Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

929V6 zei:
ginkelvanmichiel zei:
wow, die Renault 25 is best netjes geprijsd! En erg gaaf! Zo'n Monaco-uitvoering is natuurlijk uiterst schaars.

Als ik de foto van de linkerkant zo bekijk zit er nog wel het een en ander aan werk aan, dus dat zal de lage prijs verklaren. Maar hij lijkt me het opknappen/restaureren zeker waard.
Hij heeft ook last van overmatig olieverbruik en het remcilinder sist. Dus eigenlijk hoort deze ook meer in het project topic thuis.
 
Eigenlijk hoort alles wat in dit topic in de budgetcategorie voorbijkomt in het projectentopic thuis, laten we wel wezen.
 
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1796507093-rover-400-series-416-gsi-u9-klassieker-2-jr-apk-1e-eig

https://www.marktplaats.nl/v/Rover 400-SERIES 416 GSI U9 klassieker 2 jr APK 1e eig
Rover 400-SERIES 416 GSI U9 klassieker 2 jr APK 1e eig

https://www.marktplaats.nl/v/Rover%20400-SERIES%20416%20GSI%20U9%20klassieker%202%20jr%20APK%201e%20eigRover%20400-SERIES%20416%20GSI%20U9%20klassieker%202%20jr%20APK%201e%20eig
 
En eigenlijk elke auto van +20 jaar is wel een project in meer of mindere mate. Als je er netjes en betrouwbaar mee wilt kunnen rijden.
 
Toch ook wel bijzonder hoe slecht men die R25 op de foto gezet heeft. Dat volle zonnetje is leuk voor een foto van het exterieur, met zon in de rug. Maar voor de interieurfoto's kan je beter een bewolkt moment hebben.
 
Toch beginnen de foto's langzaam beter te worden. Veel verkopers lijken te beseffen dat goede foto's zorgen voor een snellere verkoop en een betere prijs. Een paar jaar geleden was het overwegend waardeloos.
 
Comfortabele luxe voor een statiegeldprijs.

https://www.skautomobielen.nl/Renault/Safrane/3.0i-V6-4566613/19277/1/11/details.aspx?zoek=&so=gallerij

101485674
 
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/renault/m1797496864-renault-clio-1-4-baccara-aut-airco-uniek-1992

http://Renault Clio 1.4 Baccara AUT airco UNIEK 1992
Renault Clio 1.4 Baccara AUT airco UNIEK 1992
1
 
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1799083949-pontiac-k6-k6000-1983

$_86.JPG


Zijn dit soort Amerikanen ook in de prijzen gestegen tegenwoordig? 3,5 k voor een tamelijk obscuur model met 91 pk, diverse visuele schades, en die kennelijk niet normaal zonder externe bron loopt...
 
AE cars zei:
Comfortabele luxe voor een statiegeldprijs.

https://www.skautomobielen.nl/Renault/Safrane/3.0i-V6-4566613/19277/1/11/details.aspx?zoek=&so=gallerij

101485674

Hopen dat deze naar een liefhebber toe gaat
Wat een nette auto
 
Fabrieksnieuw!

Maar even serieus, wel leuk zo'n echte liefhebber. Geen dikke spoilers, maar gewoon een originele Tigra in fijne conditie.
 
Arievectra zei:
AE cars zei:
Comfortabele luxe voor een statiegeldprijs.

https://www.skautomobielen.nl/Renault/Safrane/3.0i-V6-4566613/19277/1/11/details.aspx?zoek=&so=gallerij

101485674

Hopen dat deze naar een liefhebber toe gaat
Wat een nette auto

Niet duur inderdaad, maar wielkasten achter lijken toch al wel behoorlijk krokant te worden. Onderdelenvoorziening voor zo'n Safrane is ook niet top. En hoewel het topmodel, zou ik zelf toch de voorkeur geven aan een 2.5 vijfcilinder. Zuiniger, betrouwbaarder, vrijwel net zo krachtig en mooie roffel.
 
Tsja, sommigen hebben blijkbaar een museum of denken goud in handen te hebben. Douwe Leitner had volgens mij twee exemplaren. Ik wilde die bekijken ter vergelijking, maar ik kan ze niet meer vinden.
 
AE cars zei:
Over idiote bedragen gesproken...

https://garagecaspers.nl/occasions/bmw-m1

https://garagecaspers.nl/assets/cache/images/assets/galleries/1913/bmw-m1-caspers-1978-25-900x900-c46.jpg[img][/quote]
Dit is geen heel idioot bedrag, dit is de prijs waarvoor ze te koop staan.
 
Och, blijkbaar zijn er mensen die het er voor willen betalen. Op autoscout staan er 114 kevers te koop. Grofweg de helft zit tussen de 20 en 50k. Dus zo belachelijk is die vraagprijs niet. Ook die BMW lijkt marktconform te zijn geprijsd als je wat googled.
Ik vindt het beide belachelijk veel geld, maar behoor dan ook niet tot de doelgroep :T
 
Die Kever is uit 2004 en een van de weinige in Nederland uit deze serie, Weet iemand die er ook een destijds nieuw heeft gekocht en nog altijd in zijn bezit is. Dit was het afscheid van het model.
 
AutoMaat1 zei:
Och, blijkbaar zijn er mensen die het er voor willen betalen. Op autoscout staan er 114 kevers te koop. Grofweg de helft zit tussen de 20 en 50k. Dus zo belachelijk is die vraagprijs niet. Ook die BMW lijkt marktconform te zijn geprijsd als je wat googled.
Ik vindt het beide belachelijk veel geld, maar behoor dan ook niet tot de doelgroep :T
Op autoscout staat er geen 1 te koop met bouwjaar 2004, het is niet eens een oude kever, daar snap ik de prijs nog enigzins. Maar dit is een te lang door gebouwd exemplaar wat niet de charme heeft van een oude kever.
 
Als ik mij niet vergis zijn er destijds 3 blauwe naar Nederland gekomen. Hoeveel daarna nog geïmporteerd zijn weet ik niet. Veel zullen het er niet zijn.
 
PascalD zei:
Als ik mij niet vergis zijn er destijds 3 blauwe naar Nederland gekomen. Hoeveel daarna nog geïmporteerd zijn weet ik niet. Veel zullen het er niet zijn.
Die nieuwe Kevers kan je niet op kenteken krijgen ivm de uitstoot eisen. Er rijden er wel een paar, maar daar is dan gewoon een jaren 70 bodem onder geschroefd.
 
Barri zei:
PascalD zei:
Als ik mij niet vergis zijn er destijds 3 blauwe naar Nederland gekomen. Hoeveel daarna nog geïmporteerd zijn weet ik niet. Veel zullen het er niet zijn.
Die nieuwe Kevers kan je niet op kenteken krijgen ivm de uitstoot eisen. Er rijden er wel een paar, maar daar is dan gewoon een jaren 70 bodem onder geschroefd.

Hoezo zijn die niet op kenteken te krijgen in verband met de BPM eisen? Lada's kun je uiteindelijk ook op kenteken krijgen, alleen betaal je gewoon een enorme sloot BPM, maar het kán wel.
 
AJ Schuurmans zei:
Barri zei:
PascalD zei:
Als ik mij niet vergis zijn er destijds 3 blauwe naar Nederland gekomen. Hoeveel daarna nog geïmporteerd zijn weet ik niet. Veel zullen het er niet zijn.
Die nieuwe Kevers kan je niet op kenteken krijgen ivm de uitstoot eisen. Er rijden er wel een paar, maar daar is dan gewoon een jaren 70 bodem onder geschroefd.

Hoezo zijn die niet op kenteken te krijgen in verband met de BPM eisen? Lada's kun je uiteindelijk ook op kenteken krijgen, alleen betaal je gewoon een enorme sloot BPM, maar het kán wel.

nee, de regels zijn veranderd. Destijds kon je zo ook de late Maluch/Fiat 126 op kenteken krijgen. Die kreeg dan een uitzondering op het emissie-bestrijdingssysteem. Dat kan nu niet mee, of ze nou elders in Europa wel geregistreerd waren of niet. (zoek maar eens op EEGK 9999.)
 
^^^ ziet er wél zeer verzorgd uit, mooi strak en origineel zo te zien. Het zal er één van de zeer weinige zijn.. en iemand met het sentiment en geld in de broekzak.. heeft het er wellicht voor over?

Ik vind die 5,5 duizend voor die BX ook fors. Ja, een goede BX is geld waard tegenwoordig.. en dit is wel de luxe uitvoering en technisch bij de tijd, zo te lezen.. Maar, dat kan ook voor 3 tot 4 duizend euro.. denk ik.
 
m1798889759-uniek-nieuwstaat-audi-90-b2-2-2-quattro-1985


https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1798889759-uniek-nieuwstaat-audi-90-b2-2-2-quattro-1985


Waarom zo duur?

Oke best wel schaars en uniek, maar
 
^^^ + wat verse gebruiksartikelen.. want als ik de advertentietekst goed lees.. zijn de vloeistoffen allen telkens bijgetopt.. en is er slechts van APK naar APK gereden...de laatste 2 jaar in ieder geval. Wel wat aparte foto's bij de advertentie.. overigens. Geen interieurfoto, dat is jammer.
 
323tiCompact zei:
Mazda 323 (Advertentietekst: "Hij is stijlvol en elegant, maar hij zit ook boordevol slimme technieken." o_O )

De financiële uitbuiting daarvan zal wel komen als hij bij de volgende handelaar staat.
 
Die Escort is dus ergens gestrand en staat er nu kapot te zijn. Ik snap niet waarom ze dat niet ff laten repareren?
 
Terug
Bovenaan