Honda N-One e:

Rutger DC

Asfaltkampioen
Honda brengt een kleine elektrische auto op de Europese markt.

258994517


Optisch lijkt het een verbouwde versie van de Honda N-One te zijn, een kei car voor de thuismarkt.

018_o.jpg


Ten opzichte van de N-One is de auto een stuk breder gemaakt, Honda heeft dus de kei car-reglementen gelaten voor wat het is. Ongetwijfeld zijn de bumpers ook wat dikker. Op de thuismarkt moet de auto concurreren met de Nissan Sakura en Mitsubishi eK X EV, maar ook de geïmporteerde Hyundai Inster. Inmiddels heeft BYD ook een kei car EV in ontwikkeling.

In Europa is genoemde Inster een concurrent, maar ook auto's als de Dacia Spring, Leapmotor T01, toekomstige Renault Twingo, Nissan 'Pixo' en Volkswagen ID.1 en grotere modellen zoals de Dongfeng Box, Citroën C3 en Fiat Grande Panda.

Voor succes zijn een adequaat accupakket en een passend prijskaartje van belang - Honda kennende kán dat bijna niet misgaan. ;)
 
Leuk ding! Als deze qua prijs onder een R5 aangeboden kan worden dan een interessant karretje. Zou hem er wel bij willen hebben.
 
We krijgen daadwerkelijke een Japanse Kei-Car in Europa!? De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Inderdaad @Kristian2. Laat deze auto een beetje geprijst zijn ala Dacia Spring en het word echt een verkooptoppertje.
 
Ziet er met de ronde koplampen en uitgeklopte wielkasten meteen erg sympathiek en leuk uit. Ik krijg er Daihatsu Materia vibes bij, maar op een goede manier.
Daihatsu_Coo_003.JPG

honda-super-ev-concept-prototype-londen.jpg


Als Honda er ook een goede EV van weet te maken met een redelijk bereik, snelladen en een concurrerende prijs, dan kan het wel een succesje worden denk ik. :)
 
Laatst bewerkt:
We krijgen daadwerkelijke een Japanse Kei-Car in Europa!? De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Inderdaad @Kristian2. Laat deze auto een beetje geprijst zijn ala Dacia Spring en het word echt een verkooptoppertje.

Nee, zoals in de tekst staat en op de foto's te zien is, is het een bredere en andere auto. Op básis van een Kei-car
 
Als de N-One als basis is gebruikt, heeft Honda hem wel relatief goedkoop kunnen ontwikkelen. Hopelijk drukt dat t.z.t. de verkoopprijs een beetje. Die verbrede wielkasten maken er wel een geinig ding van.
 
Hopelijk niet zoals bij de Honda E: prachtig ding, maar enorm duur en dat voor een actieradius van slechts 200km.
 
Ziet er veelbelovend uit. Ben benieuwd hoe Honda het gaat verkloten...
Was de azijn in de aanbieding?

Ontzettend leuk dat Honda het met deze EV weer probeert. Ben benieuwd naar de specs, verbreding tov de Kei-car doet hem goed. Leuke proporties!
 
De EV lijkt toch verdacht veel op de N-One. De vergroting van de wielkasten lijkt mij nodig om grotere wielen te kunnen monteren om het hogere gewicht aan te kunnen en meer bodemvrijheid te creëren voor een accupakket!
 
Terug
Bovenaan