Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Het is wel dé kans om zo'n auto 'nieuw' te kopen. Ziet er prachtig uit, zowel exterieur als interieur. De markt zal bepalen of het veel of teveel is.
Je kan er alleen vrij weinig mee, je kan zowat nergens meer de stad in en met zo weinig vermogen kom je ook niet meer lekker mee met het verkeer.
 
Dit lijkt me wel een redelijke prijs voor de Prairie gezien de staat. Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen, maar ik vind het een gaaf ding.
 
fiat-argenta-120-i-e-4-deurs.jpg

Heeft nog apk, maar ik zie veel roest.
 
Laatst bewerkt:
Deze staat al een tijdje in mijn favorieten…

Ook leuk voor weinig…
 
Laatst bewerkt:
Geen bijzondere auto, maar ik herken het kenteken. Deze heeft jarenlang een eigena(a)r(esse) gehad in mijn woonplaats en zo te zien is de auto daar ook nieuw gekocht, gezien de plaathouder achterop. Wel gek om bij de RDW te zien dat de auto al 9 eigenaren heeft gehad. :unsure:

Deze Almera had oorspronkelijk dit type wieldoppen.
 
Laatst bewerkt:
Geen bijzondere auto, maar ik herken het kenteken. Deze heeft jarenlang een eigena(a)r(esse) gehad in mijn woonplaats en zo te zien is de auto daar ook nieuw gekocht, gezien de plaathouder achterop. Wel gek om bij de RDW te zien dat de auto al 9 eigenaren heeft gehad. :unsure:

Deze Almera had oorspronkelijk dit type wieldoppen.

Particulier
13-03-1997 - 30-11-2005
Particulier
30-11-2005 - 30-11-2005
Particulier
30-11-2005 - 16-03-2015
Particulier
16-03-2015 - 03-06-2019
Particulier
03-06-2019 - 21-09-2019
Particulier
21-09-2019 - 01-04-2020
Particulier
01-04-2020 - 03-10-2020
Autobedrijf
03-10-2020 - 02-02-2021
Particulier
02-02-2021 - 26-06-2021
Particulier
26-06-2021 - 02-10-2021
Particulier
02-10-2021 - 26-07-2023
Particulier
26-07-2023 - 13-08-2023
Autobedrijf
13-08-2023 - 02-10-2023
Particulier
02-10-2023 - Heden
 
Particulier
13-03-1997 - 30-11-2005
Particulier
30-11-2005 - 30-11-2005
Particulier
30-11-2005 - 16-03-2015
Particulier
16-03-2015 - 03-06-2019
Particulier
03-06-2019 - 21-09-2019
Particulier
21-09-2019 - 01-04-2020
Particulier
01-04-2020 - 03-10-2020
Autobedrijf
03-10-2020 - 02-02-2021
Particulier
02-02-2021 - 26-06-2021
Particulier
26-06-2021 - 02-10-2021
Particulier
02-10-2021 - 26-07-2023
Particulier
26-07-2023 - 13-08-2023
Autobedrijf
13-08-2023 - 02-10-2023
Particulier
02-10-2023 - Heden
Tsja, het zal ongetwijfeld kloppen en dan heb ik de auto vaak gezien in de periode tot 2005 of van 2005 tot 2015. Voor mijn gevoel is het allemaal veel korter geleden. Ik word oud, I guess... :ROFLMAO:
 
DR-TT-30

..op de succsessor van La Sud knutsel je met dit ONK toch minstens een link naar de Ti, plus wellicht iets met TouristTrophy..

..en dertig rijden mag van Famke

feMke?..

Dat Rijdt Tourist Trophy's 30x
 
..maar als je je wieldoppers vast geborgd zitten met tie-wraps, en de waard vertrouwt zijn gasten als zichzelve, dan vertrouw je de wereld niet en ben je een schijt-individu.

Laten staan deze.
 
Die nieuwe alpine, met ruim twee ton op de teller en te koop voor 44K!!!
Mooie enthousiaste advertentie.....alleen 1 dingetje, WAAROM van die lelijke TL balken boven die auto hangen tijdens het fotograferen?

Deed Klassiekerrijder dit werk ook niet?
 
Dan maar wat anders. Persoonlijk heb ik niet zoveel met dit type Fiesta, maar de kleur trok toch mijn aandacht…

Het enige "Sport" wat ik aan deze prachtige bolide kan bespeuren is de digitale stopwatch / klokje in het dashboard....
Weet iemand waarom het een Super Sport heet?
 
De SuperSport was een uitvoering van de Mk1. De Mk2 had dat niet.
Dit is inderdaad een finesse, maar dat kan wel een 'kat' zijn: een exemplaar met katalysator! Ik heb even gekeken, en het is bij de RDW inderdaad een K6: daar moet dus een (al dan niet) geregeld katalysatiesysteem op zitten. Mijn Marbella heeft dat ook, en is een K6. Die heeft een katalysator met lambdasonde en is ook uit 1987.
 
De SuperSport was een uitvoering van de Mk1. De Mk2 had dat niet.
Dit is inderdaad een finesse, maar dat kan wel een 'kat' zijn: een exemplaar met katalysator! Ik heb even gekeken, en het is bij de RDW inderdaad een K6: daar moet dus een (al dan niet) geregeld katalysatiesysteem op zitten. Mijn Marbella heeft dat ook, en is een K6. Die heeft een katalysator met lambdasonde en is ook uit 1987.
https://rallysportclassics.nl/ford-fiesta-1.4-supersport-1987.htmlOok van de Fiesta Mk 2 was er wel degelijk een Supersport uitvoering, alleen was deze duidelijk minder sportief dan de Mk1 Supersport. De Mk2 Supersport werd geleverd vanaf oktober 1986 tot en met het einde van de reeks in maart 1989. Deze versie werd geleverd met een 1.1 of 1.4 liter motor zonder katalysator of, vanaf januari 1987, met 1.1 liter met katalysator. Overigens staat er momenteel zelfs in Nederland een dergelijke Supersport te koop (weliswaar voorzien van de XR2 bodykit, maar wel met het eenvoudigere interieur dat meer op de Finesse uitvoering lijkt, echter wel over een toerenteller beschikt).
 
Hmmm, misschien kan Dave zijn licht op deze laten schijnen?
alpine-a310-4.jpg

Daar wil ik niet te veel woorden aan vuil maken Rsaza. Een 4-cilinder A310 is altijd een smalle variant zonder spoilers. Met andere woorden, er moet hier een 100-150 kg polyester vanaf voordat er weer een A310-1600 VG onderuit komt. Verder: geen originele stoelen, zelf geknutselde middenconsole en geen foto('s) van de motorruimte. Nee, niet bepaald een begeerlijke auto.
 
Verkoper Multipla verkoper verkoopt nog een auto met 3 maanden garantie, lijkt me meer een soort van handelaar, ook al door het taalgebruik bij die Multipla ("frisse" auto). Kwam vroeger nogal eens bij BCA autoveilingen en daar werden auto's ook altijd aangeduid als zijnde "fris"...
Maar beweert wel particulier te zijn....
 
Ik lees vier keer 'maar' bij de minpunten. Erg irritant.

Maarja, het is wel een Multipla in een geweldige kleur, daar zijn er niet veel meer van.
 
Staat voorlopig genoteerd als de oudste nog bestaande Multipla (600 uiteraard niet meegerekend) van Nederland.
 
Verkoper Multipla verkoper verkoopt nog een auto met 3 maanden garantie, lijkt me meer een soort van handelaar, ook al door het taalgebruik bij die Multipla ("frisse" auto). Kwam vroeger nogal eens bij BCA autoveilingen en daar werden auto's ook altijd aangeduid als zijnde "fris"...
Maar beweert wel particulier te zijn....
Het is geen handelaar, hij heeft de ‘andere’ auto helemaal gerestaureerd, en had een collectie aan Multipla’s. Kennelijk moet hij zijn verzameling uitdunnen .
 
Terug
Bovenaan