Honda accord stottert

Guest
Hallo!

Sinds kort heb ik een accord uit 1998, een Jewel 2.0i...

Foto540-HETXDSZR.jpg

Volledig Honda dealer onderhouden!

In 2012 een grote beurt met kleppen stellen bij 320000km.
In 2013 een kleine beurt.

Km stand nu is 351000.

De auto rijd goed echter vind ik 'm beetje "zenuwachtig" rijden, net of ze af en toe een steekje laat vallen, beetje bibberen/inhouden.

Wat ik zelf al gedaan heb is:

Wynns inlet cleaner, voor de EGR en inlet gasklephuis.

Daarna de EGR gedemonteerd en schoongemaakt (erg veel afzetting op).

2 x injectie cleaner geprobeerd en zelfs nu "V-power" getankt.

Bougie's vervangen. (NGK R)

Lijkt niet minder te worden, misschien moet ik geduld hebben en nog een paar x flesje erin gooien en vpower tanken.

Iets zegt me dat de injectoren vervuild zijn??? Misschien benzine filter??

Oude bougie's leken beetje nat!

Verder rijd de auto goed, dit is het enige minpuntje voor een relaxte rit....

Bibberen, natte bougies, sterk vervuilde EGR.......dit wijst allemaal in de richting van een te rijk mengsel. De motor krijgt teveel benzine en/of te weinig lucht. Controleer het luchtfilter eens, en vervang het als deze erg vuil is.

Ik kan je niet echt van advies dienen, maar wil je wél complimenteren met je prachtige Accord! Ziet er nog erg goed uit zeg, mooi!!(y)

Wat een prachtige Accord voor die leeftijd en km-stand! En ook nog in een supermooie kleur! :p

Sorry dat ik je niet kan helpen met het probleem, maar ik hoop dat je het kan oplossen en deze auto lang op de weg kan houden!

Foto540-BPZ8386G.jpg

Foto540-VS4LB3QG.jpg

https://www.mijnalbum.nl/Foto540-BPZ8386G.jpg

Erg nette auto nog idd, met af fabriek cruise control, airco ook aanwezig.

Interieur is na 350000km bijna nog als nieuw, mooie dikke matten erin!

Excellentie zei:
Bibberen, natte bougies, sterk vervuilde EGR.......dit wijst allemaal in de richting van een te rijk mengsel. De motor krijgt teveel benzine en/of te weinig lucht. Controleer het luchtfilter eens, en vervang het als deze erg vuil is.

Hij is dealer onderhouden, zelf dacht ik nog kleppen stellen, is bij 320000km gedaan. Moet om de 40000km, dus nog een goede 9000km te gaan.

Luchtfilter ziet er licht vervuild uit, heb ergere gezien.

Bimmert zei:
Bobines aan vervanging toe?

Heb wel eens meerdere keren bij bmw een kapotte bobine gehad, liep dan duidelijk op 3 cylinders en geen vermogen.

Accord gaat als de brandweer!

Dikke Audi A6 station (diesel) met dubbele uitlaat had toch moeite om me bij te houden :p, eenmaal in toeren heerlijk!

Bedankt voor de leuke reactie's!

Helaas heeft ook deze accord last van een aangevreten dorpel, gelukkig maar aan 1 kant en dit word als de auto weer helemaal top is gerepareerd. Nieuw plaatje erin voor 60 euro bij mijn garage om de hoek... afwerken doe ik dan wel zelf.

3 van de bougie's zagen er zo uit.

Onderste gedeelte schroefdraad was licht zweterig.

Foto360-6RGFUTNI.jpg

https://www.mijnalbum.nl/Foto360-6RGFUTNI.jpg

Ziet er vrij goed uit, electroden afstand lijkt op de foto wat groot, al eens nagemeten met voelermaatje?

autopoetser zei:
Bimmert zei:
Bobines aan vervanging toe?

Heb wel eens meerdere keren bij bmw een kapotte bobine gehad, liep dan duidelijk op 3 cylinders en geen vermogen.

Accord gaat als de brandweer!

Dikke Audi A6 station (diesel) met dubbele uitlaat had toch moeite om me bij te houden :p, eenmaal in toeren heerlijk!

Toch zou ik ze eens controleren, slijtage aan één of meer bougies geeft vermogensverlies, schokken en schudden, en inderdaad in het extreme geval uitval van de betreffende cilinder (-s).

Bougie's zijn al vervangen.

Ik las wel een review van iemand en die had zo'n beetje hetzelfde probleem, toch paar x flesje erin en een duurdere variant benzine tanken. Daarna was het goed.

Bobine's kan ik proberen maar denk dat ze prijzig zijn voor een Accord, misschien verdeelkap eens bekijken?

Anders laat ik er gewoon door een garage naar kijken...

Bougiekabels misschien? Kunnen er prima uitzien en toch problemen geven.

Accord ziet er erg mooit uit, heel netjes. Veel plezier ermee. Ze rijden heerlijk.

Mooie Accord zeg(y)

Ziet er inderdaad puik uit voor zijn leeftijd en kilometerstand.

Ik zou ook eerst naar de bougiekabels kijken.. Gingen deze met vervangen van de bougies 'netjes' los.. of is de mantel misschien toch ietsje beschadigd..?

Durashift zei:
Mooie Accord zeg(y)

Ziet er inderdaad puik uit voor zijn leeftijd en kilometerstand.

Ik zou ook eerst naar de bougiekabels kijken.. Gingen deze met vervangen van de bougies 'netjes' los.. of is de mantel misschien toch ietsje beschadigd..?

De kapjes sloten goed aan en de pennen zagen er goed uit.

1 bougie ging redelijk makkelijk los, de andere zaten gewoon normaal vast. Na vervanging dus geen verschil.

Afgelopen week de verdeelkap en rotor vervangen (aardig ingesleten).

Min pool van de accu zat ook los (radio viel paar keer uit).

Heb het idee dat het ietsjes verbeterd, maar weg is het niet, vooral met koude motor.

Zat zelf nog aan een benzinefilter te denken, of toch een vervuilde injector, of toch eerst maar de bougiekabels. Deze auto heeft maar 1 bobine.

Terug
Bovenaan