Honda Jazz/Fit

Assenaar zei:
Dit kon voor Nederland ook wel ens een teer punt worden: bepaald niet "sportief" meer. De vorige hybride kan "con brio" gereden worden, maar daar is de elektromotor niet de hoofdmotor (geeft alleen een extra duw wanneer dat nodig is) en er zit een 7-traps automaat met dubbele koppeling in. Bij het nieuwe model werkt op de snelweg primair de benzinemotor en dat is er een volgens het Atkinson-principe; geen sprinter, en terugschakelen is er niet bij.

Ik denk dat je je een beetje vergist... De vorige Jazz Hybrid (2011 - 2015) had een (traditionele duwband) CVT. Die flippers achter het stuur hadden wij ook in onze Jazz 1.4 CVT (non-hybrid) waarmee je gesimuleerd kon "schakelen". Was wel handig bij lange steile afdalingen: beter afremmen op de motor... :)

https://topgear.nl/autotests/honda-jazz-hybrid-test-drives/ : Wat ook helpt voor de snelheidsbeleving: zet de cvt-bak in de sportstand, en ga zelf aan de gang met de flippers achter het stuur. Dan lijkt het net een gewone automaat met vaste trappen.

https://www.autoweek.nl/auto/60803/honda-jazz-14-hybrid-comfort/ : transmissie - traploze automaat

Ik zat met smart op een (Honda) concurrent voor de Toyota Yaris te wachten. De nieuwe Jazz lijkt wat ruimer en praktischer dan de komende Yaris, maar lijkt het heel erg te gaan afleggen qua brandstofverbruik.
CO2-uitstoot vanaf 102 g/km. en een verbruik van 4,5 l / 100 km. WLTA tegen 86 g/km en 3,6 l/100 km. voor de nieuwe Yaris is een fors verschil ten nadele van de Jazz. Komt het uiterlijk en interieur (persoonlijk, weet ik...) nog bij.
Ik ben bang dat de Jazz het heel lastig gaat krijgen tegen de doortimmerde Toyota hybride. Voor ons met z'n tweeën is de Yaris in ieder geval ruim genoeg.
 
Ik kan me vergissen, klopt. De Japanse aanduiding is i-DCD wat wijst op een dubbele koppeling, en 7AT wat wijst op 7 overbrengingsverhoudingen. Kan natuurlijk met een CVT gesimuleerd worden, maar ik heb ook al de definitie gevonden "7 AT + paddle shift (double clutch)". Als ik lieg, lieg ik in commissie. War het vooral om gaat is dat de nieuwe transmissie volkomen anders is dan de vorige. Hoe dat in de praktijk uitpakt ligt in de toekomst. Honda levert in Japan ook een versie met 1300cc benzinemotor, 98 pk bij veel toeren, en cvt, omgerekend net onder de 20.000 euro. Japan rijdt rustig.
 
Assenaar zei:
De Japanse aanduiding is i-DCD wat wijst op een dubbele koppeling, en 7AT wat wijst op 7 overbrengingsverhoudingen. Kan natuurlijk met een CVT gesimuleerd worden, maar ik heb ook al de definitie gevonden "7 AT + paddle shift (double clutch)". Als ik lieg, lieg ik in commissie.

Dat gaat over de Jazz Hybrid 2015 - heden, maar die hebben we hier nooit gehad, de hybride die we hier in Europa hadden (2011 - 2015) met CVT is hier niet opgevolgd door een hybride model 2015.
Pas nu gaat de Jazz hier weer (uitsluitend) als hybride komen.
 
De versie 2015-nu is in deze context de vorige. Ik ben niet in de markt voor zo'n ding, mag niet meer autorijden, maar het is interessant om de nieuwste ontwikkelingen te volgen. Houdt je bij de tijd.
 
Drie nieuwe B-segment hybrides in aantocht: De Jazz, de Yaris en de Clio E-tech. Qua vanafprijs is de Yaris zo'n € 1800,- goedkoper dan de Clio. De Jazz is dan nog weer zo'n € 1500,- duurder dan de Clio. De Jazz lijkt wel de ruimste en meest praktische van de drie.
Maar nu het (WLTP) verbruik:
Yaris - CO2 - 86 g/km = 1: 27,8.
Clio - CO2 - 99 g/km, = 1:24,3.
Jazz - CO2 - 102 – 110 g/km = 1: 22,2 tot 20,8.

Als dit de praktijkcijfers enigszins benadert lijkt de voorsprong van Toyota's hybride techniek nog flink en onbedreigd.
 
@jazzik. Bekend is dat Toyota hybrids de fabrieksopgaven bijna benaderen in de praktijk, behalve uiteraard als Autoweek gaat testen die weten 1 op 9 te scoren met Corolla hybrid dus waarschijnlijk 1 op 10 met de Yaris....
 
Jazzik zei:
Drie nieuwe B-segment hybrides in aantocht: De Jazz, de Yaris en de Clio E-tech. Qua vanafprijs is de Yaris zo'n € 1800,- goedkoper dan de Clio. De Jazz is dan nog weer zo'n € 1500,- duurder dan de Clio. De Jazz lijkt wel de ruimste en meest praktische van de drie.
Maar nu het (WLTP) verbruik:
Yaris - CO2 - 86 g/km = 1: 27,8.
Clio - CO2 - 99 g/km, = 1:24,3.
Jazz - CO2 - 102 – 110 g/km = 1: 22,2 tot 20,8.

Als dit de praktijkcijfers enigszins benadert lijkt de voorsprong van Toyota's hybride techniek nog flink en onbedreigd.
Misschien een beetje voorbarig? Zo te zien is de Jazz en klasse ruimer en ook sneller. Dat mag wat brandstof kosten. Voor mijn oordeel wacht ik eerst de test af.
 
zeebra zei:
Jazzik zei:
Drie nieuwe B-segment hybrides in aantocht: De Jazz, de Yaris en de Clio E-tech. Qua vanafprijs is de Yaris zo'n € 1800,- goedkoper dan de Clio. De Jazz is dan nog weer zo'n € 1500,- duurder dan de Clio. De Jazz lijkt wel de ruimste en meest praktische van de drie.
Maar nu het (WLTP) verbruik:
Yaris - CO2 - 86 g/km = 1: 27,8.
Clio - CO2 - 99 g/km, = 1:24,3.
Jazz - CO2 - 102 – 110 g/km = 1: 22,2 tot 20,8.

Als dit de praktijkcijfers enigszins benadert lijkt de voorsprong van Toyota's hybride techniek nog flink en onbedreigd.

Misschien een beetje voorbarig? Zo te zien is de Jazz en klasse ruimer en ook sneller. Dat mag wat brandstof kosten. Voor mijn oordeel wacht ik eerst de test af.

Dat zeg ik hierboven dus ook, hoewel, een klasse...
a015.gif
Al in december vorig jaar riep ik (als Honda- en zeker Jazz-fan) dit:
Jazzik zei:
Ik denk dat de nieuwe Honda Jazz Hybrid een echte concurrent kan worden van de nieuwe Toyota Yaris.
Zo op de foto's te zien wordt het qua praktische bruikbaarheid een betere aanbieding: Ruimer, zeker op de achterbank en in de bagageruimte.
De "magic seats" blijven en de Jazz kennende zullen (ook) de (achter)portieren weer bijna negentig graden kunnen openen. Handig bij het "laden" van het kroost in de kinderzitjes of grote dingen met de achterbankzittingen omhoog.
Die twee dashboardkastjes lijken er weer te zijn en die bekerhouders in het dashboard bij de uitstroomopeningen zijn ook geniaal: in de winter houd je je koffie warm en in de zomer je (fris)drank koel.

Maar in mijn post van 21-05-2020 17:18 was ik iets te optimistisch over het prijsverschil. Nu blijkt dat je voor de Jazz hybride instapper een dikke € 4000,- meer te zijn dan voor de Yaris hybride instapper. Dat de Jazz dan een topsnelheid heeft die gelijk ligt dan de Yaris maar dat 'ie dan 1 (één...) seconde sneller is van 0-100 km/h zal mijn toekomstige keuze echt niet beïnvloeden.
De Jazz is 10 cm. langer, 5 cm. smaller en 5,5 cm. hoger dan de Yaris. De Yaris heeft dan weer een 4 cm grotere wielbasis en is zo'n 100 kg. lichter. Het uiterlijk en interieur van de Yaris vind ik mooier, maar dat is persoonlijke voorkeur, natuurlijk.

Maar dat toch behoorlijke verschil in (WLTP) verbruik.... zo rond de 25% meer. Als dat in real life ook zo blijkt te zijn vind ik dat echt een tegenvaller van de Honda.
Helaas wordt 'ie in Nederland al duurder in aanschaf, de belasting en verzekering en dan ook nog een duidelijk hoger verbruik....
 
Opvallend zijn de afwijkende acceleratietijden 0-100 die zowel voor de Honda Jazz als de Toyota Yaris worden vermeld.
Volgens AW. acceleratie 0-100 km/h Honda Jazz 9,4 sec. Toyota Yaris 10,5 sec. https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=100358&id2=100321

Nu de werkelijkheid:
Honda Jazz 7,56 sec.: https://www.youtube.com/watch?v=xcjgccSawHw
Toyota Yaris 8,40 sec.: https://www.youtube.com/watch?v=6M-gcWxmPxU&feature=youtu.be
 
Wat oogt die nieuwe Jazz toch als een minkukel. Het uitgaande model zag er na de facelift eindelijk weer goed uit en dan krijg je dit.
 
@Armeo: Deels ben ik het met je eens.
De dynamiek van het vorige model is verdwenen. Met name de achterste zijruiten en de achterzijde met de horizontale lichtunits zijn wat mij betreft een misser. Over de bouwkwaliteit en de rij-eigenschappen kan ik nog niks zeggen. Heb de auto nog niet in het echt gezien.
 
Dat pruillipje vind ik geen gezicht. Geeft de auto een wat verlegen indruk.
 
Fijne auto om te rijden; a smooth ride en snel !!! Heel anders dan de 2011 Hybrid die ik nu heb. Wel veel saaie kleuren.
Ik heb een Executive besteld in Premium Crystal Red Metallic (veel te mooie kreet om niet voluit te schrijven:)) een mooie fel rode kleur.
Over 2 weken wordt ie geleverd, dan zal ik mijn bevindingen hier opschrijven.
 
HvG zei:
Fijne auto om te rijden; a smooth ride en snel !!! Heel anders dan de 2011 Hybrid die ik nu heb. Wel veel saaie kleuren.
Ik heb een Executive besteld in Premium Crystal Red Metallic (veel te mooie kreet om niet voluit te schrijven:)) een mooie fel rode kleur.
Over 2 weken wordt ie geleverd, dan zal ik mijn bevindingen hier opschrijven.

Graag, ben erg benieuwd met name inzake gemiddeld verbruik.
 
Ik gebruik ze nogal stevig, dus k zal niet het beste verbruik hebben, maar kan wel vergelijken met de oude. Verwachting is dat ie zo'n 10-20% zuiniger zal zijn

Honda%20Jazz.JPG
 
@HvG:
Mooie kleur! Wanneer heb je de auto besteld?
Wat vind jij van de afwerking (exterieur en interieur)? De glimmend plastic deurgrepen aan de binnenzijde de achterportieren komen mij erg goedkoop over.
 
303294_2020_honda_jazz.jpg


303334_2020_honda_jazz.jpg


303342_2020_honda_jazz.jpg


303329_2020_honda_jazz.jpg


Rij-impressies: https://www.autocar.co.uk/car-review/honda/jazz/first-drives/honda-jazz-15-i-mmd-hybrid-ex-2020-uk-review & https://www.autoexpress.co.uk/honda/jazz/352449/new-honda-jazz-2020-review
 
Prima auto wederom. Had iemand anders verwacht dan? En als je niet opzoek bent naar een auto die leuk of dynamisch is maar alledaags, zuinig en praktisch dan kun je dus sowieso een punt bij reviews optellen. Reviewers oordelen altijd hetzelfde.
 
Guangqi (Guangzhou qiche) Honda heeft de nieuwe Fit voor China gepresenteerd. De Chinese Fit heeft een sportiever ogende voorbumper met veel grotere grille. De Crosstar is wel identiek.

4c7709dc-e8be-4ecc-9adb-f89f73e05e6b_630_w0.jpg


1df8b88e-53c0-4ef3-b834-e9ebc029aa32_630_w0.jpg


3373c325-c8fa-41d6-a3d2-f7aa9a52e11c_630_w0.jpg


Bron: https://news.bitauto.com/xinchexiaoxi/20200610/1111836904.html
 
Die Sport versie van foto 1 mag wat mij betreft direct naar Nederland komen!
Het glazen schuif/kantel dak op foto 3 ook graag hier in NL op de optieljjst!
 
Vandaag kwam ik langs de Honda dealer en ik zag dat de Jazz er stond.





Uiteindelijk vond ik het toch best een niet samenhangende auto, beetje meer MPV (voor mijn gevoel) . De neus vind ik niet mooi, maar de achterkant vind ik eigenlijk wel nog meer tegenvallend.
 
BenzTown zei:
Misschien vaker autnoieuws lezen?

@ Peter O: Leuk dat je 'm al hebt gezien! Vind de achterkant zo wel mooi eigenlijk, de voorkant stoort me meer. De neus van de Chinese Fit Sport staat 'm beter.
 
Wanneer vertrekt Honda eigenlijk uit de EU? Zal niet lang meer duren, lijkt me...
 
@ Peter O: Nieuwe design is inderdaad wennen, maar ik ken de auto alleen nog maar van foto’s.
@Rutger DC: eens, de neus van de Chinese Sport staat de auto veel beter. Nog even geduld en dan zal ook hier in NL een sportieve variant van de Jazz op de markt komen, vermoed ik.
 
Deze grijze nieuwe Jazz die hierboven getoond wordt mij toch erg denken aan de Opel CrosslandX. Ook niet moeders mooiste, maar in ons land toch aardig succesvol.
Honda mag in ieder wat groter dorp of stad(je) wel een exemplaar op een prominente plaats neerzetten (bij de Jumbo b.v. naast een kartonnen Max) zodat ze wat bekendheid kunnen geven aan het model,
Een nieuwe Jazz op een plateau bij die enkele overgebleven dealer zal ze niet veel helpen.
 
De prijs is zeer fors maar je rijdt wel Honda kwaliteit. Grootste probleem is straks de Yaris, de opgehoogde versie hiervan. Zal denk ik niet duurder worden dan de jazz en zal zuiniger zijn.... .
 
CDVDP zei:
De prijs is zeer fors maar je rijdt wel Honda kwaliteit. Grootste probleem is straks de Yaris, de opgehoogde versie hiervan. Zal denk ik niet duurder worden dan de jazz en zal zuiniger zijn.... .

Op papier is de Jazz zuiniger dan de Yaris Cross (WLTP CO[sub]2[/sub]-uitstoot vanaf 102 vs. 120 g/km). De Yaris Cross valt in dat opzicht gewoon vies tegen wat mij betreft, aangezien een auto als de Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 48V (viercilinder turbo) slechts 128 g/km uitstoot.
 
Rutger DC zei:
CDVDP zei:
De prijs is zeer fors maar je rijdt wel Honda kwaliteit. Grootste probleem is straks de Yaris, de opgehoogde versie hiervan. Zal denk ik niet duurder worden dan de jazz en zal zuiniger zijn.... .

Op papier is de Jazz zuiniger dan de Yaris Cross (WLTP CO[sub]2[/sub]-uitstoot vanaf 102 vs. 120 g/km). De Yaris Cross valt in dat opzicht gewoon vies tegen wat mij betreft, aangezien een auto als de Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet 48V (viercilinder turbo) slechts 128 g/km uitstoot.
Ben met je eens maar in een Toyota persbericht, ben het kwijt, las ik lagere waarden. Maar lees idd in diverse media vrij hoge waarden voor de 4wd Yaris cross. We zien het straks wel wat verbruik wordt. Autoweek zal in ieder geval proberen met beide Japanse kwaliteitsproducten, weer ergens rond de 1 op 9 te scoren 😬😂😂😂😂, met beel cvt gegier en geloei uiteraard....
 
RenFan zei:
@HvG:
Mooie kleur! Wanneer heb je de auto besteld?
Wat vind jij van de afwerking (exterieur en interieur)? De glimmend plastic deurgrepen aan de binnenzijde de achterportieren komen mij erg goedkoop over.

@RenFan
Besteld 29 mei j.l. bij Van Nieuwkerk Hilversum.
Stock auto die al op de boot stond. Is inmiddels bij dealer, maar Honda heeft door Cybersecurity attack van vorige week vertraging met kenteken.
Achteraf heb ik die stomme propellerwielen van de Executive nog vervangen door de als extra leverbare JA1601. In Duitsland hebben veel dealers deze wielen er al zelf onder gezet. Zie Autoscout.nl

Uitstraling interieur is twee klassen beter als in mijn huidige hybride. Veel minder hard plastic; nu een soft uitziende bekleding van het dashboard. Inmiddels twee maal gereden en stoelen zitten veel beter; zittingen zijn wat langer en steun in de rug is ook beter.
De handgrepen zijn minder plastic als je denkt.

Waarschijnlijk wordt de Jazz eind van deze week geleverd 19-6.
 
@HvG: Dat is mazzel hebben, dat de auto al op de boot stond. Wel jammer van de vertraging met het kenteken.

De foto in je vorige bijdrage is niet zichtbaar. Wil je die nog eens sturen?

De standaard velgen van de Executive zou ik zeker ook meteen hebben vervangen door de JA1601 velgen. Maar nog liever door de velgen die in Japan onder de Luxe uitvoering van de Fit worden gemonteerd.
 
Ik zal het even proberen voor HvG:

[faal]

Hm, ik dacht dat het gelukt was. Toen ik hem plaatste zag ik hem wel. Dropbox is niet zo handig te embedden blijkbaar, of verandert de link naar de afbeelding.
 
@Renfan : Ja de Luxe Japan velgen zin nog wat fijner van design!! Maar ik ben nu ook tevreden:cool:.

Tja, achterlijke fotobijlages hier.
Ik heb een dropbox foto met een share-link opgenomen en dat werkt dus blijkbaar niet, zoals jullie ook vaststellen.
Vervolgens probeer ik een flickr.com account aan de maken, als speciale service voor dit forum en dan krijg ik de kreet 'email unavailable' en nog meer idiote boodschappen. Bah. ik stop ermee. Ik ben toch waarlijk al 50 jaar thuis in ICT, maar dit soort gebruiksonvriendelijke zaken kan ik slecht tegen.
Een aantal van jullie hebben de foto gezien, dus da's goed dan.
Toch maar even een link van autoscout.nl :
1280x960.jpg

en
1280x960.jpg
 
Tja. Flickr is van Yahoo en wil graag dat je ook bij Yahoo een account heb. Althans, ik had daar ook problemen mee en nu heb ik maar weer een Yahoo-e-mailadres.
Mooie auto hoor, heerlijke kleur ook!
 
Nog wat foto's van de Jazz Sport voor de liefhebber (en die lijken hier te zitten):

5a9c7c5c-5879-43ad-a8fe-09333a92cbfc_630_w0.jpg


ea8b4d32-d691-463b-be9a-9a28e5162a39_630_w0.jpg


c955fa0f-02a4-4dc7-856f-24474101bea2_630_w0.jpg


cd68b567-78d8-4f88-a656-a1131913c3a6_630_w0.jpg


Bron: https://news.bitauto.com/shipaitujie/20200612/1311850905.html

@ der Magistrat: Flickr is al even van SmugMug, inloggen kan tegenwoordig zonder Yahoo-account. :)
 
Volgens news.bitauto.com heeft de Chinese Fit Sport een 1.5 liter viercilinder met 96 kW = 130 pk, 155 Nm en een cvt; het theoretische verbruik is 5,3 liter per 100 km of 1:18,5. Zou dat in Nederland in prijs veel schelen met de hybride die veel ingewikkelder in elkaar steekt? Honda levert in Thailand in de City, een sedan op basis van de oude Jazz, ook een 1-liter driepitter turbo met 122 pk en cvt; is fiscaal gunstiger. Het verbruik ligt ook daar bij de 5 liter per 100 km. De handbak is uit de gratie, bij het verkeer in die contreien niet verwonderlijk.
 
@Rutger DC : Zowel met een hotmail als een Yahoo emailadres kun je je niet inschrijven c.q. inloggen. Ik stop dan op enig moment bij zoveel amateurisme. De overgang naar 'gewone' emaildressen hebben ze gewoon nier goed geregeld.

De Chinese Fit Sport vind ik grover in design; ik zou niet snel die grille en achterbumper op mijn Jazz zetten.

@Assenaar
De 1,5 uit China zal niet veel uitmaken, denk ik. Op de hybrid wordt in NL veel minder BPM geheven, dan op de 1.5. Op het uitlopende model wordt maar liefst € 4500 - 7500 BPM geheven, afhankelijk van het type; op de hybrid maar € 1300-1500.

Goed nieuws : Witte rook!! Morgen wordt mijn Jazz dan toch afgeleverd!!
 
Het Franse L'argus heeft de Honda Jazz Hybrid vergeleken met zijn enige Europese hybride-concurrent: de nieuwe Renault Clio E-Tech 140.

essai-renault-clio-hybride-vs-honda-jazz-hev-2020-10_1.jpg


essai-renault-clio-hybride-vs-honda-jazz-hev-2020-13_1.jpg


essai-renault-clio-hybride-vs-honda-jazz-hev-2020-11_1.jpg


essai-renault-clio-hybride-vs-honda-jazz-hev-2020-14_1.jpg


honda-jazz-2020-avis-21_1.jpg


renault-clio-e-tech-2020-bleu-celadon-23_1.jpg


honda-jazz-2020-avis-22_1.jpg


renault-clio-e-tech-2020-bleu-celadon-29_1.jpg


De Clio scoort met zijn vlottere vormgeving, lage verbruik (ook op de snelweg) en rijdynamiek, maar de Honda Jazz wint het vergelijk. De Jazz is veel ruimer en praktischer, is heel toegankelijk met veel zicht rondom en comfort, biedt voor hetzelfde geld meer uitrusting en heeft een langere garantietermijn.

Complete vergelijkingstest: https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-la-clio-hybride-defie-deja-la-nouvelle-honda-jazz-10342392.html
 
Interessante vergelijking in l'Argus. Het komt er op neer dat de Clio beter is aangepast aan het haastiger weggedrag in Europa in vergelijking met Japan, maar wie zich in Nederland aan de huidige regels houdt zal weinig verschil in verbruikscijfers ontdekken. Ik kwam een Japanse test van de Jazz tegen, verreden in de omgeving van Sapporo on het noordelijke eiland Hokkaido (waar het rustiger is dan bij de grote steden in het centrum), met een mix van snelweg, bebouwde kom en bergwegen. De tester kwam tot zijn aangename verrassing tot de ontdekking dat het gemeten gemiddelde verbruik op 30,6km/l uitkwam, tegenover een normverbruik vlgs WLTP van 28,8km/l. Verbruik is een kwestie van beheersing van de rechtervoet. In een eerder artikel in l'Argus over de technische kant van de hybride aandrijving van Clio en Captur werd nog vermeld dat zowel de benzine- als de elektromotor afkomstig zijn van Nissan.
 
RenFan zei:
@HvG: Tevreden met de nieuwe Honda Jazz?

Ik heb de 1000 km in de eerste 8 dagen beschreven in een Autoweek review :
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/honda-jazz-1-5-hybrid-executive-2020/

Ik ben tot nu toe zeer tevreden!

Benieuwd naar je reactie :cool:
 
Het is maar wat je belangrijk vindt. Ik zou de extra ruimte niet van belang vinden. Qua rijden lijkt de Clio de winnaar. Het genoemde verschil in prijs valt hier weg want de prijzen lijken in Nederland een ander beeld te geven:

De Jazz Elegance is het model dat met de Clio Intense te vergelijken is qua prijs. De Elegance kost hier 26.110(ipov de 25.190 in Frankrijk!) en de Clio E-Tech Intense kost hier 24.900. Uitrusting op basis van Carbase lijkt niet heel veel verschillend.

De Jazz heeft extra tov Clio:
verwarmde stoelen (kost 195 in de Clio)
parkeersensoren voor (Clio 100 Eur)
pre-crash systeem
knieairbag
middenarmsteun
elektrische parkeerrem (incl middenarmsteun, dimbare binnenspiegel 545 Eur)

De Clio heeft extra tov de Jazz:
leren stuur
noodremassistentie
automatische airco

Dus met 940 euro aan opties op de Clio kom je qua uitrusting op ongeveer gelijkspel.

De Jazz Executive (uit de Franse test) komt hier dus op 28.070 ipv de 25.190 in Frankrijk. 3.000 euro duurder in Nederland dus! Die vergelijk je hier met de Clio E-Tech Intiale Paris van 28.490, inclusief leren bekleding en metallic lak (niet standaard op de Jazz). Dan lijkt de Clio dus een betere deal in financieel opzicht :).

Ik ging eens kijken op de Honda website:

Bizar slechte lijst met uitrustingdetails. Alle uitrusting die vermeld staat maar er niet op zit staat als optional. Wat amateuristisch!
 
Eveneens niet slecht :

https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/honda-jazz-hybrid-rij-impressie/
 
Marek Wieruszewski, *Marek Drives": https://www.youtube.com/watch?v=81kHX_8vB20
 
Samen delen is pas fijn. Guangqi Honda is verantwoordelijk voor de productie van de Fit, maar ook Dongfeng Honda neemt de auto op in zijn aanbod. De versie van Dongfeng heet Honda Life, een naam die vroeger voor een kei car werd gebruikt. De auto debuteerde op, jawel, de Wuhan Auto Show.

846_634_20201015094847380614642071236.jpg


846_634_20201015095233890839772277004.jpg


846_634_20201015095238086897193316480.jpg


846_634_20201015095411010695398348265.jpg


846_634_20201015102145092008183248510.jpg


846_634_20201015102145198577860073467.jpg


846_634_20201015102145623140369158003.jpg


846_634_20201015102145585029905098307.jpg


Bron: https://info.xcar.com.cn/202010/news_2052794_1.html
 
Terug
Bovenaan