Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Klassiekerrijder zei:
Was blijkbaar een interessante deal, hij is gereserveerd.

Niet heel verrassend. 750 euro voor een (naar zeggen) harde en complete Scirocco die vooral wat werk aan het interieur + een nieuwe apk nodig heeft.

Weinig kilometers, wel met wat visuele minpuntjes en (eventueel) zelf invoeren dus: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr

$_85.JPG

Ziet er netjes uit, wat ik dan weer niet snap ik waarom hij voor die 200 euro niet de keuring heeft gedaan en het dan in de prijs verwerkt.

Ik vind de keuze voor wel of niet door de verkoper laten invoeren niet zo vreemd en best meedenkend richting de (potentiele) klant eigenlijk. Wil je direct rondrijden en zelf geen tijd besteden aan langsgaan bij de rdw, dan kost ie 200 euro extra. Wil je hem bijvoorbeeld eerst zelf rustig perfect maken voordat je ermee de weg opgaat, dan doe je het niet en bespaar je weer een beetje geld op de invoer en oa schorsing en verzekering.

En momenteel komt men vanuit onze omringende landen in NL shoppen: als ie gelijk weer doorgaat naar 't buitenland, heeft invoeren geen zin.

Het probleem is nog wat groter bij auto's van 30 jaar of ouder. Deze kunnen enkel nog op afspraak worden gekeurd waardoor de wachttijd behoorlijk oploopt. Omdat veel geïmporteerde oldtimers weer geëxporteerd worden is het vooraf voorzien van een Nederlands kenteken vaak zonde. Maar als de auto dan wel in Nederland blijft duurt het een rijd voordat deze een Nederlands kenteken heeft.

wow, die Pony's (Ponies?)! Ik zou zelf denk ik die origineel Nederlandse opknappen en die Engelse als donor gebruiken... Vooraf even schouwen bij de RDW zodat je het kenteken kunt terug krijgen en aan de slag.

Leuke pony's.
Ik zie dat de ene geen pick-up is, ben benieuwd wat voor origineel nederlands kenteken opzat/zit.

Geen papieren wil niet zeggen dat er geen NL kenteken opzit of in ieder geval ooit gezeten heeft...

Die is leuk zeg! Maarja, is er markt voor? Ik vraag het me af. Met het netjes maken ben je bij elkaar ook met moeite voor €1000 klaar en is ie dat wel waard?

Tsja, geen idee. Ligt er ook aan hoe ver je wilt gaan natuurlijk. TUV-keuring kan overgenomen worden, dus puur om ermee te kunnen rijden volsta je wellicht met een nieuwe aandrijfas en invoeren. Als je echt gaat verfraaien (juiste kleur neus, nettere bestuurderstoel erin, airco fiksen, naafkapjes, etc) lopen de kosten natuurlijk op. Ik denk niet dat een B3 momenteel al een goede koop is om op te "verdienen", maar een sypathieke uitvoering is zo'n GT imo wel.

Robbie1978 zei:
How is this even possible!? Bouwjaar auto volgens rdw 1992...

Ik meen me te herinneren dat in eerste instantie per abuis een verkeerd jaar op het kenteken was gezet. Ik ben vergeten of dat nou 1929 of 1792 was...

D. Elzinga zei:

God wat een leuke auto is dit toch. Heb er zelf een gehad en echt een bommetje op wielen met die 4AGE motor en 125PK.
Qua uiterlijk misschien lachwekkend, maar als je erin rijdt dan is zo´n GT echt G E W E L D I G... (glimlach op gezicht weer)

Gek, die Audi. Waarom niet afmaken of af laten maken door iemand? Dat levert altijd zijn geld op, lijkt me.

Valt het jullie trouwens ook op dat hij niet volledig overgespoten is? Links binnenin en onder de motorkap is hij nog geel.

Ah, dus geen originele kleur. Dacht ik eigenlijk al. Kies dan iets moois uit de standaard kleuren, zo'n auto wordt minder waard als je er een fantasiekleur op smeert. Er waren in die tijd best mooie metallics, het hoeft echt geen geel te worden.

Klassiekerrijder zei:
Ah, dus geen originele kleur. Dacht ik eigenlijk al. Kies dan iets moois uit de standaard kleuren, zo'n auto wordt minder waard als je er een fantasiekleur op smeert. Er waren in die tijd best mooie metallics, het hoeft echt geen geel te worden.

Het is helaas een trend van deze tijd om ook klassiekers in een kleur van deze tijd te spuiten... 8-)

Een grijze Audi is natuurlijk wel keurig conform en representatief. Kun je hem later ook weer makkelijker inruilen op een A3 1.0 TFSI Lease Edition.:T

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1269420541-zeldzame-matra-m530lx-voor-restauratie.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&previousPage=VIP

$_85.JPG

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/page/2/fiat-ritmo-85-super-175287629.html?sr_ab=0
175287629_1_big.jpg

D. Elzinga zei:
Met vrij recente apk, het lijkt me oa daarom al wat zonde om hem in een rodeo aan puin te rijden. Maar ja, zie maar eens een nieuw portier te vinden...

Dat portier is wel te repareren, de flank erachter is meer beschadigd.

Toch is het wel een leuk/eerlijk ding volgens mij. Geen idee wat er nodig gaat zijn om die motor aan de gang te krijgen.
Met een beetje geluk wat olie op de zuigers en een poosje laten staan.

Terug
Bovenaan