Honda Jazz/Fit | Nieuw: facelift

A

Anoniem

Guest
3aadadcd-honda-fit-1.jpg


067e1956-honda-fit-4.jpg


19a8ea19-honda-fit-13.jpg


ee1450c5-honda-fit-7.jpg


7f5ce539-honda-fit-10.jpg


c7792ced-honda-fit-3.jpg


622410e7-honda-fit-6.jpg


ee097c04-honda-fit-15.jpg


c897e2f6-honda-fit-14.jpg


Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2019/10/2020-honda-jazz-fit-to-be-available-with-2-motor-hybrid-system/
 
002_o.jpg


En de Jazz:
qzTYgAp.jpg


0vJEGwR.jpg


hwQZPFM.jpg


p6OZnTS.jpg


6UoqjvK.jpg


PFlTlAW.jpg


nEz2tR0.jpg


lLbMFZs.jpg


kHEu6WX.jpg


SjHLUQD.jpg


BypsaCH.jpg


Alle persfoto's Jazz: https://www.netcarshow.com/honda/2020-jazz/
 
Misschien heel praktisch, maar ik begrijp wel waarom dit soort midi-mpv's een uitstervend ras zijn. Wat een bejaardenbak.
 
Verrassend strak vormgegeven Honda. Het interieur doet in zijn eenvoud denken aan de Honda e. Compacte MPV's vind ik meestal wel mooi, de eerste twee generaties Mercedes A-klasses hadden veel meer karakter en een heel evenwichtige vormgeving waar de laatste Golf-aftreksels mijns inziens niet aan kunnen tippen (oké, de laatste is best mooi, maar heeft ook nul eigens). De beide generaties Nissan Note, de korte Renault Modus, de Honda Jazz (de eerste twee generaties), Kia Venga, vrolijke Citroën C3 Picasso, Fiat Idea, eerste Opel Meriva en Toyota Verso-S/Subaru Trezia zagen er stuk voor stuk goed uit. Deze auto's spraken vooral een oudere doelgroep aan. Is een auto die wat hoger is en een monovolume-vorm heeft, per definitie een bejaardenbak? Wat mij betreft slaat dat nergens op, maar zo werkt het kennelijk wel in de publieke opinie. Die heeft bepaald dat crossovers hip zijn en daarom zijn truttige, onevenwichtige doosjes als de Volkswagen T-Cross, Ford EcoSport en Opel Crossland X niet aan te slepen en is de traditionele, compacte MPV verdwenen.

Ik vind het in ieder geval positief dat Honda wél vasthoudt aan de no nonsense compacte MPV, met kloppende lijnen, veel binnenruimte en Magic Seats. Nu is het nog hopen op prijzen die niet teveel uit de pas lopen met de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.
 
Ik vind het in ieder geval positief dat Honda wél vasthoudt aan de no nonsense compacte MPV, met kloppende lijnen, veel binnenruimte en Magic Seats. Nu is het nog hopen op prijzen die niet teveel uit de pas lopen met de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.

De Jazz verkoopt beter dan de Civic in Nederland, vraag naar het model is er dus wel. Ik ben natuurlijk ook veel te jong voor dit model.
 
Carfanatic zei:
De Jazz verkoopt beter dan de Civic in Nederland, vraag naar het model is er dus wel. Ik ben natuurlijk ook veel te jong voor dit model.

Je bent nooit te jong voor wat Jazz. ;)

De Civic is een goede auto die helaas onooglijk is verpakt, geen wonder dat iedereen daar aan voorbijloopt.
 
Chapeau voor Honda, dat het heeft gepresteerd om een nieuw model er ouderwetser uit te laten zien dan zijn voorganger.(y)
 
Rutger DC zei:
Je bent nooit te jong voor wat Jazz. ;)
De Civic is een goede auto die helaas onooglijk is verpakt, geen wonder dat iedereen daar aan voorbijloopt.

Het gekke is dat de sedan veel "schoner" is, geen spoilers en extra luchthappers, maar die wil niemand hier te lande. Ook de prijs is niet mis. Waarom wordt de Insight hier niet aangeboden? Zo'n beetje de carrosserie van de Civic sedan, hybride dus fiscale korting. Je moet er alleen niet mee willen scheuren.
 
Zo te zien houdt ie z'n Magic Seats, dat is wel mooi. Interieur is goed, die gekke grote koplampen icm 'ontbrekende' grille moet ik nog aan wennen.
 
Interieur ziet er fraai uit (vind het niks lijken op de Honda e overigens maar meer zoals je in veel Japanse auto's ziet die hier niet worden geleverd). Lekker praktisch ook maar idd, wat een suffe bejaardenbak. De huidige heeft een lelijke kont en deze lijkt wat meer te kloppen maar mooi/modern is anders

Civic sedan vind ik overigens nog steeds lelijk. Vooral door die drukke kont met die lelijke achterlampen
 
@Curlew
Maar die bejaardenbak biedt zoveel mogelijkheden :): https://www.youtube.com/watch?v=Jnid8FX-qJY
De accu's van de hybride kosten overigens wat laadruimte: de vloer is niet meer helemaal vlak als de achterstoelen omgeklapt worden. Is niet erg; een grote koffer kun je toch al beter op de plaats van een Magic Seat zetten.
 
Curlew zei:
Interieur ziet er fraai uit (vind het niks lijken op de Honda e overigens maar meer zoals je in veel Japanse auto's ziet die hier niet worden geleverd).

Het stuurwiel komt nota bene uit de Honda e! Daarmee houden de gelijkenissen misschien ook wel op, maar goed.
 
Het interieur vind ik mooi en een flinke vooruitgang, bij het exterieur twijfels. Lijkt meer een opvolger van de 2009 Jazz dan van de 2015 Jazz, het is een beetje een hang nar het verleden.
Dat de Jazz een bejaardenauto zou zijn is een provinciale opvatting die onthult dat de schrijver local en niet glocal denk:.
In de VS is de Fit op high schools en universities een big hit among students. Nu krijgen zij wel exclusief de 1.5 130 pk versie:cool:
 
Wat een bejaardenbak!:p Nee zonder gekheid ik vind er niet veel aan maar dat geldt eigenlijk voor bijna alle MPV achtigen. Hij is wel een stuk rustiger vorm gegeven dan het huidige model wat hopelijk ook een voorbode is voor de volgende Civic.
 
Assenaar zei:
Rutger DC zei:
Je bent nooit te jong voor wat Jazz. ;)
De Civic is een goede auto die helaas onooglijk is verpakt, geen wonder dat iedereen daar aan voorbijloopt.

Het gekke is dat de sedan veel "schoner" is, geen spoilers en extra luchthappers, maar die wil niemand hier te lande. Ook de prijs is niet mis. Waarom wordt de Insight hier niet aangeboden? Zo'n beetje de carrosserie van de Civic sedan, hybride dus fiscale korting. Je moet er alleen niet mee willen scheuren.

Die nieuwe Civic sedan had in Europa eigenlijk Accord moeten heten.
Maar ook bij mij pakte dat verkoopspraatje niet, anders reed ik daar wel in ipv de Volvo.
 
004_o.jpg


005_o.jpg


008_o.jpg


010_o.jpg


007_o.jpg


029_o.jpg


030_o.jpg


033_o.jpg


035_o.jpg


Meer foto's vanuit de beurs: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/tokyo2019/1214150.html
 
Inderdaad meer een opvolger van het model dat wij rijden (2011) i.p.v. het huidige model. Prima, want ik vind het 2008-2015 model veel fraaier dan het huidige model met die verkeerde vouw op de flanken.

Ik vind het een frisse auto geworden, met behoud van alles wat een Jazz een Jazz maakt. En ja, die Magic Seats gebruiken we daadwerkelijk elk weekend met mountainbiken! Bejaardenbak? Het interesseert me totaal niet wat de algemene opinie over deze Honda is, al sinds 2008 rijden wij Jazz als 2e auto (inmiddels nr 3) en als het aan mij ligt zal dat nog lang zo blijven. Over een jaar of 5 dus deze Jazz voor ons, óf een Honda E of MX-30 als het electrisch wordt.

De Crosstar-variant is aan mij biet besteed, gaat me teveel richting Captur c.s.
 
Hans Incog zei:
Dat de Jazz een bejaardenauto zou zijn is een provinciale opvatting die onthult dat de schrijver local en niet glocal denk:.
In de VS is de Fit op high schools en universities een big hit among students. Nu krijgen zij wel exclusief de 1.5 130 pk versie:cool:

De verkoopcijfers zeggen wat anders
2019-10-24_12-12-06.jpg

https://carsalesbase.com/car-sales-comparison/#
 
Wel jammer van de ontzettend lelijke velgen. Verder eel leuke en ruime wagen zo te zien. Ben benieuwd naat de verbruikscijfers.
 
Op zich helemaal niks mis met een MPV-achtig uiterlijk maar zeker van Honda zou je wel wat meer dynamiek in het design verwachten, ook al zijn de wat strakkere lijnen zeker welkom. De molentjesvelgen vind ik dan wel weer heel leuk en origineel. Ik ben benieuwd of de prijs gunstig genoeg zal zijn om er in dit (inmiddels) gat van de markt een succes van te maken.

Edit: een dealerconventie in Valkenburg, betekent dat de snelste marktintroductie aller tijden van een nieuw Honda-model in de Benelux?
 
929V6 zei:
Edit: een dealerconventie in Valkenburg, betekent dat de snelste marktintroductie aller tijden van een nieuw Honda-model in de Benelux?

Nou inderdaad zeg! We moesten toch een eeuwigheid wachten voordat de uitgaande Jazz in Nederland op de markt verscheen. De Jazz en CR-V verschenen twee jaar na het verschijnen van de eerste afbeeldingen bij de Nederlandse dealers. Het zal vast iets te maken hebben met het feit dat de oude generaties (Jazz III, CR-V IV) van beide modellen uit het Verenigd Koninkrijk kwamen voor Europa (en deels uit China in het geval van de Jazz). De HR-V kwam uit Mexico. Met ingang van de facelift komt de HR-V uit Japan en ook de Jazz en CR-V komen voortaan uit Japan, dus krijgt Europa nu vlot de nieuwste modellen.
 
Een paar uur na het debuut in Tokio maakte de Honda Jazz zijn Europese debuut op een speciaal evenement in Amsterdam.

honda-jazz-2019-11redimensionner.jpg


honda-jazz-2019-13redimensionner.jpg


honda-jazz-2019-12redimensionner.jpg


honda-jazz-2019-24redimensionner.jpg


honda-jazz-2019-26redimensionner.jpg


honda-jazz-2019-4redimensionner.jpg


honda-jazz-2019-5redimensionner.jpg


honda-jazz-2019-6redimensionner.jpg


honda-jazz-2019-7redimensionner.jpg


Meer foto's: https://www.largus.fr/actualite-automobile/honda-jazz-2020-infos-photos-videos-hybride-10081392-miniphotos.html

De Jazz Hybrid zal ongeveer 21.000 euro gaan kosten in Frankrijk, net zoveel als de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.
 
De Jazz Hybrid zal ongeveer 21.000 euro gaan kosten in Frankrijk, net zoveel als de nieuwe Toyota Yaris Hybrid.

Je vergelijkt de prijs dan met de Franse prijs van de Yaris, neem ik aan.

Edit: never mind, antwoord staat al in het Yaris-topic. Als de Nederlandse importeur dat ook voor elkaar krijgt kan dat best gunstig uitpakken voor de Jazz, het deel van de doelgroep van de oude Yaris dat prijs stelde op de hogere instap en het gebruiksgemak zal nu immers bij Honda kunnen gaan winkelen.
 
061_o.jpg


058_o.jpg


009_o.jpg


056_o.jpg


Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/impression/1224176.html

1485208.jpg


1485209.jpg


1485221.jpg


1485230.jpg


Meer foto's: https://response.jp/article/img/2019/12/13/329767/1485208.html

12130959101_ab75_o.jpg


12130448834_6de0_o.jpg


12130352917_9920_o.jpg


12130534737_d323_o.jpg


12130652208_d19a_o.jpg


Meer foto's: https://autoc-one.jp/honda/fit/report-5005803/photo/
 
Ik denk dat de nieuwe Honda Jazz Hybrid een echte concurrent kan worden van de nieuwe Toyota Yaris.
Zo op de foto's te zien wordt het qua praktische bruikbaarheid een betere aanbieding: Ruimer, zeker op de achterbank en in de bagageruimte.
De "magic seats" blijven en de Jazz kennende zullen (ook) de (achter)portieren weer bijna negentig graden kunnen openen. Handig bij het "laden" van het kroost in de kinderzitjes of grote dingen met de achterbankzittingen omhoog.
Die twee dashboardkastjes lijken er weer te zijn en die bekerhouders in het dashboard bij de uitstroomopeningen zijn ook geniaal: in de winter houd je je koffie warm en in de zomer je (fris)drank koel.

Maar ja... het uiterlijk.
Dat is persoonlijk, weet ik. Dat van de Yaris spreekt mij persoonlijk duidelijk meer aan dan van de nieuwe Jazz. Zowel exterieur als interieur zien er naar mijn mening fraaier en ook hoogwaardiger uit.
Bovendien zal de nieuwe aandrijflijn van de Yaris mogelijk ook zuiniger zijn.
Maar: goed dat er in het B-segment nu keus komt tussen 2 volwaardige (geen would-be 48 volt "smart" :confused:) hybrides.
 
Anderzijds is het praktijkverbruik van Suzuki's 1.2 SHVS "smart hybrid" wel erg gunstig. Als ik kijk op spritmonitor of de AW verbruiksmonitor zit de Swift niet ver boven de Yaris Hybrid.
 
Vind de Jazz een leuke wagen maar wel wat saai vormgegeven. Nieuwe Yaris zal zich richten op meer jong publiek omdat de wagen lager is dan huidige model. Verwacht niet dat de jazz hybrid zuiniger zal zijn dan de nieuwe Yaris. Er wordt gesproken van een gem. verbruik van 1 op 30..... . De Jazz zal ongetwijfeld, zoals elke Honda, fors aan de prijs zijn.
 
De grill van deze Modulo X concept ziet er vele malen beter uit dan de grill op de standaard Jazz en de Jazz Crosstar. Wellicht dat Honda Benelux deze grill op kan nemen in de accessoirelijst?
 
De afmetingen van de nieuwe Jazz (onderste regel) vond ik hier, vergeleken met de nieuwe Yaris (bovenste regel):
https://www.youtube.com/watch?v=yrEksovjNKo (6:16);
Lengte: 4.050 meter. Breedte: 1.695 meter. Hoogte: 1.520 meter. Wielbasis: 2,530 meter.
 
[size=medium]Honda introduceert nieuwe Jazz[/size]

12 februari 2020 | Honda introduceert de nieuwe Jazz. Kenmerkend is de e:HEV hybride technologie. De gloednieuwe compacte auto belooft meer comfort voor inzittenden met intuïtieve technologie, naadloze connectiviteit en diensten op afstand die naadloos integreren in het dagelijkse leven van de inzittenden. De auto zal in de zomer van 2020 in Nederland beschikbaar zijn, met prijzen die beginnen bij 24.400 euro (incl. BTW, BPM (berekend op basis van NEDC 2.0) en rijklaarkosten) voor de Jazz en 29.950 euro (incl. BTW, BPM en rijklaarkosten) voor de Crosstar-variant.

De Jazz zal voor het eerst in Europa exclusief verkocht worden met een hybride aandrijflijn. Het e:HEV-systeem is opnieuw ontwikkeld voor de Jazz. Het bestaat uit twee elektromotoren die verbonden zijn met een 1,5-liter DOHC i-VTEC-benzinemotor, een lithium-ionbatterij en een transmissie met vaste versnelling via een intelligente bediening, die allemaal samenwerken om een soepele en directe responsiviteit te bieden.

De elektromotoren zijn door Honda zelf ontwikkeld om zo licht, compact, efficiënt en krachtig mogelijk te zijn. De elektrische aandrijfmotor draait tot 13.300 rpm om een hoog koppel van maximaal 253 Nm te genereren voor een aanzienlijke versnelling bij lage snelheden.

In plaats van een conventionele transmissie zorgt een enkele vaste-overbrengingsverhouding voor een directe verbinding tussen bewegende onderdelen, met als doel een soepelere overdracht van het koppel en een lineair gevoel tijdens het versnellen. Deze opzet zou ervoor zorgen dat het systeem van Honda compacter is dan een planetaire e-CVT die vaak gebruikt wordt in andere hybride voertuigen, en bovendien verfijnder.

Het totale vermogen bedraagt 109 pk / 80 kW. Dit brengt de auto binnen 9,4 seconden naar 100 km/u en is goed voor een maximumsnelheid van 175 km/u. Het hybride systeem heeft een CO2-uitstoot vanaf 102 g/km (WLTP) en een brandstofverbruik van 4,5 l / 100 km (WLTP) bij het standaard model en 110 g/km (WLTP) en 4,8 l / 100 km (WLTP) bij de Crosstar.

In de meeste stedelijke omgevingen is het voertuig het efficiëntst wanneer er wordt gewisseld tussen elektrische aandrijving en hybride aandrijving. De Engine Drive-stand is de meest efficiënte keuze voor op hoge snelheid op de snelweg rijden en kan worden aangevuld met een kortstondig piekvermogen van de elektrische aandrijfmotor voor snelle acceleratie. In de Hybrid Drive modus kan een teveel aan vermogen van de benzinemotor teruggevoerd worden via de generatormotor om het accupack weer op te laden. EV Drive wordt ook ingeschakeld wanneer de auto vertraagt en energie verzamelt via regeneratief remmen om de batterij op te laden.

Bij het ontwikkelen van de nieuwe Jazz werkten de ingenieurs van Honda nauw samen met het ontwerpteam om ervoor te zorgen dat de auto de royale binnenruimte behield die kenmerkend was voor eerdere generaties. De bagageruimte (met achterbank omhoog) begint vanaf 298 liter en kan worden vergroot tot 1.203 liter (achterbank omlaag, tot het dak).

Fundamentele ontwikkelingen zijn onder meer het verkleinen van het motorinlaatsysteem, de transmissie inclusief de aandrijf- en generatormotoren, maar ook de power control unit (PCU) om extra ruimte te maken. Hierdoor past de aanvullende 12 V-accu ook in het motorcompartiment. Dit alles is mogelijk dankzij het gebruik van de nieuwste halfgeleiders voor de power control unit. De sleutel tot het maximaliseren van de ruimte in de cabine is ook de plaatsing van de brandstoftank in het midden van het chassis onder de voorstoelen, wat uniek is in deze klasse. Hierdoor behoudt de Jazz de uitzonderlijk veelzijdige Magic Seats achter die zowel volledig platte of opklapbare stoelflexibiliteit bieden, afhankelijk van de benodigde laadruimte.

De gloednieuwe Honda Jazz belooft naadloze connectiviteit. De lcd-touchscreen is ontworpen om afleiding voor de bestuurder te beperken; de bedieningstijd voor de meest gebruikte bedieningselementen is volgens Honda met 58% verminderd in vergelijking met het vorige model. De systeeminterface is op dezelfde manier te navigeren als een smartphone, met veegbesturing om door pagina's en lijsten te bladeren. Het display kan worden geconfigureerd voor elke gebruiksvereiste, met aanpasbare snelkoppelingen naar veelgebruikte functies en audiobronnen.

Verbonden infotainmentdiensten zijn toegankelijk via het touchscreen of via spraak, inclusief weer, parkeerlocaties, muziek, navigatie, locatiebepaling en telefoondiensten. De suite van ingebouwde apps kunnen worden aangevuld met smartphone mirroring via ingebouwde Android Auto- en Apple CarPlay-ondersteuning, die beschikbaar zijn via een draadloze verbinding of een usb-kabel. De Jazz beschikt ook voor het eerst over een wifi-hotspot.

De verbonden diensten en toepassingen die te bedienen zijn via het touchscreen, zijn ook te activeren met stemopdrachten via de Honda Personal Assistant. De Honda Personal Assistant, voor het eerst gezien in de Honda e, is een kunstmatige intelligentie (AI) die gebruik maakt van slimme, op instructies gebaseerde, natuurlijke gesprekken en contextueel begrip om toegang te bieden tot een reeks online diensten. De Honda Personal Assistant is te activeren door 'OK Honda' te zeggen, gevolgd door een vraag of instructie. De gehumaniseerde respons wordt vergezeld van een abstracte gezichtsanimatie om visuele erkenning te geven van de interactie. Dankzij contextuele herkenning kunnen gebruikers een normaal gesprek voeren omdat de AI de context van vervolgvragen en antwoorden begrijpt. Ook biedt het de mogelijkheid tot een realtime zoekfunctie, met context, om diensten te vinden die beschikbaar zijn op bepaalde tijdstippen.

De nieuwe Honda Jazz wordt standaard geleverd met een pakket veiligheidsfuncties en bestuurdershulpmiddelen, zoals een nieuw ontwikkelde breedbeeldcamera aan de voorzijde die het gezichtsveld zou verbeteren. Het Collision Mitigation Brake System van Honda kan nu ook 's nachts gebruikt worden om voetgangers en fietsers te detecteren, en schakelt nu de remmen in wanneer tegenliggers opeens afslaan of in de baan van de auto komen.

Voor het eerst wordt de Jazz nu standaard geleverd met Adaptive Cruise Control en Lane Keep Assist System. Evenals het Road Departure Mitigation System, dat de bestuurder helpt niet van de weg af te wijken door de deze te waarschuwen wanneer het systeem detecteert dat het voertuig een rijstrookmarkering kruist of de buitenrand van een bestrating of tegemoetkomende voertuigen nadert. Blind Spot Information (blindehoekinformatie), samen met Cross Traffic Monitor (monitor voor kruisend verkeer) blijven ook standaard op Executive uitrusting.

Intelligent Speed Limiter herkent verkeersborden en stelt de snelheidslimiet in. Als een verkeersbord een lagere snelheid toont in vergelijking met de werkelijke voertuigsnelheid, knippert een indicator op het display met een alarmgeluid en verlaagt het systeem geleidelijk de voertuigsnelheid. Auto High-Beam Headlights (automatisch grootlicht) en Traffic Sign Recognition blijven allemaal onderdeel van Honda SENSING's aanbod op de nieuwe Jazz.

Passieve veiligheid is net zo belangrijk voor Honda als actieve veiligheid, en om inzittenden te beschermen in geval van een ongeluk, is de gloednieuwe Jazz nu uitgerust met tien airbags, inclusief een nieuwe airbag middenvoor. Deze airbag in het midden is geïntegreerd in het midden van de rugleuning van de bestuurdersstoel en rolt uit bij een aanrijding, waardoor de hoofden van de inzittenden worden beschermd tegen botsingen.

Bron: https://www.autozine.nl/honda/nieuws/honda-introduceert-nieuwe-jazz-2020

De Jazz Crosstar is nu duurder dan de goedkoopste HR-V, wat nu niet echt een kaskraker is... De Jazz is 3.500 euro duurder dan de huidige Yaris Hybrid en 3.000 euro goedkoper dan de Corolla Hybrid. De auto had wel een paar duizend euro goedkoper mogen zijn, zelfs al zal de Jazz veel ruimer zijn dan zowel de Yaris als de Corolla hatchback. De Toyota's zijn duidelijk zuiniger dan de Honda.
 
Apart verhaal hoor wat motorisch gebied betreft. Een 1.5 benzinemotor samen met 2 elektromotoren.
En dan komt de conclusie, gecombineerd vermogen van 109pk en 102 g/km ( WLTP ) oftewel 4,5 liter per 100 km.
Vanwaar al die moeite en ophef?
Zijn toch verre van spectaculaire waardes, doe het dan gewoon niet, beetje B-segmenter met simpele 1.0 3-cilinder heeft dezelfde waardes.
 
Total Loss zei:
Apart verhaal hoor wat motorisch gebied betreft. Een 1.5 benzinemotor samen met 2 elektromotoren.
En dan komt de conclusie, gecombineerd vermogen van 109pk en 102 g/km ( WLTP ) oftewel 4,5 liter per 100 km.
Vanwaar al die moeite en ophef?
Zijn toch verre van spectaculaire waardes, doe het dan gewoon niet, beetje B-segmenter met simpele 1.0 3-cilinder heeft dezelfde waardes.

Zijn wel WLTP-waarden en die verschillen soms gigantisch (ook per uitvoering): Yaris Hybrid NEDC/WLTP 64/86 g/km; Opel Corsa 1.2 75 pk 93/110 g/km; Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk 96/128 g/km; Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk automaat 99/146 g/km; Opel Corsa 1.2 Turbo 130 pk automaat 103/167 g/km.
 
Ah OK, dat zou wel iets verklaren inderdaad. Zie nu inderdaad dat Carbase nog de NEDC waardes vermeld, ging er eigenlijk automatisch vanuit dat die nu wel omgezet waren naar WLTP. Dan heb ik niks gezegd. (y)
 
In Frankrijk ligt het instaptarief van de Jazz Hybrid slechts 1.000 euro hoger dan de uitgaande Yaris Hybrid: €21.990. tegen € 20.950; de Renault Clio E-Tech gaat ongeveer €22.000 kosten. Toch jammer dat de Honda in Nederland dan weer zo duur moet zijn...

Bron: https://www.largus.fr/actualite-automobile/prix-honda-jazz-ehev-2020-a-partir-de-21-990-e-10239390.html
 
Prijzen

1.5 Hybrid CVT
Comfort € 24.430
Elegance € 26.110
Executive € 28.070
Crosstar € 30.120
 
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen van Autoweek met het nieuwe model.
Door de Corona-crisis zal een eerste dynamische kennismaking, begrijpelijk, nog wel even op zich laten wachten.
 
@Total Loss
Twee elektromotoren is een beetje overdreven uitgedrukt. Een exemplaar drijft de wielen aan onder de scheidingsgrens tussen elektrisch en benzine, de ander behoort bij de benzinemotor en dient als generator voor de accu plus als startmotor en extra hulpje voor de benzinemotor als die boven de scheidingsgrens even wat harder moet werken, bij inhalen b.v. De elektromotor is 11 pk sterker dan de benzinemotor en heeft een veel hoger koppel (109 pk met 253 Nm tegen 98 pk en 127 Nm). De vorige hybride Jazz had een benzinemotor met 110 pk en 134 Nm plus een elektrische ondersteuning met 29 pk en 160 Nm. Geen scheurijzer maar je komt er goed mee vooruit. Wel erg ingewikkeld; je moet er niet aan denken dat er ergens in de elektronica iets kapot gaat.
 
Ook bij een Honda. Sprak laatst iemand met een Prius, die daar heel tevreden over was, mechanisch nooit iets mee, maar om de haverklap een waarschuwingslampje of een piepje dat hij ergens naar moest laten kijken. Dus hup even langs de garage waar ze dan op een reset-knopje drukten en dan was er weer niets aan de hand. Iets met "gremlins" in de electronica. De folder al gedownload? 😁
 
Uiteraard Toyota, maar die staan toch ook bekend als foutloos? Kreeg van Google een Japans filmpje voorgeschoteld waarin de oude en nieuw Jazz/Fit hybrids naast elkaar staand vergeleken worden: https://www.youtube.com/watch?v=1k9iwMbZAUw. Kennelijk precies gelijke buiten- en binnenmaten, alleen lijkt naar mijn idee de nieuwe korter, is wat boller. De oude is helemaal Japans op het dashboard, de nieuwe bepaald Scandinavisch.
 
Bagageruimte van de nieuwe Jazz meet 298 liter, de vorige had een bagageruimte van 354 liter. De nieuwe Jazz (de Crosstar heeft dan dan weer niet) heeft onder de bagagevloer wel een verborgen extra vak. Tel je dat erbij op dan heeft de nieuwe Jazz 304 liter bagageruimte. Aanzienlijk minder dan de vorige.
 
De vorige Jazz zoals wij die kregen aangeboden was meen ik geen hybride, de nieuwe wel. Dat scheelt in de beschikbare laadruimte. De in de Japanse video hierboven vergeleken modellen zijn allebei hybride, waarbij de oude een kleinere accu zal hebben dan de nieuwe. De nieuwe rijdt half om half elektrisch, met een elektromotor van 80 kW, de oude heeft alleen een elektromotor van 20kW voor een extra duw. De aandrijflijnen zijn totaal verschillend. Je moet wat over hebben voor schoon rijden ...
 
Oud: 3.955 mm
Nieuw: 3.995 mm
Vier centimeter gegroeid in de lengte.
 
Conclusie van Engine For The Life (https://www.youtube.com/watch?v=PUXdLjkicSA):
"Evaluation of Goro Okazaki (de man)
[positief] The comfort created by the despeculation principle
I think that the Fit has become such a wonderful car because it was made with such a ruler that values human comfort rather than numbers.
[negatief] Insufficient response at full throttle (hybrid vehicle)
In situations such as overtaking on the highway where the accelerator is pushed deeply, the power will catch up after the engine speed has increased. I think that if you increase the number of hybrid batteries to increase the power supply during acceleration, you will feel even better.

Evaluation of Tomoko Fujishima (de vrouw)
[positief] The comfort of running, spending and using
It is a nice model that gives us new value to our driving life while maintaining the practicality of 5 number size and spaciousness.
[negatief] Should Honda also have a sporty hot hatch?
It fits a wide range of users, but it's a shame that Manual Transmission cars and RS have disappeared. I want a sporty hatchback for users who expect sports from Honda. It does not have to be a car name called Fit."

Dit kon voor Nederland ook wel ens een teer punt worden: bepaald niet "sportief" meer. De vorige hybride kan "con brio" gereden worden, maar daar is de elektromotor niet de hoofdmotor (geeft alleen een extra duw wanneer dat nodig is) en er zit een 7-traps automaat met dubbele koppeling in. Bij het nieuwe model werkt op de snelweg primair de benzinemotor en dat is er een volgens het Atkinson-principe; geen sprinter, en terugschakelen is er niet bij.
 
Terug
Bovenaan