Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
500 E zei:Godsamme, ik word hebberig van zo'n Taunus, ook als 'ie uit België kompt en geen motor heeft.
Doen! Een van de fijnste en meest betrouwbare auto's die je kunt vinden uit deze periode. Mijn eerste kocht ik met 165.000 op de teller en toen ik 'm inruilde met 348.000 had-ie naast onderhoud alleen een sensortje nodig gehad. Reed geweldig en nog best zuinig ook, als ik veel snelweg reed was 1:15 goed mogelijk (1.8S 5-bak).Mechanix zei:Whaaaa, al die Audi 80's!Zou zo'n auto echt nog eens willen hebben. Prachtige dingen.
Audi80Coupé zei:Erg mooi plaatje! In het wit vind ik een B3 erg mooi. Ik heb twee plaatjes voor je opgezocht, de eerste met het vlakke slot en de tweede met het latere slot.
Joël D. zei:Ik ben wel benieuwd wat voor mis er aan wezig is.
Stif zei:en dat zijn ze in mijn ogen nooit geweest.
Audi80Coupé zei:Misschien wordt het eens tijd voor een apart topic, want hier spammen we de boel een beetje vol
Stif zei:Heerlijk dat audi gemijmer
De laatste foto met turbo D, die sla ik even op, heb namelijk ook ooit die letters op zo'n audi gehad. (1990 80 pk!)
Vind ik altijd een fijne motor, kan zo'n 80 prima mee uit de voeten.
minor zei:De Serret en Kodiak hadden standaard geïntegreerde hoofdsteunen op de achterbank en het sportpakket had o.a. een achterspoiler.
De onderste foto is dus een Serret met velours bekleding en open hoofdsteunen voor (de Kodiak had leer) en sportpakket.
Klopt helemaal! Wat bedoel je precies met het sportpakket? Ook de extra metertjes e.d.? Deze had namelijk enkel de spoiler en de sportstoelen.
minor zei:Ik heb de originele nederlandse brochure en prijslijst voor me.
Ze noemen het bij de meeruitvoeringen 'sportpakket'.
Dat hield in: Sportstoelen, in hoogte verstelbere bestuurdersstoel, met leer beklede schakelpookmanchet en schakelpookknop, lederen stuur en een achterspoiler. (geen extra metertjes)
Nee vind ik niet, van binnen vind ik hem wel leuk vooral die stoelen en achterbank en ook het dashboard ziet er leuk uit, maar de buitenkant vind ik dan weer helemaal niks. Maar dat heb ik met heel veel Amerikanen uit die tijd.D. Elzinga zei:Die Grand Prix is toch wel zo'n gaaf model he.![]()
Mijn eerste 80 had het Serret Sportpakket. Veel auto's bekeken daarna maar nooit meer die mooie opties gevonden. Serret is oersterk en mooi, de sportstoelen zaten geweldig en die bank met hoofdsteuntjes en armleuning was erg fijn in die prijsklasse in de jaren '80. Als je daarna in een 80 met platte stoelen en Crayon-bekleding stapte, was dat een aardige stap terug. Ik herinner me wel dat ik schrok van de nieuwprijs toen ik 'm moest verzekeren.minor zei:Ik heb de originele nederlandse brochure en prijslijst voor me.
Ze noemen het bij de meeruitvoeringen 'sportpakket'.
Dat hield in: Sportstoelen, in hoogte verstelbere bestuurdersstoel, met leer beklede schakelpookmanchet en schakelpookknop, lederen stuur en een achterspoiler. (geen extra metertjes)
Het Serret en Kodiak sportpakket had daarnaast ook een middenarmsteun op de achterbank.
Het Kodiak sportpakket had daar bovenop nog lederen portierbekleding.
Honda N600 by Tom Sfotoos, on Flickr
Jp053 zei:
Deze hoort meer thuis in het project topic, leuk model maar de staat is wel heel ernstig, onbekende levensvormen in het interieur en veel roest aan de buitenkant.Jp053 zei: