Hulp 1.2 TSI

Dawid 2905829

Startmotor
Hallo allemaal,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een tweedehandse auto voor ongeveer €6000,-. Nu heb ik heel veel verschillende autos gezien maar toch word ik aangetrokken tot de volkswagens en dan specifiek de golfs! In deze prijs klasse vind ik heel veel golfs rond de 2009-2011 bouwjaar die of een 1.4 TSI of een 1.2 TSI hebben. Nu heb ik veel gehoord dat de 1.4 TSI echt een probleem motor blok is en weet ik niet of het verstandig is om dit te kopen. Maar toen zag ik de 1.2 TSI motoren met 105 PK en ik vroeg mij af of deze ook zo slecht zijn als de 1.4 TSI of zijn deze al beter en betrouwbaarder?

Danku voor het lezen en ik hoor graag wat andere hiervan denken.

Gr, Dawid

Probeer een 1.6 benzine te vinden, dat is wel een goede motor.

Bekende kwalen van de 1.2 TSI zijn een hoog olieverbruik , vervuiling en de distributieketting.

De VW Golf 6 staat niet bekend om de kwaliteit, eigenlijk zijn bijna alle concurenten beter van kwaliteit.

De 1.4 van die jaren zou ik laten staan. Een 1.2 zou ik wel aandurven, maar calculeer een kettingwissel in.
Of spaar iets door voor eentje vanaf 2014, een Leon vind je dan mogelijk als voordeligst.

De 1.4 van die jaren zou ik laten staan. Een 1.2 zou ik wel aandurven, maar calculeer een kettingwissel in.
Of spaar iets door voor eentje vanaf 2014, een Leon vind je dan mogelijk als voordeligst.
Ik zat inderdaar ook al te kijken naar bijvoorbeeld een leon, maar dan ga ik waarschijnlijk nog even doorsparen om problemen te voorkomen bedankt!

Ja dit is een turboloos blok en zijn in basis zeer betrouwbaar, maar ook hier geldt onderhoud maakt het verschil.

Nee het ligt aan alle milieueisen die er tegenwoordig allemaal op een auto moeten en om kosten te besparen worden goedkopere materialen gebruikt.

De gewone 1.6 zonder FSi is de beste keuze die je kunt maken, als je een Golf oid wilt. Je koopt ze niet om hun betrouwbaarheid.

Een FSI is ook prima hoor.
Sommige forummers doen alsof elke Volkswagen uit elkaar valt, maar ze zijn niet heel veel slechter dan gemiddeld. Ook aan een Toyota of Honda kan je hoge kosten krijgen.
Bij de Europese auto's zijn de onderdelen vaak wat goedkoper dan bij de Japanse auto's, dus als je er eens wat mee hebt...

Het belangrijkste blijft gewoon om een fris exemplaar uit te kiezen, dat scheelt al de helft.

Een FSI is ook prima hoor.
Sommige forummers doen alsof elke Volkswagen uit elkaar valt, maar ze zijn niet heel veel slechter dan gemiddeld. Ook aan een Toyota of Honda kan je hoge kosten krijgen.
Bij de Europese auto's zijn de onderdelen vaak wat goedkoper dan bij de Japanse auto's, dus als je er eens wat mee hebt...

Het belangrijkste blijft gewoon om een fris exemplaar uit te kiezen, dat scheelt al de helft.
De FSi is net zo'n probleem motor als alle VW motoren na de 1.6 met 102pk. Dat jij het graag met de mantel der liefde bedekt moet jij weten, maar dat betekent niet hij goed/probleemloos is. Nee zo erg als de TSi motoren is hij niet, maar betrouwbaar ook niet.

Een TSI is ook niet zo slecht. Bij de 1.2 moet je gewoon een kettingwissel incalculeren, verder niks aan de hand. Bij de eerste 1.4's heb je wel kans op meer gezeik. Doe je daar een DSG bij, dan heb je sowieso de jackpot.

FSI motoren kunnen absoluut niet tegen E10 inderdaad, en zit je in nederland dus aan de dure euro 98 benzine. Wees je daar wel van bewust.

Golfjes 6 1.2 hadden wij destijds in de verhuurvloot . Kettingen en bobines was gewoon veel voorkomend probleem,, sommigen waren nog gee jaar oud. Je zou denken dat eenmaal vervangen dat het wel beter moet gaan door betere onderdelen, maar geen idee of dat bij de 1.2 ook zo is. Die bobines waren gelukkig niet heel duur en zet je er zo in.

Golf 6 is gewoon een heel mager gebouwde auto. Er is gewoon veel bespaard op kwaliteit. Beste tip is doorsparen tot een golf 7, die is gewoon goed

Of ga voor een Leon. Zelfde basis als de Golf 7, maar wat goedkoper in aanschaf. Daarom een goed alternatief voor een Golf 6. De Golf 6 zou ik ook laten staan inderdaad. Is niet het beste wat het concern heeft gebouwd.

Nouja in ieder geval, ik had de proefrit gedaan en het was een horror auto. Hij viel letterlijk stil tijdens het rijden!! nadat ik gestrand was tijdens de proef rit werd er daarna pas verteld dat de dynamo het niet deed... alle lampjes die je maar kan verzinnen gingen tegelijkertijd branden. ook was de auto niet te besturen ik had al mijn kracht gezet die ik heb om het stuur maar 1 centimeter te kunnen bewegen. in het algemeen was dit de slechtste auto waarin ik ooit gereden heb. maar goed dat ik dit mee maak tijdens de proef rit en niet als ik heb bijvoorbeeld zou kopen een maandje later. Ik ga nu dus ook gewoon nog 3 maanden doorsparen en dan kan ik een auto gaan zoeken rond de €10.000. ik neem aan dat ik daarvoor al echt een hele mooie en goede auto kan kopen.

Terug
Bovenaan