Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/6/te-koop-volvo-480-turbo-1990-167153265.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=2001
167153265_1_big.jpg

Fiat Fiorino

0307262722003.jpg

Versleten koppeling helaas. Om onduidelijke redenen heeft deze geel kenteken. Misschien toch een rolstoelauto geweest alhoewel het zicht minimaal is door dat bovenste ruitje?

Jeetje wat leuk die Audi. Zo te zien is ie nog goed te restaureren. Geweldige kleur.:O

Hey, daar is de Olds weer! Er is toen nog iemand voor me bij gaan kijken. Had toen ook al z'n dingetjes, en was een stuk duurder. Blijft een prachtig ding.

ginkelvanmichiel zei:
Die Fiorino was destijds van een fietsenmaker.

Ik denk dat je een andere bedoeld in dezelfde kleur die al een paar keer te koop heeft gestaan. Voor zover ik weet hadden die ook donkerblauwe accenten en hadden die wel een grijs kenteken. Deze Fiat heeft altijd bij mij in de buurt gestaan bij oudere mensen. Jammer dat hij nu bij een sloperij staat, maar ik heb geen ruimte voor geniale hutjes.

spyderweb zei:
1750 euro voor een verrotte Polo :O
Mogelijk een boel centjes voor een project, maar ik vrees door z'n zeldzaamheid + compleetheid dat deze Audi 50 (géén Polo) wel 4 cijfers waard is. Alle onderdelen die op foto lijken te ontbreken, zijn daadwerkelijk aanwezig: bijv. onderdelen zoals chromen lijstjes zijn tegenwoordig moeilijk aan te komen.

Sjon77 zei:
spyderweb zei:
Mogelijk een boel centjes voor een project, maar ik vrees door z'n zeldzaamheid + compleetheid dat deze Audi 50 (géén Polo) wel 4 cijfers waard is. Alle onderdelen die op foto lijken te ontbreken, zijn daadwerkelijk aanwezig: bijv. onderdelen zoals chromen lijstjes zijn tegenwoordig moeilijk aan te komen.

Absoluut het geld waard. Ongelofelijk zeldzame auto, helemaal als 'ie nog compleet is. Erg leuke vondst!

Sjon77 zei:
spyderweb zei:

Als Audi 50 is het inderdaad een zeldzame wagen, getuige ook deze pagina, waar ook een oudere foto van deze auto op staat.
Er zijn er nog 25 in Nederland

Van mijn eigen auto zijn er nog 50 en nog 30 met een geldig kenteken (maar al jaren zonder apk).
Dat maakt de auto nog niet waardevol.
Zeldzaam wil nog niet zeggen, dat de auto ook gewild is.
Ik heb er niks mee, maar dat was al duidelijk :D

Op basis van de prijs en de foto's plaats ik 'm maar even hier. Geen Toyota Hilux uiteraard, maar een inmiddels zeldzame TataTelco.

@Spyderweb: leuk dat je linkt naar mijn site ;) Dat iets niet gewild is en wel zeldzaam kan zijn klopt inderdaad, maar desondanks denk ik dat deze toch wel wat centjes waard is. Zou willen dat ik ruimte had: ging ik even babbelen bij Arno. Afgelopen januari heb ik nog rondom de Audi 50 gelopen: slecht is ie niet, is prima te restaureren.

Sjon77 zei:
@Spyderweb: leuk dat je linkt naar mijn site ;) Dat iets niet gewild is en wel zeldzaam kan zijn klopt inderdaad, maar desondanks denk ik dat deze toch wel wat centjes waard is. Zou willen dat ik ruimte had: ging ik even babbelen bij Arno. Afgelopen januari heb ik nog rondom de Audi 50 gelopen: slecht is ie niet, is prima te restaureren.

Informatieve website (tu)
In een restauratie gaat heel veel tijd en geld zitten, kijk maar eens op dit forum naar de restauratie van de Mitsubishi Cordia cabriolet.
Ik vindt het ook geen hele mooie auto, maar gezien de vraagprijzen van deze auto's is een restauratie nog wel te verantwoorden.
De Audi 50 is inderdaad zeldzaam en het zou leuk zijn als er nog een paar bewaard zouden blijven.
Maar of je nog een liefhebber gaat vinden om deze te redden vraag ik mij af, zeker met zo'n vraagprijs.

spyderweb zei:
In een restauratie gaat heel veel tijd en geld zitten, kijk maar eens op dit forum naar de restauratie van de Mitsubishi Cordia cabriolet.

Dat is wel een erg extreem voorbeeld.

Klassieker zal een Audi 50 niet worden, vrees ik, restauratie doe je vanuit pure liefhebberij, want winst ga je er waarschijnlijk nooit op maken, hoeft ook niet: hobby mag geld kosten. Zelf ben ik een 77'er VW Derby (familie van: ook VW type 86) aan 't opknappen: aan 't einde van de rit ga ik niet alle kosten optellen, das deprimerend.....*-) :}

Sjon77 zei:
Klassieker zal een Audi 50 niet worden, vrees ik, restauratie doe je vanuit pure liefhebberij, want winst ga je er waarschijnlijk nooit op maken, hoeft ook niet: hobby mag geld kosten

Ligt er natuurlijk wat je erin steekt, maar ik heb lelijke exemplaren voor 7k zien gaan en mooie exemplaren gaan gauw over de 10 ruggen heen. Ik ben de laatste die beweert dat zeldzaamheid een garantie is voor een hoge waarde, maar bij deze Audi gaat dit vaak wel op. Doordat er nauwelijks exemplaren te koop staan in Europa is het lastig inschatten, maar neem van mij aan dat ze echt voor veel gaan.

spyderweb zei:
Van mijn eigen auto zijn er nog 50 en nog 30 met een geldig kenteken (maar al jaren zonder apk).

Dan heb ik goed nieuws voor je! Ik tel er zeker al 140, waarvan een behoorlijke hoeveelheid inderdaad niet meer zal bestaan.

RobEU zei:
spyderweb zei:

Dan heb ik goed nieuws voor je! Ik tel er zeker al 140, waarvan een behoorlijke hoeveelheid inderdaad niet meer zal bestaan.

Ik heb een overzicht van de kentekens van iedere MX-6 in Nederland van de afgelopen jaren.
Het waren er ooit 140, maar de meeste zijn inmiddels gedemonteerd en enkele geëxporteerd.
Er zijn er nu nog 51 met een geldige APK en 31 met een geldig kenteken.

Rush2112 zei:
Op Wikipedia wordt beweerd dat ze in Neckarsulm zijn geproduceerd. Hoe zit dat nu precies?
Wikipedia is nou niet bepaald de meest betrouwbare info (er staat ook dat de 0,9 ltr 40 pk in de Audi 50 geleverd zijn: niet dus)
Bij mijn weten zijn de Audi 50 en de Polo 1 gewoon naast mekaar in Wolfsburg gebouwd.

Rush2112 zei:
929V6 zei:
Audi80Coupé zei:
Leuke Audi 50 met een grappig detail: ''Wolfsburg''-spatlappen.
Niets mis mee, want daar werden ze ook gebouwd.:)
Op Wikipedia wordt beweerd dat ze in Neckarsulm zijn geproduceerd. Hoe zit dat nu precies?
Op de Duitse Wikipedia staat Wolfsburg. https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_50
In de Engelse versie staat weliswaar Neckarsulm, maar in de bron die daar geciteerd wordt staat alleen Wolfsburg:
https://www.audi.co.uk/content/dam/audi/production/RestOfSite/FleetSales/03_2010/PDF/History/AudiHistory_70s_161009.pdf

De stelling dat Wikipedia onbetrouwbaar zou zijn is voor selectieve interpretatie vatbaar.

De Nederlandse wiki is vaak niet volledig of inhoudelijk niet helemaal correct. De Engelse wiki is dan veel beter en voor Duitse onderwerpen kan je het best de Duitse wiki raadplegen is mijn ervaring.

spyderweb zei:
Ik heb een overzicht van de kentekens van iedere MX-6 in Nederland van de afgelopen jaren.
Het waren er ooit 140, maar de meeste zijn inmiddels gedemonteerd en enkele geëxporteerd.
Er zijn er nu nog 51 met een geldige APK en 31 met een geldig kenteken.

Ik zie dat de NG-VS-77 ook gedemonteerd is. Heel jammer, dat was een 4WS versie. Die auto heeft vanaf import in NL jaren in de buurt rondgereden. De eerste Nederlandse eigenaar ken ik goed en heb vaak in de auto gereden. Prachtige auto was dat!

Daar is helaas slecht mee omgegaan.
De kilometerteller is 2 ton teruggedraaid en er is schade mee gereden en niet hersteld.
Ook werd er bespaard op onderhoud, dus uiteindelijk is de auto naar de sloop gegaan.
Zonde, want dit was volgens mij de enige 4-WS in Nederland

mazda-mx-6-2-5i-v6-167pk-sport-vol-opties-for-wheel-steering-16403045-3.jpg

Ik was altijd in de veronderstelling dat de Audi 50 bij Audi werd gebouwd, zeker aangezien deze ook eerst als Audi op de markt kwam. Maar hij kan natuurlijk net zo goed in Wolfsburg in elkaar zijn gezet.

Ik denk trouwens wel dat de 50 een bepaalde klassiekerwaarde heeft, zeker in zo'n kleur. Het model lift toch behoorlijk mee op de naam van de Golf 1.

spyderweb zei:
Daar is helaas slecht mee omgegaan.
De kilometerteller is 2 ton teruggedraaid en er is schade mee gereden en niet hersteld.
Ook werd er bespaard op onderhoud, dus uiteindelijk is de auto naar de sloop gegaan.
Zonde, want dit was volgens mij de enige 4-WS in Nederland

Oef, die ziet er inderdaad niet meer uit. De auto is destijds rond 2003 door de eerste NL eigenaar ingeruild. Toen had hij al anderhalve ton gelopen, maar in nieuwstaat. Jammer, ik had hem wel willen restaureren. Die 4WS was echt heerlijk om mee te rijden. :-)

Het zou ook wel onzinnig geweest zijn, als de Audi 50 en Polo 1 niet in dezelfde fabriek gebouwd zouden zijn: in principe identieke auto's, alleen qua uitvoeringen zijn er verschillen. Als je bijv. een 75'er Audi 50 LS naast een 75'er Polo L zet, je haalt alle logo's & emblemen eraf en de motorkap blijft dicht (aangezien in 't begin de Polo alleen met 0,9 ltr 40pk geleverd is), is 't moeilijk om ze te onderscheiden. Zet je van beide een 77'er LS uitvoering naast mekaar, wordt 't haast onmogelijk om ze uit mekaar te houden, want dan hebben ze ook dezelfde motor (1.1 ltr 50pk).

NL Wikipedia pagina van de VW Polo vermeldt wel dat de Audi 50 in Wolfsburg gebouwd is NL Wikipedia VW Polo: ook op deze pagina kloppen er dingen niet. 0,9 ltr = 40pk (geen 45), de 1.1 60pk ontbreekt (voorloper van de 1.3 60pk) en als ik verder lees kunnen er nog wel meer fouten opgesomd worden.....

De eigenaar van de Suzuki kan wel iets meer vragen denk ik dan.
Zou het een project auto zijn?
Ik zie een apk tot de zomer.

Bij dit soort vraagprijzen ga ik er vanuit dat er verbeterpunten zijn, maar echt veel info staat er in deze advertentie natuurlijk niet. Ik denk dat dit wel een heel interessante aanbieding is: je kunt er (in theorie) tot augustus mee rijden, haalt hij dan zonder grote problemen een nieuwe apk dan heb je er langer plezier van, of raak je hem ook wel kwijt voor een paar honderd euro meer. Valt het niet mee, dan sloop je hem uit elkaar en schrijf je er toch nauwelijks tot niets op af.

Voor de gevorderde doe het zelver de volgende auto.
Opel Rekord D Coupe
$_85.JPG

Misschien wel te goed voor hier maar zonder APK toch maar als project neergezet.
Scania Vabis L36/42
$_85.JPG

Misschien wel de manier om toch nog aan een betaalbare T1 te komen? Moet je wel een beetje handig zijn....
Volkswagen T1
$_85.JPG

Heerlijk project, origineel Nederlands.
Austin A70
$_85.JPG

Hier had ik graag betere foto's van gezien, lijk op het oog niet veel mis mee te zijn.
Mitsubishi Galant Sigma Wagon
$_85.JPG

Gaaf die Mitsubishi! Wel heel jammer dat hij zijn originele kenteken niet meer heeft, zou dat nog te herstellen zijn?

Die T1 is gaaf. Een pickup doet het ietsjes minder qua waarde, maar deze gaat nog wel richting 15k denk ik.

Wouter82 zei:
Gaaf die Mitsubishi! Wel heel jammer dat hij zijn originele kenteken niet meer heeft, zou dat nog te herstellen zijn?

Ja, dat is te herstellen. Ik heb dit onlangs nog bij RDW nagevraagd voor een andere auto. RDW kan zo in het systeem zien wat het oorspronkelijke kenteken was.

Die Mitsubishi is hier ook al een paar keer voorbij gekomen. Hij had ook een bruine te koop. Blijkbaar is het heel lastig om het ding even uit de schuur te halen voor wat goede foto's.

rzasa zei:
Die Mitsubishi is hier ook al een paar keer voorbij gekomen. Hij had ook een bruine te koop. Blijkbaar is het heel lastig om het ding even uit de schuur te halen voor wat goede foto's.

Met vastzittende remmen kan dat inderdaad best een uitdaging zijn... ;)

Terug
Bovenaan