Hoge afschrijving (elektrische) auto?

Alleen uit frustratie, omdat nog altijd de laadtarieven niet gereguleerd en aan banden gelegd zijn dood de ( Europese ) overheid. Kiezen mensen er alsnog voor om op vliegvakantie te gaan.
Geloof je het zelf?

Iemand ooit al een tankstation maandenlang buiten gebruik gezien? Nou bij (snel)laders aan de orde van de dag en je wordt geeneens voor het geleden ongemak gecompenseerd.
Bron? Feiten?

Zelfs bij Fastned komt dit voor: die hebben ook enkele locaties, met slechts een (snel)lader en uitgerekend strandde ik daar. Mocht ik noodgedwongen met 3.3kW aan een publieke laadpaal laden, die heel toevallig bij de Burger King stond.
N=1?

Er zijn veel meer laadpunten dan tankstations, dus als van beide 1% buiten gebruik is dan zijn er absoluut veel meer laadpunten buiten gebruik.

maar zoals ik al schreef, heeft dus ook Fastned locaties waar slechts een (snel)lader staat. Het interesseert al die aanbieders helemaal geen ene F, wanneer hun diensten niet werken.
Heb jij ze gesproken dan? Vast niet. Ik wel. Ben een paar keer bij de op kantoor geweest. En het boeit ze wel zeker dan alle laadpunten goed werken!
Hou je een beetje bij de feiten, je maakt jezelf echt compleet belachelijk zo.

Ik vind het allemaal wel vrij specifieke situaties die hier genoemd worden. Een kapotte laadpaal of een vakantiebestemming zonder laadmogelijkheden is niet iets waar je dagelijks last van hebt. En mocht het toch voorkomen, dan valt er echt wel omheen te werken. Gewoon naar het volgende laadstation of desnoods te auto aan een gewoon stopcontact leggen. Ik ben ook wel eens met een jerrycan benzine gaan liften omdat de auto het tankstation niet zou halen. Zijn vervelende dingen als het gebeurt maar ik vind het weinig doorslaggevend in de keuze van je aandrijflijn.

EDIT: de berichten waar ik op reageerde lijken verdwenen te zijn in de aether :(

Ik heb op vakantie in Noorwegen ook wel wat gezeur gehad met laadpalen, maar dat hoort een beetje bij een vrij nieuw 'product'. In Frankrijk wordt het bijvoorbeeld met de dag beter en in Nederland, Duitsland en Oostenrijk hoef je je al niet meer voor te bereiden op een lange rit met een EV.

• Leuk
Waarderingen: 944
Het lijkt erop dat tesla model 3 prijzen nu een gestabiliseerd zijn. De occasions met sepp subsidie zijn €2000 euro of iets meer goedkoper geworden.
Vooral de occasions met lage actieradius zijn denk ik harder gedaald.
Hyundai Ioniq is denk ik de enige uitzondering, die was nauwelijks verder gedaald beneden €11000

Het lijkt erop dat tesla model 3 prijzen nu een gestabiliseerd zijn. De occasions met sepp subsidie zijn €2000 euro of iets meer goedkoper geworden.
Vooral de occasions met lage actieradius zijn denk ik harder gedaald.
Hyundai Ioniq is denk ik de enige uitzondering, die was nauwelijks verder gedaald beneden €11000
Dat was mij ook al opgevallen. Het lijkt dat met name Tesla na een behoorlijke daling nu weer iets prijsvaster is geworden. Zou er nog rek zitten bij Tesla voor meer prijsdalingen, mochten mensen toch andere auto's gaan kopen ivm sterk toegenomen concurrentie en discussie over Elon Musk (even voor de zekerheid, ik weet niet of dit zo is en wil ook geen politieke discussie starten of dit (on)terecht is, maar stel dat minder mensen voor Tesla gaan, zou er nog marge zijn voor een nieuwe prijsdaling?).

Van de Ioniq vind het erg jammer dat die niet wat meer gedaald is post-sepp, want daar zat ik ook nog naar te kijken.

Ik heb op vakantie in Noorwegen ook wel wat gezeur gehad met laadpalen, maar dat hoort een beetje bij een vrij nieuw 'product'. In Frankrijk wordt het bijvoorbeeld met de dag beter en in Nederland, Duitsland en Oostenrijk hoef je je al niet meer voor te bereiden op een lange rit met een EV.
Je zou dat toch niet verwachten in Noorwegen, waar ze voorlopen met EV's.

Idd. Maar bij de eerste werkte de Elton app niet, in de auto stonden ook niet alle laadpleinen in de navigatie en bij de tweede stap hadden de laadpunten gekke storingen waardoor ze niks deden. Aan laadpasjes doen ze niet, alles gaat met een app. Leuk… als het werkt :)
En de laadsnelheid van de Xpeng P7 (een heel vroeg exemplaar) viel me ook wat tegen.

Terug
Bovenaan