turbod12
Net ingestapt
22 jaar B rijbewijs (waarvan 18 jaar zelf in het bezit van een aut0). Naar schatting rond de 400.000 kms.
Schade:
- eerste jaar :1x andere auto geraakt bij parkeren. Eigen schuld.
- na het 11e jaar rijbewijs ineens 2 schades in 1 jaar. Eerst een auto die mij afsneed op een rotonde. Snel geregeld verzekeringswerk. Daarna weer niet mijn schuld (vrachtwagen die ineens naar links zwaaide en mijn doorgang belemmerde). Dat was economisch gezien wel een total loss situatie.
- Na 16 jaar op het werk bij een test de koppeling loslaten terwijl ik blijkbaar vergeten was dat de motor nog draaide. Suf. Eigen schuld. Wel onder werktijd, dus dat had verkeerstechnisch weer geen gevolgen.
- na 19 jaar een lichte kop staart botsing in de woonwijk: eigen schuld. Ruit niet goed ijsvrij gemaakt (zag je best goed door in de schaduw, maar niet toen ik ineens in een zonnig stuk kwam met fel tegenlicht). Gelukkig geen verzekeringswerk, want de trekhaak van de voorligger ving de zachte klap op. Wel de nummerplaat van mijn eigen auto aan gruzelementen.
- ik zal vast nog wel een kras of schade vergeten zijn met parkeren als ik de wagen te dicht tegen een muurtje of paaltje liet rollen.
Eigenlijk toch wel genoeg kleinere akefietjes om blij te zijn dat ik niet in nieuwe auto's rondrij waarbij elke niet herleidbare of zelf veroorzaakte kras of deuk een eigen risico kost van minstens 300 eur.
Verder nog wat verzekeringswerk gehad dat op mijn wa plus polis ging (inbraak) en een een parkeerschade waarbij de dader zich nooit gemeld heeft. Ook nu in de Volvo een deuk in het achterscherm van waarschijnlijk een grote steen. Je hoort dan een dreun bij de zijkant van de auto, maar kan niks zien. Laer zien je dan een lelijke deuk op het achterscherm.
19 jaar A rijbewijs (waarvan 9jaar zelf in bezit van motor). Ong. 40.000 km op een motor.
- geen schade, geen valpartijen.
Schade:
- eerste jaar :1x andere auto geraakt bij parkeren. Eigen schuld.
- na het 11e jaar rijbewijs ineens 2 schades in 1 jaar. Eerst een auto die mij afsneed op een rotonde. Snel geregeld verzekeringswerk. Daarna weer niet mijn schuld (vrachtwagen die ineens naar links zwaaide en mijn doorgang belemmerde). Dat was economisch gezien wel een total loss situatie.
- Na 16 jaar op het werk bij een test de koppeling loslaten terwijl ik blijkbaar vergeten was dat de motor nog draaide. Suf. Eigen schuld. Wel onder werktijd, dus dat had verkeerstechnisch weer geen gevolgen.
- na 19 jaar een lichte kop staart botsing in de woonwijk: eigen schuld. Ruit niet goed ijsvrij gemaakt (zag je best goed door in de schaduw, maar niet toen ik ineens in een zonnig stuk kwam met fel tegenlicht). Gelukkig geen verzekeringswerk, want de trekhaak van de voorligger ving de zachte klap op. Wel de nummerplaat van mijn eigen auto aan gruzelementen.
- ik zal vast nog wel een kras of schade vergeten zijn met parkeren als ik de wagen te dicht tegen een muurtje of paaltje liet rollen.
Eigenlijk toch wel genoeg kleinere akefietjes om blij te zijn dat ik niet in nieuwe auto's rondrij waarbij elke niet herleidbare of zelf veroorzaakte kras of deuk een eigen risico kost van minstens 300 eur.
Verder nog wat verzekeringswerk gehad dat op mijn wa plus polis ging (inbraak) en een een parkeerschade waarbij de dader zich nooit gemeld heeft. Ook nu in de Volvo een deuk in het achterscherm van waarschijnlijk een grote steen. Je hoort dan een dreun bij de zijkant van de auto, maar kan niks zien. Laer zien je dan een lelijke deuk op het achterscherm.
19 jaar A rijbewijs (waarvan 9jaar zelf in bezit van motor). Ong. 40.000 km op een motor.
- geen schade, geen valpartijen.