MBdoubleyou zei:
Dreamer zei:
Nee, ik heb juist het idee dat veel commentaar komt dat je er niet vlot mee zou kunnen rijden van mensen die er zelf geen hebben. Een keer zo'n ding hebben gereden maakt je geen ervaringsdeskundige. Ook altijd hetzelfde met het "loeien", als je de auto zelf langere tijd in bezit hebt en je kunt niet zonder te loeien normaal met het verkeer mee dan ligt dat toch echt aan jezelf en niet de auto.
Haha, precies dat dus! Al die tester die het over het loeien hebben kunnen ook niet met een Auris overweg. Ik heb regelmatig in een Auris TS Hyrid en een Lexus CT 200h gereden. De motor en CVT gedragen zich redelijk rustig als je 'm maar niet de sporen wil geven. Ik vond het zelf geen fijne auto. Ik heb er niks mee maar ook niets tegen. Voor veel mensen een prima auto. Maar ik vind het lichtelijk hilarisch als ik lees dat je Auris zo snel is en dan zegt je de 330i wat vond tegenvallen qua prestaties

.
Die 12,6 seconden komen uit Carbase. In een test heeft AW 'm op 10,9 seconden geklokt (11.2 fabrieksopgave). Maar blijf vooral geloven in de ongekende kracht van je Auris

. Door het ontbreken van koppel zal de Auris het toch echt afleggen tegen de gemiddelde 110pk diesel, met name qua tussenacceleratie. Zeker op de snelweg zal een Megane 1.5 DCI het een stuk makkelijker doen vanwege het koppel van 260 Nm.
Precies, de eCVT is gewoon een geniale bak, daarna wil je toch niet meer aan de versnellinkjes? Zo ouderwets!
En dat van de BMW was natuurlijk met een enorme knipoog, tuurlijk was die veel sneller dan de Auris, nogal wiedes. Mij viel het tegen dat je met zo'n bak bij echte snelheden (200+ in DLD) ook niet echt niet echt vlot meer was.
Over de Megane 1.5 DCi, die is echt niet sneller, ook niet op tussensprints, heb dat ding ook vaak genoeg gereden, is echt geen snelle auto. ZIe hier een video tot 160km/h, kun je ook tussensprints uit afleiden:
https://www.youtube.com/watch?v=mg7KNSHhrcQ
En hier van een Auris hybride:
https://www.youtube.com/watch?v=uV3nM-tBw_E
Als ik even snel wat tijden aftrek is die laatste net wat sneller, verschil is klein...en beide zijn natuurlijk gewoon traag op hogere snelheden (afhankelijk van je referentie uiteraard).
Wel grappig, nooit echt dit soort video's van de Auris gezocht, maar er zijn er genoeg die 0-100 metingen doen en rond de 9,5 seconden uitkomen, dus hoe autoweek aan 10,9 komt?
https://www.youtube.com/watch?v=YZsDBjyCbIA
https://www.youtube.com/watch?v=lPpjjh7ClH8
Overigens heeft alleen de electromotor van de Auris al meer dan 200nm koppel (en ja die doet op de snelweg ook gewoon mee), zo weinig koppel heeft deze auto niet. En qua tussenacceleratie is een Megance 1.5Dci echt niet veel sneller hoor. Koppel vs PK blijft ook altijd een leuk onderwerp van discussie, hier een uitgebreid artikel: https://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter
De conclusie is duidelijk

Echt een auto leren kennen doe je pas als je hem langdurig in bezit hebt en er veel verschillende ritten mee maakt en wat dat betreft ken ik deze na 2 jaar wel. Zeer fijne auto, en je hoef je niet af te vragen of het nu net wel of niet het model THP/TSI/whatever is die je wel of niet moet kopen, of wel die fijne turbo maar met de M32 bak die weer niet goed is. Je moet er maar zin en tijd voor hebben dat allemaal bij te houden

Als je dan die topics leest met "Kan een THP van dit of dat jaar wel" en dan de reacties daarop met mensen er voor ervaring mee hadden (bij belachelijk lage km standen zo veel al kapot)....tja, ieder zijn meug, laten we die discussie maar stoppen en weer ontopic gaan en mensen aan goede auto's helpen
