Hulp nodig bij keuze auto in Marokko.

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag mede forumleden,

Ik ga jaarlijks op vakantie naar Marokko om mijn familie te bezoeken. Hierbij komt een auto goed van pas in Marokko. Ik ben van plan om daar een auto te kopen en te parkeren in mijn eigen garage als ik daar niet ben. Ik weet zelf niet hoe het zit met de auto prijzen in Marokko. Ik denk ongeveer dat het gelijk is aan europese prijzen.

Ik heb een budget van 20/25k. Ik zoek een auto dat redelijk ruim is. Heb geen voorkeur in Carrosserie. Auto moet kracht hebben wanneer nodig. Ik zit niet te denken aan 250/300 pk maar 150/230 pk zou wel fijn zijn. Bouwjaar liefst zo nieuw mogelijk en lage km stand zou lekker meegenomen zijn.

Moeilijke eisen, maar hopelijk valt er wat te vinden. Zo niet, dan is het nodig om een paar eisen te laten vervallen/versoepelen.

Ik kijk uit naar jullie reactie!

Wat kan je op de plaatselijke Marktplaats/Gaspedaal vinden. Er is hier keuze genoeg, maar ik heb geen idee wat daarvan ook daar te koop is.

De meest populaire merken in Marokko zijn Dacia, Renault en Peugeot.
Je zoekt auto's met veel vermogen, dat beperkt wel de keus.
is het niet handig om te kijken naar een auto die (erg) geschikt is voor Marokko. Ik ben zelf niet op de hoogte van de staat van het wegennet

Gezien je wensen zou ik gaan kijken naar een Renault Talisman, een Peugeot 508, 3008, of een Mercedes C of E.

Kijk wat daar veel rijdt en aangeboden wordt, kijk hoe de onderdelenvoorziening daar is (ook prijstechnisch), kijk of er een geschikt garagebedrijf/dealer in de buurt is die dat spul fatsoenlijk kan onderhouden.
Die minimaal 150 pk-eis is ongeveer de meest onzinnige eis die je kunt stellen tenzij je daar ook wilt gaan racen, maar met 75 pk kun je een kameel/voetganger/fietser ook al prima ondersteboven rijden.

Bij 25k gaat dat zeker €5000 per jaar in waarde verliezen. Plus nog wat onderhoud en verzekeringen.

Ik zou eens kijken of je niet voordeliger elke keer iets kan huren.

Kan je niet beter iets in Duitsland Franktijk of Spanje kopen? Meer keus en door geen BPM ook goedkoper.
Alleen als je een auto wilt kopen die hier veel BPM had en waar nog veel BPM op zit (bv een jonge auto met al veel km's en dan groot zwaar) loont het om hier te kopen ivm BPM-teruggaaf

Terug
Bovenaan