat is niet echt een kritische punt om hem niet te nemen, je moet het ook zo zien dat het maar een stadsauto is. Met zijn breedte is het handig in de stedelijke omgeving. Daar is hij ook er voor gemaakt. Terwijl hij ook goed genoeg voor de grote weg is. Hij is voor alle markten thuis door zijn handige interieur indeling. Het ligt gewoon er aan wat je belangrijk vind aan een auto.

Net een test gezien van de interieurruimte van de Inster. Bjorn Nyland checkt steeds hoeveel bananendozen je in de koffer van de wagen krijgt en hoeveel bananendozen er in de wagen passen met de achterzetels plat.
De kleine Inster scoort daar enorm goed : hij scoort beter dan een ID.3 en een BMW i4 qua kofferruimte. Lijkt me dus echt wel een praktisch ding.
Gewoon een leuke wagen volgens mij

Blijkbaar heb ik een collega die een Inster rijdt. Sinds vorige week zit er ook een trekhaak onder zag ik.

Ik heb 'm nu een paar keer zo basic gezien en kan dat wel waarderen, eigenlijk. Zonder dakrails is beter, vind ik.

Toevallig zag ik vanmiddag in Nijmegen zo'n zilverkleurige, op een afstand, voorbijrijden. Ook zonder dakrails. Ik durf het bijna niet te schrijven maar.. qua lijnenspel vanaf de zijkant bezien zag ik er wel een (kleine) Renault 5 in. :unsure:

Ik heb er vandaag in gereden. Had er niet veel vertrouwen in omdat de auto nogal smal is. Het is echt een volwassen auto om mee te rijden. Met 1.90 en niet al te smal pas ik goed achter het stuur. Qua veercomfort/weggedrag rijdt de Inster een klasse beter. Ook de stoel zit goed. Het oogt ook allemaal niet zo basic als mij Kona. En de verschuifbare achterbank is gewoon briljant. De lovende reviews begrijp ik inmiddels.

Tja, je kunt natuurlijk ook voor een i10 gaan met een dikke 3 cilinder in lijn met 63 pk vermogen en 93 Nm koppel, dan kies ik voor de Inster. Een voorraadmodel heb je al voor € 20.900, misschien eens een proefrit maken!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan