Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Klassiekerrijder zei:
Apart stukje knutselwerk aan die Audi Cabriolet (heet geen 80), de binnenste achterlichten en kentekenlijst van een A6 C4.
Ah is dat het. Ik dacht dat de reflector gewoon zwart gespoten was. Misstaat overigens niet, naar mijn mening.

DN87NL zei:
Joop053 zei:
Mazda MX-3 1.8 V6
0283511291001.jpg

Deze mx-3 was gepost op Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic. Ik heb naar deze auto gekeken en denk dat 'ie eerder hier hoort. Het is een prima auto technisch gezien (heerlijk lopend v6'je!) , maar er moet een nieuw dak op gelast worden ivm roest. Boven de voorruit is het deels weg gerot.

Ennnn nu voor €1100 meer 8-)
Speurders

Porsche Boxster voor €4500. Tik in de motor.... <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m1028664128-porsche-boxster-2-5-1997-grijs.html>

Nondejuh die Audi cabriolet is wel erg interessant en dichtbij, ik zal eens in de telefoon klimmen.

Auto heeft wel een onderhoudsbeurt nodig, volgens de advertentie.
Die beurt kun je zo breed maken als je zelf wil natuurlijk.

Hoe betrouwbaar is de 5 cilinder eigenlijk, wat zijn er meer dingen om te weten aan dit soort Audi's?

Frappant dat deze zo goedkoop is, hoop niet op een Mx3 actie als hierboven. Lijkt me een heerlijke wagen namelijk.,

Top tip, bedankt! Overigens vreemd dat rdw.nl het heeft over 7 eigenaren en vwe over 14 eigenaren. Bij 14 haak ik af denk ik, de gok iets te groot.

Wel een beetje gewoon bij goedkope auto's. Kopen, even de wijs maken en als er kosten aankomen weer in de verkoop. Een vriend van me rijdt inmiddels twee jaar probleemloos in een goedkope Cabrio 2.3E en heeft niet meer dan wat slijtdelen vervangen. Die had ook veel eigenaars gehad maar reed fijn en zag er vrij netjes uit.
Een nieuwe kap kost al evenveel als deze auto...

Ok. maar is er ergens dan de duidelijkheid zal het 7 of 14 eigenaren zijn?

De site van de RDW rekent sowieso alleen de eigenaren in de laatste 9 jaar, en wanneer de auto in de handelsvoorraad staat van een autobedrijf, wordt dat niet als eigenaar meegeteld. Het kan zijn dat de site van VWE dat wel doet.

Super6 zei:
De site van de RDW rekent sowieso alleen de eigenaren in de laatste 9 jaar, en wanneer de auto in de handelsvoorraad staat van een autobedrijf, wordt dat niet als eigenaar meegeteld. Het kan zijn dat de site van VWE dat wel doet.

VWE toont alle particuliere eigenaren, 14 dus.
De 3 autobedrijven zijn niet meegeteld, anders waren het er 17.
De RDW toont inderdaad alleen de particuliere eigenaren van de afgelopen 9 jaar.

Pareltje die audi! Het dakje lijkt nieuw, en het interieur ziet er ook nog heel strak uit! Volgens mij een enorm koopje, als ik er een zocht, dan wist ik het wel!

Ik had bij mijn eigen auto toen zon autoweek rapport opgevraagd, dan krijg je een nette lijst met hoe lang welke eigenaar hem heeft gehad. Ik durf niet te zeggen tot wanneer dat klopt, maar het ging in ieder geval tot hij geimporteerd werd in 2003.
Aan de andere kant, hoeveel maakt het uit? Het is een cabrio in de goedkope prijsklasse, heel veel van die dingen worden voor een zomer gekocht, om hem na een half jaar weer te verkopen. Als je geinteresseerd bent, dan moet je gaan kijken, dan zie je vanzelf hoe ervoor gezorgd is.

Heb gebeld en zal binnenkort gaan kijken, er moet wel aantal kleine dingen aan gedaan worden.
(portierslot defect, koelwaterslang lekt, bumpers krassen, koplampglas, cabrioklep gaat niet elektrisch, scheur in bekleding.)
Niets schokkends. Ben benieuwd.

Voor dat geld geen onoverkomelijke problemen, lijkt mij. Als het dak handmatig wel open gaat is dat ook geen groot probleem toch?

Nee, een vriend van me had jaren een lange schroevendraaier in zijn cabrio, werkte prima :D

Die Stanza is inderdaad geweldig! Ik had al het vermoeden dat er nog maar heel weinig waren, maar een check bij rdwdata.nl laat zien dat er nog maar één Stanza met geldige APK is, als deze gered zou worden dan zou het de tweede worden...

De JV-03-TH toevallig? Die is ook nog eens van de eerste eigenaar. Al vrees ik wel voor zijn toekomst als deze eerste eigenaar hem ooit weg zou doen. Hij verkeert niet in al te beste staat namelijk.

Bovenstaande Stanza staat bij een export bedrijf, dus als ie niet snel verkocht wordt in Nederland dan zal ie ook wel naar het buitenland gaan ben ik bang.

Panda Cabrio Top, op Duits kenteken, voor maar €100: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_carrosserie-cabriolet/page/3/fiat-panda-750-cabrio-top-156167608.html>

Tja, vraag mij dan af waarom zelf op NL kenteken niet gedaan wordt.. als het zo eenvoudig is als dat de verkoper stelt..

Blijft wel leuk, zo'n cabrio top.. Gezien de foto compositie is het dakje getest op waterbestendigheid..;)

Die stanza staat hier in het dorp.
Eerlijk gezegd ben ik slechts 1x op het terrein geweest daar(niet eens voor mezelf overigens) en dat kwam niet al te goed bij me over.
Ben alleen bang dat als die stanza niet snel verkocht wordt, hij bij de overburen (de sloperij) beland.

Kwestie van niet zeuren en die Stanza gewoon voor € 500,- meenemen, dan doen ze vast niet moeilijk en die auto is het in zo'n op het oog nette staat gemakkelijk waard.

Wouw!
Hij komt waarschijnlijk uit dat schuurtje op de achtergrond.
Staat in Zeeland, tijdens de watersnoodramp ('53) was deze auto één jaar:)

R5 waar nog wat van te maken is : <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m1030219877-renault-5-1-4-aut-1985-rood.html>
$_85.JPG

Koopje, deze Polo 'Steilheck': <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/alles/f_brandstof-benzine/page/3/vw-polo-1-3-156293551.html>

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mazda/m1031365160-mazda-626-2-5-i-hb-xerxes-v6-24v-u9-1992-rood.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
150 euro
$_85.JPG

Terug
Bovenaan