Honda CR-V (2022)

Rutger DC

Asfaltkampioen
Er was al een topic voor de nieuwe CR-V, maar dat hebben de moderatoren vanwege de topicstarter verwijderd... Maar goed, nogmaals: de zesde generatie CR-V. In Europa komen er twee aandrijflijnen beschikbaar: een hybride en een plug-in hybride.

hd-honda-cr-v-2022---les-spyshots-du-suv-japonais.jpg

Meer foto's: https://www.autonews.fr/actualite/honda-cr-v-2022-le-futur-suv-japonais-de-nouveau-surpris-sur-la-route-scoop-100397

Meh, de derde generatie vond ik destijds wel een mooie SUV. Vind vooral de kont lelijk van het huidige model.

Qua volume lijkt het wel een X3 of X5. Een braaf ontwerp waar weinig fout aan is maar ik wordt er niet warm of koud van.

Lijkt van achteren sprekend op een Volvo inderdaad. Een hele grote verbetering t.o.v. de huidige achterkant.

De hooggeplaatste achterlichten waren er altijd al, maar nu is de XC60-verwantschap onmiskenbaar. De koplamp/chroomstripcombinatie is inderdaad Mazda-achtig. Ik vind de huidige CR-V op het eerste gezicht kloeker, stoerder ogen. Wat ik wel mooi vind is dat Honda de auto's tegenwoordig heel smaakvol detailleert, met bijvoorbeeld nauwelijks chroom, strakke bumpers en weinig tierelantijnen. Als je toch voor conservatief gaat, is dat de beste weg; Subaru laat dan weer zien hoe het niet moet (én conservatief én veel tierelantijnen).

Waar veel merken steeds wilder worden worden Honda's meer ingetogen lijkt het. Van de norm afwijken door normaal te doen. In de jaren '80 en '90 waren Honda's daardoor de saai en te weinig onderscheidend wellicht maar in de huidige markt zou dat wel eens anders kunnen zijn. Al kun je natuurlijk ook bij Mazda of Skoda terecht voor strakke ontwerpen zonder poespas, en met name met laatstgenoemde zal het -op prijs iig- lastig concurreren zijn voor Honda. Hoe dan ook, ik vind het geen negatieve ontwikkeling.

Evolutie, zoals de VW Gof en Polo, ipv een baanbrekend ontwerp. Lijkt me voor Honda een slimme keuze. Van de CR-V worden in de Verenigde Staten net zoveel exemplaren verkocht als de totale autoverkoop in Nederland en daar kun je geen risico mee nemen. Technisch en kwalitatief een geweldige auto, daarvoor staat Honda garant. Europa is bijvangst.

Een CX-5 die achteraan aangereden is door een XC60...
Maar ziet er idd veelbelovend uit.

brg zei:
Een CX-5 die achteraan aangereden is door een XC60...
Maar ziet er idd veelbelovend uit.

In ieder geval de Honda altijd te verkiezen boven Xc60 rommel

Terug
Bovenaan