Honda Accord

bros23

Net ingestapt
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vervanger van onze Seat... Inmiddels 365000km op de klok zonder narigheid maar op den duur wordt het toch tijd voor iets anders.
De Honda Accord vanaf 2008 lijkt me wel wat, benzine uiteraard. Iemand tips? Waar op letten? Problemen? Op internet staat overal te lezen dat het probleemloze auto's zijn, ideaal als caravantrekker. Kom maar op met die reacties ;)
 
Gezien de 365.000 km op de klok van je seat vraag ik me toch af hoeveel je per jaar rijdt en of benzine wel de beste keuze is...
Je hebt een caravan? Hoe zwaar?

Op zich lijkt het me een prima keuze. Wat is je budget?
 
De Honda Accord staat bekend als hele goede en fijne auto, en kent volgens mij weinig zwakke plekken.

Nieuw zijn er weinig auto's verkocht, gebruikt is er weinig aanbod waar vaak stevige prijzen voor worden gevraagd. De auto is volgens testen niet heel ruim voor zijn klasse. Je kijkt naar oudere auto's, ook voor een Honda is het belangrijk dat de auto goed onderhouden is.

Ik zou alleen een benzine auto kiezen als je niet al teveel kilometers rijdt.
In Nederland zijn dieselauto's uit het C en D segment door het grote aanbod erg goedkoop.
 
De Seat hebben we in 2011 gekocht, inmiddels zelf 200000km erop gezet. Nu rijden we niet zoveel meer ivm werk in de buurt, vandaar dat een benzine wel volstaat. Onze caravan weegt 1400kg. Budget tot 11000eu ongeveer. Ik kijk al een tijdje rond naar andere auto's maar wil pertinent geen 1.4 of 1.6 turbo. Ik heb daar weinig vertrouwen in ook omdat ik bijna alles zelf doe aan de auto.
Toyota Avensis,Mazda 6 zijn ook opties hoor maar ik vind de Accord gewoon een prachtige auto.
 
Klopt, qua kilometers volstaat een benzine nu. Ongeveer 10000km per jaar. Een diesel rijdt fantastisch hoor maar dat wordt een dure hobby op den duur :D
Kleine motoren, zoals VAG 1.4 tsi hoef ik absoluut niet. Als ik hoor en lees hoeveel ellende daar mee is.... Nee dankje. Ongeblazen motor voor mij.
 
De Honda Accord is gewoon een hele goede keus. Veel succes met de zoektocht.

Let bij de Mazda 6 wel op roest.

Als je een grote, ongeblazen en zeer degelijke 2.0 liter zoekt kijk dan ook naar de 2.0 1997 CC van Nissan. Deze motor zit o.a. in de Nissan Qashqai 1e generatie, Renault Laguna 3 2.0 16V met 140 PK, Renault Megane 3 en Scenic 3 met CVT.

Zelf heb ik 9 jaar een Laguna 3 met deze motor gehad, en kan niet anders zeggen dat het een zeer degelijke en zeer betrouwbare auto was, de roestpreventie en kwaliteit van de lak was ook heel erg goed.
 
In Klokje Rond in de huidige Autoweek staat zo'n Accord, leuk om even te lezen. Inderdaad heel saai; gaat niks kapot :)
 
Idd een geweldige Keuze. Er zijn gewoon geen bekende roestproblemen, motoren problemen, of versnellingsbakproblemen bekent bij de Accord. Wellicht wat electronica dingen; alle ramen, audiosysteem, ( elek) achterklep bij de Touring, stoelen verwarmbaar enzovoort wil je graag dat het werkt. En dat is het wel. Er zijn verhalen dat de 2.4 met 201 pk uit genoemd model, mogenlijk iets minder degenlijk zou zijn dan de 190pk versie uit de voorganger (die ik dan heb), ik weet het niet.. Daar moest ik heel veel internationaal voor googelen en kwam niks schokkends tegen. Vergeleken met concurrenten uit het tijdperk met hun downsize 1.4 en 1.8, 2.0 tsi's en 1.6 thp's, echt veel beter.
 
Piet Precies zei:
Idd een geweldige Keuze. Er zijn gewoon geen bekende roestproblemen, motoren problemen, of versnellingsbakproblemen bekent bij de Accord. Wellicht wat electronica dingen; alle ramen, audiosysteem, ( elek) achterklep bij de Touring, stoelen verwarmbaar enzovoort wil je graag dat het werkt. En dat is het wel. Er zijn verhalen dat de 2.4 met 201 pk uit genoemd model, mogenlijk iets minder degenlijk zou zijn dan de 190pk versie uit de voorganger (die ik dan heb), ik weet het niet.. Daar moest ik heel veel internationaal voor googelen en kwam niks schokkends tegen. Vergeleken met concurrenten uit het tijdperk met hun downsize 1.4 en 1.8, 2.0 tsi's en 1.6 thp's, echt veel beter.

Daarom ook,gewoon een no nonsense auto. Onbegrijpelijk dat er zo weinig zijn verkocht hier. Ik ga rondsnuffelen,liefst een 2,4 touring ivm de ruimte. Dat downsizen heb ik nooit begrepen,als je ziet hoeveel problemen daar mee zijn.....
 
Hier iets over z'n voorganger.
Honda Accord (2003 – 2008)
Deze generatie van de Accord staat niet alleen te boek als probleemloos, maar overtuigt nog het meest vanachter het stuur. Honda’s rijden voortreffelijk, met een mooie balans tussen comfort en sportiviteit. De Japanner is ook nog eens lekker ruim. Een hogere kilometerstand is beslist geen bezwaar.

Oordeel van de Wegenwacht
Er is precies één euveltje van dit type Honda bekend. Bij het scharnier van het kofferdeksel kan de isolatie van bedrading beschadigen. Hierdoor vallen de achterlichten uit en meestal gaat er dan ook een zekering stuk. De Wegenwacht isoleert die draad, zet er een nieuwe zekering in en de Honda kan weer verder.
Lees dit eens
 
De achterremmen moet je regelmatig los halen, en een enkele keer rekt de distributieketting op (fase-verschil op de i-VTEC). De bedrading zoals hierboven beschreven is alleen bij de sedan, was al snel bekend en er is een modificatie voor. Verder is de kofferbak ernstig ruim, maar de benen en vooral de voeten van de achterpassagiers kun je lastig kwijt. Een typeS Tourer van 2006-2008 vind ik een mooie auto, maar je zoekt een speld in de hooiberg.
 
bros23 zei:
Piet Precies zei:
Idd een geweldige Keuze. Er zijn gewoon geen bekende roestproblemen, motoren problemen, of versnellingsbakproblemen bekent bij de Accord. Wellicht wat electronica dingen; alle ramen, audiosysteem, ( elek) achterklep bij de Touring, stoelen verwarmbaar enzovoort wil je graag dat het werkt. En dat is het wel. Er zijn verhalen dat de 2.4 met 201 pk uit genoemd model, mogenlijk iets minder degenlijk zou zijn dan de 190pk versie uit de voorganger (die ik dan heb), ik weet het niet.. Daar moest ik heel veel internationaal voor googelen en kwam niks schokkends tegen. Vergeleken met concurrenten uit het tijdperk met hun downsize 1.4 en 1.8, 2.0 tsi's en 1.6 thp's, echt veel beter.

Daarom ook,gewoon een no nonsense auto. Onbegrijpelijk dat er zo weinig zijn verkocht hier. Ik ga rondsnuffelen,liefst een 2,4 touring ivm de ruimte. Dat downsizen heb ik nooit begrepen,als je ziet hoeveel problemen daar mee zijn.....
De Honda was duurder dan de concurrentie en dan verkoop je niet goed.
 
Zou je niet gewoon een Toyota nemen dan. Avensis bijv. Als je zelf wilt sleutelen is het makkelijker om aan onderdelen te komen.

Heb wel een zwak voor de Accord. Maar dat is vooral omdat ik ooit een Rover 620 met 270k op de teller met lpg heb gekocht. Dat was een Accord met Engelse 'stijl'. Die auto was echt heerlijk om in te rijden en ondanks compleet aftrappen (ja ik geef het eerlijk toe) was die 99% probleemloos. Die 1% was het elektrische raampje en antenne die uiteindelijk niet meer werkten.
 
Pak maar een deurgreep van een Accord en van een Advensis, en je merkt het verschil. Of niet, dan kun je de Toyota nemen.
 
Piet Paaltjens zei:
Pak maar een deurgreep van een Accord en van een Advensis, en je merkt het verschil. Of niet, dan kun je de Toyota nemen.
Er zit geen verschil in, je moet kopen wat je mooi vind.
 
Piet Precies zei:
Idd een geweldige Keuze. Er zijn gewoon geen bekende roestproblemen, motoren problemen, of versnellingsbakproblemen bekent bij de Accord. Wellicht wat electronica dingen; alle ramen, audiosysteem, ( elek) achterklep bij de Touring, stoelen verwarmbaar enzovoort wil je graag dat het werkt. En dat is het wel. Er zijn verhalen dat de 2.4 met 201 pk uit genoemd model, mogenlijk iets minder degenlijk zou zijn dan de 190pk versie uit de voorganger (die ik dan heb), ik weet het niet.. Daar moest ik heel veel internationaal voor googelen en kwam niks schokkends tegen. Vergeleken met concurrenten uit het tijdperk met hun downsize 1.4 en 1.8, 2.0 tsi's en 1.6 thp's, echt veel beter.

Verhalen uit Amerika zeker... Ik heb ook een Accord 2.4 van de 7de generatie gehad en deze doet standaard meer dan opgegeven. Auto destijds op de bank gehad met enkel ander luchtfilter en zat toen rond 220pk.
 
Het is alweer 6 a 7 jaar geleden dat ik die auto bezat, dat weet ik niet meer. Ben vier auto's verder. Hoe dan ook, de blokken leveren gewoon meer vermogen.
 
Frits79 zei:
bros23 zei:
Piet Precies zei:
Idd een geweldige Keuze. Er zijn gewoon geen bekende roestproblemen, motoren problemen, of versnellingsbakproblemen bekent bij de Accord. Wellicht wat electronica dingen; alle ramen, audiosysteem, ( elek) achterklep bij de Touring, stoelen verwarmbaar enzovoort wil je graag dat het werkt. En dat is het wel. Er zijn verhalen dat de 2.4 met 201 pk uit genoemd model, mogenlijk iets minder degenlijk zou zijn dan de 190pk versie uit de voorganger (die ik dan heb), ik weet het niet.. Daar moest ik heel veel internationaal voor googelen en kwam niks schokkends tegen. Vergeleken met concurrenten uit het tijdperk met hun downsize 1.4 en 1.8, 2.0 tsi's en 1.6 thp's, echt veel beter.

Daarom ook,gewoon een no nonsense auto. Onbegrijpelijk dat er zo weinig zijn verkocht hier. Ik ga rondsnuffelen,liefst een 2,4 touring ivm de ruimte. Dat downsizen heb ik nooit begrepen,als je ziet hoeveel problemen daar mee zijn.....
De Honda was duurder dan de concurrentie en dan verkoop je niet goed.

Duurder dan een Saab 9-3, Volvo S60, Passat, Cadillac CTS, en Audi A4 (laten we de fwd's even nemen). Lijkt me sterk. Wellicht in de lease..
 
Piet Precies zei:
Frits79 zei:
bros23 zei:
Piet Precies zei:
Idd een geweldige Keuze. Er zijn gewoon geen bekende roestproblemen, motoren problemen, of versnellingsbakproblemen bekent bij de Accord. Wellicht wat electronica dingen; alle ramen, audiosysteem, ( elek) achterklep bij de Touring, stoelen verwarmbaar enzovoort wil je graag dat het werkt. En dat is het wel. Er zijn verhalen dat de 2.4 met 201 pk uit genoemd model, mogenlijk iets minder degenlijk zou zijn dan de 190pk versie uit de voorganger (die ik dan heb), ik weet het niet.. Daar moest ik heel veel internationaal voor googelen en kwam niks schokkends tegen. Vergeleken met concurrenten uit het tijdperk met hun downsize 1.4 en 1.8, 2.0 tsi's en 1.6 thp's, echt veel beter.

Daarom ook,gewoon een no nonsense auto. Onbegrijpelijk dat er zo weinig zijn verkocht hier. Ik ga rondsnuffelen,liefst een 2,4 touring ivm de ruimte. Dat downsizen heb ik nooit begrepen,als je ziet hoeveel problemen daar mee zijn.....
De Honda was duurder dan de concurrentie en dan verkoop je niet goed.

Duurder dan een Saab 9-3, Volvo S60, Passat, Cadillac CTS, en Audi A4 (laten we de fwd's even nemen). Lijkt me sterk. Wellicht in de lease..
Het is een concurrent voor een Mondeo, Laguna, Vectra/insignia
 
Frits79 zei:
Piet Precies zei:
Frits79 zei:
bros23 zei:
Piet Precies zei:
Idd een geweldige Keuze. Er zijn gewoon geen bekende roestproblemen, motoren problemen, of versnellingsbakproblemen bekent bij de Accord. Wellicht wat electronica dingen; alle ramen, audiosysteem, ( elek) achterklep bij de Touring, stoelen verwarmbaar enzovoort wil je graag dat het werkt. En dat is het wel. Er zijn verhalen dat de 2.4 met 201 pk uit genoemd model, mogenlijk iets minder degenlijk zou zijn dan de 190pk versie uit de voorganger (die ik dan heb), ik weet het niet.. Daar moest ik heel veel internationaal voor googelen en kwam niks schokkends tegen. Vergeleken met concurrenten uit het tijdperk met hun downsize 1.4 en 1.8, 2.0 tsi's en 1.6 thp's, echt veel beter.

Daarom ook,gewoon een no nonsense auto. Onbegrijpelijk dat er zo weinig zijn verkocht hier. Ik ga rondsnuffelen,liefst een 2,4 touring ivm de ruimte. Dat downsizen heb ik nooit begrepen,als je ziet hoeveel problemen daar mee zijn.....
De Honda was duurder dan de concurrentie en dan verkoop je niet goed.

Duurder dan een Saab 9-3, Volvo S60, Passat, Alfa 156, Cadillac bls, en Audi A4 (laten we de fwd's even nemen). Lijkt me sterk. Wellicht in de lease..
Het is een concurrent voor een Mondeo, Laguna, Vectra/insignia

Die ook. Het is maar hoe je het bekijkt. Hier, maar ook in de VS, is de identieke Acura TSX, wel degenlijk in de markt is gezet als tegenhanger voor de 'luxere' Europeanen, en daar viel niks aan af te dingen volgens te tests.
 
Heb 3 weken geleden een Honda Accord 2.0 sedan uit 2011 aangeschaft bij van de Poel in Hulst .
Mooie auto .
6 bak ,genoeg vermogen, mooi afgewerkt , Motor loopt netjes.
Zocht een Lexus IS 250 maar kon die niet vinden met lage Kilometerstand en schakelbak..
Maar ben nu erg blij me de Honda .
Dus goede keus ! Had ook niet zo veel tijd .
Accord 2.4 met goede kilometerstand kon ik niet vinden in NL .
Wel in Duitsland meer dan komt er nog 1500 euro bij voor invoeren denk ik
Groet Pim
 
Terug
Bovenaan