Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Krijgen de VVD en PvdA voldoende steun?

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    70
  • Opiniepeiling gesloten .
Zit ook een item over gemeente Ronde Venen te kijken over 100% controles voor iedereen die het dorp betreedt en verlaat.

wat een nonsense. toont alleen aan dat burgemeester en politie geen idee hebben wat privacy inhoud.

Anderson zei:
Proost. :D

Ik vind het wel vermakelijk wat je oplepelt. En ach, dat persoonlijke tintje dat je er aan probeert te geven. **neemt nog een zak popcorn**
Dat hautaine heb je al. Net een echte politicus. Genetisch bepaald of vroeger heel veel gepest?

Ps. dat persoonlijke tintje gaf jij er al zelf aan.

Als mensen die het echt menens is met "law and order" nu eens openlijk gaan pleiten voor (en werken aan) iedereen vanaf geboorte DNA af te nemen, een gps chip te implanteren (of andere markering die operatief gecompliceerd te verwijderen is) - en dat met terugwerkende kracht bij elke andere burger te doen - dan schieten we tenminste op met het concreet hebben waar het naar toe moet. Want al deze p.i.e.m.e.l. maatregelen zoals in Ronde Venen gaan per saldo nergens over. Het is schijnveiligheid.

Anderson zei:
Als mensen die het echt menens is met "law and order" nu eens openlijk gaan pleiten voor (en werken aan) iedereen vanaf geboorte DNA af te nemen, een gps chip te implanteren (of andere markering die operatief gecompliceerd te verwijderen is) - en dat met terugwerkende kracht bij elke andere burger te doen - dan schieten we tenminste op met het concreet hebben waar het naar toe moet. Want al deze p.i.e.m.e.l. maatregelen zoals in Ronde Venen gaan per saldo nergens over. Het is schijnveiligheid.
Nee je constant achter privacy verschuilen daar zijn we ver mee gekomen. 100% veiligheid is een utopie maar een signaal afgeven op deze manier is een stap.

michel1975 zei:
Nee je constant achter privacy verschuilen daar zijn we ver mee gekomen. 100% veiligheid is een utopie maar een signaal afgeven op deze manier is een stap.
Oh, het gaat om een signaal, niet om echte veiligheid. Zeg dat dan meteen. Nou, zullen we het dan toch nog gezellig maken? :T

Anderson zei:
michel1975 zei:
Oh, het gaat om een signaal, niet om echte veiligheid. Zeg dat dan meteen. Nou, zullen we het dan toch nog gezellig maken? :T
Ja zo kan je iedere discussie wel doodslaan door selectief te quoten en alles uit zijn verband te rukken. Lekker hautain jezelf boven de rest stellen zonder zelf iets constructiefs te roepen. Door aanwezig te zijn geef je een signaal af dat er iets gedaan wordt. Als de politie niet aanwezig is doen ze het niet goed maar staan ze er wel dan is het in jouw ogen buitenproportioneel? We moeten roeien met de riemen die we hebben en we kunnen onmogelijk verwachten dat ze overal tegelijk zijn.

michel1975 zei:
Ja zo kan je iedere discussie wel doodslaan door selectief te quoten en alles uit zijn verband te rukken.
Welnee, ik geef hierboven ankers voor een bredere discussie dan over wat er in Abcoude is gedaan. Namelijk waar het heen moet met 'law and order' en de geluiden van 'privacy-jihadisten'. Ik geef gewoon concreet voer voor degenen die roepen "als je niets te verbergen hebt...". Ik geef op een constructieve manier aan hoe we het "privacy" debat in een keer kunnen plat slaan, namelijk : lever je DNA profiel collectief in, en zorg voor een permanent tracking mechanisme. Dat zijn constructieve en concrete ankers in de bredere context van de actie in Abcoude en de protesten die in relatie daartoe zijn gemaakt. Want uiteindelijk gaat het daar toch al naar toe.
Dat jij daar verder niet op in wil gaan op dit moment, is natuurlijk jouw vrijheid, ik ga daar niet over (wil ik ook niet pretenderen - mind you [!!] ).

>> We moeten roeien met de riemen die we hebben en we kunnen onmogelijk verwachten dat ze overal tegelijk zijn.

Eens. Verwacht ik ook niet. Op de halve km2 hierzo naast huis hebben we met 5 type handhavers te maken :
- de BOA's - die controleren of ik mijn poepzakjes bij me heb
- de parkeerwachters - die controleren op parkeerbonnetjes en vergunningen
- de politie - voor algemeen cruisen door de buurt
- de boskabouters - of je niet door de duinen loopt, of de hond los op de duinpaden
- de douane of je niets smokkelt.

En ieder heeft z'n hokje en taakje. De BOA die je aanspreekt op stoepparkeerders die je in de weg staan zegt ' dat is mijn taak niet' de politie 'ik heb wel wat beters te doen' etc.
Als je zo een dag kijkt heb je de indruk dat er serieus gehandhaafd wordt, maar toch ontbreekt er heel wat aan hier in de buurt, want er wordt langs elkaar heen gewerkt.

zo'n controle in Abcoude gaat natuurlijk nergens over, laten we wel wezen, maar het is een goede actie om de bewoners het gevoel te geven dat ze series genomen worden. Privacy, ach. Wat is dat he.

Bij een 100% controle van 1 dorp trekt het inbrekersgilde ongetwijfeld naar een andere plaats. Je verplaatst het probleem dus alleen maar.

De protagonisten beargumenteren dan dat het dus wel werkt, en dat het dan dus overal ingevoerd moet worden.

Protagonisten. Als een dokter dat tegen mij zou zeggen, dan zou het angstzweet uitbreken.

Wat zijn dat voor beestjes?

Wat betreft het privacyverhaal......je kan er ook te zwaar aan tillen. Hoe zit dat dan met alcoholcontrole`s,. Wordt je ook aangehouden terwijl je niets gedaan hebt.

Anderson zei:
De protagonisten beargumenteren dan dat het dus wel werkt, en dat het dan dus overal ingevoerd moet worden.

En als je het in heel Nederland invoert trekken ze de grens over. Of ze wenden zich tot een andere vorm van criminaliteit. Hoe dan ook heeft de geschiedenis (en beleid in andere landen) mi voldoende laten zien dat een hogere pakkans en/of strenge straffen er niet toe leiden dat criminaliteit spontaan verdwijnt.

Het werkt ook niet. Het is eenmalige symboolpolitiek. Maar dat privacyverhaal is ook onzinnig.

Dat kan je bij iedere controle zo wel opwerpen..in mijn ogen een non argument.

Boppie zei:
Het werkt ook niet. Het is eenmalige symboolpolitiek. Maar dat privacyverhaal is ook onzinnig.

Dat kan je bij iedere controle zo wel opwerpen..in mijn ogen een non argument.

Jij vindt überhaupt dat controle niet nodig zou moeten zijn? Op wat voor gebied dan ook?

Je draait het nu om.

Ik zeg niet dat ik controle`s overbodig vind. Integendeel. Ik vind het argument dat je privacy in het gevaar is als je wordt gecontroleerd niet goed.

Boppie zei:
Je draait het nu om.

Ik zeg niet dat ik controle`s overbodig vind. Integendeel. Ik vind het argument dat je privacy in het gevaar is als je wordt gecontroleerd niet goed.

je zal ook wel voorstander zijn van een landelijke dna databank

Carfanatic zei:
Boppie zei:
Je draait het nu om.

Ik ben daarin ambivalent. Enerzijds een prachtig middel om misdadigers op te sporen. Maar anderzijds, wat als die bestanden in verkeerde handen vallen. Wat als er hier in Nederland ooit een bewind komt die op ras gaat selecteren? Dan maak je het ze met zo'n databank wel erg gemakkelijk.

Misschien onwaarschijnlijk. Maar toch iets om mee te nemen.

Boppie zei:
Wat betreft het privacyverhaal......je kan er ook te zwaar aan tillen. Hoe zit dat dan met alcoholcontrole`s,. Wordt je ook aangehouden terwijl je niets gedaan hebt.

Naar mijn weten worden negatieve resultaten niet opgeslagen, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld camera's rond gemeenten. Maar inderdaad, zeker als bekender persoon (relatief, dus ook de betreffende agent kennen telt), kan het vervelend zijn dat iemand weet waar jij (doorgaans, in dit geval) 's nachts bent.

D. Elzinga zei:
Bij een 100% controle van 1 dorp trekt het inbrekersgilde ongetwijfeld naar een andere plaats. Je verplaatst het probleem dus alleen maar.
Klopt. Alleen door dit soort acties af en toe net als preventief fouilleren in uitgaansgebieden plaats te laten vinden maak je het een stuk lastiger voor de kwaadwillenden. Een hek om ieder dorp 24/7 is inderdaad onmogelijk maar dat je op basis van privacy hier iets tegen hebt gaat er bij mij niet in.

Privacy komt in het geding als er sprake is van opslag van gegevens. Kentekens, wie was waar en wanneer, (gezichts) herkenningssoftware.

Big data. Wie gaat daar iets mee doen? Hoe wordt het geïnterpreteerd? Hoe lang wordt het bewaard? Wie heeft toegang?

Wie de illusie koestert niets te verbergen te hebben en het geen probleem vindt dat je leven op straat ligt is - in mijn ogen - hopeloos naïef.

Carfanatic zei:
Boppie zei:
Je draait het nu om.

Zoals Zemelaar al zegt kan dat een goed middel zijn om misdadigers aan een zaak te koppelen. Maar dat moet dan ook het enige zijn waar die bank voor gebruikt wordt. En wat belangrijk is en eerder gezegd....wie beheert het. Hoe veilig staan die gegevens.

Overigens ligt ons privé al voor een heel groot gedeelte op straat. Door de gedigitaliseerde samenleving werken we daar nota bene zelf nog hard aan mee ook.

Zolang het voor zinvolle, in het algemeen belang zijnde zaken wordt aangewend, heb ik niet zo'n moeite met een stukje privacy inleveren.

R-W zei:
Zolang het voor zinvolle, in het algemeen belang zijnde zaken wordt aangewend, heb ik niet zo'n moeite met een stukje privacy inleveren.

Waar leg je de grens? Voor elke extra 'beveiligingsmaatregel' kan je wel beargumenteren dat er meer data opgeslagen moet worden. Of alsof je binnenkort weer literflessen mee mag nemen in het vliegtuig, een beveiligingsmaatregel laten vieren is niet evident.

https://www.nu.nl/politiek/3988792/kamerleden-kuzu-en-ozturk-willen-af-van-termen-integratie-en-allochtoon.html

Vooral de schuld altijd bij de ander zoeken.
Wellicht een leuk idee voor een museum over de Armeense genocide?

En dat bedoel ik dus met volksvertegenwoordigers. Het niveau is bedroevend en door dit soort droeftoeters daalt mijn vertrouwen naar het 0 punt.

der Magistrat zei:
R-W zei:

Waar leg je de grens? Voor elke extra 'beveiligingsmaatregel' kan je wel beargumenteren dat er meer data opgeslagen moet worden. Of alsof je binnenkort weer literflessen mee mag nemen in het vliegtuig, een beveiligingsmaatregel laten vieren is niet evident.

Da's het punt natuurlijk maar privacy wordt soms ook wel erg makkelijk als excuus gebruikt, terwijl diezelfde mensen even makkelijk hun hele hebben en houden op Feestboek e.d. neerpleuren.

R-W zei:
der Magistrat zei:
R-W zei:

Da's het punt natuurlijk maar privacy wordt soms ook wel erg makkelijk als excuus gebruikt, terwijl diezelfde mensen even makkelijk hun hele hebben en houden op Feestboek e.d. neerpleuren.

Wie zegt dat? Ik ben tegen al die privacyschendende zaken en zo gedraag ik me (mijns inziens) ook op het internet.

der Magistrat zei:
Wie zegt dat? Ik ben tegen al die privacyschendende zaken en zo gedraag ik me (mijns inziens) ook op het internet.

Maar ook met je mobiele telefoon en je pinpas? Via die twee ben je aardig te volgen in je dagelijkse bewegingen. Om over al die camera's nog maar te zwijgen. Veel handelingen gaan tegenwoordig digitaal. Even een boek lenen bij de bieb. Op mijn werk kom ik pas binnen met een badge. Allemaal registraties waar je bent.

Het is allang alleen niet meer internet. Het gaat veel verder. Dit waren slechts zomaar wat voorbeelden uit de losse pols.

michel1975 zei:
Die arme Armenen toch. Het zijn ook zulke lieverdjes geweest.

PS: De Armeense genocide heeft zonder twijfel plaatsgevonden [zie verslagen van Fridtjof Nansen], zoals ook de Armenen en de Azeri's in dezelfde tijd verschrikkelijk hebben huisgehouden.
De Armenen hebben net als de Turken en Azeri's een beetje een probleem met hun eigen geschiedenis om te gaan, maar goed... Nederlanders zijn wereldverbeteraars, ze moeten toch ergens beginnen. Als je de Turken echt wil zuigen, moet je ze de genocide (verplicht) doceren op de scholen.

;)

Zemelaar zei:
der Magistrat zei:

Maar ook met je mobiele telefoon en je pinpas? Via die twee ben je aardig te volgen in je dagelijkse bewegingen. Om over al die camera's nog maar te zwijgen. Veel handelingen gaan tegenwoordig digitaal. Even een boek lenen bij de bieb. Op mijn werk kom ik pas binnen met een badge. Allemaal registraties waar je bent.

Het is allang alleen niet meer internet. Het gaat veel verder. Dit waren slechts zomaar wat voorbeelden uit de losse pols.

Precies mijn punt, dat het al veel te ver gegaan is.

der Magistrat zei:
Zemelaar zei:
der Magistrat zei:

Precies mijn punt, dat het al veel te ver gegaan is.

Niks aan de hand: mijn echtgenote en ik wisselen iedere dag van mobiele telefoon, creditcard en pinpas. We doen lekker onze eigen dingen op verschillende plaatsen. Vandaag tank ik met haar creditcard, zij pint met mijn pinpas. Ik bel haar vanaf het tankstation (vijf seconden na de creditcardtransactie met haar creditcard) met mijn telefoon. Zij beantwoordt mijn telefoontje, gepleegd met met mijn telefoon op haar telefoon, terwijl ze op dat moment net vijftien kilometer verderop met mijn pinpas flappen uit de muur trekt. Enz. enz....

Morgen doen we hetzelfde, maar wisselen alleen de pinpas en de telefoon, maar niet de creditcard! En overmorgen...
a049.gif

Volgen jullie het nog...???
c010.gif
Diegenen die het zouden willen volgen zijn nu (hoop ik) ook hevig in de war...
n050.gif

Als je om privacy geeft moet je verhuizen naar een 3e wereld land, en op een vaag eilandje in de rimboe wonen.
Of in een hutje op de taiga.

Anderson zei:
michel1975 zei:
Die arme Armenen toch. Het zijn ook zulke lieverdjes geweest.

PS: De Armeense genocide heeft zonder twijfel plaatsgevonden [zie verslagen van Fridtjof Nansen], zoals ook de Armenen en de Azeri's in dezelfde tijd verschrikkelijk hebben huisgehouden.
De Armenen hebben net als de Turken en Azeri's een beetje een probleem met hun eigen geschiedenis om te gaan, maar goed... Nederlanders zijn wereldverbeteraars, ze moeten toch ergens beginnen. Als je de Turken echt wil zuigen, moet je ze de genocide (verplicht) doceren op de scholen.

;)
Nou dan beginnen over het uitmoorden en verdrijven van de katholieke Assyriërs of heb je hier ook wat over op te merken?

Assyriers of Armenen of Turkse gevoeligheden jegens beide even daar gelaten...

Dat hele "Denk" gebeuren wordt toch niets. Dat snap jij ook wel natuurlijk.

Anderson zei:
Dat hele "Denk" gebeuren wordt toch niets. Dat snap jij ook wel natuurlijk.
Zijn we het daar in ieder geval over eens. Wat mijn punt was is dat de mensen die dit roepen niet zomaar burgers waren maar volksvertegenwoordigers. En daarnaast stond het stuk bol van de verwijten die een voor een omgedraaid kunnen worden.

michel1975 zei:
Zijn we het daar in ieder geval over eens. Wat mijn punt was is dat de mensen die dit roepen niet zomaar burgers waren maar volksvertegenwoordigers. En daarnaast stond het stuk bol van de verwijten die een voor een omgedraaid kunnen worden.
Ze zijn niet voor niets gesjeesd. Velen zijn hen voorgegaan. Ze zullen per saldo niet dom zijn, maar ze zijn ongeschikt als politicus, zoveel hebben ze wel duidelijk gemaakt. edit - naar mijn bescheiden mening en/of inzicht.

Anderson zei:
Als je om privacy geeft moet je verhuizen naar een 3e wereld land, en op een vaag eilandje in de rimboe wonen.

Mooi eilandje in de Pacific, met een paar vrouwen om je heen die je tot op het bot verzorgen. Af en toe een boot die wat pils en goed voedsel komt brengen.....als dat het offer zou zijn om mijn privacy te bewaren...waar kan ik tekenen.

Boppie zei:
Anderson zei:

Mooi eilandje in de Pacific, met een paar vrouwen om je heen die je tot op het bot verzorgen. Af en toe een boot die wat pils en goed voedsel komt brengen.....als dat het offer zou zijn om mijn privacy te bewaren...waar kan ik tekenen.

Dat wordt eerder aanspoelen op een onbewoond eiland, dood verklaard worden en compleet zelfvoorzienend zijn, dan heb je gelijk. Nog steeds tekenen?

Terug
Bovenaan