Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Oh die granada :oops: mk1 van de vorige pagina.
Vooral die laatste foto ook....
Maar toch zie ik ze liever met een consul grille en de stalen sportvelgen.
 
Het kan, en met 2e hands onderdelen hoeven de spullen ook niet veel te kosten inderdaad.

Maar het is gewoon vrij veel werk, dashboard moet er waarschijnlijk (gedeeltelijk) uit, om de verdamper in de ventilatie te zetten. Leidingen etc.

Onder de motorkap is het niet zo bijzonder, maar wel gewoon een hoop werk.

Als je het wil laten doen denk ik dat het inderdaad meer kost als de auto zelf.

Met tweedehands onderdelen is het wel wat beter te doen, financieel gezien. Hoop het bij mijn Peugeot 107 ook nog eens te kunnen (laten) doen. Daarvoor heb ik een specialist gevonden die het voor € 600,- all-in kan doen.
 
https://www.autowereld.nl/suzuki/swift/1-0-ga-38176740/details.html
suzuki-swift-1-0-ga-1-0-ga.jpg


https://www.autowereld.nl/citroen/visa/club-650-cc-tweecilinder-38168633/details.html
citroen-visa-club-650-cc-tweecilinder.jpg
 
Leuke Swift! (y) Ik heb een '89er 1.3 GL gehad en mijn vrouw heeft een zwarte 92er GS en een 1.0 GA uit 1996 gehad. Ik heb dus wel een speciale band met dit model.;) Ze worden inmiddels erg schaars en deze met geruitte achterlichten heb ik al heel lang niet meer gezien. Dorpels zijn bijna altijd rot of er is wel aan gelast. Prijs lijkt me ondanks de lage km stand wel wat aan de hoge kant: helemaal smetteloos oogt hij niet.
 
Kilometerstand is sowieso altijd giswerk met zo'n Swift, ik zou eerst een NAP of een sluitende onderhoudshistorie willen zien voordat ik zo'n 5-cijferige teller vetrouw.
 
De 2e hands verkoop was in 2009 ook flink gedaald van dit type Swift door de aanslag "De Naald" in 2009.
Had destijds een nette en redelijk goedkope Swift GS in de verkoop en veel mensen vielen er toen over dat er een aanslag was gepleegd met zo een soortgelijk voertuig.
Die dingen gingen daarvoor als zoete broodjes
Heb nog 1,5 jaar met de GS in de verkoop gezeten, alvorens deze werd verkocht..
 
Prijs lijkt me ondanks de lage km stand wel wat aan de hoge kant: helemaal smetteloos oogt hij niet.

In 1993 met ruim 30 duizend kilometers op de klok gekocht, las ik.. en dan daarna maar elk jaar 1000 kilometer (gemiddeld) rijden ermee? Ongeloofwaardig, vind ik. Evenals het 'verhaal' dat de auto altijd overdekt heeft gestaan. Nou, dan is het rechter portier een keer overgespoten n.a.v. een schade, denk ik? Die verkleuring kan er anders niet in komen, bij een overdekte stalling.. naar mijn mening. Denk ook aan de verkleurde raamslingers en de versnellingspookknop.

Nee, denk dat de auto toch op z'n minst een tonnetje meer achter de kiezen heeft. Nog geen schande, overigens.
 
Dit lijkt er toch wel één om te bewaren, een vroege originele Daewoo Matiz uit 1998 met een lage kilometerstand en in een leuk kleurtje. En kijk die stofprint! :D
daewoo-matiz-0-8i-se-0-8i-se.jpg

daewoo-matiz-0-8i-se-0-8i-se.jpg


Deze Daewoo Espero mag ook, maar die was volgens mij al eens eerder geplaatst.
daewoo-espero-1-8-cd-met-airco-zeer-mooi-inruil-mogelijk.jpg

 
Laatst bewerkt:
Leuk, een tweedeurs Clubman waar nog geen 1275 GT (of een ander bommetje) van is gemaakt! Hopelijk weet de nieuwe eigenaar dat ook te waarderen.
 
Leuk, een tweedeurs Clubman waar nog geen 1275 GT (of een ander bommetje) van is gemaakt! Hopelijk weet de nieuwe eigenaar dat ook te waarderen.
Geweldig ja. Ik ben ongetwijfeld een cultuurbarbaar, maar ik vind deze uitvoering eigenlijk leuker om te zien dan het origineel de Mini Cooper.
 
Mmm iets zegt mij dat er iets niet klopt aan die taunus.
De gedumpte radio zo liggend op de achterbank hoort in mijn ogen niet, net als dat stuk hout dat het gat van de radio moet verbloemen.(voor die prijs hoort hij op zn plek te zitten.
 
Mmm iets zegt mij dat er iets niet klopt aan die taunus.
De gedumpte radio zo liggend op de achterbank hoort in mijn ogen niet, net als dat stuk hout dat het gat van de radio moet verbloemen.(voor die prijs hoort hij op zn plek te zitten.
De vorige eigenaar van deze Taunus was forumlid van het Taunus M forum en heeft deze auto helemaal opgeknapt dus is niks mis mee lijkt me.
 
Dat lijkt me geen logisch gevolg van dat lidmaatschap.
De radio getuigt in elk geval niet van een zorgvuldige afwerking, en met wat meer aandacht had het geheel er wat verzorgder uitgezien. Dat stuur is met wat werk een stuk netter te krijgen bijvoorbeeld en dat zwarte achterpaneel (hoort niet op een L volgens mij, maar dat geldt ook voor het GL-embleem) wat inclusief emblemen is overgespoten ziet er ook wat rommelig uit. Maar goed, misschien verwacht ik wat teveel voor 6 mille.
 
De vraagprijs van de Taunus is wat aan de hoge kant , de radio zou ik als aanbieder toch ingebouwd hebben ; dat is idd wat slordig van het garagebedrijf .
 
Dat lijkt me geen logisch gevolg van dat lidmaatschap.
De radio getuigt in elk geval niet van een zorgvuldige afwerking, en met wat meer aandacht had het geheel er wat verzorgder uitgezien. Dat stuur is met wat werk een stuk netter te krijgen bijvoorbeeld en dat zwarte achterpaneel (hoort niet op een L volgens mij, maar dat geldt ook voor het GL-embleem) wat inclusief emblemen is overgespoten ziet er ook wat rommelig uit. Maar goed, misschien verwacht ik wat teveel voor 6 mille.
Het is niet de auto, maar de advertentie die niet klopt. De auto is gewoon een GL, ook op kenteken. Anders had hij ook geen houtafwerking op het dashboard gehad.
 
Fantastisch, die Javelin! Een heel vroeg exemplaar en ook nog met de originele wieldoppen zelfs... (y) Alleen een beetje jammer van de nogal pontificaal aanwezige lpg-vulnippel.
 
Mazda 626 sedan GT met 4wheel steering te koop op Facebook, via voorzitter Mazda 626 club.
een unieke auto, de enige sedan 4ws nog in ons landje.
Weet niet of de link hier werkt, maar probeer het even.

 
De enige gele Subaru SVX op Nederlands kenteken staat te koop, voor het eerst sinds 2005. Optisch zit er wat werk aan maar dat leek me niet genoeg om dit als een projectauto te kwalificeren.

13cff96824f845aeb2ed0b2d78a5fec3.96080b7b857ebb819228973850929671.jpg
 
Frappant aan de AMC Pacer is dat de deuren links en rechts verschillen. De rechter deur is iets langer om ruimer (aan de stoepkant) achterin te kunnen komen.

Voor de Engelse rhd-versie werd de Pacer door de importeur aangepast. Het naar rechts verplaatste stuurwiel was via een ketting verbonden met de originele stuur-unit links. En de deuren bleven onveranderd..
 
Naar aanleiding van de Fiesta XR2i op de AW voorpagina kwam onderstaande, dieselende, Fiesta naar voren in het verkoopaanbod. Wie heeft er interesse om 5 mille uit te geven aan een 1.8 diesel uit 1989, in een, dát wel, redelijk goed ogende Fiesta 5 deurs koets met weinig kilometers op de klok? Dik 200 euro wegenbelasting afrekenen, per kwartaal.
Ik ben wel benieuwd hoe die XR2i velgen eronder zijn gekomen. Vind ik niet zo passen bij één eigenaar, zoals de advertentie zegt.

0-cc4af6e2b3a7588e1cadf6757e6a15a1.jpg


 
Naar aanleiding van de Fiesta XR2i op de AW voorpagina kwam onderstaande, dieselende, Fiesta naar voren in het verkoopaanbod. Wie heeft er interesse om 5 mille uit te geven aan een 1.8 diesel uit 1989, in een, dát wel, redelijk goed ogende Fiesta 5 deurs koets met weinig kilometers op de klok? Dik 200 euro wegenbelasting afrekenen, per kwartaal.
Ik ben wel benieuwd hoe die XR2i velgen eronder zijn gekomen. Vind ik niet zo passen bij één eigenaar, zoals de advertentie zegt.

0-cc4af6e2b3a7588e1cadf6757e6a15a1.jpg


Ik denk dat het autobedrijf het gedaan heeft. Daar staat hij al sinds 1995.
 
Ik kan me nog herinneren dat ergens in Rotterdam was een Mercedes autodealer, die had er meerdere op een rij staan. Altijd een genot om naar te kijken.
 
Die staat er volgens mij ook al jaren....
Valt wel mee toch, staat er nog maar 8 jaar. Maar ik vind deze auto ook niet helemaal bij dit bedrijf passen, bijna allemaal relatief betaalbare auto's en dan een auto van 410k en een Rolls Royce Corniche van meer dan een ton.
 
Terug
Bovenaan