Hoe betrouwbaar is autoverleden.nl

A

Anoniem

Guest
Hallo ik ben nieuw hier en ben op zoek naar een Golf 6 R!
Ik heb al meerdere auto’s bekeken, en heb ze na gecheked met auto verleden hier kwam 9 van de 10 keer niet kopen uit en gaf aan dat (als) een auto schade heeft gehad stond er modaal tot zware schade. Is dit standaard? En heeft er iemand ervaring mee?
Een golf R is heel vaak ingevoerd en autoverleden geeft dan al snel aan dat een auto dan niet goed is. Nu zou ik een auto bekijken en vroeg van te voren of de auto schade heeft gehad het bedrijf zei natuurlijk nee dat is bij ons niet bekend. Dus ik gebruikte autoverleden en daar kwam uit modaal tot zware schade. Ben daarna gelijk (half uitgescholden) afgebekt dat ik een idioot ben dat ik dat gebruik want er klopt niks van autoverleden. Ik wilde ook mijn auto inruilen (Nissan 350Z) en zij konden gelijk zien wat ik 7 jaar geleden voor mijn auto heb betaald. Weet iemand ook wat voor app dat zou kunnen zijn? Of kan alleen een auto bedrijf aan die app komen? Wie o wie kan mij helpen? En wie heeft er toevallig een nette schadevrije Golf 6 R in de verkoop?

Alvast bedankt
Mvg Marlon

autoverleden.nl ?? nog nooit van gehoort.

een golf 6 r is aan trekkelijk en zeer sportief. maar betrouwbaar. dat is een andere vraag.

en zoon golf r is echt alleen snel met automaat. en daar zijn genoeg verhalen van te lezen.

Niet zo betrouwbaar, mijn vorige auto heeft daar geen schadeverleden terwijl er toch een total-loss uitkering is geweest.

Muddy Bandit zei:
Niet zo betrouwbaar, mijn vorige auto heeft daar geen schadeverleden terwijl er toch een total-loss uitkering is geweest.

Top bedankt, maar bij deze auto geeft hij echt aan modaal tot zware schade. Hoop dat ik dan de juiste keuze heb genomen om ervan af te zien. Of juist een mooie auto straks heb laten gaan.

Muddy Bandit zei:

Ik heb even wat van mijn kentekens door die site gehaald, maar ook ik zie incorrecties en nogal vreemde subjectiviteit. Er wordt beweerd dat er van een auto een apk is verlopen terwijl dat niet zo is, en verder een hoop kinderlijk geleuter over prestaties, maandelijkse kosten, en betrouwbaarheid op basis van bouwjaar.

Over het algemeen geloof ik die sites ook niet zo die beweren om op basis van een paar droge gegevens je een objectieve waarde en koopadvies te kunnen geven. De ene Golf is de andere niet.

Marlon 8850099 zei:
Muddy Bandit zei:

Top bedankt, maar bij deze auto geeft hij echt aan modaal tot zware schade. Hoop dat ik dan de juiste keuze heb genomen om ervan af te zien. Of juist een mooie auto straks heb laten gaan.

Ja, en waar wordt dat dan op gebaseerd? WOK-meldingen in het verleden? Lage BPM bij invoer?

Idd een erg lage BPM en geeft aan dat de auto schade heeft gehad, dus misschien als schade auto ingevoerd en opgeknapt. En de kilometer stand check gaf aan dat de auto bijna 2 jaar heeft stil gestaan, in 2 jaar tijd 38 km gereden. Hij komt uit 2012 en heeft 89234 km gereden.

Voor mij zijn dat genoeg redenen om zo’n auto te mijden. Het type wat je zoekt heeft sowieso een groot potentieel om heel erg op leeg te lopen.

Casanova zei:
Voor mij zijn dat genoeg redenen om zo’n auto te mijden. Het type wat je zoekt heeft sowieso een groot potentieel om heel erg op leeg te lopen.

Dat zeker dat ben ik ook gewend met mijn 350Z, ik wil graag ruimer rijden ivm gezinsuitbreiding. En wil evengoed nog wel een beetje door kunnen rijden. Ben al veel te lang opzoek naar een knappe golf R maar er komt helaas te weinig op.

Er is helemaal geen database van of een auto wel of niet schade heeft ( gehad ).
Alleen WOK-status wordt genoteerd en bij ingevoerde auto's kan je aan een ( veel ) te laag BPM bedrag vermoeden dat de auto met schade is ingevoerd.
En dan houdt het echt wel op.

Marlon 8850099 zei:
Casanova zei:

Dat zeker dat ben ik ook gewend met mijn 350Z, ik wil graag ruimer rijden ivm gezinsuitbreiding. En wil evengoed nog wel een beetje door kunnen rijden. Ben al veel te lang opzoek naar een knappe golf R maar er komt helaas te weinig op.
Golf 6 zou ik laten staan en zou voor een van zijn concurrenten gaan. Zowel de TSi alsmede de DSG zijn potentiële kandidaten voor problemen.

Bij een import Golf 6R zijn er nog meer risico's. Er wordt immers in Duitsland veel gerommeld met kilometerstanden, en Duitse schade auto's zijn aantrekkelijk om hier in te voeren, en dan goedkoop op te lappen. En met snelle auto's wordt nu eenmaal aanzienlijk vaker schade gereden. Een hele goede Nederlandse Golf 6R met sluitende historie is lastig te vinden. De genoemde site ken ik overigens niet.

Tevens is staat de 2.0 motor bekend om veel olieverbruik, door te lage olieschraapveren, eigenlijk is het ontwerp gewoon niet goed. Je hebt een zeer grote kans op zeer dure problemen. ( toets maar eens in op google) Ik zou de Golf 6R zeker afraden. Ook de DSG bak staat uit deze jaren niet bepaald bekend om de kwaliteit.

De Nissan 3.5 V6 motor die in de Nissan 350Z ligt, zit ook bijvoorbeeld in de ruimere, betrouwbare, en snelle Renault Laguna Coupe. We kunnen voor je meedenken in goede alternatieven, dat hangt af van je wensen voor de vervanger van de 350Z.

ak2 zei:
Bij een import Golf 6R zijn er nog meer risico. Er wordt immers in Duitsland veel gerommeld met kilometerstanden, en Duitse schade auto's zijn aantrekkelijk om hier in te voeren, en dan hier goedkoop op te lappen. En met snelle auto's wordt nu eenmaal aanzienlijk vaker schade gereden. Een hele goede Nederlandse Golf 6R met sluitende historie is lastig te vinden. De genoemde site ken ik overigens niet.

Tevens is staat de 2.0 motor bekend om veel olieverbruik, door te lage olieschraapveren, eigenlijk is het ontwerp gewoon niet goed. Je hebt een zeer grote kans op zeer dure problemen. ( toets maar eens in op google) Ik zou de Golf 6R zeker afraden. Ook de DSG bak staat uit deze jaren niet bepaald bekend om de kwaliteit.

De Nissan 3.5 V6 motor die in de Nissan 350Z ligt, zit ook bijvoorbeeld in de ruimere, betrouwbare, en snelle Renault Laguna Coupe. We kunnen voor je meedenken in goede alternatieven, dat hangt af van je wensen voor de vervanger van de 350Z.

Wauw!! Goed om te horen, ik staar mezelf ook blind als ik iets graag wil. En ik dacht echt dat een golf R wat zou zijn. Eerst wilde ik graag een A45 AMG maar die prijzen zijn gewoon te duur voor mij, en daarom viel ik op een golf R. Qua prijs en prestaties en dacht dat Volkswagen wel betrouwbaar zou zijn. Wat is dan nog een goed alternatief? Een BMW 335i?
Bedankt alvast voor alle reacties ben hier erg blij mee!!!

Marlon 8850099 zei:
ak2 zei:
Bij een import Golf 6R zijn er nog meer risico. Er wordt immers in Duitsland veel gerommeld met kilometerstanden, en Duitse schade auto's zijn aantrekkelijk om hier in te voeren, en dan hier goedkoop op te lappen. En met snelle auto's wordt nu eenmaal aanzienlijk vaker schade gereden. Een hele goede Nederlandse Golf 6R met sluitende historie is lastig te vinden. De genoemde site ken ik overigens niet.

Wauw!! Goed om te horen, ik staar mezelf ook blind als ik iets graag wil. En ik dacht echt dat een golf R wat zou zijn. Eerst wilde ik graag een A45 AMG maar die prijzen zijn gewoon te duur voor mij, en daarom viel ik op een golf R. Qua prijs en prestaties en dacht dat Volkswagen wel betrouwbaar zou zijn. Wat is dan nog een goed alternatief? Een BMW 335i?
Bedankt alvast voor alle reacties ben hier erg blij mee!!!
Wat wil je uitgeven aan je volgende auto? Ook een Nederlandse 335i is lastig te vinden, dit soort auto's zijn duur in Nederland, dus niet veel verkocht.
Ford Focus ST, Renault Mégane RS, Alfa Romeo Giulietta.

Een Ford Focus ST, Renault Megane RS en Alfa Giulietta zijn inderdaad hele goede alternatieven.

Ik weet niet wat je budget is, maar waarom niet gewoon zoiets: https://m.seldenrijk.nl/nl#home,page_occasions,tab_1;detail_occasions_alfa-romeo-159-sportwagon-1-7-t-lees-advertentie-volleder-climate-control-cruise-control-lichtmetalen-velgen.html

Heeft 200pk, meer dan genoeg om "een beetje te kunnen doorrijden :)" en ruimte voor de kinderwagen.

Wat is je budget? Ook qua maandelijkse kosten?

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/170e7e6b-c0ed-463f-9af7-ddc5c1ca8aed/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Autovogel zei:
Ik weet niet wat je budget is, maar waarom niet gewoon zoiets: https://m.seldenrijk.nl/nl#home,page_occasions,tab_1;detail_occasions_alfa-romeo-159-sportwagon-1-7-t-lees-advertentie-volleder-climate-control-cruise-control-lichtmetalen-velgen.html

Heeft 200pk, meer dan genoeg om "een beetje te kunnen doorrijden :)" en ruimte voor de kinderwagen.
Heb je de advertentie gelezen? “Na enkele dagen stilstaan produceert de auto blauwe rook”. Niet echt iets wat je iemand anders aan zou raden lijkt mij...

Het is maar een voorbeeld van een "model", maar je hebt over dit specifieke exemplaar wel gelijk :p. Zonder budget is het sowieso vrij lastig.

Vin cent zei:
Wat is je budget? Ook qua maandelijkse kosten?

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/170e7e6b-c0ed-463f-9af7-ddc5c1ca8aed/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Het maximale wat ik wil uitgeven is €25000
Zeker een automaat, en rond de 300pk
Dat is wat ik nu ook heb, alleen heb ik geen automaat en al helemaal geen ruimte voor boodschappen en kinderzitje etc. En lekker sportief kunnen rijden.

Zoiets dan?

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/d2096b82-c88e-416b-9427-bc2e9b8a957f/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/234bfc34-905b-46f8-bdc8-011d537d711f/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/15945606-8fac-4355-b1f7-8be1d3576440/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

YOLO:

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/a2698cb7-e536-409c-9698-ade04106bccc/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Misschien zoiets?
https://www.autowereld.nl/lexus/gs/450h-f-sport-line-een-echte-f-sport-29701235/details.html

Als ik wil kijken of de mijne een schadeverleden heeft moet ik €9,95 betalen. Hoe doen jullie dat dan?

Waarom gaat het hier over de Golf 6R? Voor rond de 25 mille heb je een 7R, en die is toch alom geroemd als een geweldige auto. Zit ook niet slecht in elkaar (klik), de turbo's van de vroege exemplaren gaven vaak (snel) de geest maar eenmaal vervangen door een verbeterde versie is dat ook opgelost (bij een auto met >100k km op de teller mag je er vanuit gaan dat de originele turbo er niet meer in zit).

Ik zou er zelf eentje in Duitsland gaan zoeken, bij voorkeur particulier (of je schakelt een gerenommeerd importbedrijf in); dan heb je de meeste kans op een goede en eerlijke auto.

Autovogel zei:
Zoiets dan?

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/d2096b82-c88e-416b-9427-bc2e9b8a957f/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/234bfc34-905b-46f8-bdc8-011d537d711f/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/15945606-8fac-4355-b1f7-8be1d3576440/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

YOLO:

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/a2698cb7-e536-409c-9698-ade04106bccc/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Die 335i is zeker mooi, ruimte genoeg denk ik zo. 306pk ook perfect, daar ga ik er wat meer van zoeken!!
👍🏻👍🏻

Jazzik zei:
Misschien zoiets?
https://www.autowereld.nl/lexus/gs/450h-f-sport-line-een-echte-f-sport-29701235/details.html

Mooi model!! 👍🏻👍🏻

michel1975 zei:
Als ik wil kijken of de mijne een schadeverleden heeft moet ik €9,95 betalen. Hoe doen jullie dat dan?

Jaaa dat betaal ik ook, ik doe dan een complete check die kost €19,95 dan krijg je heel veel informatie.
Ik geef liever €20,- uit dan dat ik een auto koop en er dan misschien wel een paar duizend aan kwijt ben als er problemen mee zijn. Maja ik weet alleen niet zeker hoe betrouwbaar dat is. Je krijgt in ieder geval wel meer informatie over de auto.

TYN zei:
Waarom gaat het hier over de Golf 6R? Voor rond de 25 mille heb je een 7R, en die is toch alom geroemd als een geweldige auto. Zit ook niet slecht in elkaar (klik), de turbo's van de vroege exemplaren gaven vaak (snel) de geest maar eenmaal vervangen door een verbeterde versie is dat ook opgelost (bij een auto met >100k km op de teller mag je er vanuit gaan dat de originele turbo er niet meer in zit).

Ik zou er zelf eentje in Duitsland gaan zoeken, bij voorkeur particulier (of je schakelt een gerenommeerd importbedrijf in); dan heb je de meeste kans op een goede en eerlijke auto.

Daar wilde ik mezelf ook wat meer in gaan verdiepen, maar ik denk dat voor me zelf het beste is als ik gewoon voor een nl auto ga. Het blijft lastig 😋

Ik zou wel voordat je je helemaal blind gaat staren op een model er eens eentje gaan bekijken. Het hoeft dan niet eens de motorisering te zijn die je zoekt. Dit om te voorkomen dat je na een eindeloze zoektocht je auto gevonden hebt, om er vervolgens achter te komen dat de auto toch niet zo praktisch is. Een kinderwagen kan best groot zijn en niet in de kofferbak passen, of misschien is een 5 deurs handiger dan een 3 deur, passen de kinderzitjes amper. Mijn vrouw rijdt een Mini Clubman, daar had onze grote kinderwagen niet in gepast, en nu de kinderen wat ouder worden (3 jaar) zou wat meer ruimte op de achterbank ook wel prettig zijn.

TYN zei:

Ik heb zelf een autotelexPRO account, en kan zo de advertentiehistorie van iedere auto zien, best interessant. Ook WOK meldingen en eigenaren historie kan ik zien.

Bovenstaande advies is een perfect advies. De golf 7R is op alle vlakken veel betrouwbaarder dan de 6R en (niet geheel onbelangrijk) hij rijdt daarnaast echt veel leuker dan de 6R! Overigens als 4wd geen vereiste is, is een golf 7 gti met performance pack een goede optie. (En met een stage 1 tune bij een goede VAG tuner als JD of Vagtechniek zit je op 310pk en 440nm aan koppel) Ook de Leon Cupra is een prima advies, exact hetzelfde blok als de golf 7R, maar met voorwielaandrijving.

Voorbeeldje van een mooie Leon Cupra, origineel Nederlands.
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/e1ccf34e-4bab-4fc7-bdba-a3e988c96ef6/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Marlon 8850099 zei:
TYN zei:

Daar wilde ik mezelf ook wat meer in gaan verdiepen, maar ik denk dat voor me zelf het beste is als ik gewoon voor een nl auto ga. Het blijft lastig 😋

Tja, zoals je zelf ook al ontdekt hebt, het aanbod kloppende niet-geimporteerde Golf R's is gewoon erg klein. Dan kun je het beter wat dichter bij de bron zoeken, in Duitsland zijn ze veel meer verkocht, en de gemiddelde particulier zorgt er ook goed voor.

Damian's tip om ook naar een Golf 7 GTI Performance te kijken is een goeie trouwens.

Als leek zou ik evenwel niet zelf beginnen aan het hele het zoek-en importproces, in plaats daarvan kan je je licht eens hier opsteken: https://www.sjoeritzz.nl/
Geen persoonlijke ervaring mee maar andere forummers waren er zeer tevreden over.

Damianw26 zei:
TYN zei:

Ik heb zelf een autotelexPRO account, en kan zo de advertentiehistorie van iedere auto zien, best interessant. Ook WOK meldingen en eigenaren historie kan ik zien.

Bovenstaande advies is een perfect advies. De golf 7R is op alle vlakken veel betrouwbaarder dan de 6R en (niet geheel onbelangrijk) hij rijdt daarnaast echt veel leuker dan de 6R! Overigens als 4wd geen vereiste is, is een golf 7 gti met performance pack een goede optie. (En met een stage 1 tune bij een goede VAG tuner als JD of Vagtechniek zit je op 310pk en 440nm aan koppel) Ook de Leon Cupra is een prima advies, exact hetzelfde blok als de golf 7R, maar met voorwielaandrijving.

Voorbeeldje van een mooie Leon Cupra, origineel Nederlands.
https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/e1ccf34e-4bab-4fc7-bdba-a3e988c96ef6/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Dat is ook zeker een goede optie!! Qua prijs is die hetzelfde als een golf 6 R, en er staan ook een stuk meer GTI’s op. Daar ga ik ook maar eens naar kijken en een proefrit mee maken, zelfde geldt voor een 335i bedankt!!

EVV zei:
Ik zou wel voordat je je helemaal blind gaat staren op een model er eens eentje gaan bekijken. Het hoeft dan niet eens de motorisering te zijn die je zoekt. Dit om te voorkomen dat je na een eindeloze zoektocht je auto gevonden hebt, om er vervolgens achter te komen dat de auto toch niet zo praktisch is. Een kinderwagen kan best groot zijn en niet in de kofferbak passen, of misschien is een 5 deurs handiger dan een 3 deur, passen de kinderzitjes amper. Mijn vrouw rijdt een Mini Clubman, daar had onze grote kinderwagen niet in gepast, en nu de kinderen wat ouder worden (3 jaar) zou wat meer ruimte op de achterbank ook wel prettig zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in, nu ik dit allemaal hoor moet ik me er echt nog even goed in gaan verdiepen. Ik weet nu al veel meer dankzij jullie!! Bedankt

Terug
Bovenaan