Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoe zie je dat voor je?Waarom is er geen "groen-rechts"?
Wat let je?We zijn te laat. In 1955-60 werden Nederlanders geadviseerd om te emigreren omdat het hier met 8 miljoen mensen 'vol' was.
Kijk ook even hoeveel land er nodig is om de veestapel in stand te houden en wat het oplevert. Die verhouding is compleet zoek.We zijn te laat. In 1955-60 werden Nederlanders geadviseerd om te emigreren omdat het hier met 8 miljoen mensen 'vol' was. Inmiddels zijn we met 18 miljoen inwoners en iets van 1 miljoen arbeidsmigranten en expats, een berg toeristen (Amsterdam in 2024 > 22 miljoen bezoekers), 9 miljoen auto's etc etc.. Te weinig huizen, te weinig wegen en dan moeten we ook nog een gebiedje handhaven voor de natuur, met een verdwaalde wolf, otter en bever.
We zijn te laat. In 1955-60 werden Nederlanders geadviseerd om te emigreren omdat het hier met 8 miljoen mensen 'vol' was. Inmiddels zijn we met 18 miljoen inwoners en iets van 1 miljoen arbeidsmigranten en expats, een berg toeristen (Amsterdam in 2024 > 22 miljoen bezoekers), 9 miljoen auto's etc etc.. Te weinig huizen, te weinig wegen en dan moeten we ook nog een gebiedje handhaven voor de natuur, met een verdwaalde wolf, otter en bever.
Wanneer ben jij voor het laatst überhaupt in Nederland geweest?En te vol, och, de bevolkingsdichtheid valt echt nog wel mee.
Het dubbele van Duitsland en Italie en 4-voudige van Frankrijk en Spanje. Dus als de EEG wat wil doen zou een spreiding van de bevolking een goede optie zijn.
Wanneer ben jij voor het laatst überhaupt in Nederland geweest?
Heel lang geleden dus.Hallo ad hominem, wat brengt je hier vandaag?
Omdat er buiten de randstad echt nog veel ruimte is. Daar is het verkeer ook minder heftig.
Heel lang geleden dus.
Om je vraag te beantwoorden: onderandere het soort aanmatigende uitspraken als jouw "En te vol, och, de bevolkingsdichtheid valt echt nog wel mee."
Probeer eens te onderbouwen dan?
Het lijkt mij dat niets wat met asiel te maken heeft echt 'belangrijk' genoemd kan worden. Het is een non-onderwerp dat door sommige partijen wordt opgeblazen voor electoraal gewin.Het is stil hier terwijl er zoveel gebeurd (is).
Het meest bizarre deze week vind ik toch wel het aannemen van het amendement op de immigratiewet. Hoe is het mogelijk dat Kamerleden niet komen opdagen voor zulke belangrijke stemmingen?
Ik probeer op mijn werk gewoon kwaliteit te leveren en zaken in één keer netjes af te leveren.En een ramp lijkt het mij nu ook weer niet; alles was nodig is om een wet te wijzigen, is een andere wet.
Ik zou niet meer weten wat je ervan moet zeggen. Alleen dat de huidige focus op asiel en het gedrag van mensen om te kotsen is. Waarheid en feiten tellen niet meer. Niet in de asiel discussie en zeker niet in de stikstof discussie. Mensen beginnen te lijken op continu ontevreden pubers. Rupsjes nooit genoeg en medemenselijkheid is zeker niet meer de norm. Dat gaat niet voor iedereen op.Het is stil hier terwijl er zoveel gebeurd (is).
Het meest bizarre deze week vind ik toch wel het aannemen van het amendement op de immigratiewet. Hoe is het mogelijk dat Kamerleden niet komen opdagen voor zulke belangrijke stemmingen?
Ik kan mij voorstellen dat ze ook buiten de deur afspraken hebben en dat het niet altijd te combineren is met stemmingen.Het gaat mij niet eens zozeer om de inhoudelijke discussie(s), maar het feit dat Kamerleden niet doen waar ze voor gekozen zijn en betaald worden.