Hydrauliek olie uit interieur verwijderen

Audi A6

Wegverkenner
Beste autoliefhebbers.

Mijn vrouw rijdt met een Golf 4 (wat onderhuids gewoon een 3 is) cabriolet.
nu lekt er een fitting van de hydraulische kapbediening, met als gevolg dat er hydrauliek olie (zelfde als van stuurbekrachtiging) in het interieur is gekomen.
In eerste instantie op het metaal onder de achterbank, maar ook onder de vloerbedekking.
Alle isolatie heb ik er al uit gehaald en probeer ik schoon te maken of te vervangen, maar hoe krijg ik dat nu uit het tapijt?
Ook lijkt me die olie niet zo best voor de lak (ook al is het de binnenkant van de auto)
zou het voldoende zijn om dat alleen te ontvetten? ik heb Poorboys APC en Gyon prep op de plank staan, dus daar kan ik dat mee proberen.
of hebben jullie nog ander tips? Nu de achterbank er toch uit is en ik overal goed bij kan.

Alvast bedankt!

Een Golf 4 cabrio is dan ook nooit geleverd, dat is gewoon 100% een 3

Op zich moet goed ontvetten genoeg zijn

Lycan Capri zei:

Op zich moet goed ontvetten genoeg zijn
De Golf is wel degelijk als 4 geleverd. Het is inderdaad onderhuids volledig een 3.

Even een dagje een tapijt reiniger huren, goed schoonmaakmiddel erin en boenen maar.
Voor de lak kan atf olie volgens mij niet zoveel kwaad.

michel1975 zei:
Lycan Capri zei:
De Golf is wel degelijk als 4 geleverd. Het is inderdaad onderhuids volledig een 3.

Daarom wordt het veelal als golf 3,5 aangeduid (neus is ook om te zetten naar een vento of gewone golf 3)
grotendeels golf 3, maar op een aantal fronten gewoon een golf 4 en er zitten ook delen op die specifiek voor de 4 cabrio zijn ontworpen, omdat niet alle golf 4 delen 1 op 1 passen in een golf 3.

Tapijt eruit halen en idd tapijtreiniger huren en aan de slag ermee. metalen delen gewoon met wat remmenreiniger en een doek schoonmaken. Als het in de holle delen blijft staan, laat dat lekker zitten. Waar olie zit, roest het ook niet. (tenzij het terug het interieur in kan klotsen. Dan zou ik het wel weghalen)

Terug
Bovenaan