Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

$_85.JPG

Zonde, tijdje geleden gekocht door iemand bij de Pandaclub, die hem in ere wou herstellen. Ik had nog een bestuurderdeur en een achterklep voor hem liggen, dan had hij alles gehad om hem af te maken, schijnbaar toch teveel werk geweest.

Jammer inderdaad. Hopelijk is er een liefhebber en hobbyist die de moeite wil nemen om de zwarte verf er weer af te schuren en 'm in de originele kleur terug te spuiten. Het is wel een hoop werk, maar gelukkig is het niet zo'n grote auto. Ik vrees alleen het ergste gezien de waarde van het eindresultaat... :(

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1040173080-renault-5-parisienne-2-1984-geel.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Wow, is dat de oudste overgebleven R5 van Nederland?
EDIT: dat suggereert de advertentie ook al. Verleidelijke prijs ook.

Die kleur ken ik trouwens niet van de eerste R5jes.

Gaaf, zo'n vroeg Vijfje! Er moet erg veel aan gebeuren om hem in de oorspronkelijke staat terug te brengen maar hij is het absoluut waard.

Damn! Doet mij terugdenken aan deze.

renault_5_1_4_tr_cosmopolitan_i_z_g_s_t_101_000_km_n_a_p_1400060452198802916.jpg

Bijna deze gekocht als ik op woensdag had gebeld of donderochtend in plaats van vrijdagavond....Maar die gele is tof. Groene ook maar meer als verzamelobject.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/chrysler/m1040664959-chrysler-gts-2-2-turbo-k6-bj-1988-blauw.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

$_85.JPG

Een import.

Hoi iedereen,

Ik lees al even mee op het forum en ik heb een vraag voor jullie.

Mijn oma is liefhebber van de Volvo 480 en rijdt er al mee rond zolang ze bestaan.
Helaas is bij haar huidige 480 de versnellingsbak kapot, ze heeft er nog 1 in de garage staan die ze wilde gebruiken voor onderdelen (dat heeft ze alleen nooit gedaan). Ze heeft inmiddels een andere gekocht, maar ze moet eigenlijk van haar 2 huidige af. (2.0 ES GT's uit 1995)

Nu zijn deze allebei niet meer 100% in orde, maar zoals het er nu voor staat gaan ze naar de sloop. Is er een liefhebber voor te vinden die ze een beter lot kan geven? Voor meer info ben ik altijd beschikbaar!

Misschien kan forummer Michel van Ginkel er nog wat delen vanaf halen, tenzij deze nog te redden is?
Vind het wel lief ding , maar wat moet je ermee?

Motor bak goed hier en daar roest.
De auto staat al jaren stil loopt op het moment niet.
Maakt voor de kippen uiteraard niets uit ;).

929V6 zei:
@PM zei:
:O Nooit beseft dat die Vijfjes er al in het sidecode-2-tijdperk waren.

Ja, sinds 1972. Sidecode 3 kwam een jaar later. :)

Ze zien er zo modern uit voor 1972, met die schildbumpers, of ligt dat aan mij? Ik ben zelf van 1980, dus het stikte van de 5jes toen ik klein was, en om nou te zeggen dat ze er toen ouderwets uit zagen (voor zover ik daar verstand van had)... neuh.
Ik wist wel dat ze er in de jaren '70 al waren, maar als je me zo zonder meer had gevraagd om even een periode te roepen dat ze geïntroduceerd waren, had ik gezegd tweede helft jaren '70. '76-'77, zoiets.

De R5 was de eerste auto met kunststof schildbumpers, dus dat verklaart die moderne look wel een beetje. Technisch waren ze minder modern, met een platformchassis net als de R4, een in lengterichting geplaatste gietijzeren stoterstangenmotor en de eerste jaren nog een dashboardpook.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1043014494-panda-1-cabrioni-zeldzaam.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$_85.JPG

Voor degenen die een echt project zoeken, 2st zelfs:

1: https://www.bverstappen.com/Lancia/Fulvia/GT-SEDAN-OPKNAPPER-2151229/4906/1/1/details.aspx?zoek=&mrkid=40&mrk=Lancia&so=gallerij

2151229_1_29072015170600.jpg

2151229_7_29072015170600.jpg

2151229_9_29072015170600.jpg

2: https://www.bverstappen.com/Lancia/Fulvia/1300-GT-SEDAN-OPKNAPPER-2152314/4906/1/2/details.aspx?zoek=&mrkid=40&mrk=Lancia&so=gallerij

2152314_1_31072015094129.jpg

2152314_2_31072015094129.jpg

2152314_6_31072015094129.jpg

Bedrijf van verkoper is zichtbaar vanaf een belangrijke Nederlandse snelweg (weet als Belg niet dewelke) die ik neem als ik van Antwerpen naar Venlo rijd. Beide Lancia's staan al geruime tijd buiten te verroesten...

Heeft ook nog een leuke Renault R11 staan: https://www.bverstappen.com/Renault/11/GTL-s6-UITVOERING-MET-LET-OP-MAAR-62.892-km--1945376/4906/1/1/details.aspx?zoek=&mrkid=67&mrk=Renault&so=gallerij. Die staat eveneens buiten te 'ver-mossen', bovenop een container dan nog...

@Escher, da's de A67. Zij hebben een flink weiland vol staan met auto's, vrachtwagens, een jet, trein enz. Meeste auto's die daar staan hebben een hele flinke kmstand en een dure reparatie nodig, kapotte automaat bijv.

Ik vraag me af wat er loop/sloop aan die Corsa is. Als hij motorisch 100% is. Zo slecht ziet ie er ook niet uit.
Er wordt in ieder geval flink op overboden, dus grote kans dat ie wel op de weg blijft en niet in de cross eindigt.

Fiat X1/9

Beschrijving
Te Koop schuurvondst , een X1/9 in originele staat dus nog nooit echt gerestaureerd .
Deze auto komt van orgine uit Amerika en is inmiddels ooit naar Nederland gehaald waarna hij hier op kenteken is gezet en daarna even de wegen heeft gezien waarna hij jaren is gestald geweest .
Zoekt u een X 1/9 die met weinig werk er weer als nieuw uit ziet ?
Dan heeft A.S.A hem nu staan .
Voor iemand met een beetje technisch inzicht en wil een leuk project , natuurlijk is het ook mogelijk dat wij de auto aan pakken dit alles in overleg met u .

$_85.JPG

De term Schuurvondst komt wel m'n neus uit intussen. M'n vriendin las het ergens in een advertentie en vroeg zich hardop lachend af wat dat betekent. Alsof iemand is vergeten dat ie 'm in zijn schuur heeft gezet. Een heel enkele keer kan dat voorkomen, maar nu is het gewoon een populaire term voor een auto die veel te lang heeft stilgestaan.

Klopt helemaal. Aan de andere kant, toen ik mijn p70 kocht, had de vorige eigenaar hem al zo lang ongezien in eenschuur staan, dat de schuurdeuren niet meer open gingen door de hoeveelheid modder die ervoor lag. Dus voordat ik de auto kon uitgraven, moet ik eerst de deuren weer gangbaar maken.

Een echte schuurvondst wordt niet 'gevonden' door dezelfde persoon die 'm daar ooit heeft neergezet. Tegenwoordig lijkt alles met een verlopen APK en meer dan een maand aan stof erop een schuurvondst.

De term schuurvondst is inderdaad stof tot discussie.
Maar ze zijn er wel degelijk, mensen die de ruimte hebben om hun auto gewoon neer te zetten.
En ja laat hem maar lekker staan hij staat niemand in de weg, enne wat gelazer om hem weg te halen...
In Amerika zie je het ook heel veel op het platteland, zet maar neer!

Ooit een keer mee gemaakt dat een (toen vrij nieuwe) citroen C15 schade had gemaakt (ongeveer 1989) omdat er toen problemen waren met de verzekering belande de C15 letterlijk achter in de schuur. In 2009 kwam hij weer te voorschijn.

In mijn geboorte dorp, stond op de zolder van een boerderij twee maal een kever een B-kadett een capri en een viva, ik weet dat de capri en de kadett er nog staan.
Wel is het zo dat wat KR ook al zegt er hoeft maar een beetje stof op te zitten en....
Overigens zou ik zelf nooit zo'n willen hebben, alles staat vast is vies en wat te denken aan al de rubbers van ramen en ophanging.

Wow, wat verantwoordt in hemelsnaam die vraagprijs van 7000 euro? Er zit niet eens een dashboard in *-)
En een toelichting op hoe ze aan 400 pk komen zou ook wel aardig zijn.

Terug
Bovenaan