Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Krijgen de VVD en PvdA voldoende steun?

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    70
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik denk dat ze beter af zijn apart, met een goede samenwerking. Maar dat is slechts mijn mening.

We zijn te laat. In 1955-60 werden Nederlanders geadviseerd om te emigreren omdat het hier met 8 miljoen mensen 'vol' was. Inmiddels zijn we met 18 miljoen inwoners en iets van 1 miljoen arbeidsmigranten en expats, een berg toeristen (Amsterdam in 2024 > 22 miljoen bezoekers), 9 miljoen auto's etc etc.. Te weinig huizen, te weinig wegen en dan moeten we ook nog een gebiedje handhaven voor de natuur, met een verdwaalde wolf, otter en bever.

We zijn te laat. In 1955-60 werden Nederlanders geadviseerd om te emigreren omdat het hier met 8 miljoen mensen 'vol' was. Inmiddels zijn we met 18 miljoen inwoners en iets van 1 miljoen arbeidsmigranten en expats, een berg toeristen (Amsterdam in 2024 > 22 miljoen bezoekers), 9 miljoen auto's etc etc.. Te weinig huizen, te weinig wegen en dan moeten we ook nog een gebiedje handhaven voor de natuur, met een verdwaalde wolf, otter en bever.
Kijk ook even hoeveel land er nodig is om de veestapel in stand te houden en wat het oplevert. Die verhouding is compleet zoek.

Die koeien (3.8 miljoen), varkens (11 miljoen) en kippen (100 miljoen) zitten bijna allemaal binnen.... Kaal dood grasland is wat er voor het koeienvoer is. (ongeveer 3 Ha per koe)

Laatst bewerkt:

We hebben te weinig huizen door decennia rechts beleid (hypotheekrenteaftrek, bezuinigingen woningcorporaties, wanbeleid, en natuurlijk stikstof). Dat biodiversiteit belangrijk is, lijkt me voor zich spreken.
En te vol, och, de bevolkingsdichtheid valt echt nog wel mee.

Het dubbele van Duitsland en Italie en 4-voudige van Frankrijk en Spanje. Dus als de EEG wat wil doen zou een spreiding van de bevolking een goede optie zijn.

Het dubbele van Duitsland en Italie en 4-voudige van Frankrijk en Spanje. Dus als de EEG wat wil doen zou een spreiding van de bevolking een goede optie zijn.

Dat is echt een bizar simplistische conclusie op basis van wat cijfers.

Er zijn nogal onbevolkte en tamelijk arme regio's in die genoemde landen. Een radicale spreiding kan sowieso wettelijk natuurlijk helemaal niet, maar goed zelfs indien wel, dan zou het gigantisch financiële gevolgen hebben.

Wanneer ben jij voor het laatst überhaupt in Nederland geweest?

Hallo ad hominem, wat brengt je hier vandaag?

Nu heeft het ook geweldige financiële consequenties, maar komen die voor het land waar het dichtbevolkt is en meer dichtbevolkter wordt. Daarnaast geen radicale spreiding, maar een geleidelijke.... Dat het wettelijk niet kan is een mooie reden om het de EU aan te laten passen, het lukt ze wel om de maat van een banaan als tractaat op te leggen.

Omdat er buiten de randstad echt nog veel ruimte is. Daar is het verkeer ook minder heftig.

Puntje bij paaltje moeten er keuzes gemaakt worden. Of we accepteren dat dit het is, laten de boeren met rust en gooien het land op slot of we mindereren de veestapel (vooral runderen) zodat er ruimte onstaat voor andere activiteiten.

Zelfde voor migratie. Of we weigeren verdere migratie en gaan zelf vieze handen halen (dus vergeet dat je massaal lifecoach of dropshipper kan worden) of je accepteert migratie en asielzoekers zodat je weer meer arbeidscapaciteit creëert die echt broodnodig is. En laat asielzoekers niet jarenlang in een AZC zitten maar zorg dat ze zsm deel kunnen nemen aan de maatschappij. Zo weer je misschien ook de uitvreters die hun handje op willen houden. De mensen die wel willen zijn wat mij betreft van harte welkom.

Beide onderwerpen kunnen ook niet los van elkaar gezien worden. De politiek zal harde keuzes moeten maken, die keuzes zijn al veel te lang uitgesteld.

Omdat er buiten de randstad echt nog veel ruimte is. Daar is het verkeer ook minder heftig.

Klopt, maar het lijkt me ook niet de bedoeling dat elders de wegen dichtslippen omdat er veel meer bebouwing komt. Thuiswerken lijkt helaas de norm niet meer.

Heel lang geleden dus.

Om je vraag te beantwoorden: onderandere het soort aanmatigende uitspraken als jouw "En te vol, och, de bevolkingsdichtheid valt echt nog wel mee."

Probeer eens te onderbouwen dan?

Sure.
of

Er kan in Nederland nog genoeg gebouwd worden op efficiënte wijze.

Maar goed, Boppie verwoordt het veel beter.
Verder heb ik echt geen idee wat mijn verblijfplaats met dit onderwerp te maken heeft.

Het is stil hier terwijl er zoveel gebeurd (is).

Het meest bizarre deze week vind ik toch wel het aannemen van het amendement op de immigratiewet. Hoe is het mogelijk dat Kamerleden niet komen opdagen voor zulke belangrijke stemmingen?

Het meest bizarre deze week vind ik toch wel het aannemen van het amendement op de immigratiewet. Hoe is het mogelijk dat Kamerleden niet komen opdagen voor zulke belangrijke stemmingen?
Het lijkt mij dat niets wat met asiel te maken heeft echt 'belangrijk' genoemd kan worden. Het is een non-onderwerp dat door sommige partijen wordt opgeblazen voor electoraal gewin.

En een ramp lijkt het mij nu ook weer niet; alles was nodig is om een wet te wijzigen, is een andere wet.

Ik weet niet hoe het met jouw werk zit, maar bij mij op mijn werk is er niemand die mij actief probeert tegen te werken, of misbruik wil maken van elke foutje dat ik maak. Best een verschil met de politiek. Daarom gaat de vergelijking met een 'normale' baan m.i. vaak mank.

Laatst bewerkt:

Ik zou niet meer weten wat je ervan moet zeggen. Alleen dat de huidige focus op asiel en het gedrag van mensen om te kotsen is. Waarheid en feiten tellen niet meer. Niet in de asiel discussie en zeker niet in de stikstof discussie. Mensen beginnen te lijken op continu ontevreden pubers. Rupsjes nooit genoeg en medemenselijkheid is zeker niet meer de norm. Dat gaat niet voor iedereen op.

Leden van de Tweede Kamer zijn volksvertegenwoordigers, die moeten af en toe met hun achterban omgaan. En ze vertegenwoordigen de Tweede Kamer ook bij maatschappelijke evenementen. Dat hoort bij waar ze voor gekozen zijn en betaald worden. Ze hoeven echt niet altijd in of nabij het gebouw van de Tweede Kamer te zijn. Maar goed, ik vermoed dat je dat ook niet bedoelt, en alleen wil zeggen dat het niet handig is dat ze daar in dit specifieke geval niet waren. Dat zullen ze achteraf zelf vast ook vinden gok ik.

Het gaat mij niet eens zozeer om de inhoudelijke discussie(s), maar het feit dat Kamerleden niet doen waar ze voor gekozen zijn en betaald worden.
Ik kan mij voorstellen dat ze ook buiten de deur afspraken hebben en dat het niet altijd te combineren is met stemmingen.

Hier hebben Timmermans, Theunissen en White de stemming niet boven de herdenking gezet, hadden ze nu wel moeten doen. Of ze hadden dit gewoon goed moeten regelen met dat pairen.

Het was een blunder van PvdA-GroenLinks en PvdD.

Dat zogenaamde degelijke bestuurderspartijen als VVD, NSC en SGP in de Tweede Kamer die rancuneuze, discrimerende, onrechtstatelijke, onuitvoerbare en schadelijke wetsvoorstellen steunden, zou meer stof moeten doen opwaaien. Echt een schandelijke blamage.

De meeste PVV-kamerleden zijn er bijna nooit en kunnen en mogen niets (bestuurlijks), dat is PVV-klapvee op kosten van de belastingbetaler om er maar iets populistisch in te gooien.

Laatst bewerkt:
Er zijn Kamerleden geweest die vóór stemden en niet wisten wat erin stond. Dat vind ik net zo erg, of misschien wel erger
En dat NSC tevreden is met een briefje waarop staat dat er niet gehandhaafd gaat worden is net zo bizar. Waarom dingen in een nieuwe wet zetten als er niet op gehandhaafd gaat worden.

Dat bedoel ik allemaal met Kamerleden die niet doen wat ze moeten doen. En ja, Kamerleden die helemaal nooit op komen dagen vallen daar ook onder.

Twix, ik ben het helemaal met jou eens. Bij stemmingen heb je maar te zorgen dat je aanwezig bent, en anders via de gebruikelijke handelingen ervoor te zorgen dat jouw afwezigheid geen invloed heeft op het verloop van de stemmingen.

Aanwezigheid bij de herdenking van de slavernij is hoewel belangrijk, niet essentieel. Aanwezigheid bij een stemming is wél essentieel.

Ik heb niets met het voorstel dat er nu door is gekomen en ook niets met de indieners/steunende partijen (NSC steunde het ook, met hun rechtstatelijkheid dat is toch om te gieren :ROFLMAO:).

Maar in plaats van schande te spreken over de indieners kunnen we ook schande spreken over de partijen/partijleden die verzuimden tegen te stemmen doordat zij niet aanwezig waren.

Man man man wat een zooitje ongeregeld hebben wij in de tweede kamer.

Terug
Bovenaan