Honda Prelude Concept

Matt 5069850

Asfaltkampioen
honda-prelude-concept.webp

honda-prelude-concept-at-japan-mobility-show.jpg

honda-prelude-concept-at-japan-mobility-show.jpg

201_o.jpg

Voorkant doet wat denken een de Toyota Prius. Aardige poging en opzich best een aardig model (al vind ik de A-stijl en voorruit wat hoog voor een coupé) maar zie er niet echt een Prelude in. Meer een opvolger voor de Civic coupé

De eerste spy shots (bron: autoexpress.co.uk). Ik zet ze hier neer, mocht dit elders moeten, dan hoor ik het wel.

Deze werd gespot tijdens testsessies in Duitsland. Het ontwerp lijkt enorm sterk op dat van de concept (zie foto's hierboven) en zal naar alle waarschijnlijkheid zijn techniek delen met de Civic.

Honda%20Prelude%20spyshot%20001_kchi83.jpg

Honda%20Prelude%20spyshot%20002_qfhbxg.jpg

Honda%20Prelude%20spyshot%20003_oyci4g.jpg

Honda%20Prelude%20spyshot%20004_uihow4.jpg

Honda%20Prelude%20spyshot%20005_wsxj7p.jpg

Leuk dat Honda het aandurft maar dit wordt hier sowieso een flop. En dan ook nog eens 3 jaar wachten op het productie model.

Een mooie wagen, maar die gaan we in Nederland helaas weinig zien.
Hier rijden we liever in een kleurloze Duite SUV.

017_o.jpg

013_o.jpg

011_o.jpg

012_o.jpg

010_o.jpg

009_o.jpg

006_o.jpg

When I activate the Honda S+ Shift and accelerate to the high-speed circuit, the process of step-shifting one after another is just exhilarating. When you shift up, you get a step-like feeling, but it's done in a very short time, and it's so agile that it's like watching an F1 race. The sound produced by the ASC is also exquisite, and when the rpm exceeds 5000, a different order of sound is introduced, making it feel like the engine is squeezing out power, which is a nice touch.

Honda Prelude Prototype First Drives Reveal Paddle Shifters, Civic Interior, Fake Sounds

According to one review, a tester noted that Honda engineers applied the same control method used in the nine-speed dual-clutch transmission from the now-discontinued NSX. However, the simulated shifts in the Prelude’s “fake” gearbox don’t deliver the same level of intensity. That said, it’s still appears to be a noticeable step up from the Linear Shift Control system found in Honda’s e:HEV models since 2020. Beyond the Prelude, the S+ Shift system has been confirmed for all future e:HEV models as well.

Early feedback from reviewers is promising. The Japanese media praised the coupe’s ride, saying that it feels sportier than the Civic, while being as smooth and comfortable as a GT. One tester noted that the steering setup and adaptive suspension felt reminiscent of the Civic Type R hot hatch. Others pointed out the Brembo brakes tucked behind the black 19-inch wheels wrapped in Continental Premium Contact 6 tires, claiming the braking system delivered a smooth, linear feel.

De auto ziet een beetje gedateerd uit. Also ze een auto uit 1998 hebben genomen en hem een facelift hebben gegeven.

De auto ziet een beetje gedateerd uit. Also ze een auto uit 1998 hebben genomen en hem een facelift hebben gegeven.
De styling grijpt inderdaad terug op die van enkele decennia geleden. Ik vind dat positief. Gedateerd? Ach, dan zijn al die retro-ontwerpen waar velen zo blij van worden dat ook.

De styling grijpt inderdaad terug op die van enkele decennia geleden. Ik vind dat positief. Gedateerd? Ach, dan zijn al die retro-ontwerpen waar velen zo blij van worden dat ook.

Die redenatie is nogal krom. Als je naar hedendaagse retro-modellen verwijst, die zijn vooral retro-futuristisch en alles behalve gedateerd, zoals deze Honda wel is.

Idd enigzins gedateerd qua vormgeving en zo'n coupe blieft men hier niet. We hadden de wonderschone Lexus RC met toptechniek. Verkocht voor geen meter.

Dapper initiatief… ik heb een aantal jaren een Prelude 2.2 VTEC 4WS gereden als dagelijkse auto en nadien als hobby (het verbruik viel echt best mee hoor…), superfijne auto.
Mijn ex-vrouw was er met haar Corsa eens in geslaagd 2 lekke banden tegelijk te rijden met 2 brullende kinderen op de achterbank, dus mocht ze een paar dagen de Prelude lenen en ikzelf met de moto pendelen. Man, ik heb bij wijze van spreken moeten smeken om de sleutels terug te krijgen toen die freaking Corsa hier weer voor de deur stond.
Ik geloof er niet in, those days are gone, hoe jammer dat ook is.

Ik vind vooral de fastbacklijn niet zo passen bij een Prelude, qua lijn borduurt hij meer voort op de Integra coupés uit het verleden.

Terug
Bovenaan