Ook mijn katjes mogen naar buiten, overdag welteverstaan.
In de avond zitten ze sowieso binnen anders kan mijn vriendinnetje niet slapen.
Wij hebben de tuin echter zo katvriendelijk ingericht dat ze nauwelijks behoefte hebben elders te gaan spelen/chillen/kakken.
Daarbij zijn ze allen geholpen, krols word geen van allen. Ook vraag ik af en toe aan de buurtjes of ze er last van hebben en mocht er eens iets passeren dat ze het dan gewoon bij ons moeten melden. Desnoods graaf ik de kattenstront voor ze uit en gooi ik het bij mij thuis weg.
Echter, verderop in de straat hebben ze ook een katertje maar hier staat de tuin vol met betonnia's; Natuurlijk gaat die kat elders zijn pleziertjes en wc-tje zoeken. Een kat hoort in mijn ogen buiten te kunnen spelen, behalve misschien wanneer je in een flat woont. Maar het is dan aan de baasjes om er voor te zorgen dat die kat het goed heeft op eigen terrein, daarin laten de meeste eigenaren nog te vaak een steekje vallen.
Overigens komen ze wel eens buiten de eigen tuin, eentje in het bijzonder. Zij gaat langs het taluud bij het spoor op muizenjacht, of bij één van de straatbewoners in zijn moestuin. Hij is hier altijd erg blij mee.