Honda e (2019)

^^^Vertel maar hoe het dan werkt?

Heb dat verhaal over de camera's gelezen. Komt niet de accubesparing in voor.. maar de andere voordelen (aerodynamica, windgeruis, blind-spot).. daarvan zou ik zeggen: goh. als het allemaal zo veel voordeel oplevert.. waarom lees ik dan niet dat Honda bij ieder model(update) overstapt op camera spiegels? Minder weerstand, minder verbruik, minder CO2 uitstoot in het laboratorium. ;)

Ik ben benieuwd of de kopers er aan gaan wennen.. en dan vooral in de regen/nacht.. ;)

De hele auto is nog niet eens voorgesteld...

Deze concept is tot in detail productierijp. Wellicht dat alleen het lichtgevend logo wordt vervangen door een normale

Durashift zei:
^^^Vertel maar hoe het dan werkt?

Heb dat verhaal over de camera's gelezen. Komt niet de accubesparing in voor.. maar de andere voordelen (aerodynamica, windgeruis, blind-spot).. daarvan zou ik zeggen: goh. als het allemaal zo veel voordeel oplevert.. waarom lees ik dan niet dat Honda bij ieder model(update) overstapt op camera spiegels? Minder weerstand, minder verbruik, minder CO2 uitstoot in het laboratorium. ;)

Ik ben benieuwd of de kopers er aan gaan wennen.. en dan vooral in de regen/nacht.. ;)

Aangezien een Honda e toch al hoger in de markt wordt gezet (dat is nou eenmaal wat elektrisch nog is) zijn de extra kosteen een slok op een borrel. Dan zijn de voordelen groter dan de nadelen. Bij een budgetmodel was dat anders geweest.
Leveranciers die iets toedoen, nee. Die moeten ook gewoon geld verdienen...

Een slok op een borrel betekent juist dat het een groot verschil maakt.

Overigens is die spiegelcamera gewoon een gadget hebbedingetje, niets meer dan dat.

Interessante opmerking van het AD:
De camera-buitenspiegels wennen snel. Dit in tegenstelling tot die van de e-Tron. Het geheim zit ‘m in het feit dat je de camera’s bij de Honda niet ziet zitten, zodat je er ook niet naar wilt kijken. Daardoor worden je ogen automatisch naar de displays getrokken die in de hoeken van het dashboard zijn gemonteerd.

Doordat de elektronische buitenspiegels kleiner zijn dan standaard spiegels, vangen ze volgens Honda minder wind, wat leidt tot een nog vrij forse 3,8 procent minder luchtweerstand en dus tot een grotere actieradius en minder windgeruis. Ook de binnenspiegel kan digitaal beeld leveren, maar hier is het lastiger focussen dan bij een ‘echte’ binnenspiegel. Bijkomend probleem van de Honda is dat het beeld ook bij digitale weergave nog teveel spiegelt.
https://www.ad.nl/auto/honda-s-elektrische-knuffelbeertje-rijdt-zoals-ie-eruit-ziet~ace7fa0a/

En ook:
De grote vraag is natuurlijk hoeveel hij gaat kosten. Naar verluidt zou de prijs weleens boven de 40.000 euro uit kunnen komen. Daarmee prijst Honda zich ogenschijnlijk uit de markt met concurrenten als de veel ruimere Hyundai Kona en Kia e-Niro, die 450 kilometer ver komen en ook rond de 40.000 kosten. Maar Honda is niet bang voor de Koreanen. ,,Wat heb je aan zoveel rijbereik in een stadsauto? Wij gaan voor luxe, beleving, premium-kwaliteit en karakter, niet voor de laagste prijs”, aldus de zelfverzekerde ontwikkelingschef van de Honda E. ,,We maken een auto die je graag wilt hebben en die kopers kijken niet op duizend euro.”

Nogal boude stelling, ik denk niet dat ze daar heel ver mee zullen komen (pun intended)...

Dat van die spiegels/camera positie kan ik mij wel goed voorstellen.
Vermoedelijk daarom ook dat Mercedes- Benz de armatuur ervoor bij hun nieuwe vrachtwagen (Actros) ook boven het portier geplaatst heeft. ?

De Honda ontwikkelingschef heeft iets te veel uit de school geklapt, lijkt mij. Zo'n redenering zal intern best wel de ronde doen.. maar moet je zo niet naar buiten brengen lijkt mij, Tesla's wilde men ook heel graag hebben.. maar o.a. juist wel vanwege het rijbereik en dat grote scherm in het midden (denk ik :p)

30 - 32 duizend euro max. lijkt mij een mooie prijs voor zo'n EV stadsauto, Honda. ;)

Terug
Bovenaan