R W xxx zei:
Afgezien van wat zelfverklaarde 'groot liefhebbers' en wat belegen typetjes met een hang naar vroeger tijden koopt geen hond zo'n creatief product en aangezien bedrijven niet kunnen draaien op liefde, zullen ze passende produkten produceren. Wil je meer of individualiseren pak je de autostyle catalogus er maar bij of ga je naar een tuner die weet wat er mogelijk is. Er kan minimaal net zo veel tegenwoordig, alleen moet je er 'wat' meer verstand van hebben en dat is misschien ook wel niet zo verkeerd.
Creatieve producten net even wat anders als de eenheidsworst de waren vroeger best wel te verkopen (denk b.v. eens aan de VW Golf Country of de Suzuki X-90), weliswaar geen grote kaskrakers maar toch een leuke aanvulling op de eenheidsworst die net even een andere doelgroep (funrijders) de showroom in trok.
Ik zou niet weten waarom dit tegenwoordig niet meer zou kunnen werken, de enigste reden lijkt mij dat de fabrikant het niet meer durft te doen.
En dat "individualiseren" van modern blik valt ook steeds meer tegen: een tupperware pakketje, plakstripjes en wat aftermarket lampjes uit de autostyle massaproductie catalogus ophangen gaat nog net, wil je echter een leuk houten sportstuurtje in je moderne blikje dan loop je al meteen spaak met de airbags en andere bedieningsknopjes en ga je wijzigingen aanbrengen die spoorbreedtes/wielbasis enz. aardig veranderen ligt een WOK ook al op de loer.
Wil je je auto echt individualiseren (compleet verbouwen dus) loop je tegenwoordig al heel snel tegen allerlei beperkingen en eisen aan van een typegoedkeuring, eigen creativiteit wordt door RDW absoluut niet meer op prijs gesteld.
Ik ben zelf een groot liefhebber van 4x4 offroad rijden, maar een moderne 4x4 die aangepast is voor serieus offroad gebruik krijg je gewoon niet meer legaal door de keuring.