Hulp gezocht: Een leuke project auto om aan te sleutelen.

Robindm

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Ik zoek al een tijdje rond voor iets wat mij aantrekt maar ik kom er niet helemaal over uit. Vaak zijn sommige auto net te duur of lijkt het mij niet echt een geschikte auto om veranderingen aan toe te passen.

Wat zoek ik:
* Een auto met een budget van 5000/6000 Euro
* Een auto die al iets meer vermogen heeft (Boven 125Pk)
* Een auto met de mogelijkheid om er van alles mee te doen qua onderdelen
* Een platform waar onderdelen met niet al te veel moeite te verkrijgen zijn
* Een auto die redelijk te verkrijgen is in Nederland
* En het liefst een bezine auto

Ik hoor graag wat suggesties en eventuele tips.

Alvast bedankt

En wat wil je veranderen? Technisch? Optisch? Luxe? Van de Europese auto's zijn veel meer after market setjes verkrijgbaar. Van Koreaanse en Japanse merken veel minder makkelijk (dus duurder).

Dan is het meest eenvoudig om een Golf of Polo te zoeken. Onderdelen in alle kwaliteiten en prijsklassen in overvloed. Ook sloperijen liggen vol, dus makkelijk weer terug te bouwen als wat mis gaat (of in beslag genomen wordt).

Volvo 850? Verkrijgbaar in een nogal variërende prijsrange (500-15000).
Bijvoorbeeld
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/volvo/m1886947297-volvo-850-2-3-t-5-luxury-line

Ik zou dan ieder geval wegblijven bij de moderne auto’s. Tunen is bij moderne auto’s een update. Niet het sleutelen wat ik denk wat je zoekt.

Een oude BMW van voor het plastic.
Een Golf 2/3 GTI of VR6.
Peugeot 206 GTI.
Lupo GTI.

Het nadeel is dat jaren 90 GTI achtige modellen steeds duurder worden.

Even wat suggesties:

Peugeot 106 GTI/ sport, 306 GTI, 309 GTI, Citroën Saxo VTS, Fiat Grand Punto T Jet Sport/ Abarth.

Een Subaru Impreza lijkt mij ook leuk, ik weet alleen niet hoe het met de onderdelen zit.

Terug
Bovenaan