Antoon 5045857
Net ingestapt
Heb een Mercedes W123 230C benzine van 1978 familie erfstuk met ongeveer 56000km op de teller heb hem na 20 jaar in 2015 uit de stal gehaald en hem een volledige opknapbeurt gegeven.
Sinds 2018 is bij wet dat oldtimers om de 2 jaar moeten gekeurd worden (ik rij ongeveer een 2000km per jaar) om ook veilig op de baan rijden.
Daar ik zelf geen CO meettoestel heb ik deze laten controleren maar kregen de CO waarde niet onder de 4,6%, Carburator type Stromberg 175 CDTU.
Alle regelschroeven een voor een in en uitgedraaid en gewacht op het meetresultaat maar nergens verandering in de CO waarde vastgesteld.
Bij mijn weten is er op de 42 jaar nog geen revisie of nieuwe dichtingen vervangen ook niet nadat afsluitventiel vlottenkamer niet meer afdichtte en ik alles weer in elkaar heb geschroefd.
Mijn zoektocht gaat nu verder naar het waarom van de hoge CO waarde.
Groetjes,
Sinds 2018 is bij wet dat oldtimers om de 2 jaar moeten gekeurd worden (ik rij ongeveer een 2000km per jaar) om ook veilig op de baan rijden.
Daar ik zelf geen CO meettoestel heb ik deze laten controleren maar kregen de CO waarde niet onder de 4,6%, Carburator type Stromberg 175 CDTU.
Alle regelschroeven een voor een in en uitgedraaid en gewacht op het meetresultaat maar nergens verandering in de CO waarde vastgesteld.
Bij mijn weten is er op de 42 jaar nog geen revisie of nieuwe dichtingen vervangen ook niet nadat afsluitventiel vlottenkamer niet meer afdichtte en ik alles weer in elkaar heb geschroefd.
Mijn zoektocht gaat nu verder naar het waarom van de hoge CO waarde.
Groetjes,