A
Anoniem
Guest
Ik ben verdwaald in het bos dat autoverzekeringen heet.
Voor mijn oldtimer bouwjaar (1957) die ik binnenkort krijg ben ik op zoek naar een verzekering.
Deze opgave was vrij makkelijk te doen en is mij reeds gelukt. Voldoende offertes binnen gekregen
De meeste verzekeraars eisen de standaard zaken zoals stalling en max. aantal km enz.
Deze zaken zijn mij allemaal helder.
Echter de eis: 'de auto moet minimaal voorzien zijn van een stroomonderbreker of hoofdstroomonderbreking' is vaag voor mij.
Via zoekmachines kwam ik o.a. uit op accupool klemmen met stroomonderbreking, kill-switches enz.
Ik heb mijn vraag neergelegd bij de aanbieder(tussenpersoon) van de verzekering om helder te krijgen wat ze nu eigenlijk bedoelen met hoofdstroom onderbreking en of ze ook een voorbeeld kunnen aanleveren. Daarnaast heb ik in het gesprek o.a. de kill-swtiches aangedragen als oplossing.
De reactie was: De kill-switch is te eenvoudig een alternatief anders dan een reguliere hoofdstroom onderbreking had de verzekeraar niet.
Welke mogelijkheden hebben jullie allemaal gezien die door verzekeraars van oldtimers worden geaccepteerd als stroomonderbreker of hoofdstroomonderbreking?
Welke mogelijkheden zou ik nog kunnen verkennen die passen op een oldtimer zonder dat er veel verbouwd moet worden?
Voor mijn oldtimer bouwjaar (1957) die ik binnenkort krijg ben ik op zoek naar een verzekering.
Deze opgave was vrij makkelijk te doen en is mij reeds gelukt. Voldoende offertes binnen gekregen
De meeste verzekeraars eisen de standaard zaken zoals stalling en max. aantal km enz.
Deze zaken zijn mij allemaal helder.
Echter de eis: 'de auto moet minimaal voorzien zijn van een stroomonderbreker of hoofdstroomonderbreking' is vaag voor mij.
Via zoekmachines kwam ik o.a. uit op accupool klemmen met stroomonderbreking, kill-switches enz.
Ik heb mijn vraag neergelegd bij de aanbieder(tussenpersoon) van de verzekering om helder te krijgen wat ze nu eigenlijk bedoelen met hoofdstroom onderbreking en of ze ook een voorbeeld kunnen aanleveren. Daarnaast heb ik in het gesprek o.a. de kill-swtiches aangedragen als oplossing.
De reactie was: De kill-switch is te eenvoudig een alternatief anders dan een reguliere hoofdstroom onderbreking had de verzekeraar niet.
Welke mogelijkheden hebben jullie allemaal gezien die door verzekeraars van oldtimers worden geaccepteerd als stroomonderbreker of hoofdstroomonderbreking?
Welke mogelijkheden zou ik nog kunnen verkennen die passen op een oldtimer zonder dat er veel verbouwd moet worden?