Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

de toyota hiace brandweer is deze keer gewassen

en hij ziet er niet verkeerd uit voor zijn leeftijd

https://link.marktplaats.nl/m953853520

Klassiekerrijder zei:
Gaaf, die Taunus! Daar zul je niet snel een tweede van tegenkomen...

Ik vind hem ook best leuk. Naar ik vermoed kan het ook nog eens best tijdscorrect (althans: gedaan in de jaren 80) zijn.

Hopelijk blijven de biedingen bij deze veiling een beetje binnen de perken...

Weer zo'n advertentie met verschrikkelijke foto's (inclusief vingers). Wel een leuke auto!

Ronde achterlichten Rob!

Het zijn in ieder geval veel foto's met voldoende variatie. Zag gister nog een advertentie die welgeteld drie foto's bevatte, die alledrie de auto van linksvoor lieten zien *-)

Reliant Robin

$_85.JPG

De auto die door Jeremy Clarkson tot vervelens toe op zijn kant werd gelegd in Top Gear: Top Gear - Rolling a Reliant Robin

De uitzending bracht copycats op een idee: Jeremy Clarkson blamed for twice flipped Robin Reliant

30 jaar geleden zag je ze nog wel eens rijden in Nederland, nu zijn ze vrijwel uitgestorven ...

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Rob0032 zei:
Voor zo'n Scoupe zal ongetwijfeld een grote markt zijn! :D

Jij en ik weten allebei wel twee forummers op te noemen die er eentje hebben... :-D

Zeg maar niet tegen Rutger dat 'ie zo'n Scoupe heeft. Het kan zijn dat 'ie dan met spullen gaat gooien. ;)

Mijn Mazda 323F (klaplampmodel, BG voor de kenners) begint een beetje te roesten. Het project heb ik dus al, maar ik zoek een donor. Of een vervanger die niet roest. In beide gevallen een uitdaging, want dit is een bekende zwakke plek:

ngc5k7.jpg

Die Kadett staat al zeker een half jaar te koop! Hij heeft ook al bij onderdelen gestaan, maar nog schijnt ie niet te zijn verkocht. 8-)

Om de hoek *-). Niet echt Rob :p. Nee, wel een tof ding, maar heb niet zo veel behoefte aan nog een auto met heel veel werk.

Duidelijk foutje van de verkoper. De 1000 had nog een 311 onderstel, maar wel al een nieuwere motor. Aan de velgen kan je duidelijk het 311 onderstel ( grotere velgen/andere steek) herkennen. In de motorruimte zie je de voorbereidingen (gaten) voor de schroefveren al zitten, echter zonder veren. Dus duidelijk geen 312.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m948639042-citroen-c15d-grand-volume-765-1995.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Of is dat meer wat voor de emw ers hiero?

stoterstangen90 zei:
Alleen past het nu bumper aan bumper in de stalling, Met deze ipv de witte gaat de deur niet meer dicht.

Daar moet jij, Koning van de Geniale Hutjes, toch wel iets voor kunnen verzinnen. Lijkt mij overkomelijk :)

Wel een unicum lijkt mij, zo'n grijskenteken 626. Heel bijzonder dat die het heeft overleefd, al zal er geen eer meer aan te behalen zijn.

Ach verrek, dat kenteken was me niet eens opgevallen. Had 'm wel al voorbij zien komen op Marktplaats. Niet bepaald van een liefhebber geweest. Niet vreemd natuurlijk, maar toch.

Wouter82 zei:
Wel een unicum lijkt mij, zo'n grijskenteken 626.

Zeker! Hij is net zo uniek als mijn Kadett. Er zijn nog 3 andere kentekens bekend, maar daarvan is de apk al 17-19 jaar van verlopen.
Het is dus het enige overgebleven exemplaar in Nederland. Binnenkort dus waarschijnlijk volledig uitgestorven. :S

der Magistrat zei:
D. Elzinga zei:
Gezien de brandstofsoort zal niemand hem willen reden, maar omdat het toch zo'n bijzonder ding is: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

$_85.JPG

Niet enkel wegens de brandstofsoort...Goed, de prijs is er wel naar, maar er moet echt nog wel veel aan gebeuren.

Waarschijnlijk een van de eerste personenauto's geweest die is omgebouwd naar grijs kenteken.
Later moesten de zijramen achter de B-stijl worden geblindeerd.

Terug
Bovenaan