Honda Civic | facelift 2024/Integra (CN)

Rutger DC

Asfaltkampioen
8luy14vb5jma_800.jpg

62zy97ub40qf_800.jpg

y5uydsyb234p_800.jpg

rj6yerxbiedl_800.jpg

f7hycnobgjwt_800.jpg

snsyz53bm7f6_800.jpg

t1oyrk0b5hb6_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/zo-wordt-de-nieuwe-honda-civic/

Officieel is het nog een 'prototype', maar zoals wel vaker bij Honda en Acura is de auto eigenlijk productierijp. In tegenspraak met wat AutoWeek beweert, komt er geen nieuwe Coupé meer voor de Noord-Amerikaanse markt, het huidige type is daar al geschrapt. Er komen dus alleen nog maar een hatchback en sedan: of die laatste wederom ook voor (West-)Europa bedoeld is, is ook nog maar afwachten. Waarschijnlijk krijgt de Civic in Europa standaard een hybride-aandrijflijn, de gewone benzine- en dieselmotoren zullen worden geschrapt. Een uitzondering is natuurlijk de nieuwe Civic Type R, die waarschijnlijk weer een 2.0 Turbo benzinemotor onder de motorkap krijgt. Belangrijk is dat de productielocatie wordt gewijzigd: de hatchback rolt momenteel in het Verenigd Koninkrijk van de band en sedan in Turkije, maar Honda zal beide fabrieken sluiten en overschakelen op import van Japan naar Europa.

Mooie strakke auto. In deze tijd waarin je bij veel merken steeds meer vormwil en andere gekkigheid ziet, juich ik zo'n strakke rechte vouw over de flank nog meer toe dan anders. Ook interieur vind ik veelbelovend, maar dat was bij de huidige ook al aardig in orde.

Ook de komst van een nieuwe civic hybrid stemt mij positief, ik denk nog altijd met veel plezier terug aan de HCH die ik van 2009 tm 2012 reed.

Ziet er goed uit, maar goed de sedan is meestal een meer ingetogen ontwerp. De hatchback, dat is het model waar de ontwerpers eerst allerhande genotsmiddelen lijken te gebruiken en vervolgens helemaal los gaan.

D Elzinga zei:
Ziet er goed uit, maar goed de sedan is meestal een meer ingetogen ontwerp. De hatchback, dat is het model waar de ontwerpers eerst allerhande genotsmiddelen lijken te gebruiken en vervolgens helemaal los gaan.
Dus wat we hier zien is de sedan? Dat betekent dat het dus alsnog mis kan gaan... :(

DeeTwee zei:
D Elzinga zei:
Dus wat we hier zien is de sedan? Dat betekent dat het dus alsnog mis kan gaan... :(

Ik meen een kont en geen derde deur te zien.

De hatchback gaat er zo uitzien: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,5939210,5961795#msg-5961795

Wat mij betreft is de sedan veel geslaagder. Wel jammer van die achterlichten, alsof Honda-ontwerpers erachter kwamen dat de lichtblokken toch wat te groot waren, maar er geen weg terug meer was, waardoor er nu hele zwarte vlakken zitten. De patenttekeningen versterken dat idee alleen maar...

2022-honda-civic-sedan-rear-fascia-at-patent-office.jpg

D Elzinga zei:
DeeTwee zei:
D Elzinga zei:

Ik meen een kont en geen derde deur te zien.
Ja, je hebt gelijk hoor. Het artikel op de frontpage meldt het ook al.

Hm van lelijk naar saai. Ik vind dit echt kraak noch smaak. Interieur oogt prima maar die 'doorlopende' roosters kennen we inmiddels bij zoveel merken al. Interieur mist identiteit.

Saai hok geworden maar ja, hij is dan ook voor Amerika ontworpen. Blijf het merkwaardig vinden dat de Japanners zelf over het design gaan.

Tsja, smaak enzo. Ik vind hem totaal niet saai, hij is alleen niet raar of gek, terwijl we dat de laatste tijd een beetje zijn gaan verwachten (bij veel andere merken). Bovendien zijn Honda's in mijn optiek nooit heel uitzinnig gestileerd geweest, op een aantal uitzonderingen na. Zeker in de VS niet, waar deze civic aardig aansluit op de overige modellen zoals de Accord aldaar. Geëvolueerd zoals BMW jarenlang deed en goed mee wegkwam.

Het interieur doet mij meteen denken aan Honda's van eind jaren'80/begin jaren '90, vooral de hoekigheid en de overkapping van de tellerbak. Tikkie retro dus, alleen dan wellicht niet meteen terugkijkend naar een voor de hand liggende periode. Een beetje dit idee, hopelijk stoppen ze er ook van die heerlijk zachte veloursbekleding in:
b671cd46aaad8bce2ffe62eea56769af.jpg

Eindelijk weer eens een mooie, stijlvolle Honda. Prachtig interieur dat tenminste niet gedomineerd wordt door afzichtelijk grote schermen die je tot van alles verleiden, behalve veilig autorijden.
Nu maar hopen dat het prijskaartje ook aantrekkelijk wordt.

Wat kunnen designers toch een hoop onzin uitkramen! "A breath of fresh air". Ja, dat mocht ook wel na de hysterisch overstylede hatchback.! Maar na de in mijn ogen zeer geslaagde sedan, is dit een zouteloze zucht lucht zonder enige frisheid. De designkoers van het merk Honda blijft een mysterie voor mij. Zeker wat betreft de Europese Civic heeft Honda een vreemde koers gevolgd. En met beperkt succes want de Europese Civic is geschiedenis. De laatste 8 jaar verkocht Honda zo'n 40.000 stuks per jaar in Europa.

Op de achterlichten na zie ik amper enig verschil met de huidige Civic sedan.

Na zelf 8 Honda's te hebben gehad samen met vrouwlief , waaronder 2 Type R's 2005 en 2009 en een handje vol 1.4 en 1.5 civics en de super smeuïge Civic 2.2 idtec 2013( imo de beste diesel ever!) heb ook VW Bora 1.9tdi pruttelbak gereden, goed maar gehorig. Ook de 2.0 TDI rampendiesel van Audi a4 6 jaar gehad, wat een bagger wagen was me dat zeg Audi voorsprong door techniek, mn reet.....:( Nu overgestapt op MB cla shootingbreak 200 2016 full options AMG line, super wagen en het zitcomfort is echt top! maar dat Hondabloed.....kan het niet echt loslaten...voor mij het grootste nadeel zijn de stoelen in de Honda's . Altijd weer net even tekort of net niet genoeg steun onder je bovenbenen. De enige stoel van Honda waar je echt lekker in zat was de Accord, mijn zus had er twee en dat in mij altijd bijgebleven die stoelen hadden echt genoeg zittings lengte. De huidige civic heeft wel stoelen die iets langer zijn en redelijk goed ondersteunen maar het houdt niet echt over. Hoe moeilijk is het om een verstelbaar zitvlak te maken ala MB, voorstuk verschuifbaar over ruim 5cm en ook een kantel functie is niet overbodig. Maar nee hoor de barkruk lengte die Honda altijd monteert is vaak een issue . Ook autojournalisten hebben het er vaak over de zitting is net weer even tekort is. Wij Europeanen zijn nu een maal wat langer dan de gemiddelde Aziaat en geef de mensen dus de keuze om zelf te bepalen wat lekker zit qua lengte. Maar dat mag de pret niet drukken. Mijn volgende wordt de Honda CRV hybrid excutive met net de kop eraf, het huidige model of over 2 jaar het nieuwe model ik wacht even af wat de CRV doet, nieuw koop ik nooit meer want met even de "kop" er vanaf scheelt werkelijk duizenden euro's. Heb in de huidig CRV hybride 2 keer proefrit gemaakt en moet eerlijk zeggen dat rijdt werkelijk fantastisch. Je zit lekker hoog en bij rustig en gedoseerd gas geven hoor je werkelijk niets! wat een rust aan boord. Bij even flink trappen hoor je de motor wel loeien en ja dat is even wennen maar je zit niet de hele tijd te gassen dus is het heel goed te doen. De stoelen zijn elektrisch verstelbaar en ik moet zeggen de zit is redelijk goed en voor mij acceptabel maar het kan qua lengte wel beter, zet er een verschuifbaar verlengstuk op (hoe moeilijk is dat Honda!) en je kan de perfecte zit zelfbepalen.

Ik heb na meerdere Honda’s en Mazda’s nu een BMW en die zit werkelijk geweldig. Stoelzittingen zijn bij Japanse auto’s altijd te kort voor langere mensen. Huidige Civic zit overigens met de elektrisch verstelbare stoelen wel oké. Dan kun je het zitvlak namelijk kantelen om steun aan de onderbenen te krijgen.

1.72m en dan nog niet goed kunnen zitten? Dat verbaast mij wel wat moet ik zeggen. Rugproblemen toevallig? Ik zat met mijn 1m80 in ieder geval altijd heerlijk in de Civic hybrid, die had wat mij betreft gewoon goede stoelen met heel fijne brede en hoge rugleuningen. In de Jazz (generatie 2008-2015 zeg maar) zat ik nooit lekker maar dat lag mijns inziens meer aan de zitpositie dan aan de stoelen. Wat natuurlijk bij de civic scheelde is dat het een automaat was, dan kun je iets meer variëren in de afstand tussen stoel en stuur. Desalniettemin, mijns inziens moet je in de meeste auto's toch wel fatsoenlijk kunnen zitten als je niet langer dan 1m80 bent en geen fysieke ongemakken hebt.

Met mijn 1,92 m. stond de stoel zowel in de Civic als in de Mazda 6 op de achterste stand om fatsoenlijk te kunnen zitten. In de Up en 3-serie hoef ik dat niet te doen want kom dan niet bij de pedalen. De Civics werden ook altijd geroemd om hun interieurruimte maar dat gaat wel ten koste van de ruimte voorin.

Ik ben maar 1.80 dus ik zit over het algemeen goed maar het is wel typerend idd dat Japanse auto's niet tot nauwelijks uitschuifbare zitvlakken hebben.

@braudi Al eens in een Lexus UX of NX gereden?

@Kristian: Ok, maar dat is dan meer zitpositie dan stoel, zou ik zeggen.
@Lexarno: Ik ben dus ook 1m80, maar zo'n uitschuifbaar zitvlak is voor mij echt 0 toegevoegde waarde, ik schuif ze altijd helemaal in omdat ze anders in mijn knieholte prikken bij het koppelen. Kantelbare zitting ook leuk, maar zit bij omhoog verstellen ook al heel gauw in de weg. Zowel in mijn Volvo als Opel gebruikte ik beide features dus niet of nauwelijks. Heb ik dan heel korte bovenbenen, of is het omdat ik handgeschakeld rij en jij automaat?

Kristian zei:
Met mijn 1,92 m. stond de stoel zowel in de Civic als in de Mazda 6 op de achterste stand om fatsoenlijk te kunnen zitten. In de Up en 3-serie hoef ik dat niet te doen want kom dan niet bij de pedalen. De Civics werden ook altijd geroemd om hun interieurruimte maar dat gaat wel ten koste van de ruimte voorin.

Stoel in mijn Civic stond ook in de achterste stand. Ik ben 1,85. Zitting was ook veel te kort.

Ik schakel niet en rij alweer 4 jaar automaat naar alle tevredenheid. In de MB CLA SB die ik nu heb zitten echt lekkere stoelen die gewoon goed ondersteunen, lekker tot aan de knieholten een goede ondersteuning. Ik kan mij voorstellen dat als je schakelt dat het dan iets te lang kan zijn. Ik heb waarschijnlijk langere bovenbenen en korte onderpootjes.
Maar in de Honda zitten bijna altijd weer stoelen die net even te kort zij. Ook een Duitse autojournalist begon erover in een filmpje dat de stoelzitting iets tekort was.
Wat is er moeilijk aan om er een verstelbaar voorstuk in te zetten, wij Europeanen zijn nu eenmaal wat langer. Ik niet met mijn 1.72 maar zit gewoon minder lekker in de Honda stoelen dan in een duitser met wat langere zittingen. En nee geen rugproblemen!. Geen Lexus voor mij , na het Mercedes avontuur, wat best erg lekker is ga ik weer voor Honda, dat bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan en Honda is voor mij gewoon top. Komt ook bij dat ik een geweldige dealer in auto Ruiter heb in Wateringen waar ik al 30 jaar kom. Geeft veel vertrouwen en dat is mij wat waard. De MB krijgt z,n beurt bij de MB dealer. Wordt er altijd correct behandeld maar erg afstandelijk en zakelijk. Ik ben meer van jongens oude krentenbrood. Henk bakkie!! ja graag zwart...

Je kunt ook met een Lexus naar de Honda dealer voor onderhoud :p Deze GS heeft stoelen die je naar hartenlust kunt instellen

https://www.autowereld.nl/lexus/gs/450h-f-sport-line-mark-levinson-head-up-display-winterbanden-34721786/foto.html

Heeft alleen geen massage

2022-honda-civic-touring.jpg

MCW zei:
Honda offered the first official exterior look at the production 2022 Civic Sedan as preparations for the start of mass production near completion at Honda of Canada Mfg. in Alliston, Canada. Previewed in November 2020 with the Civic Prototype, the 2022 Honda Civic Sedan is the most fun to drive and technologically advanced sedan in the model's nearly 50-year history.

Inspired by the timeless design and human-focused values of past Civics, designers and engineers prioritized Honda's human-centered design philosophy, which maximizes the total environment for the driver and passengers, while minimizing the space needed for mechanical components. The goal is to increase the driver's ability to enjoy the car safely. The result is a sporty new look and an all-new simple and sporty interior that advances essential Civic values of uncluttered design, simple ergonomics and exceptional visibility. https://www.netcarshow.com/honda/2022-civic_sedan/

Helaas maar één foto vrijgegeven. In de scoops-topic kan je de auto ook al aardig bekijken: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,5939210

:)

Interieur van 2.40
https://www.youtube.com/watch?v=EK5yUwyM4R8

de joystickjes voor de ventilatieroosters vind ik maar goedkoop aan doen.

NBx6onr.jpg

14gzITU.jpg

w8JyWAK.jpg

U1MQUe8.jpg

UzKD17p.jpg

nrvKHxD.jpg

YNTTlIo.jpg

honda-civic-sedan-2022.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/honda/2022-civic_sedan/

https://www.youtube.com/watch?v=6heZYZ4qXkY

https://www.youtube.com/watch?v=7a_z9TwJ4Uk

En zo staan wel weer video's op YT. Voor een beter oordeel dan die overdreven foto's.

Nette wagen. Geen spannend design maar oogt lekker rustig op het netvlies. Wat een verademing t.o.v. de uitgaande Civic.
Dat horizontale honingraatrooster op het dashboard vind ik zo op de foto's niet fraai. Wellicht valt het irl wel mee.

Hij valt me niet eens tegen. Geen opvallende auto, maar zeker ook geen lelijke. Eigenlijk iets waar Japanse merken jarenlang goed in zijn geweest.

Ik vind de huidige Civic geen onaantrekkelijke auto, als hij in sedanuitvoering met diesel leverbaar was geweest, had-ie nu bij mij voor de deur gestaan ipv de focus. Maar deze nieuwe heeft weer dat terughoudende wat Honda's imo decennialang gekenmerkt heeft. Waar veel auto's per generatie steeds wilder worden gaat Honda terug naar de roots zou je kunnen zeggen. Als je het saai wilt noemen: ook goed. Maar wat mij betreft is dit een echte Honda.

Eigenlijk vind ik dit wel vrij aangenaam op het netvlies liggen. Op een of andere manier doet hij me denken aan grotere jaren 90-Honda's, en dan met name deze generatie Accord:

m1by1jfbngkx.jpg

Interieur is wel geslaagd maar vind de buitenkant te Amerikaans. Geen hybride? Dus hij komt hier niet eens.

Molly 6470045 zei:
Ik ben van plan een oude gebruikte Honda Civic te kopen voor ongeveer $ 1500. Mijn vader heeft een tweedehands autodealer, dus hij krijgt goede deals op autoveilingen. Ik vraag me gewoon af voor iedereen die oude Honda Civics (1998-2003) heeft, hoe lopen ze? Gaan ze lang mee? enige extra info die ik zou moeten weten? Bedankt!

Maak een nieuw topic aan voor jouw vraag. Hier gaat het over splinternieuwe Civic, niet gebruikt dus.

speedtouch zei:
Maak een nieuw topic aan voor jouw vraag. Hier gaat het over splinternieuwe Civic, niet gebruikt dus.

Gewoon weer iemand die zich heeft aangemeld om uit het Engels vertaalde tekstjes te spammen, net als de Monique-met-getalletjes van laatst. Het is me alleen niet erg duidelijk welk verdienmodel er achter schuilgaat.

2022-honda-civic-first-drive-review.jpg

Rijtest en foto's: https://www.motor1.com/reviews/514212/2022-honda-civic-first-drive/

With the 10th-generation Civic selling in such high numbers, Honda didn’t have to do much to make this newer car a winner. We’d argue that the exterior design definitely leaves us wanting more, but just about everything else is a massive step forward, so much so that it’s our new favorite car in the class.

Alle persfoto's: https://www.netcarshow.com/honda/2022-civic_sedan/ of hier: https://www.carscoops.com/2021/06/2022-honda-civic-sedan-goes-officially-on-sale-priced-from-22695/

Ziet er best strak uit, zoals een Honda in de jaren 90 ook was, vind ik.

Maar, ik zag in de video dat er onder de 'hoedenplank' geen isolatie zit..:confused:
Je kijkt tegen het staal en de luidsprekers aan.
Kofferbakbeugels zitten ook niet in een beschermende houder..

Zal dat in de EU versie er wel in zitten?

Terug
Bovenaan