Het meeslepende AppieGrens Tagora-sentimententopic

Nou ja, ik geloof mijn ogen niet! Een week uit de lucht en de Tagori vliegen je om de oren!
@ Tagora: ik heb er vorige zomer in gereden. Reed bijzonder goed, die lage km-stand is zeker echt. Goed dat je er zo pittig mee bezig bent!

Dat lichtblauwe kleurtje (was het nou Gris Renard of Bleu Romantique) op de verschillende Tagora's was wel een populair kleurtje in de jaren 80 volgens mij, menig BX is er ook mee uitgevoerd.

@TTJan: bedankt voor deze stortvloed aan Tagora foto's! Ik kwijl nog even verder hier... :eek:
Is trouwens het blauw van je huidige Tagora nu wel of niet metallic?? Lastig te zien! (of ligt dat aan mij??)

Geweldig, mijn ouders hadden vroeger dezelfde blauwe kleur! En dan ook nog heel veel
van de SX opties erop zoals de LM-velgen enz. Het doet me weer denken aan vroegere tijden! (y)

VW 1200: had ik je al het kenteken gegeven van de Tagora van mijn ouders?
Het was op de mistlampen na dezelfde auto als TTJan.
Ik moet nog wel oude foto's kunnen vinden.

Arogat: het gaat helemaal goed komen met de JJ-28-PK! (y) Ik heb de ontbrekende onderdelen
en als hij straks nieuw in de lak zit is het weer een toppertje. :D

Leuke foto's van de Tagora's, top!

@Tagora: je had nog geen kenteken doorgegeven van jullie oude Tagora, maar die zou ik graag hebben hoor! Als je een oude foto kan vinden is dat helemaal geweldig natuurlijk, kan ik niet genoeg zien :D

Klinkt goed, je bent je Tagora uiteindelijk toch aan het restaureren geslagen.

Ik zag trouwens dat in april een rondrit van de Simcaclub gehouden wordt in regio Noord, misschien een goed moment te meeten??

VW 1200:
In april moet kunnen, al weet ik niet of de Tagora dan al is overgespoten.
Ik kan er in elk geval mee rijden, APK is ok en technisch niets aan de hand.
Ik ga trouwens de grijze achterklep van de DT gebruiken op mijn auto.
Mijn achterklep was niet meer zo mooi ten aanzien van de rest van de carrosserie.
Daar in tegen is de rest van mijn auto voor wat betreft de carrosserie wel beter
dan de DT.

@TTJan,

Als je Tagora vaker voor de winkel staat kom ik nog wel een keer kijken. Da's nog geen kilometer bij mij vandaan! :D

@929V6: de Tagora staat in ieder geval tot donderdag voor de winkel, dan gaan we naar de RDW voor het kenteken. Overigens de naam 929V6 doet mij denken en terugdenken aan een zeer fijne wagen die ik heb gehad, de Mazda 929V6 automaat. Klopt dit met deze naam ?
Als je nog een keer langskomt, kom dan gerust even binnen.

Dan loop ik dinsdag na m'n werk wel ff de winkel binnen, dat moet nog wel lukken voor sluitingstijd.:)

Ik heb idd ook een Mazda 929 V6 gehad, maar dan met handbak. Een machtige wagen inderdaad en tegenwoordig (bijna?) net zo exclusief als een Tagora. Sinds kort rijd ik weer met een Mazda V6 maar dan een slagje kleiner, een Xedos 6.

Ik ben er nog niet achter wat voor blauwe kleur dit is. Het grijsblauw op de mijne heet in elk geval Gris Renard. Bleu Romantique hebben ze nooit op de Tagora geleverd.

929V6 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dan loop ik dinsdag na m'n werk wel ff de winkel
> binnen, dat moet nog wel lukken voor
> sluitingstijd.:)
>
> Ik heb idd ook een Mazda 929 V6 gehad, maar dan
> met handbak. Een machtige wagen inderdaad en
> tegenwoordig (bijna?) net zo exclusief als een
> Tagora. Sinds kort rijd ik weer met een Mazda V6
> maar dan een slagje kleiner, een Xedos 6.

Beetje off topic, maar dit heb ik ff gemist blijkbaar... Gefeliciteerd, Eelco!

Bij de meeting in Breukelen lag ook een Talbot kleurstalenboek te koop... Volgende keer toch maar kopen, dan hebben we alle kleuren en bekledingen bij de hand :D

Eelco: dat wist ik ook niet inderdaad! (kom tegenwoordig ook niet meer buiten de Franse topics hier) Gefeliciteerd! Heerlijke auto zo'n Xedos 6, lijkt me.

Ja, maar dat boek zag er nogal verweerd uit, dus dat heb ik laten liggen.

Dank jullie wel!:) Er moet ergens een topic onder "Mijn auto" staan, maar ik houd dat niet zo actief bij moet ik bekennen. Maar hij rijdt heerlijk idd.(y)

Kan iemand mij vertellen hoeveel Ampére accu er in een Tagora 2.2 GLS moet?
Er zit nu een 44A in maar dat lijkt mij te weinig.

929 V6: heb vroeger nog een Mazda 929 Coupé 2.0 (of 2.2) gehad Bouwjaar 1985,
fijne auto trouwens!

@tagora: volgens mij hoort er een 55aH in te zitten, maar 66aH wordt ook gebruikt, zit meen ik in de SX.

Helemaal mee eens grensrijder.
M'n bandjes worden nog een probleem, zijn momenteel totaal niet leverbaar.
Zou ik anders toch maar uitkijken naar een set stalen Tagora velgen?
Wat voor maat en type banden zit daar eigenlijk omheen?

Misschien moet je eens navraag doen op het Citroën Forum Jan. Daar zitten meerdere mensen met CX-en die ook dit probleem hebben, misschien hebben zij een oplossing?

Die TRX-en zijn waarschijnlijk "gebruikt" ook niet te krijgen natuurlijk... idioot dat die dingen letterlijk goud waard zijn zeg!

Aart en Albert hebben nieuwe banden om hun stalen velgen laten leggen, zij zullen het je zo kunnen zeggen!

TTJan: 14 inch met 175 R14 banden (is origineel).
Appie en Aart hebben er volgens mij 195 R14 onder gezet.
Misschien heb ik nog een set originele Tagora velgen over.

Voor TRX-banden zijn er geen 'leuke adresjes' meer. Wordt gewoon nieuw bestellen. CX-Basis in Karlsruhe levert ze voor 330 euro per stuk.

Bij ons ligt er 195/70 R14 op i.p.v. 175/80 R14. Smoelt een heel stuk beter. Inclusief montage en balanceren was ik rondom zo'n 300 euro kwijt.

https://www.auto-mobil-forum.de/modelle_erfahrungsberichte/index.php?seite=modelle&h=talb&m=4000601201

Dit zijn onze Duitse Tagora bezitters.

@michiel: heel erg bedankt, maar is 190 niet te smal voor mijn velgen, zit nu 210 op ?
Kun je die breedtemaat altijd vrij kiezen op een velg ?

Tot een bepaalde grens wel. 210 ziet er echter een stuk beter uit. 190 pas op zichzelf wel.

@TTjan: en, vandaag je kenteken ophalen toch?? :T

@Tagora: leuk forum die duitse Tagora-site. Daar rijden er toch nog een hoop rond zo te zien! :eek:

@vw1200: jazeker, is gelukt, nu nog even afwachten welk kenteken het wordt, duurt meen ik 4 dagen.
Heb overigens via het CX-forum een tip gehad over het bedrijf ClassicTire in Aalsmeer. Zij kunnen de exacte Michelin TRX-banden 210/65 HR365 leveren binnen enkele dagen, en voor de zeer scherpe prijs van 243,- per stuk incl.BTW
Denk dat ik dat maar ga doen, want ik vind de SX-velgen toch wel erg mooi staan.
Die kleur is nog steeds een twijfelgeval, aangezien op de originele plaats van het kleurnummer helemaal geen aanduiding zit. Heb van vroeger nog veel originele Tagora-brochures bewaard, maar bij mijn weten is deze kleur nooit in Nederland geleverd. En op het Franse kenteken staat geen kleur.

Da's leuk geregeld! M'n collega had je trouwens nog zien rijden gisteren.:)

edit, ik bedoel @TTJan

Er is nog iemand op zoek naar een Tagora:

https://auto.marktplaats.nl/oldtimers/150517828-gezocht-een-talbot-tagora.html?return=eJwljFEKgzAMQO8i6KfayT7WIqPeJFg3S6sNTWRjY3dfij%2FJe48Q0Ep%2Fve4NaXUddEUL5Hk1KzPqrgsJl73dIAfGCMDU7rE7T1pc8f6Oo2ocjZzqwap6mKIMeyvkvFApLPvjUZAejs6IJfYCm3S7H9uS%2FSwaXqIMz5RBLFH5cWkQj7GvzO8Pgws1lw%3D%3D&df=1&fta=eNo1zlFugzAMBuC75KHPMR0Ffosr9AooahiLFiCKQ8uGuPuSaXuxLMu%2FPxu0OCQXtUU%2FPI0XxYLuCrX7ni5W%2BrSC2BM6YuvAPuHbBZZ3K%2BCQoHkOWLZ5jO7Bfgc1V9217L9Q35qb1vz5QjLTGg2v4lBdQth6XZA3qGCmUbHLgCCTzmbdgHC4fDe%2FAUW1rqlpq1bxKaC8lNZgrAx%2BXKb0UcJlkzTUY4txcIsd9%2F9pzs9mH4qSD9tfpoIyL8X3v%2FZZQI3jPH8A%2FmBRlQ%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

:)

TTJan: mijn vader had destijds weldegelijk zo'n kleur Tagora als jij hebt.
Ik vermoed dat het een RAL kleur (speciale besteling) was destijds.
Mijn vader kocht de Tagora na 3 jaar van de gedeputeerde staten in Groningen
en die hadden de auto in deze blauwe kleur besteld.
Ik heb gelukkig nog duidelijke foto's om het te bewijzen.

VW 1200 en medeforummers: 13 april Simca club rondrit in de buurt van Groningen.
(voor mij een thuiswedtrijd) ;)
Zijn er nog liefhebber???

@Tagora: nou ben ik helemaal benieuwd naar een foto van je vaders Tagora! Toevallig eigenlijk, moet toch een unicum zijn zo'n kleur.

13 april, ik zal ns kijken! Wel ver, maar prima te doen als ik een leaseauto regel :D

@Tagora: ben ook erg benieuwd naar die foto's.
Buiten staat een eenzame Tagora in de storm, denk dat ik maar een tehuis voor dakloze Tagora's ga oprichten.

Hoe zit dat nou eigenlijk met die banden? Wordt er nou nog af en toe een kleine oplage gemaakt?

Vandaar de prijs :( Je zou zeggen dat er toch genoeg vraag is tegenwoordig??

In verhouding tot de hele bandenmarkt is die vraag zeer gering. Overigens zou het al een stuk schelen als de prijzen lieten zakken.

Me dunkt, nu laten een hoop mensen andere velg/band combi's op hun auto's plaatsen vanwege die torenhoge prijzen! Typisch voorbeeldje vraag-aanbod.

Vrijdag gaat de Tagora naar Dinitrol Center Gosliga. Ze komen haar nota bene halen!

Zo, mijn kenteken is binnen, het is de 44-ZK-JV geworden.
Volgende week gaat de Tagora weer terug naar TRclassics om daarna pas weer tevoorschijn te komen als alles technisch in orde is, nieuwe banden, nieuwe uitlaat, anti-roest behandeling, kleine beschadigingen wegwerken, stoel opvullen, etc.etc.
En dan gaan we ermee RIJDEN! Yes:cool:

Goeie actie van Jan! :D

En wij drinken hier natuurlijk een glaasje op, dat spreekt voor zich!

@Jan: Gefeliciteerd met het kenteken! Ik ga vanavond gauw mn Talbotregister bijwerken :D

@grensrijder: nette service dan (y) Wordt ze in ieder geval goed beschermd.

Terug
Bovenaan