Hoeveel kilometerrijervaring en crashes heb jij?

22 jaar B rijbewijs (waarvan 18 jaar zelf in het bezit van een aut0). Naar schatting rond de 400.000 kms.
Schade:
- eerste jaar :1x andere auto geraakt bij parkeren. Eigen schuld.
- na het 11e jaar rijbewijs ineens 2 schades in 1 jaar. Eerst een auto die mij afsneed op een rotonde. Snel geregeld verzekeringswerk. Daarna weer niet mijn schuld (vrachtwagen die ineens naar links zwaaide en mijn doorgang belemmerde). Dat was economisch gezien wel een total loss situatie.
- Na 16 jaar op het werk bij een test de koppeling loslaten terwijl ik blijkbaar vergeten was dat de motor nog draaide. Suf. Eigen schuld. Wel onder werktijd, dus dat had verkeerstechnisch weer geen gevolgen.
- na 19 jaar een lichte kop staart botsing in de woonwijk: eigen schuld. Ruit niet goed ijsvrij gemaakt (zag je best goed door in de schaduw, maar niet toen ik ineens in een zonnig stuk kwam met fel tegenlicht). Gelukkig geen verzekeringswerk, want de trekhaak van de voorligger ving de zachte klap op. Wel de nummerplaat van mijn eigen auto aan gruzelementen.

- ik zal vast nog wel een kras of schade vergeten zijn met parkeren als ik de wagen te dicht tegen een muurtje of paaltje liet rollen.

Eigenlijk toch wel genoeg kleinere akefietjes om blij te zijn dat ik niet in nieuwe auto's rondrij waarbij elke niet herleidbare of zelf veroorzaakte kras of deuk een eigen risico kost van minstens 300 eur.

Verder nog wat verzekeringswerk gehad dat op mijn wa plus polis ging (inbraak) en een een parkeerschade waarbij de dader zich nooit gemeld heeft. Ook nu in de Volvo een deuk in het achterscherm van waarschijnlijk een grote steen. Je hoort dan een dreun bij de zijkant van de auto, maar kan niks zien. Laer zien je dan een lelijke deuk op het achterscherm.

19 jaar A rijbewijs (waarvan 9jaar zelf in bezit van motor). Ong. 40.000 km op een motor.
- geen schade, geen valpartijen.

Poh..

Hoe ga ik dit nu uitrekenen :) Laat ik dit maar naar beneden afronden, dan zit ik altijd goed o_O

In Maart 2000 rijbewijs gehaald. 3 Maanden daarna begonnen als pakketbezorgster bij TNT dat heb ik zo'n 6 weken gedaan. Gezien mijn recentere ervaring bij een andere pakketdienst, rijdt je op zo'n dag tussen de 150 en 200km per dag, standplaats was Hilversum, route Huizen/Blaricum.

150 x 5 x 6 weken is rond de 4500km. Woonwerk verkeer deed ik per fiets.

Daarna begonnen bij een klein koeriersbedrijfje in Hilversum. Al snel raakte ik bekend met het Nederlandse en West Europese wegennet. Gemiddeld 3 tot 4 buitenlandse ritjes per maand gok ik zo. Dat kon toen nog allemaal, want het Hilversumse en Amsterdamse medialandschap bestond nog veel uit het heen en weer rijden van filmblikken, betabandjes en de eerste harde schijven deden hun intrede + bijbehorende apparatuur in flightcases.
Hierbij overdrijf ik denk ik niet als ik minimaal 10.000km per maand reed. Mijn werktijden waren toen nog heel wisselvallig, veel overwerk in de weekenden en mooie en bijzondere ritten in binnen en buitenland. 150.000km per jaar is dan een voorzichtige schatting en ik weet vrijwel zeker dat het wel meer was dan dat, maar het blijft giswerk. Bij deze werkgever ben ik eind 2008 gestopt. 8 x 150.000 km = 1.200.000.

Hierna heb ik ongeveer 6 maanden gewerkt in Nieuwegein, ca 50km x 5 (dagen) x 4 (weken) x 6 (maanden) = 6000 km waarvan ik ongeveer de helft per scooter heb gereden = 3.000. Laag ingeschat, dat weet ik nu al. :rolleyes:

Eind 2009 begonnen bij een andere pakketdienst, ongeveer 12 km van huis. Dat x 5 x 4 = 240 km x 2 (ook terugrit) = ongeveer 500 km per maand. Dit werk, het pakketbezorgen heb ik net een jaar gedaan toen ik intern ging. Het pakketbezorgen was net zoals bij TNT ook weer ongeveer de 200km per dag. Dan rond ik hem weer af naar beneden. 200 x 5 x 4 = 4000km per maand + de woonwerk kilometers, 4500km per maand x 12 = 54.000 in dat jaar + 6 x 500 voor de resterende maanden intern = 57.000 km gereden in de periode Eind 2009 tot zomer 2011.

Daarna ongeval en 3 jaar thuis zitten. Wel bleef ik rijden, zoeken naar werk, boodschapjes of sociale dingen. Ruwweg heb ik de periode Zomer 2011 tot voorjaar 2014 misschien net 20.000 km gereden. Voor mijn doen niet veel. Voor anderen blijkbaar wel.. :rolleyes:
Voorjaar 2014 wéér werk gevonden bij een pakketbezorger. Dit keer standplaats in Amersfoort. Woonwerk kilometers ca 80 km per dag.
80 x 5 x 4 x 12 (precies een jaar gewerkt voor dit bedrijf) = 19.000 + 200km per dag (werk kilometers) x 5 x 4 x 12 = 48.000 + 19.000 = 67.000

In 2015 weer werk gevonden bij een koeriersbedrijf in Hilversum waar ik tot op heden werk. Voelt weer zoals vroeger. Helaas niet meer zoveel buitenlandse ritjes, maar die zijn er ook niet meer met alle technieken tegenwoordig van cloudshare etc etc. Alsnog erg fijn werk en goed te vergelijken met het werk wat ik tussen 2000 en 2005 deed. Het gemiddelde van 400km per dag haal ik net niet meer gok ik zo. 300km per dag is een redelijk voorzichtige schatting dat ik dat wel haal (afgerond naar beneden, er zitten nog altijd dagen bij van 600 tot 800km die dat gemiddelde wel weer opkrikken). 300 x 5 x 4 x 12 x 3 (jaar) = 230.000 in 3 jaar = echt te laag ingeschat :)

Alles bij elkaar opgeteld ;
1.200.000 + 230.000 + 67.000 + 57.000 + 4500 + 3000 = 1.564.500 km's, 100% dat ik daar zeker van ben dat ik er ver ver ver ver ver boven zit als ik alles had bijgehouden wat betreft werk en prive kilometers, vakanties etc etc :)

@PM zei:
En in al die kilometers dus alleen dat ongeval in de zomer van 2011?

Dat mocht ze willen. Er zit minstens 1 auto bij die Total löss is gereden buiten dat ongeluk om.

April 2015 behaalde ik mijn rijbewijs.
Ik kocht een oude astra en wat er mee gebeurde intreseerde me niet.
1x een boom over het hoofd gezien bij het achteruit rijden. Weinig schade alleen wat onderhuids.
Toen maar verder in een golf mk3 variant diesel. Niet gewend aan stuurbekrachtiging en na 200 km door aquaplanning 4 x piroutte en 30 cm diep vast in de modder. Later nog door nog niet je grenzen te kennen met zware hoofdpijn vol achterop een vectra geklapt. Met de motorkap 30 cm hoger en vast gebonden aan de bumper balk en neus 25 cm korter nog de rit van 375 km naar huis kunnen maken en voor 5 euro weer klaar gemaakt. 2e jaar was bagger door stress enz paar ongelukjes gehad .
3e jaar gaat prima
Nu ong 8 auto.s verder en 40 a 50000 km per jaar zit ik nu tegen de 200000 km aan. Ik dacht dat ik aardig sturen kon na 2 jaar en voor me werk snelle wagens en vaak oldskool dus geen hulpmiddelen moest weg brengen. Tot ik in rotterdam en omgeving ging rijden in nov 2017. Nu 35000 km verder zeg ik dat het nu wel aardig goed is nu ik daar elke week rij.
Tot nu toe.
Wat krassen en deukjes. Heeft niks met de rij ervaring te maken meer dat het me bij een auto vaak geen moer kan schelen als ik er niks mee heb.
1x een een 4 voudige piroutte
1x achterop geklapt.
1x 1 bij mij achterop.
1x 459 euri voor 33 te hard. Zag een 30 km zone over het hoofd midden in een buitengebied.
Voor de rest paar kleine voor paar km te hard.

27 jaar rijbewijs ongeveer, 9 auto's gehad. 1x schade gereden wat ik zelf betaald heb. Was met invoegen in de file. Wilde ritsen en een vrachtwagen wilde me er niet tussen laten. Die duwde me toen linksachter aan. Kilometers zit ik over de miljoen in elk geval. Rij meestal rond de 35k per jaar, maar er hebben een aantal jaren bijgezeten van rond de 50k. Heb alleen wel pas 20 schadevrije jaren zag ik afgelopen week. Denk omdat ik in het begin verzekerd ben geweest op mn vaders naam ofzo...

Oveazibi zei:
27 jaar rijbewijs ongeveer, 9 auto's gehad. 1x schade gereden wat ik zelf betaald heb. Was met invoegen in de file. Wilde ritsen en een vrachtwagen wilde me er niet tussen laten. Die duwde me toen linksachter aan. Kilometers zit ik over de miljoen in elk geval. Rij meestal rond de 35k per jaar, maar er hebben een aantal jaren bijgezeten van rond de 50k. Heb alleen wel pas 20 schadevrije jaren zag ik afgelopen week. Denk omdat ik in het begin verzekerd ben geweest op mn vaders naam ofzo...

Zit ook een max aan het aantal schadevrije jaren helaas.

Ik rijd auto vanaf 1972 - op mijn 18e rijbewijs behaald - en sindsdien dagelijks op de weg.
Eerste auto: een Renault 4: Schouwen Duiveland blikschade linker spatbord (Duitse auto ging ineens rechtsaf op een kruising)
R4 Paaltje Buitenveldert (achteruitrijdend - blikschade)
R4 Aanrijding Zwijndrecht België (Plotseling stoppende Toyota. Flinke schade - eigenlijk was de auto total loss - maar met wat vrienden een nieuw motorkapje en spatbordjes gemonteerd - toen kon hij nog een paar maanden mee)
Mini 1000: geen schades, wel roest
Mini Clubman Estate: achteruitrijdend in Veenendaal - maar daar stond een vriend met zijn Fiat 127. Achterdeurtjes ingedeukt.
R6: geen aanrijdingen, wel doorgeroeste bodem.
R4 GTL: mijn eerste nieuwe auto: 1x een stilstaande bakfiets geschampt. Voorspatbord licht gedeukt.
Mini Metro: bij verkeerslicht in Alphen aan de Rijn van achteren aangereden door Volvo 343: forse schade - auto ingeruild.
Tweede Mini Metro: geen aanrijdingen, wel versnellingsbakproblemen
3x Peugeot 505: nooit schade
1x Citroën XM: geen aanrijdingen
1x Peugeot 605: geen aanrijdingen
1x Saab 9-5: zoonlief parkeert hem in zijn achteruit tegen een kerkmuur - gelukkig all risk verzekerd
1x Jaguar XJ6. nooit problemen mee gehad.
1x Peugeot 307: geen schades
1x Rover 75: geen echte aanrijdingen, wel een paar parkeerkrasjes
1x Nissan Micra; geen schades - auto van echtgenote.
1x MGB als hobby auto: in 4 jaar geen schades.
1x Citroën C5: achteruitrijdend een stukje van Hadrian's Wall geraakt. 400 Euro spotrepairschade. Verder gelukkig allerlei sensoren om parkeerschades te vermijden.
Rijervaring in bijna 50 jaar tijd: meer dan 600.000 km
Valt eigenlijk wel mee, vind ik....
P.

In de 33 jaar dat ik m'n rijbewijs bezit heb ik ruim 1.500.000 km gereden: als ik de bumper/paaltje tikjes met hooguit een krasje (en de autocross) even niet meereken dan heb ik 4 stevige klappers meegemaakt, waarvan 2 helaas met een dodelijke afloop.
Geen van de crashes zijn trouwens door mijn eigen schuld ontstaan, ik zit al vele jaren op de max. no-claim.

Rijbewijs sinds 1986, dus 32 jaar. Als ik dit opschrijf klinkt dat ernstig lang;-) Vier jaar taxi en twee jaar koerier. In totaal - geschat - 1.500.000 km gereden. Twee schuldschades, in 1989 (Sierra's hebben geen goede wegligging) en in 1995 (Scorpio's ook niet, als het sneeuwt en je staat op zomerbanden). Laatste - verhaal - schade in 2007, toen er een Jaguar achterin mijn auto klapte. Ik zag 'm komen dus kon nog beetje gas bij geven, schade bleef beperkt tot een bumperrand. Ik rijd over het algemeen fors door, maar niet opdringerig - ik heb een hekel aan bumper- en linkskleven - en in de bebouwde kom is harder rijden dan toegestaan volstrekt zinloos.

Muddy Bandit zei:
In de 33 jaar dat ik m'n rijbewijs bezit heb ik ruim 1.500.000 km gereden: als ik de bumper/paaltje tikjes met hooguit een krasje (en de autocross) even niet meereken dan heb ik 4 stevige klappers meegemaakt, waarvan 2 helaas met een dodelijke afloop.
Geen van de crashes zijn trouwens door mijn eigen schuld ontstaan, ik zit al vele jaren op de max. no-claim.

als je 1,5 mio ervaring hebt dan kom je inderdaad wel eens 'de dood' tegen op de weg. Ik ook tweemaal, als getuige. Het blijft je altijd bij.

Ondertussen ben ik er weer, een tijdje minder actief geweest hier, van nickname veranderd.
Met plezier alles gelezen!
Ondertussen geen ongeval of schade meer gehad maar mijn vriendin, dat is een ander paar mouwen.
Zij heeft op latere leeftijd haar rijbewijs gehaald en ondertussen al een 5-tal keer gebotst in een 4-tal jaar als ik de tel niet kwijt ben. Nu is het al even geleden, gelukkig!
De Mitsubishi krijgen we wegens al de schade aan de straatstenen niet meer kwijt als we die nog willen verkopen.
Ik moet wel toegeven dat ik wat rijstijl betreft ik geen goed voorbeeld ben, ik heb haar leren autorijden... Ook is ze een tiental lessen naar de rijschool geweest. Maar dat is er niet aan te zien o_O

Na 23 jaar autorijden, alles bij elkaar tussen de 700.000 en 750.000 km schat ik, 3 crashes (2 x total loss en 1 x afsleep).

Ik heb mijn rijbewijs 22 jaar (ben 40). Vorige week mijn eerste ongeval gehad. Iemand heeft in mijn achterbumper gereden met serieus veel blikschade als gevolg. Leerling bestuurder die tijdig vergat te remmen. Ik heb nu mijn 3de wagen gekocht. In totaal heb ik 775000 kilometer gereden.

Rijbewijs sinds 1998 en ongeveer 550.000 km gereden in 18 verschillende auto's. Meerdere ongelukken. Geen enkele schuldschade.

Schade:
Een overstekende hond aangereden die ontsnapt was en een 100 km-weg op rende in Duitsland. Net niet total-loss.

Geschapt aan de gehele achterzijde terwijl ik stilstond en een ander mij passeerde

Middelste van een kettingbotsing die ontstond nadat er een op mij reed waardoor ze mij naar voren duwde.

Telt het ook dan een auto voor mijn deur in elkaar is gereden? En daarnaast ooit op de parkeerplaats mijn auto met een gedeukt spatbord aangetroffen.

De auto van mijn schoonzusje total-loss doordat ik voorgesorteerd stil stond om een parkeerplaats op reed en een met 50 km/u achterop knalde omdat hij net als ik eerder keek naar de goed gevormde dame op skeelers. Ze was zelf ook gestopt. Overigens schuld van de automobilist en niet de dame op skeelers :LOL:

Terug
Bovenaan