Honda civic tourer aanschaffen bij een off. dealer of niet

KwartjeVanKokde2de

Net ingestapt
Hoi beste mensen,

Ik ben mij aan het oriënteren naar een 2de hands Honda Civic Tourer rond 2016/2018.
En mijn budget is zo max 20K. en ik ga voor een lage kilometerstand en eigenlijk ook een mooi kleur
De meeste Tourer's staan te koop bij Off. dealers maar ik zie best veel verschillen tussen die partijen.
En ook de garantie is nogal uiteenlopend. Dwz veelal bijkopen door middel van pakketten en echt goedkoop is dat allemaal niet.
Ja ik weet wel dat alleen de zon en wind gratis zijn maar valt me gewoon op.
Maar goed:
Is kopen bij de off. dealer nu een pre of is Bovag bedrijf ook prima.
En hoever kan je met de prijs afdingen bij een dealer? Een keuken kopen zegt men probeer maar de helft te bieden en dan nog is de keukenboer dik tevreden.
Geldt dit ook voor de dealer of zijn de marges op 2de hands ook maar dunnetjes?

Alvast bedankt en gegroet

K.v.K.

Als eerst complimenten voor je uitstekende keuze.

Benzine of diesel ?

Gewoon bij een bedrijf kopen waar jij je goed bij voelt. Het mooiste is altijd ergens in de buurt, omdat dan makkelijker te achterhalen wat voor bedrijf het is.
Soms is een BOVAG bedrijf misschien wel beter dan een officiële dealer van meerdere merken die Honda er maar even bij doet. Je kan soms ook Bovag bedrijven treffen die voorheen Honda Dealer waren.

Afdingen kun je bijvoorbeeld doen als je weet dat een auto al lang ergens staat, kun je vaak wel via de kenteken check doen.

Nog even een leuk detail , die jij op het oog hebt is van na de facelift, die is goedkoper in de wegenbelasting.

Dank je encyclopedie;)
Ik heb de laatste 15 jaar europese auto's gereden maar ga nu terug naar de Japanners. Net allemaal iets beter zonder nu de rest af te kraken.

Ja benzine en de 1.8 motor en ik denk dat ik voor de automaat ga (twijfel nog een beetje)
En ik denk aan een chiptuning want met name koppel is best laag voor de 1.8 liter

Welke chiptuner is aan te bevelen volgend de encyclopedie?

En bedankt wederom

Is de 1.8 een atmosferisch blok? Dan heeft chiptunen niet echt zin.

Afdingen: als je het afleverpakket gratis krijgt is het al heel wat...

Sorry chippen is niet mijn afdeling ;)

ik zie idd dat er ook weer een aantal automaten te koop staan, dat is volgens mij ook even een tijdje hoogstens 2 stuks geweest en zelfs even 0.

ja, geen turbo op
Ohh is dat zo, ik dacht dat elke motor er wel iets of veel baar bij had en ook het verbruik .
1.8 blok met 143 pk's en 179 NM, best wel laag allemaal. ik hoef geen race auto maar iets meer pepp is welkom:p

Dat wordt doorsparen voor zijn opvolger, maar ja die is er dan weer niet als station , en als klap op de vuurpijl ook geen magicseats meer.

honda civic 1.5 turbo

0-620334e1-9852-441a-bf99-75bf2750ed3b.jpg

Die 1.8 is echt een Honda toerenblok! Op z’n falie geven voor pk’s in plaats van duwen op koppel. Ik hou er wel van, maar ik vind de 1.8 echt geen fijne motor, de 2.0 uit m’n Accord was wél een fijn toerenblok. 1.8 klinkt gewoon niet lekker, klimt niet snel in toeren door de lange overbrenging. Wij kozen daarom in 2015 voor het comfort van een Auris TS. Ook zeker geen powerbeul, maar veel comfortabeler.

De 1.4 is traag maar wél een prettig blok want door dubbele bougies al bij lage toeren (2800 ofzo) zn max. koppel. Maar ja, die 1.4 zit (terecht) niet in de Tourer want echt te zwak met nog geen 100pk..

Ik zou nog steeds voor een Auris TS gaan, al ben ik groot Honda-liefhebber.

Ook in 2020 weer voor Toyota gekozen i.p.v. Civic al heeft die inmiddels een fijn en krachtig turbo-Blok. Gelukkig heb ik ook m’n trouwe Jazz nog...

Civic 1.8 is vlot zat. Lekkere toerenmachine met een perfecte versnellingsbak. Houd je hem lekker op toeren dan is ie best pittig. 143 pk is ook voldoende. Rijdt heel anders als een turboblok natuurlijk.
Ik denk dat als je een Civic 1.0 turbo van het laatste model pakt, deze wel wat krachtiger aanvoelt. Heeft in praktijk ook zo rond de 140 pk en meer koppel. Is er niet meer als Tourer, maar nog steeds een ruime auto.

Zoek maar eens een ongeblazen 1.8 met deze specificaties.... Beter als dit, zeker i.c.m. de betrouwbaarheid, is er niet te vinden. En hoe vaak rij je nu echt volgas? (Er zijn genoeg auto's die je niet bij kan houden bij een sprintje, neem zo'n Teslaatje 3)

Is 20K de keiharde max? Deze beginnen ook steeds betaalbaarder te worden:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1579755594-toyota-corolla-touring-sports-2-0-hybrid-first-edition-nav.html
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1577833077-toyota-corolla-touring-sports-2-0-184-pk-high-power-hybrid-f.html

Comfortabel, automaat die heel blijft, Japanse topkwaliteit en ook nog vlot als het moet.

De 1.8 hybrid is nog wat goedkoper, maar heeft maar 122pk gecombineerd (vreemd trouwens dat de 1.8 hybride Auris er 140 heeft).

Bij de oosterburen zijn ze soms nog net iets voordeliger, en is ook het 1.2 turbo model te vinden, die zelfs binnen budget is, maar ook maar 116pk heeft:
https://www.autoscout24.de/angebote/toyota-corolla-1-2-touring-sports-comfort-business-pake-n-benzin-silber-64061517-b9db-4c1d-9d91-60be85ab3526?cldtidx=1&cldtsrc=listPage

Voorbeelden van de 1.8 hybride in DLD:
https://www.autoscout24.de/angebote/toyota-corolla-1-8-hybrid-touring-sports-comfort-elektro-benzin-grau-d35bb9a9-34c4-387c-e053-0100007ff0e4?cldtidx=6&cldtsrc=listPage
https://www.autoscout24.de/angebote/toyota-corolla-1-8-hybrid-touring-sports-comfort-led-rueckfahrkam-elektro-benzin-silber-cf494062-a1df-4df0-bdb6-1b5874ba1d07?cldtidx=3&cldtsrc=listPage
https://www.autoscout24.de/angebote/toyota-corolla-touring-sports-1-8-hybrid-comfort-elektro-benzin-schwarz-cdc9f454-823e-4aaf-8b83-03a67d14e4ec?cldtidx=2&cldtsrc=listPage
https://www.autoscout24.de/angebote/toyota-corolla-touring-sports-1-8-hybrid-elektro-benzin-bronze-b4fa9f80-ee1a-47eb-90bb-75527c2d66bd?cldtidx=4&cldtsrc=listPage

En een 2.0 hybrid:
https://www.autoscout24.de/angebote/toyota-corolla-2-0-hybrid-touring-sports-comfort-led-elektro-benzin-silber-60e679f3-488e-4f5a-81ce-9569d753703c?cldtidx=1&cldtsrc=listPage

Dus helaas net boven budget, maar anders was dit wellicht ook een goede optie geweest. Een Auris hybride TS valt zeker wel binnen je budget, je kunt ook gewoon een nette facelift van ruim onder je budget halen zelfs.

Met de Civic tourer is verder ook zeker niets mis, jammer dat het nieuwe model niet als tourer geleverd is, want die 1.5 turbo schijn een vlot en toch zuinig blok te zijn. Afhankelijk van hoeveel kilometer je per jaar maakt kan het interessant zijn ook de kosten even in ogenschouw te nemen, want ik kan me voorstellen dat de 1.8 ongeblazen niet heel erg zuinig is (heb hem nog niet gecheckt op spritmonitor).

De 100 pk heeft geen 2 bougies per cilinder.

Maar of je nou bij een dealer koopt of niet, je moet gewoon je huiswerk doen. Garantie bijkopen hangt van de voorwaarden af. 500 euro voor een garantie van een jaar op een mechanische schade van motor of bak is weggegooid geld. Maar ze moeten wel een zo laag mogelijke prijs op internet zetten, anders kom je niet op de 1e pagina . Gewoon een paar auto's bekijken en bespreken wat er mogelijk is.

Mannen jullie hebben me best goed geholpen , dank daarvoor

Dat chippen is geen moeten en ik ga idd eerst enkele proefritjes aanvragen/maken met een 3 tal uitgezochte occasions.

Ja die 20K is gewoon om enigszins de grens te markeren. Want ga eens naar een showroom waar je voor een Opeltje
gaat maar als je niet oppast met (bv) een BMW de deur uitstapt. Je ziet altijd wat mooiers en sneller en krachtiger.

Ja de Auris van Toyota heb ik ook bekeken en zeker geen afvaller, ik heb diverse Toyota's gehad in grijs verleden.
Ik denk dat ik die ook ga proberen

Als je bij een Civic 1.8 met 140 pk over chiptuning denkt ben je waarschijnlijk een vlotte rijder. Dan ben je met een Auris TS Hybrid niet aan het juiste adres. Die auto leent zich wat mij betreft absoluut niet voor vlot doorrijden. De CVT is daar niet echt geschikt voor. De 1.2T met 130pk lijkt me de betere optie. Kwalitatief allemaal prima in orde maar een echte uitblinker is het niet. De Civic lijkt me de leuker sturende, ruimere en originelere keus.

Autoweek aankoopadvies Auris
Autoweek eerste rijtest Auris 1.2T

Meningen verschillen Mdoubleyou :D ik vind de Auris Hybride juist een prima auto om vlot mee te rijden, bij mij gaat het gaspedaal tot de grond totdat ik bij een rood verkeerslicht komt.

@kvk Als je denkt dat 140 pk niet genoeg is, is de Civic gewoon niet de juiste auto voor je. Even verder zoeken dus (y)

Zadelsnuiver zei:
Meningen verschillen Mdoubleyou :D ik vind de Auris Hybride juist een prima auto om vlot mee te rijden, bij mij gaat het gaspedaal tot de grond totdat ik bij een rood verkeerslicht komt.

Het kan wel, Zadelsnuiver :). Maar dan ga ik iets zeggen wat volgens de meeste Toyota Hybride liefhebbers niet waar is, of dat je dan niet weet hoe je met een Hybride Auris/Prius moet rijden: die CVT loeit als een malle als je het ding op zijn staart trapt :D

Ik rijd al 2 jaar ondertussen in de Auris hybride en er is absoluut vlot mee te rijden! Ja, bij flink doorhalen hoor je de motor, het is nu eenmaal een ongeblazen blokkie dus die moet toeren maken. Collega met een Leon TSI 140pk zat er een keer naast toen ik hem vloerde met de snelweg oprijden en keek ervan op, mmm dat gaat niet heel anders dan mijn Leon...nee, ook deze kan zeker vlot zijn, bij het stoplicht win je sowieso van veel auto's, die zijn de versnelling nog aan het zoeken en dan ben je allang weg :p Maar nee, de auto nodigt verder niet uit om er constant in te stampen. Valt mij op dat ook als ik wat sportiever heb gereden en dan de laatste stukken binnendoor normaal rijdt hoe zuinig ik toch altijd de rit weer afsluit, heerlijk! De c segmenters met de 110pk dieseltjes zijn in ieder geval zeker niet sportiever. En wat is echt sportief? Heb ook een 330i gereden, erg leuk, was er zo aangewend en vond het op de snelweg alweer tegenvallen :p Ja was nog wel ietsjes vlotter dan de Auris, dat klopt. Ben blij dat ik die niet meer heb met de max 100 overal :confused:

Dreamer zei:
Ik rijd al 2 jaar ondertussen in de Auris hybride en er is absoluut vlot mee te rijden! Ja, bij flink doorhalen hoor je de motor, het is nu eenmaal een ongeblazen blokkie dus die moet toeren maken. Collega met een Leon TSI 140pk zat er een keer naast toen ik hem vloerde met de snelweg oprijden en keek ervan op, mmm dat gaat niet heel anders dan mijn Leon...nee, ook deze kan zeker vlot zijn, bij het stoplicht win je sowieso van veel auto's, die zijn de versnelling nog aan het zoeken en dan ben je allang weg :p Maar nee, de auto nodigt verder niet uit om er constant in te stampen. Valt mij op dat ook als ik wat sportiever heb gereden en dan de laatste stukken binnendoor normaal rijdt hoe zuinig ik toch altijd de rit weer afsluit, heerlijk! De c segmenters met de 110pk dieseltjes zijn in ieder geval zeker niet sportiever. En wat is echt sportief? Heb ook een 330i gereden, erg leuk, was er zo aangewend en vond het op de snelweg alweer tegenvallen :p Ja was nog wel ietsjes vlotter dan de Auris, dat klopt. Ben blij dat ik die niet meer heb met de max 100 overal :confused:

Ik begrijp dat je blij bent met je Auris en dat je daarom niet helemaal objectief bent. Maar het lijkt echt sneller te gaan dan je denkt, mede door het geluid :). Om je weer even met de feiten met beide benen op de grond te zetten....de Auris Hybrid hoort helaas niet tot de stoplichtsprinters:

een Auris Hybrid Hatchback accelereert in 12,6 seconden naar 100. Een Leon 1.5 TSi met 130 pk in 9,4 seconden. Een Leon 1.6 TDI met 115 pk doet dat in 9,8 seconden.

En een BMW 330i? 5.8 seconden. Ietsje vlotter dus :p.

Nee, ik heb juist het idee dat veel commentaar komt dat je er niet vlot mee zou kunnen rijden van mensen die er zelf geen hebben. Een keer zo'n ding hebben gereden maakt je geen ervaringsdeskundige. Ook altijd hetzelfde met het "loeien", als je de auto zelf langere tijd in bezit hebt en je kunt niet zonder te loeien normaal met het verkeer mee dan ligt dat toch echt aan jezelf en niet de auto. Overigens heb ik het met een stoplicht sprintje niet over 0-100, zoveel plekken zijn er niet waar je meteen na een stoplicht 100 mag :p 0-50 is hij zeker vlot. En die tijden zijn allemaal leuk, in een vlotte automaat is het als amateurrijder wat makkelijker die tijden te halen dan in een handbak, dan moet je wel top kunnen wegrijden en perfect en snel schakelen. Mij boeit het verder niet, ik merk in de praktijk dat de 0-50 van veel auto's best te winnen is, blijft grappig. Maar zoals aangegeven: het is vooral een heerlijke cruisebak, hij nodigt echt niet uit tot hard rijden. En geen versnellingen, heerlijk! Eerst even wennen en nu heb ik dat andersom: laatst reed ik in de XC60 automaat van mijn broertje: je voelt de automaat gewoon, toch echt niet fijner wat mij betreft. Vaak is het even wennen aan nieuwe technieken, komt met de electro auto's vanzelf, die hebben ook echt geen ouderwetse versnellingen meer.

Een hele poos terug eens in een GTR met 700pk gereden, dan is alles daarna langzaam, man wat trok dat ding lekker door.

Maar goed, je mag hier maar 100, lekker nuttig al die snelle wagens :p Ik heb in ieder geval van alles gereden, van snelle BMW, dikke (Volvo) diesel en nu deze, dit is voor mij tot nu de fijnste (overall). Kijk je alleen naar lekker knallen op de autobahn dan was de 330i best leuk, al vond ik het vermogen op hogere snelheden nog wat tegenvallen. Heb met wintersport met een vriend ook lange stukken autobahn gereden met zijn lease Megane 1.5DCi: ging prima hoor, maar zeker niet vlotter of beter dan de Auris.

Lijkt me trouwens nog wel eens leuk zelf die 0-100 te klokken, voor mijn gevoel gaat dat wel wat sneller dan die kleine 13 seconden, maar wellicht door de emotie van het prachtige 4 cilinder geluid die flink hoorbaar is op dat moment dat dit wat sneller klinkt dan het echt is :D Ach alles beter dan motorgeluid uit de speakers :p

Nu aan het sparen om de Swift straks te vervangen door een RAV4 AWD hybride, zoek daar de getalletjes maar van op, die smoked die TSItjes met de 0 tot 100, en dat voor een tuinhuis op wielen! LOL

---

Mm, ik hoef het zelf al niet meer te testen: https://www.youtube.com/watch?v=A0S88K6xVU8

Auris hybride met 2 personen aan boord: 9,6x seconde naar de 100 ...die 12,6 seconden was met een testrijder die de koppeling nog zocht denk ik.

Dreamer zei:
Nee, ik heb juist het idee dat veel commentaar komt dat je er niet vlot mee zou kunnen rijden van mensen die er zelf geen hebben. Een keer zo'n ding hebben gereden maakt je geen ervaringsdeskundige. Ook altijd hetzelfde met het "loeien", als je de auto zelf langere tijd in bezit hebt en je kunt niet zonder te loeien normaal met het verkeer mee dan ligt dat toch echt aan jezelf en niet de auto.

Haha, precies dat dus! Al die tester die het over het loeien hebben kunnen ook niet met een Auris overweg. Ik heb regelmatig in een Auris TS Hyrid en een Lexus CT 200h gereden. De motor en CVT gedragen zich redelijk rustig als je 'm maar niet de sporen wil geven. Ik vond het zelf geen fijne auto. Ik heb er niks mee maar ook niets tegen. Voor veel mensen een prima auto. Maar ik vind het lichtelijk hilarisch als ik lees dat je Auris zo snel is en dan zegt je de 330i wat vond tegenvallen qua prestaties :).

Die 12,6 seconden komen uit Carbase. In een test heeft AW 'm op 10,9 seconden geklokt (11.2 fabrieksopgave). Maar blijf vooral geloven in de ongekende kracht van je Auris :). Door het ontbreken van koppel zal de Auris het toch echt afleggen tegen de gemiddelde 110pk diesel, met name qua tussenacceleratie. Zeker op de snelweg zal een Megane 1.5 DCI het een stuk makkelijker doen vanwege het koppel van 260 Nm.

MBdoubleyou zei:
Dreamer zei:
Nee, ik heb juist het idee dat veel commentaar komt dat je er niet vlot mee zou kunnen rijden van mensen die er zelf geen hebben. Een keer zo'n ding hebben gereden maakt je geen ervaringsdeskundige. Ook altijd hetzelfde met het "loeien", als je de auto zelf langere tijd in bezit hebt en je kunt niet zonder te loeien normaal met het verkeer mee dan ligt dat toch echt aan jezelf en niet de auto.

Haha, precies dat dus! Al die tester die het over het loeien hebben kunnen ook niet met een Auris overweg. Ik heb regelmatig in een Auris TS Hyrid en een Lexus CT 200h gereden. De motor en CVT gedragen zich redelijk rustig als je 'm maar niet de sporen wil geven. Ik vond het zelf geen fijne auto. Ik heb er niks mee maar ook niets tegen. Voor veel mensen een prima auto. Maar ik vind het lichtelijk hilarisch als ik lees dat je Auris zo snel is en dan zegt je de 330i wat vond tegenvallen qua prestaties :).

Die 12,6 seconden komen uit Carbase. In een test heeft AW 'm op 10,9 seconden geklokt (11.2 fabrieksopgave). Maar blijf vooral geloven in de ongekende kracht van je Auris :). Door het ontbreken van koppel zal de Auris het toch echt afleggen tegen de gemiddelde 110pk diesel, met name qua tussenacceleratie. Zeker op de snelweg zal een Megane 1.5 DCI het een stuk makkelijker doen vanwege het koppel van 260 Nm.

Precies, de eCVT is gewoon een geniale bak, daarna wil je toch niet meer aan de versnellinkjes? Zo ouderwets!

En dat van de BMW was natuurlijk met een enorme knipoog, tuurlijk was die veel sneller dan de Auris, nogal wiedes. Mij viel het tegen dat je met zo'n bak bij echte snelheden (200+ in DLD) ook niet echt niet echt vlot meer was.

Over de Megane 1.5 DCi, die is echt niet sneller, ook niet op tussensprints, heb dat ding ook vaak genoeg gereden, is echt geen snelle auto. ZIe hier een video tot 160km/h, kun je ook tussensprints uit afleiden:
https://www.youtube.com/watch?v=mg7KNSHhrcQ

En hier van een Auris hybride:
https://www.youtube.com/watch?v=uV3nM-tBw_E

Als ik even snel wat tijden aftrek is die laatste net wat sneller, verschil is klein...en beide zijn natuurlijk gewoon traag op hogere snelheden (afhankelijk van je referentie uiteraard).

Wel grappig, nooit echt dit soort video's van de Auris gezocht, maar er zijn er genoeg die 0-100 metingen doen en rond de 9,5 seconden uitkomen, dus hoe autoweek aan 10,9 komt?
https://www.youtube.com/watch?v=YZsDBjyCbIA
https://www.youtube.com/watch?v=lPpjjh7ClH8

Overigens heeft alleen de electromotor van de Auris al meer dan 200nm koppel (en ja die doet op de snelweg ook gewoon mee), zo weinig koppel heeft deze auto niet. En qua tussenacceleratie is een Megance 1.5Dci echt niet veel sneller hoor. Koppel vs PK blijft ook altijd een leuk onderwerp van discussie, hier een uitgebreid artikel: https://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

De conclusie is duidelijk :) Echt een auto leren kennen doe je pas als je hem langdurig in bezit hebt en er veel verschillende ritten mee maakt en wat dat betreft ken ik deze na 2 jaar wel. Zeer fijne auto, en je hoef je niet af te vragen of het nu net wel of niet het model THP/TSI/whatever is die je wel of niet moet kopen, of wel die fijne turbo maar met de M32 bak die weer niet goed is. Je moet er maar zin en tijd voor hebben dat allemaal bij te houden :p Als je dan die topics leest met "Kan een THP van dit of dat jaar wel" en dan de reacties daarop met mensen er voor ervaring mee hadden (bij belachelijk lage km standen zo veel al kapot)....tja, ieder zijn meug, laten we die discussie maar stoppen en weer ontopic gaan en mensen aan goede auto's helpen (y)

Piet Paaltjens zei:
De 100 pk heeft geen 2 bougies per cilinder.

Maar of je nou bij een dealer koopt of niet, je moet gewoon je huiswerk doen. Garantie bijkopen hangt van de voorwaarden af. 500 euro voor een garantie van een jaar op een mechanische schade van motor of bak is weggegooid geld. Maar ze moeten wel een zo laag mogelijke prijs op internet zetten, anders kom je niet op de 1e pagina . Gewoon een paar auto's bekijken en bespreken wat er mogelijk is.

Ah ja, je hebt gelijk (helaas) geen i-DSi meer maar i-VTEC. Ik vond de i-DSi blokken fijn omdat ze bij een laat toerental al max koppel hadden. De 1.4 i-VTEC vind ik de hatchbak prettiger dan de 1.8, 1.4 is natuurlijk minder krachtig maar ik vond m soepeler en prettiger in het gehoor.

De hatchback is overigens ook heel ruim en praktisch, hoed je bijna geen station voor te nemen én de prijzen zijn aantrekkelijker dan de Tourer.

Terug
Bovenaan