hoelang kan mijn C1 nog mee?

Lycan Capri zei:
dens zei:
Check even hoe de bodem van de auto is. Ik hoorde 2 verhalen van roest door langdurige lekkage bij regenval. Vooral de eerste bouwjaren hebben veel last van lekkages gehad. Iets met deurrubbers en lekken via het derde remlicht?

Ik denk dat de techniek het lang vol kan houden, mits goed onderhouden. En mocht er iets kapot gaan dan is het vaak de moeite waard om te repareren/vervangen. Maar een roestende auto is een ander verhaal.

Topic is antiek

Het ontgaat mij een beetje waarom dat erg is. Ook als ts het niet meer leest kan het voor anderen nog steeds nuttige info zijn en het scheelt weer een nieuw topic.

Dat was mijn idee ook. De discussie komt weer op gang en aangezien er heel veel C1/208/Aygo's rondrijden is het van behoorlijk nut.

Maar er zijn er hier bij die je dan direct afslachten....:confused:

Lycan Capri zei:
Wat voegde jouw reactie toe aan de vraag die Jouke 2 jaar geleden stelde en nu dus niet meer relevant is?

deze reactie wel dan !!!

wat maakt het uit als iemand reageert op een ouder topic je hoeft het toch niet te lezen en al zeker niet te reageren als je er niets mee hebt.

Deux cent cinq zei:
FW Ta-183 Huckebein I zei:
ligt er aan: de Japanse motor van je C1 kan normaal gesproken nog wel een paar honderdduizend km mee :)

Helaas is dat niet zonder meer waar. De motoren van de C1, althans van de vroege exemplaren, hebben nogal eens last te hebben van kantelende zuigers en gaan dan (fors) olie verbruiken. Wij hebben een C1 gehad, nieuw gekocht, keurig dealer onderhouden, maar ook die ging steeds meer olie verbruiken. Daar kunnen ze misschien best oud mee worden, maar ik ben niet erg onder de indruk van die 'Japanse kwaliteit'. (Made in Poland, btw)

Kantelende zuigers krijg je alleen bij misbruik.. of te wel, niet netjes warm rijden. e.d. Deze blokken liggen ook in de Cuore en zijn bekende langlopers (mits je ze niet verkracht)

Idefiqs zei:
Is het soms besmettelijk dat iedere keer prehistorische topics worden gereanimeerd?:confused:

Het viel mij ongeveer 14 dagen geleden ook op dat er een aantal prehistorische topics gereanimeerd waren. De verklaring was ik echter ook snel achter. Ik zal het eerst even kort inleiden.
Zelf ben ik niet zo heel actief op de subforums, eigenlijk lees ik alleen de segmenten 'Algemeen' en 'Koop en Leaseadvies' en die zijn om de anderste week aan de beurt. Volgende week ma t/m zo zit ik in het 'Algemeen' segment en dan vanaf 2 april weer in het Koop en Leaseadvies. Ik lees dus altijd oud nieuws want 2 april begin ik met 25 mrt 2018 nadat ik afgesloten heb het eerste ongelezen topic. En dat zo het hele jaar door (uitgezonderd vakanties).
Bij de vorige keer dat het Koop en Leaseadvies segment aan de beurt was zat daar ook een week in dat voor een groot deel van NL schoolvakantie was. Ik had tussen de 40 en 50 ongelezen topics toen ik op die betreffende maandag begon (normaal rond de 25) en toen was ik er al snel achter dat het voor een deel van NL schoolvakantie was geweest. Nieuwe (onzin)topics, oude topics gereanimeerd etc. Dit is natuurlijk mogelijk omdat ook moderators met het volste recht in die periode minder aanwezig zijn, en wellicht zelfs op vakantie.

Maar dat is jou keus en een week of 2 weken is heel wat anders dan topics van 2,3 of zelfs 4 jaar oud weer te openen.

Dat is inderdaad mijn keuze zombies. Net zoals dat het mijn keuze nu is om toch nog even op je bericht te reageren ondanks dat ik volgens mezelf in het andere segment hoor te zitten :D.
Het ging mij er echter niet om dat ik zelf oude topics omhoog zou halen want 2 weken is peanuts natuurlijk. Dat stukje was ook puur voor de inleiding.
Waar ik op doelde (wat wellicht niet helemaal duidelijk was) is dat bij de vorige keer Koop & Leaseadvies (week van 5 maart) er 40 tot 50 ongelezen topics waren voor mij wat normaal ongeveer de helft is.
Ik was er toen, al dan niet via andere kanalen snel achtergekomen dat het schoolvakantie geweest was waardoor er een hoop nieuwe (onzin)topics waren, oude topics gereanimeerd waren etc. Wegens verminderd toezicht van moderators die met het volste recht minder aanwezig zijn in (school)vakanties en misschien zelf wel op vakantie zijn blijkt dat mogelijk.
Ik ben voor ik hier actief werd lid geweest van een voetbalforum en ook daar merkte je dat er veel (verveelde) jeugd of anderszins mensen met niets te doen actief waren in de (school)vakantieperiode.

Ik denk dat de C1 zo'n 15 jaar meegaat. Hoe ik bij 15 jaar kom? Het is een schatting/ natte vingerwerk. What you pay is what get. Kwaliteit van de auto is niet zo goed, maar daar betaal je ook voor. Voor de rest brengt hij je wel goedkoop van a naar b.

Lekkage kan inderdaad worden veroorzaakt door het 3e remlicht, inwatering via de mof van de achterlicht units ( draad of kabel doorvoer naar de carrosserie ) en door de twee rechthoekige ventilatie plaatjes welke zich achter de achterbumper bevinden.
Kijk maar eens op de Citybug groep op Facebook. Daar vind je naast citybugclub.nl ook een onschatbare hoeveelheid informatie over dit grappige auto trio. Ik heb zelf een zwarte 107 uit 2011. Geen lekkage problemen ( vooralsnog ). Afkloppen ;-).
Voor de rest bevalt hij mij prima, ik kocht hem in maart 2017 bij een Honda dealer met km stand 31k800 en hij staat nu op net de 60k voorbij.
Vorig jaar november een beurtje voor net geen € 260,-. Kleine beurt, een nieuwe ruitenwisser, interieur filter en de remleidingen zijn nagelopen door wat put corrosie en weer in de bitac gezet. Voor de rest gaat er weinig stuk.
Ik heb via dit geweldige medium wat ik Autoweek vind al reviews voorbij zien komen van 376k km (C1) en 360k km (107).
Zoek daar maar eens op. Ik hoop iig nog lang plezier te hebben van mijn bug. En als ie op is koop ik er weer 1, misschien nieuw of 2e hands.
Het rijd prima voor deze klasse, zie ook mijn review. Goedkoper kun je m.i. niet rijden, ja fietsen is goedkoper. Less = More.

Zwakke punten: uitlaat, achterruitverwarming, koppeling en wat al genoemd is lekkage achterbak.

Ik beaam het: goedkoper kan je niet rijden.

Ik heb ook ff een vraag.

Ik heb een Cirtroën C1 uit 2007, gekocht in 2013 met 60K op de teller. Nu staat er 200K op.
Maar voor mijn nieuwe werk rijdt ik er nu zo'n 1000KM per week mee. Hoelang gaat ie mee ongeveer?

En wat is eigenlijk een schappelijke KM vergoeding als je 200KM per dag rijdt. Krijg maar 15euro per dag nu maar
daar redt ik de benzinekosten niet eens van.

Jan 2636960 zei:
Ik heb ook ff een vraag.

Ik heb een Cirtroën C1 uit 2007, gekocht in 2013 met 60K op de teller. Nu staat er 200K op.
Maar voor mijn nieuwe werk rijdt ik er nu zo'n 1000KM per week mee. Hoelang gaat ie mee ongeveer?

En wat is eigenlijk een schappelijke KM vergoeding als je 200KM per dag rijdt. Krijg maar 15euro per dag nu maar

De vergoeding (als je dat zo mag noemen) lijkt me laag, dus je moet dat een keer bespreken met je werkgever.

Jan 2636960 zei:
Ik heb ook ff een vraag.

Wat een rare vraag, een auto gaat niet zolang mee daar is geen termijn of kilometerstand voor.
Hij is op als de kosten vele malen hoger worden dan de waarde of als het bedrag hoger is dan een vervanger. Maar met 28dkm per jaar zou hij zomaar nog 10 jaar mee kunnen.

speedtouch zei:
Jan 2636960 zei:
Ik heb ook ff een vraag.

De vergoeding (als je dat zo mag noemen) lijkt me laag, dus je moet dat een keer bespreken met je werkgever.

Dat ligt eraan. Is het woon/werk of zakelijke ritten?
Zakelijke ritten is 19 cent normaal gezien de ondergrens. 10 cent meer is gangbaar.
Voor w/w staat het bedrag in je CAO/bedrijfsregels. Staat daar niets in kan/mag de vergoeding 0,0 zijn.

Hoe lang een auto mee gaat is moeilijk zeggen. Wij hebben 7 jaar een Toyota Aygo uit 2007 gehad die nieuw gekocht is. Eigenlijk viel de kwaliteit ons erg tegen, het is gewoon een erg goedkoop gemaakt en spartaans autootje. Bij 99000 kilometer hebben we de auto weg gedaan. De auto gebruikte toen veel olie gebruikte (1 op 2500), bleef water lekken, en er was al veel aan gerepareerd, zoals de koppeling bij 50k, uitlaatspruitstuk, uitlaat, katalysator, achterramen die los lieten. De auto begon ook al behoorlijk te roesten. We hadden van Toyota een veel betere kwaliteit verwacht, zolang je genoeg olie blijft bijvullen dan kan het echter lang goed gaan.
In mijn ogen is de auto over gewaardeerd. Het model van na de facelift uit 2009 is beter.

Ik denk dat een C1 /Aygo/ 107na 2 ton toch wel zijn langste tijd gehad heeft, de auto is niet veel meer waard dus je kunt ook gewoon door rijden tot het niet meer gaat. Dat kan door veel lange stukken best lang goed gaan.

Over jou vergoeding, gaat het over woon-werk verkeer? Of reizen in de baas z'n tijd (bijvoorbeeld klantenbezoeken).

in geval van woon werk verkeer; veel werkgevers hanteren 0.19 cent (onbelast) per kilometer, maar er geld ook vaak een max. qua afstand in kilometers. Bij ons op het werk wel in ieder geval. Logisch ook, immers kiest de werknemer zelf om zo ver van het werk te gaan wonen en dus om zo veel te rijden, daar hoeft de werkgever niet altijd per se voor op te draaien natuurlijk. Een enkel uitzondering daargelaten, net wat er onderhandeld is bij de sollicitatie.

mogelijk dat jou werkgever 40km max afstand van het werk hanteert (dus 80km per dag = €15,20)

Los daarvan; 200km per dag (als het idd om woon-werk verkeer gaat) zou ik echt belachelijk vinden, laat staat in zo'n koekblik. Misschien is verhuizen of een andere baan dichterbij ook een optie. Scheelt niet alleen veel geld maar ook heel veel vrije tijd wat je er bij krijgt.

Onderhoud wordt veel genoemd maar het soort ritten en rijstijl is net zo belangrijk.

Rijdt je rustig en veel snelweg dan kan zo'n ding héél lang mee.

Rijdt je voornamelijk stad met een zware voet zal je veel sneller hoge kosten hebben.

Elke extra gereden kilometer met vreugde zonder omkijken is er eentje.
Zijn net terug van vakantie in Duitsland waarbij in enkele dagen ruim 1500 km is gereden.
De teller staat nu bijna op de 132.500 km. Dit voor een c1 uit eind 2009.
Wat is er zoal vervangen, schijfremmen voor, vastloper rechter achterrem.
2de hands bijna nieuwe Halfleder voorstoelen en achterbank. Op zijn tijd nieuwe banden, zomer als winterbanden.
2de hands aluminium velgen.

Vervangen achteruit en zijruit bestuurder, (steenslag en inbraak)

Geen onnodig olie of ander vloeistof gebruik.
Normaal onderhouden, geen zware voet, niet met rokende banden wegrijden.

Terug schakelen in de bergen indien nodig. Om snelweg Duitsland met zijn 2tjes in zijn 5 soms 160 km/uur gereden. Meestal 130 km/uur.

Met volle bepakking en passagiers naar vaticanen stad gereden.

Nee, kan niet klagen.

Lukt het ons om de 200.000 km te halen, mee genomen, zien wel. De auto zal dit wel halen, of wij dit zullen halen met hem/haar is een ander verhaal.

Want je wordt Tuurlijk al wat ouder, maar zolang het ons nog lukt in de kuil te laten zakken, of je eruit te hijsen en dit ons geen centje pijn kost. Zullen we door gaan.

Weer zo iemand die het nodig vind een oud topic om hoog te posten

Als de schijfremmen voor al vervangen zijn bij een km. stand van onder de 132k dan vind ik dat zeker niet goed. Worden waarschijnlijk veel korte stukjes mee gereden.

3ADZAM zei:
Als de schijfremmen voor al vervangen zijn bij een km. stand van onder de 132k dan vind ik dat zeker niet goed. Worden waarschijnlijk veel korte stukjes mee gereden.

Die kans is groot bij een C1. De remmen worden ongetwijfeld veel gebruikt.

Goedendag zei:
Als 132.500 al ene prestatie is...

Precies, ik zie regelmatig exemplaren van de drieling voorbijkomen met +3 ton op de teller...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1435955272-peugeot-107-1-0-12v-xs-5dr-elec-pakket.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Aan de motor zal het niet liggen. Dat is een Daihatsu-blok dat al dertig jaar zijn diensten bewijst. Als je de occasiontests ziet op de AW site, kun je zien dat er voor de rest ook weinig kapot kan gaan. Het maakt niet uit of je de Toyota, Peugeot of Citroën kiest. Met goede onderhoud moet de miljoen aan kilometers haalbaar zijn. Sommigen zouden zeggen: moet je dat willen? Ik heb ooit een Toyota Aygo als leenauto meegehad en ik vond hem erg plezierig rijden.

422.487 km.

Peugeot 107 1.0-12V-2008-422.487 km- Klokje Rond.

De bron : https://youtu.be/qQM5XyIp2sc

23 10 2020... Ik heb de C1 nu een paar jaar, bouwjaar 2007. Km stand 259817. Ik vervang zelf olie en filter. Helaas is Airco defect (zeer hoge reparatie kosten) en mijn rechterraam gaat niet meer electrisch dicht (open wel....) Maar ik ben van plan dat volgend jaar bij grote beurt/apk beurt bij KwikFit te laten repareren. Geen hoog olie verbruik. Tot mijn grote schrik vorig wel droge olie stok.... (niet gestart maar gelijk olie gaan halen). Ik tank premium benzine: Total Excellium vanwege de gratis pechhulp dan. Ik ben zeer tevreden over mijn C1. Mijn volgende wagen....

Naar aanleiding van dit topic zit ik eens op MP te kijken. Kom ik en nette Aygo tegen met 331dkm, daar wordt nog 2k voor gevraagd! Wauw. Die auto is 13 jaar oud en ooit gekocht voor nog geen 10k gok ik. Minder afschrijving per kilometer gaat je niet lukken.

Naar aanleiding van dit topic zit ik eens op MP te kijken. Kom ik en nette Aygo tegen met 331dkm, daar wordt nog 2k voor gevraagd! Wauw. Die auto is 13 jaar oud en ooit gekocht voor nog geen 10k gok ik. Minder afschrijving per kilometer gaat je niet lukken.

maar wel extra kosten voor de fysio :) maar idd, die kleintje schrijven amper af. geld ook voor picanto's, upjes, twingo's etc.

voor deze picanto met 260.000 vragen ze nog 5500 euro voor o_O Nu zijn die kleine autootjes ook gewoon erg goed geworden. + weinig complexe techniek.

Ik was denk ik liever voor deze deal gegaan voor net onder de 10.000 euro

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/smart-forfour-3000-euro-korting/

En dan dit er nog uiteindelijk voor krijgen

https://www.autowereld.nl/smart/forfour/1-0-pure-34106955/details.html

@ alfred 8543555
Voor je raam zou ik zeker niet naar de quick shit gaan veelste duur

ik zou hier ff contact mee opnemen https://libacars.business.site/?utm_source=gmb&utm_medium=referral
topvent en heeft alles op voorraad en niet duur

@AE: ik denk dat je met je advies in het verkeerde topic zit.

Ruitframe repareren kan je zelf eens proberen, is niet heel ingewikkeld.

Barri zei:
@AE: ik denk dat je met je advies in het verkeerde topic zit.

Ruitframe repareren kan je zelf eens proberen, is niet heel ingewikkeld.

Ging inmiddels toch over afschrijving en onder aan de streep goedkoop rijden. JIj hield er een Aygo bij een andere weer een Picanto en ik de FF

Terug
Bovenaan