michel1975 zei:
Ja zo kan je iedere discussie wel doodslaan door selectief te quoten en alles uit zijn verband te rukken.
Welnee, ik geef hierboven ankers voor een bredere discussie dan over wat er in Abcoude is gedaan. Namelijk waar het heen moet met 'law and order' en de geluiden van 'privacy-jihadisten'. Ik geef gewoon concreet voer voor degenen die roepen "als je niets te verbergen hebt...". Ik geef op een constructieve manier aan hoe we het "privacy" debat in een keer kunnen plat slaan, namelijk : lever je DNA profiel collectief in, en zorg voor een permanent tracking mechanisme. Dat zijn constructieve en concrete ankers in de bredere context van de actie in Abcoude en de protesten die in relatie daartoe zijn gemaakt. Want uiteindelijk gaat het daar toch al naar toe.
Dat jij daar verder niet op in wil gaan op dit moment, is natuurlijk jouw vrijheid, ik ga daar niet over (wil ik ook niet pretenderen - mind you [!!] ).
>> We moeten roeien met de riemen die we hebben en we kunnen onmogelijk verwachten dat ze overal tegelijk zijn.
Eens. Verwacht ik ook niet. Op de halve km2 hierzo naast huis hebben we met 5 type handhavers te maken :
- de BOA's - die controleren of ik mijn poepzakjes bij me heb
- de parkeerwachters - die controleren op parkeerbonnetjes en vergunningen
- de politie - voor algemeen cruisen door de buurt
- de boskabouters - of je niet door de duinen loopt, of de hond los op de duinpaden
- de douane of je niets smokkelt.
En ieder heeft z'n hokje en taakje. De BOA die je aanspreekt op stoepparkeerders die je in de weg staan zegt ' dat is mijn taak niet' de politie 'ik heb wel wat beters te doen' etc.
Als je zo een dag kijkt heb je de indruk dat er serieus gehandhaafd wordt, maar toch ontbreekt er heel wat aan hier in de buurt, want er wordt langs elkaar heen gewerkt.
zo'n controle in Abcoude gaat natuurlijk nergens over, laten we wel wezen, maar het is een goede actie om de bewoners het gevoel te geven dat ze series genomen worden. Privacy, ach. Wat is dat he.