Hoog verbruik 1.6 TDI bleumotion

Guest
Hey allemaal,
Ik heb een vw polo highline 1.6 TDI BMvan 2011.
En het is mij laatst opgevallen dat mijn verbruik echt wel heel hoog ligt. Ik dacht eerst dat de boordcomputer gewoon pessimistisch was :D omdat de actieradius ook zo laag ligt terwijl ik minstens 200km meer uit een tank haal dan dat hij aangeeft. Mijn gemiddeld verbruik ligt rond de 7L/100km en dat is toch echt wel veel te hoog voor een “bluemotion” iemand enig idee wat er aan de hand is?

Zware voet??

9/10 ligt het hoog vernruik aan de bestuurder.

Mijn 1.9 corolla met veel te brede banden verbruikt nu 6.5l maar ik rij nu ook goed door.

Nog zo’n ouderwetse sjoemelbak, zuinig in de boekjes maar ondertussen ..... :)

Beter om dit topic onder “Techniek” te openen ipv onder “Mijn Auto”.

Temperatuur de laatste weken helpt ook niet mee denk ik. Dat maakt nogal wat uit. Ga nog eens meten met temperaturen rond de 15 graden. Scheelt vast. (y)

Gemiddeld werkelijk gebruik ligt op ongeveer 4.64 L/100 km. Van de 332 Polo 1.2 TDI gebruikers is de meest onzuinige nog steeds (iets) zuiniger dan jouw 7L. Bron: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2014&power_s=70&power_e=80&powerunit=2

Dat betekent dat er bij jou toch wel iets mis gaat lijkt me. Of er is iets mis met jouw auto, of je geeft gas als een bezetene en rijdt altijd in de verkeerde versnelling, of je meting klopt niet.

Dat is geen meten dus. :)
Tank volgooien, rijden, tank weer volgooien en dan het verbruik berekenen. Dan heb je het echte verbruik.

@robg het gaat hier om de Polo met 1.6tdi niet om de 1.2tdi.
Inderdaad verbruik meten doe je aan de pomp, maar rijd je veel lange ritten of meer in de stad?

Update gehad voor de 'sjoemelsoftware'? Ik las toevallig laatst nog een stukje waarin geschreven werd dat na deze update veel problemen zich konden voordoen, waaronder ook een veel hoger verbruik...

Bossinkje zei:
Update gehad voor de 'sjoemelsoftware'? Ik las toevallig laatst nog een stukje waarin geschreven werd dat na deze update veel problemen zich konden voordoen, waaronder ook een veel hoger verbruik...

Weet ik niet hij is van 2011 en ik heb hem gekocht in 2017 dus ik weet niet of hij de update heeft gehad..

Terug
Bovenaan